FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 4 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 680

Aihe: Kona Wo

  1. #91
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    51
    Onko kenelläkään tietoa mikä vapaaratas kona wo:ssa on? Tarvis tilata uusi ennekuin vanha sanoo sopimuksen irti.

  2. #92
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    69
    Non niin. Wo on koeajettu ja otettu hiukan tuntumaa. Pyörä liikkui yllättävän kevyesti - tosin tuo on ensimmäinen fatbikeni eli vertailupohjaa ei ole. Turun liike oli laittanut kaikki säädöt kohdileen ja tarvitsi vain muuttaa hiukan satulan korkeutta. Sekin oli miltei kohdillaan.

    Pyörä tuli jääajoa varten ja ehkä siitä pikkuhiljaa rakentuu myös retkipyörä. Ei se oikeastaan ole sen raskaampi polkea kuin Rossanoni. Sain ensilenkilläni vahvistusta sille, että fatbike soveltuu myös retkipyöräksi. Kyllä sillä ajelee leppoisasti kuorman kanssa sen 15-17 km/h. Tuo M koko tuntuu sopivalta valinnalta minulle (177cm/78cm) - olin hilkulla ostaa L koon, koska sen olisi saanut nopeammin. Joustokeulaa en edes harkitse - kai siinä on muutakin päivitettävää rauhallisella aikataululla. Tarttee saada ensin niitä kilometrejä alle tarpeeksi tuolla pyörällä.

    Ei tuossa ensikokeilulla moitteen sijaa löytynyt paitsi nuo polkimet. Ne taitavat olla ensimmäinen palikka, jotka vaihtuvat. Äkkiseltään ohjainkannatin tuntuu sopivan lyhkäiseltä minulle tuohon pyörään. Ehkä tuota ohjaintankoa saatan muuttaa sitten syksymmällä. Niin ja sitten, jos alan tekemään tuolla pyörällä niitä pidempiä päiväreissuja, niin sitten joku lepotankosysteemi eri otteita varten, koska minun ranteeni puutuvat helposti.

    Pyörä on kevyempi kuin pelkäsin. Ei kai tässä muuta kuin lisää kilometrejä alle.

  3. #93
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    69
    Nyt tehtynä ensimmäinen pidempi lenkki tai itse asiassa kaksi. Havaintoja: Jarrukahvat ja vaihdevivut köykäisen oloisia tai ainakin kovin ahtaat näpeilleni. No, kyllä niillä toimeen tulee.

    Muihin pyöriini olen joutunut asentelemaan lepotankosysteemejä pidempiä lenkkejä varten, koska ranteeni puutuvat helposti. Tein Wo:lla pitkähkön lenkin ja en havainnut ranteiden puutumista. Olenko kaikki nämä vuodet ajanut virheellisellä ajoasennolla?

    Viikonloppuna teen ensimmäisen jäälläajotestin. Tarkoitus on Konallani tehdä pilkkireissuja tyyliin reppu selkään ja kaira sidottuna reppuun. Oikeastaan näitä reissuja varten ostin Wo:n - vasta myöhemmin heräsi ajatus siitä retkipyöränä. Mitä tänään jututin meren rannalla pilkiltä tulijoita, niin kyllä sinne fatbikellä pääsee. Oli lenkkarit jalassa, niin siksi se jäi nyt kokeilematta. Maastopyöräily ei sinällään kiinnosta, mutta kai tuota jääajoa voi kutsua siksi.

    Bikeshopin Kona Wo:n esittelyssä on muuten paikkansa pitämättömät speksit. Ne kannattaa varmistaa Konan omilta sivuilta. Esimerkiksi runko on alumiini 7005 eikä alumiini 6061. Olen sen verran nöösi, että en tiedä eroja noiden runkojen välillä.

  4. #94
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    2016 Wo:n akselit; millaiset löytyy? Ja onko vapari Joytechin kuraa vielä?

  5. #95
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Kuraa? No eipä tuolla oo kilsoja vielä takanakaan ku n.6000 . Niin -15 malli kyseessä...

  6. #96
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ilmeisesti siis ei samaa kuraa mitä 2014 Spessussa käytetään.

  7. #97
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Täällä myös -15 malli rullaa ilman ongelmia. Ymmärtääkseni näissä ei ole niin ongelmaa ollutkaan spessuun verrattuna.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  8. #98
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Tai sit näillä narujaloilla ei saa niin paljon voimaa, että paikat pettäis

  9. #99
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tai sit näillä narujaloilla ei saa niin paljon voimaa, että paikat pettäis
    Sama täällä. Hyvin toimii kaikki palikat -15 mallissa. Kop kop kop.

  10. #100
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ehkä näitä ei ole myyty tarpeeksi, jotta vikoja olis ilmentyny? 2015 Kona täälläkin ja ihan Wooooo fiilis oli tänäänki
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  11. #101
    2015 vapari on kestänyt, mutta takanapa halkesi...
    Talossa noita 2 kpl, eikä voi moittia.

    -Juha

  12. #102
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Onko 2016-mallissa muuta pilattu kuin että ilmeisesti etuhaarukan kiinityspisteet loistaa poissaolollaan?

    Wo alkaa ehken olemaan mielenkiintoinen vaihtoehto kun Spessulle mahdollista seuraajaa etsitään.
    Pole Taiga kun taitaa mennä yli tulevan budjetin.

  13. #103
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ei kait siinä muuta pilattu ole.
    No, british racing greeniä ei saa väriksi...mutta nätti tuo sininenkin on mitä luonnossa nähnyt.
    Muutenhan siinä on keula 150mm navalla vs. 135mm ja sen verta etupäätä muutettu, että Bluto mahtuu.

    Täähän (-15) on täydellinen retkuepyörä kun kiinnikkeille on paikkoja vaikka kuinka, mekaaniset levarit (mäkkikyveri korjaa metässäki) ja takapäässä liukuvat dropit (ajaa vaikka sinkulana kotija).

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  14. #104
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265

    Helposti onnistui JJmien litkutus. Bilteman tarakkaan en ole tyytyväinen. Se on yläosastaan niin kapea, että vaatii rajua vääntöä istuakseen alemmas. Tubus tyyppisiä vaakarautoja kaipaan, saisi painopistettä alemmas. Mutta eipä ollut hinnalla pilattu. Hissitolppa ei myöskään tuolla setupilla toimi, runkolaukku menee hankintaan. Toisaalta M- koon runkoon ei kovin isoa laukkua mahdu. Ass saverina varapäre.

    Kiva tuolla on ajella!

    Mainittakoon vielä, että pyörän tukena toimivat Kivisten Peltojen Raivaajien muistomerkki, sekä Oksaisten Klapien Halkojien muistomerkki. Jälkimmäiselle on uhrattu sormia.
    lastumaki muokkasi tätä : 22.04.2016 at 21.46

  15. #105
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^bilteman tarakkaan saa leveyttä siirtämällä tuet ulkopuolelle. Pulttirakenteen purkamalla. Itse aikanaan tein myös pidemmän pultein ja putki leikkurilla levitys holkit

  16. #106
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Kiitti vinkistä!

  17. #107
    Mulla on tollanen 2016 wo vakiona ja olen haaveillu tollasesta surlyn rungosta esim moonlander tai ice cream truck. Mitkähän osat tässä olis yhteensopivia ja mitä joutuis ostamaan uusiksi? Pahoittelen tyhmää kysymystä mutta tietämys on hyvin rajallinen pyörän osista eikä ole tietävää kaveria joka vois haukkua ennenku näitä postailee.
    odens muokkasi tätä : 23.04.2016 at 12.09

  18. #108
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062


    Oma Wo kesärenkailla. Painoa jäi ilman polkimia 13,3kg. Joskus kenties muovia keulaan ja tankoon, mukavasti vastaa kaasuun näinkin.

  19. #109
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Cowa. Ja hyvät maisemat
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #110
    Pakko kysyä kuinka pyörästä on lähtenyt pois reilu 2kg? alkaa olemaan mukavat paino konalla=)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti


    Oma Wo kesärenkailla. Painoa jäi ilman polkimia 13,3kg. Joskus kenties muovia keulaan ja tankoon, mukavasti vastaa kaasuun näinkin.

  21. #111
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^
    15,1kg oli S-kokoisen lähtöpaino. Muutoksina vakioon:

    - tubeless (gorilla+60ml litkua per vanne)
    - 4.0 LiteSkin renkaat
    - 10x1 konversio
    - Ashima Ai2 jarrulevyt
    - Controltech- satulatolppa (ei tosin ollut kuvassa vielä paikoillaan)

    Noilla muutoksilla lähti yhteensä se 1,8kg pois.

  22. #112
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    69
    Kona Wo on ollut käytössäni kuukauden verran ja jotenkin se on kuin minulle tehty. Pyörä on hauska. En voi nauramatta ajaa sillä. siinä on sopivat välitykset ja kummeja en oo vielä testaillut, koska ajan tällä hetkellä sillä maksimipaineilla.

    Talvipyöräksi ja retkipyöräksi sen ostin. Aihio tuntuu jopa loistavalta siihen tarkoitukseen. Jonkin verran ajattelen käyttää sitä myös pilkkipyöränä ensi talvena. Jos pyörään voi rakastua, niin läski Kona Wo on sellaiinen. Kumien hintoja aprikoin ennen ostoa. Jumbo Jimmejä saa 70-90 euroon per kappale. Ei paha.


    Niin ja muuta. Ei mulla muuta - läskipyörä on retkipyörä ja skootteri on skootteri.

  23. #113
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Itsellä ollut L-koon Wo ajossa 3kk ja hyvin pelittää sekä lumella että kuivalla alustallakin. Alamäkeä voi ajaa vauhdikkaastikin ja aika hyvin nousee myös ylämäet, tosin tätähän voi parantaa kehittämällä ajotekniikkaa.
    Jarrut voisivat mielestäni olla paremmat ja luultavasti ovat investointilistalla seuraavana, mutta tasaisessa maastossa ovat riittävät.
    Olenkohan ainoa jolla tuntuu kammet ja polkimet kolisevan maahan tai kiviin usein? Syy voi olla ajoreiteissä ja taidoissakin.

    Yleisarvosanassa ollaan kyllä kiitettävässä, muuta parannettavaa kuin jarrut en ole keksinyt.

  24. #114
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Jarruthan on just hyvät. Eivät pysäytä retkeä tai siis niiden hajoaminen tai jotain
    Mun race proven Kona Wo selvisi Syöte MTB:n niillä sateisissa ja märissä olosuhteissa. Joutu kyllä reissun jälkeen ruuvaamaan paljoa enemmän esiin...
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  25. #115
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Ja 2016-mallissa mukana tulevat Deoren hydraulisetkin toimii asiallisesti. Tunnokkaat ja eivät ole ns. ABS:t

  26. #116
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Jarruihin saa hyvin tuntumaa lisää kun ottaa seuraavan koon levyt molempiin päihin (200&180mm).

  27. #117
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Juu 2016-mallia siis itsellä ja hydrauliset Deoret, hyvinhän ne toimivat. Tuollaiset 200mm ja 180mm olisivat kyllä ainakin komean näköiset.
    Voisi olla ihan jännä testimielessä kokeilla ja katsoa miten vaikuttaa vai huomaisiko ollenkaan eroa. Itse asiassa testin voisikin jossain kohtaa toteuttaa kun eivät levyt ja adapterit niin kalliita olekaan, esim. Bike24.com ista. Ainoa ikävä homma on vaan jarrusatulan keskitys, sen kanssa tullut toisessa pyörässä väännettyä, että sai sopivasti.

  28. #118
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ei kyllä Avidin BB7:t on hyvät. Äskön oli kolmessa pyörässä samat jarrut. Nyt yhteen vaihtu BB7 road versiot

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #119
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Onko joku muuten jo hommannut RockShoxin Bluton -16 mallin keulille? Miltä ajo tuntuu?
    Pyöräkaupassa ostohetkellä sitä kauppasivat mutta toistaiseksi jäi hankkimatta.

  30. #120
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Avid bb7 täälläkin ja ihan loistavat!

    Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •