ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 98 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 148 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2911
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Ajattelin kokeilla litkuttaa renkaat. Vanteissa merkintä tcs (tubeless compatible system) onko sielä teippi valmiina?

    Netistä oon lukenu ohjeita ja youtube videoiden perusteella ei vaikuta hirveen haastavalta hommalta, joten varmaan uskallan itse alkaa räpeltää?

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2912
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkka Katso viesti
    ...Vanteissa merkintä tcs (tubeless compatible system) onko sielä teippi valmiina?
    Ei välttämättä. Katsomallahan se selviää.

    ...ei vaikuta hirveen haastavalta hommalta...
    Etkö oo lukenut tätä topiccia läpi, kyllä se vaan tuntuu joillekin olevan


  3. #2913
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei välttämättä. Katsomallahan se selviää.



    Etkö oo lukenut tätä topiccia läpi, kyllä se vaan tuntuu joillekin olevan
    Nii.. Se vaan näyttää niin helpolta. Kokeilen ja annan jonku muun tehdä jos ei onnistu.

    Eli tarkistan onko teippi, jos ei niin haen kaupasta, ja teippi paikoilleen.

    Tubeless-venttiilit paikalle, ne tuli mukana.

    Sit vaan litkut sisää, ja pumpata rengas paikalleen?

    Kuulostaa yksinkertaiselta..

  4. #2914
    Renkaissa on sit todella suuret erot, että miten ne nousee vanteelle. Koskaan ei oo ongelmia ollut, mutta nuo uudet nobby nic swalbet oli perkeleestä. Huoltoaseman kompura ei riittänyt. Kuitenkin kompura 200L säiliöllä ja +10bar paineella nousi heittämällä vanteelle. Kehinä e13 TRSrace G2.

  5. #2915
    Litkuttelin tänään Fast Trakit ei tubeless kehille, ja oikein näppärästi meni omatekoisella napsattimella. 1,5L limpparipullo johon laitettu tubeless venttiilit molempiin päihin ja korkin venttiilistä mene suoraan roselta ostettu jalkapumpun varaletku renkaan venttiiliin. Toimii hyvin paisuntasäiliönä ja pumppailin 6bar jalkapumpulla ja toisella kädellä pitää letkun suljettuna ettei paine karkaa liian aikaisin pullosta renkaaseen. Hyvin toimii, suosittelen Spessun renkaat on aina yhtä mukavia litkutella.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  6. #2916
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Mikä on muuten tubeless ready -vanteen varsinainen ero tavalliseen tai perinteiseen vanteeseen verrattuna? Eikö konversion onnistuminen ole kuitenkin pääosin kiinni renkaasta? Tiedän, että kyse on jollain tapaa vanteen reunasta, mutta onko siinä niin olennaista eroa?
    orc biker muokkasi tätä : 26.04.2016 at 07.52

  7. #2917
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Mikä on muuten tubeless ready -vanteen varsinainen ero tavalliseen tai perinteiseen vanteeseen verrattuna? Eikö konversion onnistuminen ole kuitenkin pääosin kiinni renkaasta? Tiedän, että kyse on jollain tapaa vanteen reunasta, mutta onko siinä niin olennaista eroa?
    Tubeless Ready vanteessa on kunnollinen hylly renkaan reunalle. Perinteisessä ei välttämättä aina ole. Voihan tuo konversio siltikin onnistua ei siinä, mutta pysyykö se kumi silloin vanteella kun pudottaa paineet nollaan ja jos pysyykin niin lähteekö puhaltamalla pois?

  8. #2918
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Tubeless Ready vanteessa on kunnollinen hylly renkaan reunalle. Perinteisessä ei välttämättä aina ole. Voihan tuo konversio siltikin onnistua ei siinä, mutta pysyykö se kumi silloin vanteella kun pudottaa paineet nollaan ja jos pysyykin niin lähteekö puhaltamalla pois?
    Minä mietin tätä kaupunkipyörään eli ei ole tarvetta mennä alle 2 barin, joten tuumin, että ei se ihmeellistä tukea tarvinne. Minun ymmärtääkseni se koukku vanteissahan on kohta varmaankin historiaa, kun ovat tajunneet, että rengas pysyy ilman sitäkin ilmeisesti yhtä lailla. Hookless rims. Hiilikuituvanteiden valmistajat ainakin ilahtunevat tuosta, kun sen pois jättäminen kai yksinkertaistaa tuotantoa kummasti. Mietin vain sikälikin, että mistähän se ero varsinaisesti tulee, että mikä sen pitää siinä niin paljon paremmin. Omissa TR-vanteissa on kyllä ihan sellainen ränni reunanauhalle, että se voi ehkä pitääkin, mutta en tiedä, miten noissa muissa vastaavissa vanteissa.

  9. #2919
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Viikonloppuna pääsin pitkästä aikaa litkuttelun makuun, kun tuli hankittua uudet kiekot maasturiin ja kaapin perältä löytyi pari vuotta vanhat käyttämättömät Roketti Ronit snakeskin-versioina. Pidin kumeja sisureilla pari päivää muotoutumassa vanteella, olivat aika kippuralla säilytyksen jäljiltä. Kiekkojen mukana tuli sellaista kovaa sellofaanin kaltaista tubeless-vanneteippiä. Sillä sohlasin nippelinreiät umpeen. Jälki oli aika kauheaa, mutta ilmaa se kuitenkin pitää. Eka yritys meni persiilleen, kun ohut teippi ei tiivistänyt vanteen pohjaa riittävästi ja Flash Chargerin lataus sihisi pihalle. Tästä viisastuneena nostin sitten toisen puolen renkaasta vanteelle sisurilla, porasin U. Juntusen ohjeiden mukaisesti vähän lisätehoa pumppuun ja loppu onkin historiaa. Schwalbet nousi vanteelle kertaheitolle ja saman tien ilmatiiviit. Homma toimii.

  10. #2920
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Minä mietin tätä kaupunkipyörään eli ei ole tarvetta mennä alle 2 barin, joten tuumin, että ei se ihmeellistä tukea tarvinne.
    Tuossa on vain se, että jos paineet pääsee laskemaan niin löysällä vanteella rengas putoaa vanteelta ja tyhjenee välittömästi. Tiukemmalla vanteella matalat paineet ehtii huomata ilman, että kumi burbbaa vanteelta.

  11. #2921
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Ideoita "tykin" rakenteluun läskitubeleksen nostamiseksi? Käytössä on kompura 24L säiliöllä ja 2kW motilla, mutta säätimestä, letkusta ja kahvasta ei mene ilmaa tarpeeksi läpi että renkaan saisi napsautettua, vaan vaatii kuormaliina-askartelua ja sensellaista auttamista. Pumpun pyöriessä säiliö jopa täyttyy vaikka samaan aikaan lasken ilmaa "täysillä" renkaaseen.

    Tämän hetken toimintasuunnitelma virtausnopeuiden kasvattamiseksi: 1) Säätimen ohitus: isoin löytyvä pikanippa säiliön päätytulpan paikalle. 2) Lyhyt paksu letku. 3) 1/4" pallohanasta ja jostakin renkaantäyttölaitteesta otetusta letkusta täyttölaite. Tosin kaikki tämä ilma pitäisi mahtua presta-rungon läpi, jääkö se pullonkaulaksi?

    Ehkä se valmis 6kg läskinapsautin olisi helpoin ratkaisu.

  12. #2922
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Mitkä litkut on suositeltavia ja miksi?

  13. #2923
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Ideoita "tykin" rakenteluun läskitubeleksen nostamiseksi? Käytössä on kompura 24L säiliöllä ja 2kW motilla, mutta säätimestä, letkusta ja kahvasta ei mene ilmaa tarpeeksi läpi että renkaan saisi napsautettua, vaan vaatii kuormaliina-askartelua ja sensellaista auttamista. Pumpun pyöriessä säiliö jopa täyttyy vaikka samaan aikaan lasken ilmaa "täysillä" renkaaseen.
    Mihin asentoon olet laittanut renkaan? Itse olen saanut Sencon pienimmällä kompuralla napsautettua läskitubeleksen (olisko ollut 3L ja 0,4kW). Ensin laittanut sisurilla toisen puolen ja sitten rengas vaakatasossa, avonainen puoli alaspäin täyttänyt kompuralla. Lopuksi litkut sisään ja lisää painetta.

  14. #2924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Tuossa on vain se, että jos paineet pääsee laskemaan niin löysällä vanteella rengas putoaa vanteelta ja tyhjenee välittömästi. Tiukemmalla vanteella matalat paineet ehtii huomata ilman, että kumi burbbaa vanteelta.
    Ajoin talvella maasturilla kymmeniä tunteja alexrimsin ei tubeless kiekoilla ja spessun GC/butcher combolla ja paineet olivat maastossa usein luokkaa 1.2 bar-1.4bar. Ei mitään ongelmaa koko kauden aikana. Ehkä ajan vain väärin, kun ei ole tyhjentynyt kertaakaan tuon noin 100h ajon aikana loppukesän litkutuksen jälkeen.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  15. #2925
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Mitkä litkut on suositeltavia ja miksi?
    Stan's. Muita ei ole tullut kokeiltua kun en paremmastakaan ole kuullut. Itsellä tuo on vaan hoitanut eleettömästi hommansa...

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  16. #2926
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Mitkä litkut on suositeltavia ja miksi?
    Itelle suositeltiin http://abbottsanncycles.co.uk/shop/p...-seal-sealant/
    Toimii kuulemma myös talvella hyvin ja on kyllä toiminutkin.
    Itellä käytössä cyclossa ja läskissä.

  17. #2927
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Onko Stanin teipin tarkoitus olla tuollaista helkkarin muovilevyä joka ei taatusti muotoudu vanteeseen ilman kaasutohoa? Ei mitään puhettakaan että sen saisi nätisti sinne uraan ja siitä reunoille kun ei taivu eikä veny juuri mihinkään suuntaan ei niin ollenkaan.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  18. #2928
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Onko Stanin teipin tarkoitus olla tuollaista helkkarin muovilevyä joka ei taatusti muotoudu vanteeseen ilman kaasutohoa? Ei mitään puhettakaan että sen saisi nätisti sinne uraan ja siitä reunoille kun ei taivu eikä veny juuri mihinkään suuntaan ei niin ollenkaan.
    Voimalla ja/tai hiustenkuivaajalla menee nätisti paikalleen. Viimeksi vetäisin teipin ensin venyttämällä kiinni ja lopuksi lämmitin pikaisesti föönillä kaikki muodot kohdilleen.
    Myös sisurilla painamalla saa kuulemma nättiä jälkeä, jos aikaa sellaiselle on.

  19. #2929
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ellei se teippi satu halkeamaan keskeltä painaessa. Minä en myöskään vakuuttunut Joe'sin teipistä. Gorilla paljon helpompaa käsitellä, eikä tartte hiustenkuivaajia.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  20. #2930
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Suosittelen edelleen sitä Kaptonia. Ostin sitä juuri siksi, että saisin jotenkin hyödynnettyä vanteessa olevia pieniä uria, kun teippi ei ole liian paksua. Ja on halpaa. Spank myy tuota Fratelli-nimellä paljon kalliimmalla. Maksoin tuosta 9 € + postikuluja jonkin euron. 5 cm x 33 m oli se rulla. Leikkasin sitä kapeammaksi, mutta sitä löytyy toki muissakin leveyksissä, mutta tämä oli vanteilleni sopiva, kun 25 milliä liian kapea.

    Se on muistaakseni tämä: http://www.kaptontape.com/1_Mil_Kapton_Tapes.php

  21. #2931
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Tämän hetken toimintasuunnitelma virtausnopeuiden kasvattamiseksi: 1) Säätimen ohitus: isoin löytyvä pikanippa säiliön päätytulpan paikalle.

    Ehkä se valmis 6kg läskinapsautin olisi helpoin ratkaisu.
    Laitat sen nipan suoraan siihen säiliöön, ei siihen käy kuin yhden kokoinen ja siitä normi 10 mm letku, ei montaa metriä pitkä. Varmasti nousee yks pyörän kumi jos on noustakseen.

    Mitään järkee 6 kg napsauttimessa jos kotona on jo valmiiks 24 litrainen, eikö tuo lie tuplaten isompi ainakin.

  22. #2932
    Mikähän prkl oli taas viime lenkillä, ardent "burppasi" ja en saanut co2 patruunalla tuota edes täytettyä. Suhina vaan kuului. Tuntui myös tooosi letkulta 32 psi. Joku 40 psi ja tuo pysyy vanteella.

    Vähän iskee kivet vanteisiin tuollaisella 32psi- 35psi, onko tämä paha? Mitä noista rengaspaineista pitäisi ajatella? Aika iso ero muuten, pienelläkin paineen vaihtelulla, renkaan tuntumassa.

  23. #2933
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Verkkikksen läskin (SIlback Scoop) tubelesvanteet on aika oudot. Vanne vaikuttaa olevan pinnoitettu teflonilla ja muuten loistavassa renkaan reunaa varten olevassa hyllyssä on reikiä. Siis ihan porattuja reikiä.
    Koitin pistää vanteen yli kaksi leveää Gorilla teippiä limittäin niin että teippiä tulee vanteen yli sentin verran. Nousee nätisti vanteelle mutta kun en saanut teippejä sileästi, eikä niitä voikaan saada kun eivät veny ja menevät vanteen yli joten rypyssä ovat sieltä täältä. 2bar paineet putoaa 5min aikana puoleen suhinan saattelemana.
    Ei taida kannattaa litkuttaa vai?

    Pistin teipit vanteen reunojen yli koska ne niitä reikiä on aivan siellä hyllyn ja kyljen nurkassa ja myös keskemmällä.Ja kaksi teippiä koska leveinkään Gorilla ei ylety vanteen reunalta toiselle.

    Mitäsä seuraavaksi voisi kokeilla, siis jotain millä onnistuminen olisi mahdollista.
    Onko tätä jo joku ehtinyt kokeilla http://www.taloon.com/aluskateteippi...?openGroup=267

  24. #2934
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Mun Scoopin Blizzerkeissä on se keskimmäinen originaaleisa sinisistä teippisoiroista korvattu höyrysulkuteipillä, reunoilla siis alkuperäiset, jotka eivät mene ihan reunalle asti. Nuo mainitsemasi reiät jäävät kumin reunan alle, minulla ei ole ollut tubelessin pitävyysongelmia muutamaan kuukauteen.

  25. #2935
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    ^pahus kun menin jo ja leikkasin siitä sinisestä kalvosta reunoilta 1.5cm pois. Koitin korvata sen Gorillateipillä muta pinta on sen verran vino ettei Gorilla istu nätisti ja lisäksi teippi ei pysy paikallaan kun renkaan ottaa pois päältä. Sen vuoksi päädyin vetämään teipin reunojen yli.
    Millaista höyrynsulkuteippiä olet käyttänyt?
    Netin rautakaupoista löytyisi 150mm leveää höyrynsulkuteippiä ja 100mm aluskateteippiä. Kontaktimuovi taitaa olla liian pehmeää.

  26. #2936
    Blackborow Guest
    Mä en kyllä kevennysreiällisiin vanteisiin tee enää muuta kuin vakuumipussi-tubeleksia. Osoittanut toimivuutensa sen verran hyvin.

    Mulefuteissakin on pienet reiät siellä hyllyllä, mutta ei niillä ole mitään merkitystä eikä niitä ole mitään syytä teipillä tukkia, joka hankaloittaisi vaan kumin asettumista. Kumin reuna kyllä tukkii ne noustessaan vanteelle.

  27. #2937
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ihmettelen samaa. Miksi ihmeessä nykypäivänä joku vielä käyttää läskitubelessiin teippausta?

  28. #2938

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    No minä ainakaan en ole edes kuullut vakuumipussitempusta, olisiko siinä syy ettei sitä käytetä...

    Edit: http://www.bikerumor.com/2015/11/03/...for-fat-bikes/
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  29. #2939
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    No minä ainakaan en ole edes kuullut vakuumipussitempusta, olisiko siinä syy ettei sitä käytetä...
    Sama. Mikä on vakuumipussi-tubeless? Onneksi en omista läskiä tai olisin tavattoman epämuodikas.

  30. #2940
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Sama. Mikä on vakuumipussi-tubeless? Onneksi en omista läskiä tai olisin tavattoman epämuodikas.
    Ei kai tässä taas mistään muodista ole kysymys vaan siitä, että tuo vakuumipussi on teippejä toimivampi läskivanteiden kanssa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •