GarminGiantElectrobike
Sivu 84 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2491
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humala Katso viesti
    Tervehdys,

    Harkinnassa olisi ensimmäinen maantiepyörä. Tämän ostaminen tuntuu olevan vaikeampaa kuin käytetyn auton hankkiminen saksasta voll!! lisävarustein!

    Olen vakaasti päätymässä hankkimaan canyonin ja pähkäilen endurance al seiskan ja kutosen välillä.

    Onko näissä muuta eroa kuin nuo shimanon palikat?

    Eli tuleeko tuo 350€ hintaero tuosta ultegra vs 105:sta? Mietin että tuolla 350e saisin paljon kuitenkin varusteita ostettua (kengät, polkimet yms...), joten onko ultegra noin loistava?
    En nyt puhelimella jaksa selata eroja, mutta katson niitä myöhemmin.

    Mikäli Ultegra on ainoa ero noissa niin ei todellakaan ole imo 350 euron arvoinen satsaus. Juuri siksi, että tuolla rahalla ostaa laadukkaita varusteita ja kuteita mikä parantaa ajotuntumaa enemmän kuin 105 > Ultegra. Itselläni molemmat Canyonin pyörissä joten vertailukuvaa on vähäsen ainakin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  2. #2492
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    Pikaisesti katsottuna hintaero näyttäisi tulevan osasarjasta, lisäksi satula taitaa olla erilainen. 105 on jo erittäin hyvä, minulle kelpaisi sekin mainiosti. Mielipiteitä varmasti riittää - ei ole tosiaan helppoa... Katso vielä sopivan koon saatavuus ja kuten autoissa, värihän sen valinnan lopulta ratkaisee!

  3. #2493
    Kiitos vastauksista. Nyt alkaa hiljalleen kypsymään ajatus tuon kutosen tilaamisesta S koossa.

    EDITTIÄ: Outlett puolella oli edellisen vuoden AL kutonen satkun edullisemmalla hinnalla. Tilasin sen.. Nyt sitten odotellaan...
    humala muokkasi tätä : 20.04.2016 at 13.31

  4. #2494
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humala Katso viesti
    Kiitos vastauksista. Nyt alkaa hiljalleen kypsymään ajatus tuon kutosen tilaamisesta S koossa.

    EDITTIÄ: Outlett puolella oli edellisen vuoden AL kutonen satkun edullisemmalla hinnalla. Tilasin sen.. Nyt sitten odotellaan...
    Onneksi, olkoon se on sitten jo ensi viikolla ajossa. Omaani saan odotella vielä 4 kk.

  5. #2495
    Itsekin tilasin alennuksella Canyonin inflite 9.0 M koossa. Mitoitusohjelma ehdotti mulle S-kokoa koska jalan sisämitta on 84cm ja pituus 174cm, mutta koska S vaihtuu M kokoon jalan sisämitan muuttuessa 85cm, niin asiakaspalvelussa sanoivat, että M koko menee hyvin kun vaihtaa ohjainkannattimen lyhyempään maksutta.

  6. #2496
    AL 6.0 XL-koossa saatavilla vasta heinäkuussa, niin katse kääntyi alaspäin AL 5.0 . Onko kokemuksia / mielipidettä tuosta "karvalakki" -mallista? Runko ilmeisesti sama kuin kutosessa ja seiskassa, mutta ovatko komponentit riittävät mielekkääseen ajokokemukseen.. Olisi tulossa ensimmäiseksi maantiefillariksi lenkkeily käyttöön.

  7. #2497
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Jos kysymys Endurace AL 6 mallista niin siinä olisi hyvät Shimanon 11 speed 105-palikat ja mielestäni paremmat kiekot eli kyllä tuon 150 hinnan eron maksaa mielellään. Tosin saatuus tälle ajokaudelle on siis kysmysmerkki ? Itse suuntaisin katseen toisaalle.
    Kyllä 5.0:lla ajaa varmasti mielellään, mutta 6.0 on jo loistava paketti.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  8. #2498
    No niin, nyt sitä ollaan onnellinen canyon omistaja. Tasan viikko meni tilauksesta, kun kuriiri oveen koputteli kevyen mutta suuri kokoisen pahvilaatikon kanssa.

    Kasaaminen olikin näppärä homma ja näytti pyörää kasatessa, että tiekin kuivaa hiljalleen ajokuntoiseksi. Pyh mitäs sitä..

    Juuri kun polkimet oli ruuvattuna paikoilleen ja kompura latasi ilmaa sisälleen, niin vettä alkoi satamaan kaatamalla. Se siitä koeajosta..

  9. #2499
    Kuinka hyvin nuo Canyonin ilmoittamat pyörän painot pitävät yleisesti paikkansa? On tullut tässä selailtua crossareita ja tuoa 8.6kg kanjoni on kyllä aivan hiilikuituisten pyörien painoluokassa jos pitää paikkansa.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  10. #2500
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Itsellä kolme Rotkoa, Endurace 9.0, Inflite 8.0 ja Dude Unlimited 9.0 ja näissä kaikissa on painot pitäneet kutinsa valmistajan ilmoittamaan.

    Nyt viikon verran taas ajanut tuolla Enduracella ja kyllä se tarjoaa maantiellä paljon paremman nautinnon verrattuna Infliteen. Herkempi, kiihtyvämpi ja nautinnollisempi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  11. #2501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Itsellä kolme Rotkoa, Endurace 9.0, Inflite 8.0 ja Dude Unlimited 9.0 ja näissä kaikissa on painot pitäneet kutinsa valmistajan ilmoittamaan.

    Nyt viikon verran taas ajanut tuolla Enduracella ja kyllä se tarjoaa maantiellä paljon paremman nautinnon verrattuna Infliteen. Herkempi, kiihtyvämpi ja nautinnollisempi.
    parin kilon painoero tekee varmasti jotain kiihtyvyydelle. Omat maantielenkit kaipaavat vaan välillä pieniä "oikaisureittejä", jotka mukavasti rikkovat sitä puuduttavaa tasaista polkemista pitkillä lenkeillä. Tässä käytössä hyvin varusteltu cyclo toimii paremmin.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  12. #2502
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Juu kyllä cyclolla on oma sektori olemassa. Itsellä se toimii rospuuttoajan maantiepyöränä, hiekkatiepelinä ja matkalle tarvittaessa mukaan otettava pyöränä.

    Sitä vaan heitin, jotta jos ajaa vain kesäaikaan ja asfaltilla kuntoajoa, niin ostaa heti maantiepyörän ja unohtaa cyclon.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  13. #2503
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Kyselin aiemmin Endurace CFn ja Infliten runkojen ominaisuuksista. Vastailen nyt vielä lisää, kun tuli hommattua Inflitekin. Samoilla renkailla (ja R23 kiekoilla, vaikkakin toisessa levyjarru) Inflite kiipeää mäkiä ihan kivasti, mutta Endurace kiipeää selkeästi kevyemmin ja kovempaa, putkelta liki liitäen. Mutta jos hiilikuiturunko on omillaan asfaltilla, niin kyllä on Inflitekin maukas soraisilla latupohjilla, kun laittaa kuivan kelin cylcocross kumit alle. Todella kivaa tykitellä menemään luonnon helmassa (soraränniä ja mutkia), runko on tukeva ja vakaa, jarrut toimii kunhan vaan kitka riittää renkaitten alla. Molemmat sairaan kivoja laitteita - en luopuisi kummastakaan. Infliten levyjarruista huomasin sadekelillä, että etenkin likomärällä hiekka-alustalla rapa lentää jarrusatuloihin ja hiekanmurut rahisee ilkeästi ajaessa. Ajon jälkeen reipas huuhtelu runsaalla vedellä auttaa, mutta hieman yllätyksenä tuo tuli. Keli oli kylläkin tosi märkä. Niin ja mulla on molemmista L-koko (180 pituus ja 86 inseam), koska halusin stackin korkealle - takareidet on aika kireet ja selkä silleen jäykkä. Enduraceen laitoin 10 cm stemmin, mutta Inflitessä orkkis 11 cm tuntuu hyvältä. Droppia satulan ja tangon välillä on Inflitessä noin 6 cm ja Enduracessa noin 7 cm.
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

  14. #2504
    Tuli Inflite al 9.0 tänään ja täytyy sanoa, että olen aika yllättynyt positiivisesti. Ajattelin, että käyräsarviseen olisi jotenkin totuteltava ennen, kuin ajo tuntuu miellyttävältä. Pyörä tuntui heti helpolta ja mukavalta ajaa. Olen joskus jotain konan cycloa testannut koeajolla ja se tuntui ihan erilaiselta.
    Välitykset voisi ehkä olla vähän nopeampaan ajoon. Tuntuu, että loppuu tasaisellakin vaihteet kesken. Onkohan kovin kallis operaatio vaihtaa isompi eturatas ja kenties pienempi takapakka?

  15. #2505
    Löytyyhän noita -17 asteen stemmejä. Omani tilasin ihan laittamalla mailia Canyonille ja postissa tuli nopeasti Ritcheyn -17 asteen stemmi. Nykyään voi jo soittaa Canyon Suomen asiakaspalveluun, josta sama homma onnistuu, jos ei halua englanniksi sähköpostia rustata.

  16. #2506
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hensy Katso viesti
    Tuli Inflite al 9.0 tänään ja täytyy sanoa, että olen aika yllättynyt positiivisesti. Ajattelin, että käyräsarviseen olisi jotenkin totuteltava ennen, kuin ajo tuntuu miellyttävältä. Pyörä tuntui heti helpolta ja mukavalta ajaa. Olen joskus jotain konan cycloa testannut koeajolla ja se tuntui ihan erilaiselta.
    Välitykset voisi ehkä olla vähän nopeampaan ajoon. Tuntuu, että loppuu tasaisellakin vaihteet kesken. Onkohan kovin kallis operaatio vaihtaa isompi eturatas ja kenties pienempi takapakka?
    11-46 loppuu tasamaalla kesken? Sillähän pääsee liki viittäkymppiä tai yli kun vaan jaksaa pyörittää.

  17. #2507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    11-46 loppuu tasamaalla kesken? Sillähän pääsee liki viittäkymppiä tai yli kun vaan jaksaa pyörittää.
    No mä jotenki tykkään polkea isolla vaihteella hitaammin kuin, että joutuu sotkemaan kauheeta tahtia.

  18. #2508
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    33
    Onkos täällä ketään, jotka ovat päässeet ajamaan Endurace CF JA Ultimate CF SL -malleja? Notta, osaisiko joku sen pohjalta sanoa kuinka paljon ajoasennot eroavat toisistaan ja kuinka paljon "rennompi" tuo Enduracen geometria todellisuudessa on? Itselläni ei ole kokemusta juurikaan maantiepyöristä. Olen useamman vuoden ajanut työmatkaa maastopyörän kaltaisella laitteella, kunnes viime syksynä ostin Nerve 9.0 AL:n. Se on toiminut aivan erinomaisena yleispyöränä metsässä, pururadoilla ja miksei asfaltillakin työmatkaa ajaessa, mutta nyt haluaisin oikean maantiepyörän.

    Tarkoitus on (tai ainakin oli) hankkia rennomman ajoasennon maantiepyörä ja ajattelin että Endurace olisi luonnollinen vaihtoehto. Kävin oikein bikefittingissäkin ottamassa mittoja ja spekkailemassa ajoasentoa tätä silmällä pitäen. Sieltä määritellyn ajoasennon mitat olivat: Stack (541) ja Reach (368).

    Jos Enduracen ja Ultimaten mittoja katsoo, niin niissä vastaavat mitat ovat:
    - Endurace (S): Stack 556, Reach 373
    - Ultimate (S): Stack 546, Reach 375

    S-koossa erot näytttävät olevan yllättävän pieniä!? Reach on käytännössä sama ja Stack:ssä on vain 1 cm:n ero. Ja jos vertaa tuohon BF:n mittoihin, niin Ultimate on itse asiassa lähempänä omia "ihannemittoja" kun Endurace. Nyt olen vähän hämilläni, että Ultimateko tässä sittenkin pitää ostaa? Olen ymmärtänyt että Ultimate ei ole kaikkein aggressiivisimpia kisapyöriä ja toisaalta Endurace ei ole aivan niitä kaikkein rennompia marathon pyöriä. Ehkä se näkyy näissäkin mitoissa?

    Vertailun vuoksi olen päässyt testaamaan Cannondalen Synapsea (51cm: Stack 549 ja Reach 370) joka oli kieltämättä aika mukavan tuntuinen pyörä sekin.

  19. #2509
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    34
    ^ Itselläni käytössä Ultimate CF SL: helppo ja miellyttävä ajaa. Riittävän aggressiivinen, jos niin haluaa, mutta myös yli 100 lenkit taittuvat vaivatta. Vertailukokemusta Endurace CF -malliin ei ole, mutta edellinen pyöräni oli Spessun Roubaix, ja omasta mielestä Ultimate CF SL on vähintään yhtä mukava pitkillä matkoilla, mutta nopeampi kuin Spessu. Ajoasennoissa en havainnut merkittävää eroa näidden kahden välillä.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

  20. #2510
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Pistä kaikki prikat stemmin alle ja käännä stemmi toisin päin niin Ultimate on rennompi kuin Endurace.
    Rento tai ei niin selkä sulla on kipee alussa jos et maantiepyörällä oo ajanu.
    Pari kolme tonnia kilsoja alle niin saattaa toi stemmikin kääntyä jo oikein päin.

  21. #2511
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Tuo oma pidempään ja matalampaan suuntaa viritetty S-kokoinen Ultimate on kyllä edelleen mukava pidemmilläkin lenkeillä. Acros I-Lock vaihdettu perinteiseen ja stemmi 100mm.

  22. #2512
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    33
    Mitenkäs tuo Stack -mitta muuten on laskettu? Onko se laskettu ilman spacereitä vai geometriataulukossa ilmoitettujen spacereiden kanssa? Ultimate CF SL:ssä spacereita 27 mm? Vai nouseeko Stack -mitta 27 mm imoitetusta, kun nuo spacerit on mukana? Onko tuo maksimi mitä siihen voi laittaa?

    Bikefitting antoi muuten tangon leveydeksi 430 mm. S-kokoisessa Ultimate CF SL:.ssä näyttää olevan 400 mm. Tuon ohjaustangon sai täällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella vaihtaa pienellä lisäkustannuksella?

    Heitetään tähän nyt vielä nuo viralliset strategiset mitatkin (173/82,5) jos joku niiden perusteella osaa paremmin kommentoida pyörän kokoa. Tosin kai nuo BF:n antamat ihannemitat ovat tärkeämpi valintaperuste....

  23. #2513
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Kuvassa näytetään mitattavan stack ilman spacereita I-lock systeemin päältä.

  24. #2514
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hillman Katso viesti
    Mitenkäs tuo Stack -mitta muuten on laskettu? Onko se laskettu ilman spacereitä vai geometriataulukossa ilmoitettujen spacereiden kanssa? Ultimate CF SL:ssä spacereita 27 mm? Vai nouseeko Stack -mitta 27 mm imoitetusta, kun nuo spacerit on mukana? Onko tuo maksimi mitä siihen voi laittaa?

    Bikefitting antoi muuten tangon leveydeksi 430 mm. S-kokoisessa Ultimate CF SL:.ssä näyttää olevan 400 mm. Tuon ohjaustangon sai täällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella vaihtaa pienellä lisäkustannuksella?

    Heitetään tähän nyt vielä nuo viralliset strategiset mitatkin (173/82,5) jos joku niiden perusteella osaa paremmin kommentoida pyörän kokoa. Tosin kai nuo BF:n antamat ihannemitat ovat tärkeämpi valintaperuste....
    Tilauksen lisätietokenttään infoa, että 400 mm tangon tilalle 420 mm tanko tai mitä nuo luvut omalla kohdalla sitten ovatkaan. Itsellä ne olivat 420 > 440 mm.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #2515
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hillman Katso viesti
    Mitenkäs tuo Stack -mitta muuten on laskettu? Onko se laskettu ilman spacereitä vai geometriataulukossa ilmoitettujen spacereiden
    kanssa? Ultimate CF SL:ssä spacereita 27 mm? Vai nouseeko Stack -mitta 27 mm imoitetusta, kun nuo spacerit on mukana? Onko tuo maksimi mitä siihen voi laittaa?

    Bikefitting antoi muuten tangon leveydeksi 430 mm. S-kokoisessa Ultimate CF SL:.ssä näyttää olevan 400 mm. Tuon ohjaustangon sai täällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella vaihtaa pienellä lisäkustannuksella?

    Heitetään tähän nyt vielä nuo viralliset strategiset mitatkin (173/82,5) jos joku niiden perusteella osaa paremmin kommentoida pyörän kokoa. Tosin kai nuo BF:n antamat ihannemitat ovat tärkeämpi valintaperuste....
    R/S mitat ovat rungon mittoja, enintään ohjauslaakerin peite mukan. Heitetäänpä tässä kokosuositus, kun mitat niin lähellä, 174/83, koko olis s, stemmi 100 ja tanko 420, mutta jos olet leveäharteinen tanko vois olla 440. Stemmin alla on aluksi hyvä olla vähän tavaraa, jotta tangon saa alemmaksi totuttelun aikana. Ei voi olla kaukana hyvästä.

  26. #2516
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Olen tuumaillut tuon Infliten lehtitolpan vaihtamista Enduracen normaalitolpan tilalle, saisiko lie lisättyä mukavuutta tiellä tuolla?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  27. #2517
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Olen tuumaillut tuon Infliten lehtitolpan vaihtamista Enduracen normaalitolpan tilalle, saisiko lie lisättyä mukavuutta tiellä tuolla?
    Kyllähän se enemmän joustaa ja ilmeisesti vielä ihan fiksulla tavalla.

    Olen jostakin lukenut, että satakiloisen ei kannata vaivautua. Siksi mulla ei ole sellaista.

  28. #2518
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Kyllähän se enemmän joustaa ja ilmeisesti vielä ihan fiksulla tavalla.

    Olen jostakin lukenut, että satakiloisen ei kannata vaivautua. Siksi mulla ei ole sellaista.
    Hyvin on jäänyt meikän paino näemmä mieleen. Viimeksi tosin 101,7 kg joten ehkä parin viikon päästä vaihdan krossarista kuituun tuon lehtitolpan kun maantiellä menee 95 % ajasta, siellä sitä mukavuutta tarvitaan eikä olohuoneessa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #2519
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Jossakin ulkomaan aviisissa oli näiden mukavuus-tolppien testi ja siinä tuo Canyon tolppa oli ykkönen ja ihan oikeasti toimi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  30. #2520
    Etujarru pohjassa kun nytkyttää keulaa niin ihan niinkuin olisi ohjauksen laakerissa hieman väljää. Miten tätä Canyonin insinöörien tuotetta kiristetään kun tässä ei ole normaalia pulttikiristeistä hattua (=CAPpia) vaan pieni kuuskolopultti alimmassa rinkulassa. Pyörä siis CF SLX.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •