Kiitos!
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Kiitos!
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Iltalenkkiä viiden aikoihin? Jos joku kaipaa huonoa seuraa ja juttuja niin saamanne pitää!
Kiitos kiitos. Itse en ole vielä painettua lehteä ehtinyt nähdä.
Olen muuten Jyväskylästä alun alkaen kotoisin ja tarkoitus on joka kesä ajella sielläpäinkin maastoissa. Heinäkuun lopulla tai elokuun alussa seuraavaksi. Tulen mielelläni vierailemaan paikallisten lenkeille jos niitä sattuu olemaan.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Parhaat lenkit on ne jotka menee päin hanuria, ne muistaa vielä viikonkin päästä. Jos on suunnitellut lenkin etukäteen ja se sujuu piirustusten mukaan niin sen on unohtanut jo seuraavana päivänä. Tänäänkin lähdin grindaamaan eikä mulla ollut mitään ajatusta, arvuuttelin aina risteyksessä että minne kääntyis.
Usein uudet hienot mestat löytää kun tunkkailee ympäriinsä eikä nykyvehkeillä tartte pelätä ettei löytäis pois skutsista. Tänään nyt ei mitään uutta löytynyt enkä etsinytkään.
Tässä oli vähän aikaa sitten, muistaakseni HSssä, juttu jostain seikkailijasta joka sanoi että opastettu tai johdettu retki ei ole seikkailu. Niinhän se on.
Mulle on jäänyt mieleen kun Jukan kanssa linjattiin GorillaPolkua viisi päivää pääasiassa tunkaten. Mä olin sitä mieltä ettei noissa mettissä mitään uria ole. Mutta kyllä sieltä ajettava ura löytyi ja muutama muu hieno paikka jotka ei sopinut GPn linjaukseen.
Tämän hetken ennusteen mukaan huomenna torstaina on kuivaa. Minä aion mennä iltalenkille maalikaupalta klo 17.30, muita tulossa?
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
^ Tarkoitus on tulla.
^Olihan meitä yhteensä 7 lenkillä. Puhuttiin siitä, että enemmän vois ilmoitella tulostaan, niin sitten muutkin tulee kun näkee, että väkee on.
Mites oliskos tänään ketään lähdössä pikku lenkille... Voisin liittyä seuraan, jos sopii... Pääsen matkaan noin 17-18 väliin...
Sitä tässä on ihmetelty pitkään. Tietokoneella ei saa enää edes maksullisella versiolla satelliittikuvaa taustaksi, eikä maastakarttaa, jotka saa puhelimessa. Ne muuten saa myös tabletissa (ainakin android) ja siksi sellaisella on nykyisin parasta katsella reittejä.
Tänään en minä ehdi töistä, valitettavasti.
^^
Juu, itsellänikin on android-kännykässä tuo ilmainen maastokartta. Aika hyvin ajan tasalla, vaikka melkoinen osa poluista puuttuukin.
Kuinkahan paljon kartoittajat nykymaailmassa enää tekevät kenttätyötä? Tiheässä metsässä kulkevasta polusta ei taida muuten saada oikein tietoa kartan päivitystä varten.
Kyllähän kartoittajat vielä maastossa näköjään käyvät: http://www.maanmittauslaitos.fi/kart...jat-liikkeella
Ei ne kyllä tuollaisista maastopyöräiijöiden poluista ole paljon kiinnostuneita, enemmänkin uusista teistä ja rakennuksista.
Maksullisen Sports Trackerin kartta taitaa olla yksyhteen Kansalaisen Karttapaikan kartan kanssa. Vesistöt (ojat yms) ja korkeuskäyrät sekä isommat (ilmakuvissa näkyvät?) urat sekä ilmakuvissa näkyvät hakkuuaukeat (jos on päivitetty) lienevät paikoillaan. Karttapoluista näppituntumalla puolet on sellaisia mitä ei enää ole olemassa luonnossa. Ja luonnossa on lukuisia polkuja mitä ei ole kartalla.
Vaikka kartta on puutteellinen, helpottaa se pusikossa tunkkaamista kun näkee missä on ja mistä on tullut.
STn kartta kotitietokoneella onkin sitten hanurista.
Tuo on suurin syy miksi olen vaihtanut Endomondoon, satelliitikuvat toimii niin kännykässä kuin tietokoneella. Endon jäljestä hyötyä itselle ja kavereille mutta ST:n jälki on yhtä tyhjän kanssa.
Mä oon käyttänyt muutaman vuoden Endomondoa, ja nyt oon sen lisäksi testaillut Sport Trackeria... Tähän astisen kokemuksen perusteella Endomondo on toiminut huomattavasti paremmin (ei koskaan mitään ongelmia). ST on kaatunut useamman kerran ja sen toiminnan kanssa ollut muitakin ongelmia sekä selaimella että appsilla![]()
^Latasin Endomondon ilmaisversion toiseen kännykkään, huomenna päässee kokeilemaan.
Sports Tracker toiminut puolisen vuotta moitteettomasti. Nyt on alkanut ilmetä kuvansiirto-ongelmia ja yhden kerran viiva katkennut kesken harjoituksen.
jk ST ollut käytössä n 5 vuotta .
Hola! Eini laittanut näemmä ulkoruokintaan, ei siinä mitään, residenssi näyttää hyvältä!
Onnistuin sitten poistamaan viestin johon tämä ^ viittaaOnneksi se oli jäänyt tuohon vielä auki, joten ilmainen uusinta:
Tervepä tänne pitkästä aikaa taas! Siellä räntäsateessa hakkuuaukeilla tunkatessa varmaan toisinaan mietitte, että millaista se ertsin elämä siellä Espanjassa oikein mahtaa olla. Enää ei tarvitse mielikuvituksen varaan asian kanssa jäädä, sillä pyöräytinpä peruspäivästä tämmöisen videon
Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.
^Espanjan talouskriisi madaltaa majoja. Hieno video!
Kevätkausiflunssasta kun toipuu niin voisi viritellä retkeä jonnekin.
Voisitteko jäken konkarit kertoa missä on parhaat paikalliset polut? Olen järvenpäästä kotoisin mutta en kerennyt jäkessä pyöräilyä harrastamaan kun pari kuukautta ennen kun muutin koulujen perässä Tampereelle. Enduro meininki kiinnostaa eniten mutta kaikki sitkus käy. Olis huomen aamupäivällä tarkotus käydä kokeilemassa.
vaikka tuosta http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?view=show&x=393223&y=6706632&sc= 16000&text=tuosta&action=link&srs=EPSG%3A3067&e=39 3147&n=6706704&scale=16000&tool=merkitse&styles=no rmal&lang=fi
metsään. Lähtö on Järvenpään suuntaan ajaessa oikealla puolella puomin kohdalla. Polulla pysyy helposti, kiertää ympyrän. Myös hiihtomajalla (ks. kartta, linkistä pohjoiseen) rutkasti mukavaa polkua.
Onkos tänään ajelijoita? Aikataulu ja suunta olisi aika vapaa, kunhan liikkeelle pääsisi joskus kympin jälkeen! Jos mitään ei kuulu häippäsen Tornikeskukseen.
Moi, mä voisin lähteä, oisko Kelliksen baanat mitään? vois käydä jumppaamassa Jukan linjauksia. Kymppi kävis hyvin.
Mäkeen ei vielä ole asiaa ennenkuin saan Konan takaiskarin huollettua.
Kellis on ok. Missäs nähtäis?
Oisko Kelliksen k-kauppa
Passaa. 10:00.
Kirjanmerkit