Niin siis teippasin vanteen ja olen nyt laittamassa ulkokumia sisurin kanssa paikoilleen, ihan normaalisti. Rengasmuoveilla koitan avittaa, kyseessä siis ihan normaalisti renkaan asennus. Eturengas meni kyllä ihan ongelmitta.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ite olen näitä käyttänyt ja samalla kun kammennut yhdellä muovilla, niin toisesta päästä pitänyt toisella muovilla paikallaan. Kolmeakin voi käyttää jos haluaa.
http://en.hollandbikeshop.com/images/A1388.jpg
Jos siis ymmärsin ongelmasi oikein. Nuo ovat mielestäni paremmat kuin park toolin vastaavat, koska tuon ohuen saa loppuvaiheessa laitettu pienestä välistä. Toimii myös irroittaessa eikä riko rengasta tai vannetta.
Tullut nyt selviteltyä tuota tubeless hommaa Whiteen ja kun ei löydy kompuraa ja muutenkin hieman haastavalta vaikuttaa tuo homma ensikertalaiselle, niin kysellääs täältä, että osaako joku suositella pääkaupunkiseudulta jotain pyörähuoltoa jolla olisi kokemusta tubeless-ratkaisuista fatbikeihin ja joka suostuisi tekemään tuon kohtuullista korvausta vastaan?
XXL:n oman pyörähuollon hintalistalla tubelessia ei löydy enkä tiedä onko niillä muutenkaan tubeless-kokemusta omaavaa porukkaa siellä.
Hi5bikes, Ridemore, Mountainbikeshop. Noista kaikista löytyy osaamista fatbike + tubeless. Maksaa muutaman kympin asennus.
Itse arvelin ensimmäisen läskipyöräni hommata itselleni ja olen tällä hetkellä päätymässä tuohon White 3 Fat liteen. Riittääkö tuo M(17'' ilmeisesti) kun mitat 179 cm ja inseam n. 82 cm.
Lisäksi onko poljinten valintaan liittyen mitään nyrkkisääntöjä läskipyörää miettiessä? Onko teillä minkälaisia kokemuksia tuosta 3 litestä? Kiitoksia vaan kovasti jo etukäteen teille!
Tässä keskustelussa on runsaastikin kokemuksia ja syitäkin miksei liteä eikä 3protakaan kannata välttämättä ostaa. Toisaalta onnellisia omistajiakin on. Itse en ostaisi, koska rengas ja vanne ei ole mielestäni riittävän yhteensopivia tubeless-käyttöön.
Toisaalta jos tubeless ei ole ehdoton vaatimus, 3Fat Lite on hinta/laatusuhteeltaan lyömätön. Muiden merkkien vastaavat pyörät ovat tuplahintaisia, jos Liten ostaa sopivan alennuskampanjan aikana.
Ite oottelen Prohon kolmatta uutta vapaaratasta. Edellinen kesti 20km ilman pauketta
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Tai sitten ostaa siihen Q-Tubesin sisurin, niin ero on kuin yölllä ja päivällä. Poistin Litestä yhden vannenauhan ja otin jäljelle jääneestäkin hieman ylimääräisiä pois. Sitten vielä alkuperäisten sisurien vaihdot, niin lähti yli 450 g per rengas painoa pois.
http://www.bikeshop.fi/58_67_559_Qua...661/&listpos=7
Ja kyllä, linkin sisuri on Q-Tubesin sisuri. Menee nätisti jopa Bud/Lou-kombinaatiossa.
Olisi tuossa 999 tarjouksessa 3 Fat lite ja ainakaan vielä tällä hetkellä olen sillä linjalla ettei tubeless mikää ehdoton alkuun ole itselleni.
^ei kait noita tuon kalliimmalla ole voinut edes koskaan ostaa. Tuolla rahalla ehdottomasti verkkokauppa.comiin, satasen hintaerolla saa aika paljon (paremmat vaihteet,renkaat,vanteet,jarrut ja putkiosat nyt ainakin).
Silverback scoop fatty olisi toinen vaihtoehto, juurikin verkkokauppa.comista, mutta ei ole kuin L kokona. Lueskeltuani tätä thrediä mieluummin ehkä tuon M kokoinen olisi kuitenkin sopivampi (?)
Onko miten suuri ero ajossa 4" renkailla verrattuna noihin 4.7"?
Renkaitahan voi aina vaihdella, jos mahtuu runkoon. Liteen mielestäni mahtuu 4.8". Jumbo Jim 4.8 Liteskin ei paljoa maksa Bike-Discountissa.
Mieluummin kannattaa muita osia verrata.
Minusta tärkeämpää että on edes joku läski kuin se että voiko tubeleksena ajaa. Pyörän voi vaihtaa sitten kun alkaa enemmän kiinnostamaan keventäminen.
Kyllä vain, en tuosta pyörän keventämisestä vielä tässä vaiheessa ole huolissani lainkaan. Sitä ehtii sitten harrastaa kun vain saisi läskipyörän alle!![]()
Tällä hetkellä eniten mietin juurikin tuota M ja L koon eroa..
Minulla pituus 182cm inseam 85 cm on 3 Fat Pro L(19'') ja juuri sopivan kokoinen sellaisenaan..
Vaimolla pituus 171 cm inseam 84 cm on 3 Fat Lite M(17''), johon vaihdettiin 60mm ohjainkannattimen tilalle 40mm ja on nyt juuri sopivan kokoinen.
Hauskaa noilla on ajella...
Taidan tuon Silverbackin Scoop Fattyn laittaa sitten tästä tilaukseen, lähes samaa hintaluokkaa kuitenkin kun tuo Lite 3. Loppuu tämä jahkailu, pakko päästä ajamaan!
Onko Fat 3 Pro ikinä ollut tilauskirje-alessa ja mitä se maksoi silloin viimeksi? OVH on 1300. Kyttäilen nyt parhaillaan alea kun pitäisi ostaa varastetun tilalle uusi tässä ensi talveen menneessä![]()
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Tuli hommattua whiten 3 fat lite ja täytyy sanoa, että kaupunkiajossa 3km matkan jälkeen piti jo pysähtyä kun pulssi huutaa miljoonaa ja jalat tarvitsi levähdystauon. Raskaus kyllä yllätti kun en rapakunnossakaan ole.
MIkähän mahtaa olla maximi rengaspaineet jos saisi hieman kevyemmäksi liikkumisen vai onko tässä ainoa vaihtoehto vaihtaa toisenlaiseen pyörään. Kunnon kannalta varmasti hyvä pyörä, mutta olis joskus mukavaa ajella hieman pidempiäkin matkoja kuin 6km.
Ite nykäsin eilen sen max 20psi minkä snowshoen kylki lupaa ja ajelin iloisesti 25km kaksi kohta 3v. lasta ja tavarat kärryssä. Hyvin rullasi![]()
Onkohan sulla kaikki kunnossa siinä? Ei nuo läskipyörät ole sen raskaampia ajaa ku muutkaan maastopyörät. Maastopaineilla (5-7psi) se nyt vähä hitaammalta tuntuu mut siltikki kyl jaksaa. Tarkisteleppa että renkaat/kammet pyörii niinku pitää ettei oo laakereita vedetty hampaat irvessä kiinni.
ps. rengaspainesuositukset pitäs lukea renkaan kyljessä
hcf muokkasi tätä : 06.05.2016 at 23.09
Tuli vaihdettua 3 Fat Prohon JJ 4.8 Liteskinit ja 13J sisurit niin kyllä ajettavuus muuttui totaalisesti. Nyt tulee samaa vauhtia vedettyä lenkit kuin jäykkäperällä.
Mulla myös sama muutos tehtynä 3Pro läskiin (JJ 4,8" lite + kevytsisurit + kevyet vannenauhat). Ei menny kyllä rahat hukkaan noitten renkaiden kohdalla!
Pakko kysyä ku white 3 liten oma sisuri painaa sen 550gr about jos vaihtaa vaikka ton 13j sisurit niin 150gr eroa per rengas kevyempi.
Niin muuttuuko renkaan käytös noilla painoilla/muutoksilla ja onko sillä mitään vaikutusta ku toi kevyempi sisuri on varmaa ohuempi?
Kirjanmerkit