ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 94 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2791
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Ootko ilmannu. Omat Reverbit (normi ja Stealth) on aina nopeutuneet ilmaamalla, painetta en ole lisännyt.

  2. #2792
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.834
    Mä ainakin laitoin iskaripumpulla. 250psiitä siellä muistaakseni pitäis olla. Ja hyvin toimi sen jälkee..

  3. #2793
    Moro,

    Tässä suht uutena harrastelijana kyselen, kun tuli täpäri käytettynä ostettua (Canyon Nerve) ja haluaisin siitä haarukan sekä iskarin huoltaa/huollattaa. Pyörässä kiinni Fox Talas Fit RLC 120-150 ja RP2. Kumpaakaan ei ole huollettu muutamaan vuoteen, sillä edellinen omistaja on ajanut pyörällä varsin vähän. Pyörä on ollut itselläkin jo viime keväästä ja kaikki toimii edelleen mielestäni hyvin.

    Riittääkö keulan huoltoon alla olevien videoiden mukainen huolto, vai tekevät liikkeen huollossa enemmän?
    1. osa: https://www.youtube.com/watch?v=GaWsvH-vheY
    ja
    2. osa: https://www.youtube.com/watch?v=vv7yQPftTcc

    Ja riittääkö RP2 huoltoon vain ilmakannun tiivisteiden/öljyn vaihto vai tekevät siihenkin liikkeen huollossa enemmän? Iskarissa ehkä jo enemmän huollon tarvetta sillä Open/Pro pedal asennot eivät mielestäni eroa toisistaan mitenkään.

    Työkalut ja taito voisi riittää videoilla tehtyyn huoltoon.

    Mitä mieltä muuten noihin liukuputkiin käytettävistä silkonispraystä?

    Kiitoksen vastaajille jo etukäteen!

  4. #2794
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Keulaan en ota kantaa kun en ole Foxin keuloja aukonut.
    RP2, jos ei propedal lukitse, on ilmaa öljyn joukossa, tarvitsee muutakin hoivaa kuin ilmakannun huollon. Lähin iskaripaja hoitaa. Puolen tunnin homma.
    Silaria ruiskin välillä kaikkien maastokaksipyöräisten keulaputkiin. Lähinnä kyllä talvisin, niin ei kiinnijäätynyt sonta mene stefoihin. Kesällä se vähän ottaa pölyä itseensä.

  5. #2795
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skuikka Katso viesti
    Keulaan en ota kantaa kun en ole Foxin keuloja aukonut.
    RP2, jos ei propedal lukitse, on ilmaa öljyn joukossa, tarvitsee muutakin hoivaa kuin ilmakannun huollon. Lähin iskaripaja hoitaa. Puolen tunnin homma.
    Silaria ruiskin välillä kaikkien maastokaksipyöräisten keulaputkiin. Lähinnä kyllä talvisin, niin ei kiinnijäätynyt sonta mene stefoihin. Kesällä se vähän ottaa pölyä itseensä.
    Mulla meni lukituspuoli hassun pomppivaksi, lukitus toimi, mutta siinä oli pieni jousto. Vaihdoin keppiin öljyt ja periaatteessa sillä korjaantui.. Vähän kovettunut typpiventtiilin kumi kiusasi, mutta lopussa kiitos seisoi. Himpun jäykemmillä öljyillä, joissa ei ole ilmaa seassa ja giantin perä ei oo koskaan toiminu mun aikana näin hyvin. Eli huoltoon keppi.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  6. #2796
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pitts Katso viesti
    Ootko ilmannu. Omat Reverbit (normi ja Stealth) on aina nopeutuneet ilmaamalla, painetta en ole lisännyt.
    Joo. Tsekkasin paineen, 230psi tehtaalta tullessa. En lisännyt.

    Ilmata tarttee vissiin uudestaan. Canyonilta kertoivat että painettakin saa lisätä, huolimatta ohjekirjan varoituksesta.

    Mitens, tuota ei saa vissiin nostaa satulasta kun on kokoonpainettuna satulatolppa? Pelottaa että menee tuo uusikin rikki heti.


    Toisekseen, lähti tuo takaiskarikin toimimaan kun huolsi ja vaihtoi stefat. 250psi antaa ihan eri sag-lukemat kuin ennen huoltoa.

  7. #2797
    Humm, tsekkasin vielä reverbin paineet, nyt joku 150psi. Ties mihin hävinnyt, tai sitten ilmatilavuus vaan tosi pieni, niin tyhjenee kun pumpun kiinnittää.

  8. #2798
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Humm, tsekkasin vielä reverbin paineet, nyt joku 150psi. Ties mihin hävinnyt, tai sitten ilmatilavuus vaan tosi pieni, niin tyhjenee kun pumpun kiinnittää.
    Homma sellainen pumppu missä saa letkun kierrettyäa aukipäin ja sitten irrroitat pumpun niin silloin ei tule pihaustakaan .
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  9. #2799
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Homma sellainen pumppu missä saa letkun kierrettyäa aukipäin ja sitten irrroitat pumpun niin silloin ei tule pihaustakaan .
    Tässä taisi olla kyse siitä, että tarkastaessa painetta, kun kiertää letkun kiinni, täyttyy letku iskarin säiliön paineella jolloin on vaikea tietää, mikä oli todellinen paine ennen letkun kiinnitystä.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  10. #2800
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Minkälainen homma olis vaihtaa vm.-16 Farley 5.seen joustokeula?
    Mitä kustantaa ja mistä kannattaisi osat ostaa?
    Kivijalkaliikkeessä myyjä sanoi Bluton maksavan 750e ja siihen pitäisi vaihtaa akseli jne.... lupasi ottaa asiasta selvää?!
    Ajattelin josko täältä löytyisi asiantuntemusta tai jos joku on kyseisen työn tehnyt;-)

  11. #2801
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Tuolla hinnalla kannattaa tilata haarukka itse ja vaikka vaihdattaa liikkeessä, jos itseltä ei luonnistu. Esim. Bike24:ssä näyttäisivät olevan mallista riippuen 520-550 euron luokkaa. Jos akseli ei käy tuohon nykyisen kiekkosi napaan mitenkään, niin sitten pitää vaihtaa napa sellaiseen, että käy. Eli kasata kiekko uusiksi uudella navalla ja hyvin mahdollisesti uusilla pinnoilla.

  12. #2802
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Minkälainen homma olis vaihtaa vm.-16 Farley 5.seen joustokeula?
    Mitä kustantaa ja mistä kannattaisi osat ostaa?
    Kivijalkaliikkeessä myyjä sanoi Bluton maksavan 750e ja siihen pitäisi vaihtaa akseli jne.... lupasi ottaa asiasta selvää?!
    Ajattelin josko täältä löytyisi asiantuntemusta tai jos joku on kyseisen työn tehnyt;-)
    Etunapa pitää vaihtaa. Farley 5:ssä on vakiona 135mm pikalinkulle tarkoitettu etunapa ja Bluto syö 150mm läpiakselinapaa. Samalla todennäköisesti menee pinnatkin vaihtoon eli Bluton lisäksi napa n. 100€ + pinnat 30-40€ + työ xx€.

  13. #2803
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Näyttäisi farleyssä olevan pikalinkkukiekko eli tosiaan keula ~550€, napa ~100€, pinnat ~40€, työt ~100€ eli yhteensä noin 800€ tulisi maksamaan jos itse tilailet keulan ja uuden navan. Töiden hinta voi tietysti vaihdella, mutta luulisin satkun olevan ihan riittävä arvio tuohon.

    Edit. Joku ehtikin jo ensin, mutta näköjään aika samat on kustannusveikkaukset
    Respect is not given, it is taken.

  14. #2804
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    ^^^
    Kiitos vastauksista. Totuushan on että täältä ne vastaukset saa

  15. #2805
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Vuoden 2014 Monarch RT3:n huollon jälkeisiä mietteitä eli viestiikö seuraavasta laatuvideosta ilmenevä tuhina jotain? Onko vaimentimeen jäänyt ilmaa, onko ifp päässyt väärään asentoon tmv? Muistaakseni tuossa ei uutena ihan noin voimakasta tuhinaa reboundissa ollut. http://unikko.org/~pekka/random/mona...o/DSCF0899.AVI

    IFP-painetta on n. 350psi ja ilmasin tuon uudestaan, mutta vaikutusta ei ollut. En pitänyt IFP-mäntää paikallaan puristamalla vaan vain suljin kammion laittamalla venttiilin sielun takaisin ennen kuin lisäsin öljyt ja ruuvasin seal headin / air pistonin päälle.

    Miltä kuulostaa?

  16. #2806
    Kokemuksia FIT4 Factory keulasta? Pitäs olla arvostelujen mukaan 2015 Piken veroinen keula.
    Mietin nykyisen Fox Evolution O/C CTD (2013) keulan upgrade kittiä FIT4 Factory patruunalla, mutta onko se sen arvoista?

  17. #2807
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    ^^^ vääriä vastauksia. Siinä sinisessä pikalinkkunavassa on irrotettavat holkit.
    siihen tarvii muutaman salsan päätyholkin ehkä pari lisäholkkia ja shimmit levyn taakse. n.60€
    Ainakin shocktherapy tekee, jos et ite haluu.

    edit eiku menin sekasin farleissä, mut käy kysyy kiekon kanssa shocktherapystä. Vanhempaan malliin ainakin löytyy ratkasut. Ja Veikkaan ainakin että tuo on sama napa.

  18. #2808
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    tarinaa
    Äänet vaimeni merkittävästi ekalla testilenkillä ja muutenkin tuo tuntuu ihan hyvältä itseltään, herkempi vain - kaikki varmaankin ok siis

  19. #2809
    Onko tuollaisen 32mm reban qr ja 15mmQR keulojen välillä suurikin ero kiertojäykkyydessä. Ajaessa tällä hetkellä 97kg kuskina reippaassa juurakossa tuntuu tuo keula melko flexsulta ja mietin keulavalintaa seuraavan pyörään. Jos seuraavassa maasturissa joustoa lisää 120mm niin käykö tuo 32mm putki vähän pieneksi ja tilalle järeämpää? Vaihtoehtoina näyttäisi olevan vain Fox 34 factory 120mm 29 (1800g, 1100€ )tai sitten RS puolelta Pike (1880g, 800€)ja Yari (2050g, 550€).
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  20. #2810
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Xfusion Trace harkintalistalle kanssa, kun on joustomatka on lyhennettävissä....
    Mulla on toisessa pyörässä pikalinkku Reba ja siihen verrattuna Tracen jäykkyys on huomattava.

  21. #2811
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Millainen revohka vivid airissa on kääntää iskari täten kuten kuvassa? Oma pyörä vaatii että kannun puoli on juurikin kuten kuvassa eli 90' vs männän puoli.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #2812
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Muistaakseni oli ihan käsin käännettävissä..
    The end of the road is just the beginning...

  23. #2813
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Onko kukaan vaihtanut rockshoxin keuloihin tarra sarjoja? Mahtaakohan ne alkuperäiset lähteä miten helposti keulasta irti? Ja onko porukka niitä mistä päin maailmaa tilailleet?

  24. #2814
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Slik graphicsiltä on joskus tullut rokkarin tarroja osteltua. Oli ainakin ihan hyvälaatuiset tarrat. Vanhoja ei silloin tainnut ollakaan joten en osaa tohon irtoamisene kommentoida.
    Respect is not given, it is taken.

  25. #2815
    Katosi keulasta kaikki puristusvaimennukset ja vaimennuksen säädöllä tai ctd vivulla ei ole vaikutusta. Paluuvaimennus toimii. Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, mitä hajonnut?
    Keula on fox 34 float factory fit.
    Tulee pikkusen kiire saada kuntoon Teijoon..

  26. #2816
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Onko kukaan vaihtanut rockshoxin keuloihin tarra sarjoja? Mahtaakohan ne alkuperäiset lähteä miten helposti keulasta irti? Ja onko porukka niitä mistä päin maailmaa tilailleet?
    Viime suvena plutoon vaihdoin.Irtoaa ihan ok kun lämmittää.Lopuksi rasvanpoistajalla kannattaa käydä paikat läpi.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #2817
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti suomto Katso viesti
    Katosi keulasta kaikki puristusvaimennukset ja vaimennuksen säädöllä tai ctd vivulla ei ole vaikutusta. Paluuvaimennus toimii. Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, mitä hajonnut?
    Keula on fox 34 float factory fit.
    Tulee pikkusen kiire saada kuntoon Teijoon..
    Tiedoksi muillekin, jos tulee samaa ongelmaa.
    Vaimennin patruunan kumipussi/palje (bladder) oli lähtenyt pois paikoiltaan. Todennäköisesti rajun pohjauksen seurauksena irronnut.

  28. #2818
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Pesin eilen pyörän (Nerve AL 7.9 2016) vedellä ja tänään huomasin että takaiskarin (Fox Performance Float DPS) ylimmäisistä nivelistä lähtee natisevaa ääntä iskarin liikkuessa. Lukittuna se ei ääntele. Pitäiskö sinne ruikkia jotain rasvaa ja jos pitää niin minkälaista? Pyörällä ajettu 10 tuntia.

  29. #2819
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    No mitenkäs luulet pitääkö olla rasvaa, jos natisee. Eiköhän tuo ole aika itsestään selvyys. Mutta ihan vain hajuksi, ettei kerää likaa. Itse olen käyttänyt paikoissa joihin en halua lian tarttuvan kuivavoitelu teflonia. Samalla aineella vedän myös keulan liukuputket.
    http://www.pentisol.fi/fi/tuote/aero...ivavoiteluaine

  30. #2820
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Kannattaako tuo linkkisysteemi irrottaa ja sitten voidella vai meneekö perille asti jos vaan ruikkii tonne väleihin?

    e: kaverin kanssa koitettiin paikallistaa ääntä, mutta tarkkaa sijaintia on mahdoton saada selville. Jostain linkistä se tulee, kun lukittuna ei mitän ääntä pidä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •