GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 101 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3001
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ehkäpä tuo toimisi parhaiten niin, että kaksi kapeaa siivua laidoille ja yksi vielä siihen keskelle.
    Jos vetää pelkästään laidoille, niin teippi nousee herkästi keskeltä koholle. Noin kävi ainakin itselle yhden vanteen kanssa.
    Siis 25 millin teippiä ajattelin vetää, eli sehän ylettyy bead hooksin alta toiselle puolelle renkaan pedille asti, mutta ei kuitenkaan reunaan. Ei se saumakohta mitenkään erityisen keskelle jää, mutta toki noita kierroksiahan voi vetää ihan mielin määrin, kun teippi ei paina käytännössä mitään, eikä sillä juuri paksuuttakaan ole.

  2. #3002
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Mites muilla on litkut auttaneet jos kivikossa tms ottaa osumaa?
    Mulla alkaa usko mennä litkujen auttamiseen MUIHIN kuin pieniin pistemäisiin reikiin. Tänäänkin tuli vekki snakeskin evo schwalbeen, olkanappaulan alle kylkeen. Vekillä kokoa n. 5mm eikä minkäänlaista merkkiä että litku olisi saanjt paikattua. Heti kun huomasin että suhisee niin ravistelua ja pyörittelyä mutta litkut lensi kaaressa. Vastaavia kokemuksia yli puolen kymmentä. Litkut on tuoreet ja nämä oli tänään laitettu renkaan vaihdon yhteydessä. Alkaa sylettää kun ei oiken ole uskoa että renkaista saisi kalua paikkaamallakaan.
    Nyt takana alla taas super gravity rengas ja se kesti ainakin viime kesänä. Mutta ois mukava noilla keveämmillä päästellä.

    E: litku perus stania.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  3. #3003
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minulla on kokemusta vain 2 renkaan rei'ittämisestä, joista tosin toinen oli melko hc-kokemus, ainakin omalla mittapuullani. Ensimmäinen oli siis Ground Control 2.3, jolla hyppäsin vahingossa dropista pullonpohjaan. Renkaaseen upposi useampi kohta sahalaitaisesta lasista. Näytti tosi karsealta, pullonpohja törrötti kiinni renkaassa ja pelotti mennä sitä repimään. Kun kiskaisin sen irti selvisi, ettei koko pohja ollut uponnut vaan ainoastaan terävät särmät joiden koko 1-3(-4)mm, mutta olivat aika kapeita ja teräviä, joten itse reiät eivät olleet karmean isoja. litku sulki ne ja rengas toiminut hyvin.
    Toinen oli Fast Trak Control, jolla rymistelin kivikkoista jätemäkeä. Se alkoi tihkuttaa litkua, ei pahannäköisesti, mutta litkun lisäyskään ei enää parantanut vuotoja, vaikkeivät reiät olleet läheskään niin pahannäköisiä kuin GCssä olleet.
    ja perään oma kuumeinen teoria miksi toisessa toimi ja toisessa ei: veikkaan, että ohkaisemmat seinät on alttiimpia jäämään vuotaviksi, joustavat helpommin jne, kun taas vähän tuhdimpi rengas luo otollisemmat olosuhteet litkulle tiivistää reikä, kun seinä elää vähemmän.
    Litku molemmissa Stan's.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #3004
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Minusta litku on tarkoitettu juurkin pistohaavoihin ja paikkaamaan huonojen renkaiden/vanteiden vuotoja jo uutena.
    Ei litkun kanssa voi vaihtaa heikompi kylkisiä renkaita, ei se niitä suojaa. Sisurin puhkeamisen juurakossa se tubeless estää, mutta jos on ajatuksena paukutella kivikkoja, niin renkaassa täytyy edelleen olla yhtä vahvat kyljet mitä sisureiden kanssakkin. Näin sen ainakin itse ajattelen.

  5. #3005
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Tuossa itsekin tuli laitettua tubeleksiski tuo OnOnen Fattyn vanne ja siihen 4" jumbojim. Rengas nousee nätisti vanteelle kun laittaa painetta ja litkun avulla pienet vuodot loppuvat samantien, eli toimii siis nätisti kuten pitääkin.
    Mutta ongelma tulee siinä kun tiputtaa paineet alas ja rengas tippuu vanteelta ja ei ole enää tiivis. Nyt testailun niin 0,7 barin kohdalla rengas tippu reunalta alas. Onko tähän mitään vinkkejä millä saisi pysymään?
    Viimeksi 0,65 barin paineilla kesti noin kolme tuntia metsässä ajoa ja sitten tippui eli hieman vaihtelee miten pysyy. Ei jaksaisi koko aikaa taistella renkaan kanssa

  6. #3006
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Tuossa itsekin tuli laitettua tubeleksiski tuo OnOnen Fattyn vanne ja siihen 4" jumbojim. Rengas nousee nätisti vanteelle kun laittaa painetta ja litkun avulla pienet vuodot loppuvat samantien, eli toimii siis nätisti kuten pitääkin.
    Mutta ongelma tulee siinä kun tiputtaa paineet alas ja rengas tippuu vanteelta ja ei ole enää tiivis. Nyt testailun niin 0,7 barin kohdalla rengas tippu reunalta alas. Onko tähän mitään vinkkejä millä saisi pysymään?
    Viimeksi 0,65 barin paineilla kesti noin kolme tuntia metsässä ajoa ja sitten tippui eli hieman vaihtelee miten pysyy. Ei jaksaisi koko aikaa taistella renkaan kanssa
    Useampi kierros teippiä.

  7. #3007
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    On onen kehiltä tippuu joskus jopa sisurin kanssa asennettu Jumbo Jim. Se kehä on vaan sen sorttinen.

  8. #3008
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    On onen kehiltä tippuu joskus jopa sisurin kanssa asennettu Jumbo Jim. Se kehä on vaan sen sorttinen.
    Eli huono. Jos kehä ja vanteet olisivat laadukkaita niin litkuja ei edes tarvittaisi, muuta kuin puhkeamisen varalle.

    Maasturin rengashan saisi olla hyllyllä niin tiukasti, ettei se lähde sormin pois.

  9. #3009
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Hi5bikes:siin on saapunut about viikko sitten eka satsi Stanin uutta Race-litkua, paikkaa isompia reikiä mitä normaali...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  10. #3010
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    On onen kehiltä tippuu joskus jopa sisurin kanssa asennettu Jumbo Jim. Se kehä on vaan sen sorttinen.
    Eli siis jatkan ajelua sisäkumeilla tai sitten uusia vanteita tai pyörää ostamaan.
    No nyt on sisäkumilla taas paikallaan niin pääsee ajelemaan.

    Ja ihan ajatus jonka työkaveri heitti ilmoille, mahtaako litku toimia mitenkään jos sitä laittaisi sisäkumin sisälle vai tuleeko vaan painoa turhaan? Onkohan joku kokeillut?

  11. #3011
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Ensimmäiset tubeless-kokemukset takana. Kiekko uusi Sram Roam 60, 29" ja 21 millin sisäleveydellä, valmiilla teipillä ja mukana tulleella venttiilillä. Ensimmäiset nostoyritykset napsauttimella jäivät torsoiksi, mukana tullu napsauttimen prestapää ei oikein pysynyt hyvin ilman sielua ja sielun kanssa ei virtaus riittänyt. Lopulta sain kuitenkin painettua prestapään tiukasti venttiilin runkoon ja rengas (uudehko Schwalbe Rocket Ron 2.25 Pacestar Evolution Liteskin) nousi nätisti. 60ml stania 20ml lääkeruiskulla sisään ja pumpulla paineet kolmen barin tienoille. Suhina vain kävi, ja kylkiin alkoi pyörittelyn jälkeen ilmestyä valkoisia pisteitä. Lisää pyörittelyä ja välillä lappeellaan odottelua. Yön jälkeen oli paineet laskeneet varastossa reiluun bariin. Nosto kahteen bariin ja polkaisu töihin. Näkyi taas laskeneen paineet jonnekin reilun barin tienoille. Onneksi on pumppu mukana. Toivottavasti kuitenkin tuosta asettuu. Renkaan leveys 19mm sisäleveyden Mavic Crossridessä 53mm, 21mm sisäleveyden Roameilla noin 55mm.

    Seuraavana voisikin kokeilla Mavic Crossride 29" 19mm takarenkaan kanssa. Stanin 25mm teippiä on ja yksi venttiili. Kuinkahan lie toimii, ei samanlaista hyllyä kehässä näy kuin Roamissa.

  12. #3012
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Eli siis jatkan ajelua sisäkumeilla tai sitten uusia vanteita tai pyörää ostamaan.
    No nyt on sisäkumilla taas paikallaan niin pääsee ajelemaan.

    Ja ihan ajatus jonka työkaveri heitti ilmoille, mahtaako litku toimia mitenkään jos sitä laittaisi sisäkumin sisälle vai tuleeko vaan painoa turhaan? Onkohan joku kokeillut?
    Mä oon pohtinut ihan samaa ja taitaa niitä olla DH yms. sisureita joissa jotain paikka-ainetta onkin sisällä.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  13. #3013
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    ... pumpulla paineet kolmen barin tienoille. Suhina vain kävi, ja kylkiin alkoi pyörittelyn jälkeen ilmestyä valkoisia pisteitä. Lisää pyörittelyä ja välillä lappeellaan odottelua. Yön jälkeen oli paineet laskeneet varastossa reiluun bariin. Nosto kahteen bariin ja polkaisu töihin. Näkyi taas laskeneen paineet jonnekin reilun barin tienoille. Onneksi on pumppu mukana. Toivottavasti kuitenkin tuosta asettuu. Renkaan leveys 19mm sisäleveyden Mavic Crossridessä 53mm, 21mm sisäleveyden Roameilla noin 55mm.
    Mulla oli melko samankaltaiset kokemukset talvella kauden-kaks ajettujen non-snakeskin ISP kanssa.
    Toisina päivinä tyhjentyi ja välillä paripäivää tyhjentymättä, joku 1-2vko meni, että oli täysin tiiviit. Olivat siis ajossa ja tarvittaessa täytin kun vuosivat.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  14. #3014
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Hi5bikes:siin on saapunut about viikko sitten eka satsi Stanin uutta Race-litkua, paikkaa isompia reikiä mitä normaali...
    Onko tämä nopeammin kovettuvaa, eli kestää myöskin lyhemmän ajan käyttökelpoisena renkaan sisällä? Tällä ei tietenkään ole mitään merkitystä kisoissa.

  15. #3015
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Nyt kaksi fillaria litkutettu, toinen ei-tubeless renkailla tubeless vanteille ja toinen tubeless renkailla ei-tubeless vanteille.

    Kaikki nousivat ilman ongelmia vanteille paitsi TR High Roller II jossa oli pieni muhkura kumissa pallen kohdalla, josta ilma pääsi aina pakenemaan vaikka kuinka pumppasi. Se piti nostaa hiilidioksidikapselilla, ilman litkua tietty ettei se kovetu ennen aikojaan. Pysyi sitten tarpeeksi tiiviinä vaikka otti ilmat ulos ja ruuttasi litkut venttiilireiästä. Oli myös ainoa renkuloista jolla en ajanut sisurien kanssa lenkkiä ennen litkutusta. Alan uskoa, että sisurilla ajelu auttaa tiivistymisessä.

  16. #3016
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juakko Katso viesti
    Nyt kaksi fillaria litkutettu, toinen ei-tubeless renkailla tubeless vanteille ja toinen tubeless renkailla ei-tubeless vanteille.

    Kaikki nousivat ilman ongelmia vanteille paitsi TR High Roller II jossa oli pieni muhkura kumissa pallen kohdalla, josta ilma pääsi aina pakenemaan vaikka kuinka pumppasi. Se piti nostaa hiilidioksidikapselilla, ilman litkua tietty ettei se kovetu ennen aikojaan. Pysyi sitten tarpeeksi tiiviinä vaikka otti ilmat ulos ja ruuttasi litkut venttiilireiästä. Oli myös ainoa renkuloista jolla en ajanut sisurien kanssa lenkkiä ennen litkutusta. Alan uskoa, että sisurilla ajelu auttaa tiivistymisessä.
    Tai ainakin muotoilemisessa. Itse laitan aina uudet renkaat pariksi yöksi max paineilla vanteille. Saa mukavasti asettua ja muotoutua ja sitten vasta napsauttelemaan.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  17. #3017
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Tuolla joku sivu takaperin puhuttiin venttiilin sielujen tukkeutumisesta.
    Jokusen vuoden paininut menemään litkuilla eikä yhtään venttiiliä mennyt tukkoon.Yhdestä sain sielun rikki kun pumpun suutin oli huonosti ja se vääntyi mutta se oli user error.Väitän tuon litkulla tukkimisenkin olevan.
    Polun tukko muokkasi tätä : 07.05.2016 at 21.49
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #3018
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Hienosti pärjää ilman hankalia ja isoja kiksauttimiakin.
    Maantie tubeless nousee nätisti vanteelle. Normaali pepsi pullo näyttää kestävän helpsti 5kg paineenkin.
    Jos tekisi reiät juomapuollon korkkiin, niin renkaan saisi vanteelle reissussakin...


  19. #3019
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    0,5 l energiajuomapullo kesti mun pumpputestissä 13 bar, ennen kun venttiilin liitos alkoi vuotaa, kuulosuojaimet ja suojalasit on hyvä olla tämmösissä kokeiluissa.
    Oikeastaan aina rengasta paikalleen nostaessa.

  20. #3020
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    0,5 l energiajuomapullo kesti mun pumpputestissä 13 bar, ennen kun venttiilin liitos alkoi vuotaa, kuulosuojaimet ja suojalasit on hyvä olla tämmösissä kokeiluissa.
    Oikeastaan aina rengasta paikalleen nostaessa.
    Huh Minä nostin renkaan mahdollisimman pienellä paineella, ja pumppailin sitten lisää pullon ollessa kiinni.
    Mutta tosiaan, fiksuahan tuo viritys on koeponnistaa.

    Paine kannattaa näköjään laskea pullon venttiilistä pois, eikä kiskoa letkua irti. Ei tipahda samantien alas.
    Maasturikäytössä vanteeseen menevä letku+liitin kannattaa tehdä varmaan paksummasta kamasta.

  21. #3021
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    0,5 l energiajuomapullo kesti mun pumpputestissä 13 bar, ennen kun venttiilin liitos alkoi vuotaa, kuulosuojaimet ja suojalasit on hyvä olla tämmösissä kokeiluissa.
    Oikeastaan aina rengasta paikalleen nostaessa.
    Mulla on nykyään aina kuulosuojaimet rengashommissa. Ennen ei ollut ja riitti kun yhden kerran räjähti tubelessina asennettu ISP korvan vieressä. Stupid user error, josta seurauksena pysyvä kuulovaurio ja tinnitus.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  22. #3022
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Toka kerta litkutetuilla, tähän asti ilmat pysyneet. 87 kg kuski, takarenkaassa 29" oli 2.2 painetta lähtiessä, matkalla hävis melkein kaikki ilmat muttei puhjennut. Voiko osa ilmasta karata jos rengas pohjaa tai lurpsahtaa kovemmin kantatessa? Laitanko nyt varalta lisää litkua? Tuntuu ilma nyt pysyvän kun pumppasin.

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  23. #3023
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mikähän rengas mahtaa olla kyseessä? Ravistele se huolellisesti vielä. Useimmissa kyllä ilmat parin ajon jälkeen jo pysyy ihan hyvin, ei ainakaan noin rankasti pitäisi paineen laskea jos kaikki muuten kunnossa (teipit ok, ei vuoda venttiilin juuresta eikä muualta) ja litkua koitettu lisätä. Voithan tarkistaa vielä saippuavedellä tms näkyykö vuotokohtia.

    Venttiilien tukkeutumisesta vielä: minusta on selvää, että jos käytetään reikiä paikkaavaa ainetta, jonka tarkoitus on tukkia reikiä se voi tukkia myös venttiiliä (eikä yksin sitä, vaan joiltain myös mm. painemittareita, kun on mitattu suhauttelematta litkuja/ilmoja ensin pois), etenkin jos se paljon käytössä. Olisko tämä "paljon käytössä" se taikasana miten nopeasti tämä käy, kun itse liottelin tuossa paljon renkaita vaihdellessa useammankin sielun, mutta jostain syystä renkaanvaihdon ja sitä myöten myös pumppailun rauhoituttua en edes muista milloin viimeksi olisin liottanut sielua.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  24. #3024
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Mikähän rengas mahtaa olla kyseessä? Ravistele se huolellisesti vielä. Useimmissa kyllä ilmat parin ajon jälkeen jo pysyy ihan hyvin, ei ainakaan noin rankasti pitäisi paineen laskea jos kaikki muuten kunnossa (teipit ok, ei vuoda venttiilin juuresta eikä muualta) ja litkua koitettu lisätä. Voithan tarkistaa vielä saippuavedellä tms näkyykö vuotokohtia.

    Venttiilien tukkeutumisesta vielä: minusta on selvää, että jos käytetään reikiä paikkaavaa ainetta, jonka tarkoitus on tukkia reikiä se voi tukkia myös venttiiliä (eikä yksin sitä, vaan joiltain myös mm. painemittareita, kun on mitattu suhauttelematta litkuja/ilmoja ensin pois), etenkin jos se paljon käytössä. Olisko tämä "paljon käytössä" se taikasana miten nopeasti tämä käy, kun itse liottelin tuossa paljon renkaita vaihdellessa useammankin sielun, mutta jostain syystä renkaanvaihdon ja sitä myöten myös pumppailun rauhoituttua en edes muista milloin viimeksi olisin liottanut sielua.
    Rengas on racing ralph snake skin tl easy. Olis varmaan pysynyt ilmat ilman litkujakin kun meni niin hienosti vanteelle. Vanteet on tubeless käyttöön valmiiksi... Dt swiss, mallia en ulkoa muista.

    Sitä tuossa pohdin, että sielu ei kunnolla kiristynyt tohon. Se löystyi kun otti venttiilin suojan pois. Jospa koetan laittaa varalta vaikka 20 ml litkua lisää ja tiukkaan sielua vielä... saako noita sieluja ostettua irtona vai pitääkö vaihtaa koko venttiili?

    Jotenkin luulisin että tuolla 2.2 paineella oltaisiin turvallisella puolella. Eka lenkki jolloin ongelmia ei tullut, oli melko tasaisella. Tänään oli kunnon kivikkoakin alamäissä. Eli ei liene mahdollista että tuolla paineella burppaisi reunasta ilmat pois kovemmin kantatessa...

  25. #3025
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    No ei sitten pitäisi ainakaan renkaassa olla vika, kun ovat tle. Paineet ei vaikuta liian matalilta, kun tubelessista kysymys, vaikka kovemmassa menossa kannattaakin pitää hieman enemmän painetta. Sopivat paineet omalle painolle kannattaa melkein kokeilemalla hakea. Varmista nyt ainakin, että sielu on kunnolla kiinni ja litkuakin voi lisätä + ravistelu. Saa sieluja irtona, ainakin minun lähiliikkeestäni, varmaan siis muistakin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  26. #3026
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Riistasäkki Prismasta, niin ei tarvi säätää ja 7 eurolla saat aika varmasti loppuelämäksi rinkuloita yhestä säkkirullasta:
    Onks kuva veskun pajalla?

  27. #3027
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Toka kerta litkutetuilla, tähän asti ilmat pysyneet. 87 kg kuski, takarenkaassa 29" oli 2.2 painetta lähtiessä, matkalla hävis melkein kaikki ilmat muttei puhjennut. Voiko osa ilmasta karata jos rengas pohjaa tai lurpsahtaa kovemmin kantatessa? Laitanko nyt varalta lisää litkua? Tuntuu ilma nyt pysyvän kun pumppasin.

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    Tää mun homma ehkä selvisi. Liekö venttiilinhattu tai pumppu löysyttänyt sielun, tiukkasin sen työkalulla niin ilmat on pysyneet. Venttiilinhatut lähti nyt roskiin.

    Toki on mahdollista että sielu on rikki kierteestään tms. mutta nyt on ilmat pysyneet...

  28. #3028
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Ensimmäiset tubeless-kokemukset takana. Kiekko uusi Sram Roam 60, 29" ja 21 millin sisäleveydellä, valmiilla teipillä ja mukana tulleella venttiilillä. Ensimmäiset nostoyritykset napsauttimella jäivät torsoiksi, mukana tullu napsauttimen prestapää ei oikein pysynyt hyvin ilman sielua ja sielun kanssa ei virtaus riittänyt. Lopulta sain kuitenkin painettua prestapään tiukasti venttiilin runkoon ja rengas (uudehko Schwalbe Rocket Ron 2.25 Pacestar Evolution Liteskin) nousi nätisti. 60ml stania 20ml lääkeruiskulla sisään ja pumpulla paineet kolmen barin tienoille. Suhina vain kävi, ja kylkiin alkoi pyörittelyn jälkeen ilmestyä valkoisia pisteitä. Lisää pyörittelyä ja välillä lappeellaan odottelua. Yön jälkeen oli paineet laskeneet varastossa reiluun bariin. Nosto kahteen bariin ja polkaisu töihin. Näkyi taas laskeneen paineet jonnekin reilun barin tienoille. Onneksi on pumppu mukana. Toivottavasti kuitenkin tuosta asettuu.
    Nämä vuodot loppuivat noin viiden pumppauksen ja muutaman pienen lenkin jälkeen. Homma bueno.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Seuraavana voisikin kokeilla Mavic Crossride 29" 19mm takarenkaan kanssa. Stanin 25mm teippiä on ja yksi venttiili. Kuinkahan lie toimii, ei samanlaista hyllyä kehässä näy kuin Roamissa.
    Tämän kanssa taas enemmän ongelmia. Taitaa olla 25mm teippi turhan leveää, menee osin jo sivuseinämän puolelle. Rengas ei pysy ylhäällä vaikka napsauttimella sen nosti, ei onnistunut pumpulla ilmaaminen. Nopealla sielun asennuksella renkaan saa kuitenkin pysymään ylhäällä. Kahdesti on nyt yön aikana rengas tyhjännyt itsensä täysin. Eikä nouse pelkällä pumpulla, ainakaan helposti. Liekö teippaus pettänyt, kun en suuria vuotojälkiä löydä kumista. Litkua meni vajaa 70ml. Pitää tutkailla. Tai sitten suosiolla odottaa tilattua DT Swiss E1700 Spline Two kiekkoa.

  29. #3029
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Onko kokemuksia Spessun "2Bliss ready" vannenauhoista?

    https://www.bike24.de/1.php?content=...00,185,188;pgc[44]=150

    Hoitaako oikeasti tubeless teipin virkaa? Toimiiko muidenkin kuin Rovalin kehien kanssa?

  30. #3030
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Omasta kokemuksesta voin sanoa että on todellakin hyvä tubelessnauha. Yhdet ei- tubeless readyt Fulcrumit tuli litkutettua noilla nauhoilla eikä mitään vuotoja tullut. Kannattaa kokeilla!

    E: Useita Rovalin kiekkoja tullu myös litkutettua noilla nauhoilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •