Alkujaan tämän lähetti
ArtoR
Minä olen n. 180 cm pitkä ja ostin Farley 5:n 19,5" kokoisena. Koeajossa ollut 90 mm stemmi vaihdettiin 70-milliseen ja nyt koko ja kokoonpano tuntuvat minusta hyviltä. Kaipa tässä on kyse myös makuasioista.
Nimen omaan makuasiota nämä pyörän koko asiat on ja millaisessa asennossa tykkää ajaa.
esim. Stache mistä löytyy koot 17.5" , 18.5", 19.5" ja vielä 21.5" reach erot on 40.7mm-45.6mm eli 4.9mm näihin kaikkiin minun kokoisena/mieltymyksillä saisin stemmin vaihtamalla tehtyä 490mm Rech stemmi yhdistelmän mikä tuntuu hyvältä ohjaamolta + seat tube riittää tai ei ole liian pitkä.
Noissa Stachen 4 koosta kuitenkin tai Farleyn 3 mahdollisesta koosta koo´t 18.5" ja 19.5" on ne fiksuimmat. IMO
Olisi muuten aika hauska koe ajaa ristiin esim. samaa pyörää 4 eri koossa missä kakki osat samanlaisia vain stemmillä tehty ohjaamo saman mittaiseksi ja korkuiseksi. Siinä huomaisi aika hyvin runkokoon vaikutukset.
Liikkeestä, kun otat eri koot koe-ajoon tämä ei toteudu, kun stemmit on vaikka M 80mm ja L 90mm, niin ohjaamon mitat on ihan eri eli väärät itselle.
Tangon leveys vaikuttaa paljon myös fiilikseen minkä mittaisen stemmin tarvitsee.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit