HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 21 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #601
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Voidaan vielä päivittää ennakoita titaaniksi. Piirrustukset ovat vielä tekeillä, koska vääntö muutamasta jutusta on kesken.
    Mitä muutoksia taigaan on tulossa? Ja meneekö toimitukset kesäkuulle?

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  2. #602
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Mitä muutoksia taigaan on tulossa? Ja meneekö toimitukset kesäkuulle?

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Vehtaaminen piirrustusten kanssa koski lähinnä rungon kestävyyttä. Valmistajalla ja minulla oli eri näkemykset matalasta yläputkesta Toimitukset menevät näillä näkymin kesäkuulle.

    Sen verran spekseistä muutosta, että rungon läpi voidaan viedä teleskooppisatulan kaapelointi.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  3. #603
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Sen verran spekseistä muutosta, että rungon läpi voidaan viedä teleskooppisatulan kaapelointi.
    Hyvä lisäys spekseihin.

  4. #604
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Mitä muutoksia taigaan on tulossa?
    Huhu kertoo että uusissa malleissa on vakiona ovaaliratas
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  5. #605
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Aamukahvit melkein näppikselle!

  6. #606
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275

    Pole Taiga Fatbike

    Ulkomaan foorumilla joku ihmetteli kovasti, että snow malliin laitetaan 2XL renkaat vain 80mm leveille vanteille kun 100mm kuulemma toimii paljon paremmin kyseisen renkaan kanssa. Onko 2XL kokemuksia 80mm vs 100mm vanteella ja onko harkittu snow malliin 100mm leveää?

    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/26x...958904-33.html

  7. #607
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kävin tässä väliajalla omaa odotellessa heittämässä parituntisen protolla. Koko oli M, mulle siis iso.
    Metsässä ei naurettu. Siellä hirnuttiin.
    Geo on kyllä mahtava. Käsiteltävyys liian isokokoisenakin Fatboyhin verrattuna on eri planeetalta.

    Pyörää on helkkarin helppo maneerata, ohjaamossa liikkuminen on todella helppoa.
    Lisäksi pyörän vakaus antaa mahdollisuuden vaikkapa pysähtyä pedaaleille ja rauhassa mietiä mistä paha paikka ajetaan.
    Ja ne pahat paikat ei tällä olekaan niin pahoja. Yksikään polun mutka ei myöskään tuntunut ahtaalta, ei tullut oloa että pyörä ei taipuisi.
    Ketteryys on sana joka tulee mieleen.

    Ylämäkeen pyörä nousee helkkarin hyvin. Kuvaavaa on myös se että protossa on 32t edessä. Spessussa oli 28t. En kaivannut kertaakaan 32t pienempää.
    Samat paikat missä Spessulla mentiin "rajoittimella" ylös, Pole meni helpohkosti. Polkemistehokkuus on pirun hyvä.

    Ne alamäet...voi helvetti sentään.
    Pitää kai tarkistaa myös omaa tiukkaa kantaa siihen ettei läski tartte joustokeulaa. Polella nimittäin mieluusti tykittää sellaista kyytiä että mäkeä laskiessa hiipi väistämättä mieleen ajatus naurun määrästä jos nokalla olis vielä joustokeppi. Suupielet repeäis kaiketi.
    Geometria suorastaan yllyttää ajamaan lujaa.

    Pyörällä ajaminen on aina nautinto, ja saa hyvälle mielelle.
    Tällä kerralla kerroin vaan oli jotain mitä ei ennen ole koettu.
    Tästä(kin) Polen pyörästä kuullaan vielä.

  8. #608
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Pitkä akseliväli / loiva keula ja ketteryys ei edelleenkään voi mahtua samaan lauseeseen.
    Sama kuin sanoisi auringon kiertävän maata

  9. #609
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Kyllä sille joustokepille paikkansa on. Eilen Messilän SM enska reitit jäykällä Dudella 4.8 alka ajaneena on helppo todeta, että kyllä ne vauhdit on selkeästi eniten kiinni joustokeulan puutteesta. Nopeat pomputtavat paikan selkeästi pahimmat.

    Eli kyllä silloin, kun mennään pahempaa settiä alaspäin kovalla vauhdilla tuolle on tilaus, tosin pääkallokerroinkin kasvaa huomattavasti.

    Toisaalta omassa normiajossa pärjää 90% ilman ja 10% voi ajaa hiljempaa kovankeulan rajoissa. Luultavasti sekin tulee silti joskus testiin ostettua.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #610
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Eli kyllä silloin, kun mennään pahempaa settiä alaspäin kovalla vauhdilla tuolle on tilaus, tosin pääkallokerroinkin kasvaa huomattavasti.
    Juuri noin minäkin ton juustokeulaidiksen olen ajatellut. Kyllä jossain vaiheessa voisi jonkunlaisen hankkiakin.

    Pipo:lle:

    Ei oikein voi ketteryyttä, tai sen puuttumista, spekseillä määritellä noin yksioikoisesti.
    Ketteryys muodostuu kokonaisuudesta ja hyvästä käsiteltävyydesta. Ketteryys on myös subjektiivinen juttu.

    Minun nykyinen läski on esimerkiksi akseliväliltään pidempi kuin edellinen ja on minusta selvästi ketterämpi kuin vanha.

  11. #611
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Pitkä akseliväli / loiva keula ja ketteryys ei edelleenkään voi mahtua samaan lauseeseen.
    Sama kuin sanoisi auringon kiertävän maata
    Käy koeajamassa. En mä muuta osaa sanoa.

    Edit: Kottenberg sitä tuossa mainiosti luonnehtikin.

    Ja esim. Fatboy on paperilla ketterämpi. Ajossa ei.

  12. #612
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Pitkä akseliväli / loiva keula ja ketteryys ei edelleenkään voi mahtua samaan lauseeseen.
    Sama kuin sanoisi auringon kiertävän maata
    Komppaan brilleä, käy ajolla..

  13. #613
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Olen kyllä niin kiintynyt kaikkiin omiin ennakkoluuloihini että en niistä kovin mielelläni luovu

    Mutta jos tilaisuus Oulussa tulee niin ilman muuta koeajon mielelläni suoritan.

  14. #614
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Oulussa on yksi proto ajossa, pijä silmät auki

    edit, menee vähän läskiaiheen ohi, mutta samoista geomeriaeroista "totuttuun" puhutaan, lukaiskaahan;
    https://m.facebook.com/groups/177879...&ref=bookmarks
    Kemizti muokkasi tätä : 22.05.2016 at 12.03 Syy: lisäsin juttua

  15. #615
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Pipo:lle:

    Ei oikein voi ketteryyttä, tai sen puuttumista, spekseillä määritellä noin yksioikoisesti.
    Ketteryys muodostuu kokonaisuudesta ja hyvästä käsiteltävyydesta. Ketteryys on myös subjektiivinen juttu.

    Minun nykyinen läski on esimerkiksi akseliväliltään pidempi kuin edellinen ja on minusta selvästi ketterämpi kuin vanha.
    Ketteryyden tunteen voi luoda pelkästään kuskille mieleisempi ajoasento. Loivemmalla keulakulmalla, korkeammalla keskiöllä, pidemmällä akselivälillä ja chainstaylla alkaa Taiga rikkomaan jo fysiikan lakeja jos meinaa tosissaan olla ketterämpi.

  16. #616
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Minusta läskipyörän pitää olla vähä mehtäraktori, vakaa ja luotettava alustalla kuin alustalla. Tietenkin voi olla vähä tylsä, mutta farley lyhimmällä chainstayllä tuntui hervottomalle kivikossa ja poukkoilevalle kovemmassa vauhdissa. Varsinkin kun täysjäykkä ja isot kumit teki kunnon Superpalloksi. Eikö läskin suhteen pitäisi etenemiskyvystä eri alustoilla?

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  17. #617
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Kuten jo sanoin, suosittelen vahvasti koeajoa.
    Uskallan väittää että yllätyksiä on luvassa.

  18. #618
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^^Kuten jo sanoin, suosittelen vahvasti koeajoa.
    Uskallan väittää että yllätyksiä on luvassa.
    Epäilen yllätyksien suhteen, sillä jotain kokemusta pitkistä akseliväleistä ja loivista kulmista löytyy. Ne ovat ehdottomasti erilaisia ja vakaita ajettavia, mutta kyllä se ketteryys ainakin oman sanakirjan mukaan merkitsee jotain aivan muuta kuin sitä mitä tämän kaltaiset pyörät tarjoaa.

    Ja tämä ei nyt todellakaan ole mitään Taigan vähättelyä, tai dissaamista, enkä epäile hetkeäkään etteikö olisi kykenevä pyörä. Kaikkea ei vaan saa samaan pakettiin ja kulmia loiventamalla ja pyörää pidentämällä se ei omien kokemuksien mukaan muutu ketterämmäksi, ainakaan sillä tapaa miten minä sanan käsitän.

  19. #619
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Olen kyllä niin kiintynyt kaikkiin omiin ennakkoluuloihini että en niistä kovin mielelläni luovu

    Mutta jos tilaisuus Oulussa tulee niin ilman muuta koeajon mielelläni suoritan.
    Laita privaviestiä vaikka facessa niin pääset viemään Polen koeajolle. Ja fillari siis nykyjään Haukiputaalla, maastoa löytyy aivan vierestä riittävästi

    -Lasse

  20. #620
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Epäilen yllätyksien suhteen, sillä jotain kokemusta pitkistä akseliväleistä ja loivista kulmista löytyy. Ne ovat ehdottomasti erilaisia ja vakaita ajettavia, mutta kyllä se ketteryys ainakin oman sanakirjan mukaan merkitsee jotain aivan muuta kuin sitä mitä tämän kaltaiset pyörät tarjoaa.

    Ja tämä ei nyt todellakaan ole mitään Taigan vähättelyä, tai dissaamista, enkä epäile hetkeäkään etteikö olisi kykenevä pyörä. Kaikkea ei vaan saa samaan pakettiin ja kulmia loiventamalla ja pyörää pidentämällä se ei omien kokemuksien mukaan muutu ketterämmäksi, ainakaan sillä tapaa miten minä sanan käsitän.
    Nyt ajettu Taigan protolla(M-koko) muutamat lenkit lisää. Verrokkina lähes 2 vuotta ajettuna Spessun Fatboy M-kokoisena.
    Kulmista ja mitoista ymmärtävä voi näitä kahta vertailla paperilla.

    Mitä mä olen vertaillut ajamalla, Taiga on ketterämpi. Jopa vaikka toi M-koko on mulle selkeästi liian iso.
    En tiedä miten ketteryys sitten pitäisi käsittää. Paremmin toi Pole taipuu tiukoissa mutkissa, hitaissa polkukiemuroissa. Kivien ja kantojen kierrossa.
    Paaaljon helpompi käsitellä kuin Spessu. Joka suhteessa.

    Voihan toki olla että koettu ketteryys on ns. kaikkien osien summa. Yhtäkaikki se ketteryys on olemassa.
    Hyvä käsiteltävyys kaiketi edesauttaa myös kokemaan pyörän ketteräksi?
    (Edit:vai kulminoituuko se juuri tähän?)
    Taigan käsiteltävyys on mielestäni erinomainen. Hitaassa ajossa kannonkierrossa. Nopeassa kivikkotykityksessä alamäkeen. Teknisissä nousuissa. Teknisissä alamäissä.

    Kannattaa oikeasti heittää ennakkoluulot romukoppaan ja tutustua aiheeseen. Käytännön tasolla.

    Ja kyllä, olen omani jo tilannut.
    En hehkuta Taigaa siksi, vaan siksi että uskon sen edustavan ominaisuuksiltaan markkinoiden tarjonnan kärkipäätä.
    Ainakin mun vaatimuksiin.
    Ja tottakai olen helvetin innoissani kun tiedän kuinka hieno pyörä mulle on tulossa.
    brilleaux muokkasi tätä : 08.06.2016 at 09.48

  21. #621
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Pienellä lisäpanostuksella sen saa titaani(nväri)sena
    Olisikohan tästä mitään lisätietoa jaettavaksi asti?

  22. #622
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Olisikohan tästä mitään lisätietoa jaettavaksi asti?
    Kuten aiemminkin oon tainnu mainita, suoraan Polelta pitää/kannattaa kysyä, mää vaan ajelen protolla..

  23. #623
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Juu, sieltä saa tietoa titanium versiosta, meikäläiselle rungon upgrade hinta oli liikaa, tulollaan pitäisi olla alurunko + titaanikeula...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  24. #624
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Noni, nyt kun pyörän ostamisesta on miltei puoli vuotta, niin voisin kertoa fiiliksiä pyörästä. Pyörä siis varmaan on hyvä, paria puutetta lukuunottamatta. Nimittäin ei vieläkään ole näkynyt. Reissut on vähän kaatunut siihen "no mennään sitten kun saan polen" periaatteella, ja muutenkin vähän tullut väsynyt vitsi.

    No, ehkä tää odottimen alkaa jo turhauttaa. Ehkä ens kuussa. Mitenkäs muilla?

  25. #625
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Noni, nyt kun pyörän ostamisesta on miltei puoli vuotta, niin voisin kertoa fiiliksiä pyörästä. Pyörä siis varmaan on hyvä, paria puutetta lukuunottamatta. Nimittäin ei vieläkään ole näkynyt.
    Minkälainen toimitusaika oli lupeissa, kun pyörän ostit ja jos toimitus on viivästynyt, niin onko Polen puolelta tullut minkäänlaista yhteydenottoa?

  26. #626
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    On sieltä matkan varrella kuulunut kuulumisia, rungossa jouduttiin tekemään muutoksia josta tuli lisäaikaa ja nyt taitaa olla dt swissin kiekoilla toimitusongelmia. Vähän tällaisia starttaus vaikeuksia.

    Tieten sitä olisi saanut trekin tai cuben kun olisi menny kivijalkaan ja kantanut pois. Mutta usko kova (kaikista viivityksistä huolimatta) pyörään niin ei tässä oikein muu auta kuin odotella.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  27. #627
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Kyllä ne ongelmat on tuolla Kauko-Idän suunnalla, kun ei tuu edes runkoja. Lieneekö kierrätystölkit loppu ...

    Itse kyllästyin odottamiseen, ostin jo toisen fillarin, rakennetaan POLE sitten jos vaikka joulupukki tois
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  28. #628
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Onhan niitä runkoja ja kokonaisia pyöriä tullut jo. Mä luulen että painotus tuotannossa on ollut täpäreissä, niitä kun on tullut ja niiden pääasiallinen sesonki on kesäkausi. Ja fättien taas ajatellaan ehkä olevan enempi talvipyöriä. Vaikka esim mä ajan kaikki ajot fätillä. Onneks meni hermo odotteluun suht ajoissa ja ostin farleyn siksi aikaa kunnes pole tulee, ois tullu liian pitkä ajotauko muuten. Kovia jamppoja muuten tuolla Kaukoidässä, kun tölkitkin on titaania.. tai ehkä ne on vaan paremmat Jaffat semmosissa! :-)

  29. #629
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Ketju kait koskettaa tuota Taiga versiota POLEsta, on tullut täysjuustoja ja kaupunkipyöriä...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  30. #630
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Mutta usko kova (kaikista viivityksistä huolimatta) pyörään niin ei tässä oikein muu auta kuin odotella.
    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Kyllä se odotus palkitaan.
    Mulla ollut nyt proto lainassa ja viivytyksistä huolimatta olen erittäin tyytyväinen tehtyyn valintaan.
    Ei menny vikaan, yhtään, missään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •