FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 111 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #3301
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Itsellä oli Clarksin levyjä (jostain poistomyynnistä niitä ostin useamman) CC:stä ylimääräisenä aivan kuten adaptereja niin laitoin Liteen heti alussa 180mm levyn taakse. Paloina käytin jotain sintered paloja.
    Noilla teho alkoi tuntua riittävältä itselle. Vielä jarrun vaihtamalla tuo paranisi, mutta en nähnyt enää tuon jälkeen niin suurta tarvetta. Ehkä taas kun päivitysinto iskee
    Eh?

  2. #3302
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Kannattaako tuossa 3litessä laittaa eteen tuo race facen narrow wide 104bcd 30t eturatas 24/38 tilalle ja takana vakio 11-32t. Meneekö raskaaksi? Mietin tuota 12-36 pakkaa taakse myös. Vai olisiko mahdollisesti parempi jättää vakio 24:n eturatas paikalleen ja 38 pois?

  3. #3303

    Whiten läskipyörät

    Suosittelisin kaveriksi oneup-tms. lisäratasta 42t koossa niin sitten tuo 30t edessä olisi järkevä. Riippuu tietysti kunnosta, kyllä 30-36 välityksellä ajomies etenee. Takana 32 ja edessä 30 kuulostaa jo aika heviltä.

    Jos jättää tavallisen 24:n vain eteen niin odotettavissa on ketjun putoilua... Tarvitsee vaihtajan tai ohjurin, ja jos jättää vaihtajan niin miksei jättäisi isomman rattaankin sitten.

    Kunhan itse aloitan tällaisen 1x10-projektin niin eteen tulee racefacen nw 30t ja taakse 36t pakka sekä OneUp 42t lisäratas.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  4. #3304
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Ok näin vähän ajattelinkin, jos laittaa johonkin väliin 1x10 tai 1x11 setupin siinä yhteydessä tulisi sitten isompi 11-42 pakkakin.
    Meneekö tuohon 3liten vapaarattaalle 10 pakka?
    Mites on tuossa litessä voiko tuolla 24 eturattaalla käyttää jokaista takapakan vaihdetta läpi ilman, että ketjulinja menne pahasti vinoon?

  5. #3305
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velomax Katso viesti
    ...Vai olisiko mahdollisesti parempi jättää vakio 24:n eturatas paikalleen ja 38 pois?
    Minä tein omaani (2pro) 1x10-muutoksen juuri näin, yksinkertaisesti poistamalla etuvaihtajan ja isomman eturattaan. Yhtään enempää ei ole ketju pudonnut kuin aiemminkaan. Vähemmän itse asiassa, sillä useimmin ketju putosi, silloin kun harvoin putosi, etuvaihtajaa käytettäessä.

  6. #3306
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velomax Katso viesti
    Meneekö tuohon 3liten vapaarattaalle 10 pakka?
    Menee ja Shimanon 11-lehtinenkin myös.

  7. #3307
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Pitääpä testata tuo, että jättää 24:n paikalleen.
    Onko tuossa muuten merkittäviä etuja siirtyä käyttämään 1x10 tai 1x11 systeemiä?
    Sen tiedän, että takapakkoja saa isommilla välityksillä noissa systeemeissä.
    Olisiko hyvä laittaa 12-36t pakka tuolle 24 eturattaalle?

  8. #3308
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Itse laitoin omaan 3Fat Liteen 12-36 ysipakan taakse ja otin edestä ison rattaan ja etuvaihtajan pois.

    Pari kertaa ketjut putosivat erillisilla lenkeillä joten laitoin eteen Racefacen 64BCD 24-hampaisen Narrowiden.
    Silloin löytyi täältä:http://www.hi5bikes.fi/~L6c4x0000001...NNW64X24BSHBLK
    Tämän jälkeen läski kulki talvimetsissä ongelmitta.
    Nyt ehkä tuo 24t on hieman liian pieni välitys hiekkatiesiirtymiin ja varsinkin asfaltille mutta toisaalta tuota nykyistä pienintä välitystä tarviin usein pikkupoluilla väännössä.

  9. #3309
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    2pro:ssa on shadow+-takavaihtaja, joka varmasti on tässä tapauksessa hyödyllinen. Jos sen unohti pois päältä eli huoltoasentoon, sai ketjut kyllä tippumaan vaikka oli etuvaihtajakin. Siinä mielessä helppo muutos, että alkuperäisten välitysten riittävyyttä on erittäin helppo testailla ilman, että tarvitsee alkaa mihinkään muutoksiin. Itselläni on 11-36-takapakka, alkuperäinen. Se on menossa vaihtoon ja uudesta vastaavasta vaihdan pienimmän rattaan 12-hampaiseksi. 11-hampainen toimii sinänsä hyvin siirtymillä kovemmilla paineilla mutta itselleni sellaista ajoa tulee vähän ja toisaalta, hyppäys 13=>11 tuntuu hieman isolta kun maastopaineilla ajelen. Vajaan barin siirtymäpaineilla pidän 24/11-välityksellä tasamaalla mukavasti vauhdin siellä 27km/h tuntumassa. Jos se siitä hieman 12-hampaisella tippuu, niin tippukoon. Uskon, että pienemmällä hyppäyksellä saan itselleni enemmän hyötyä kuin pidemmällä välityksellä. Pitkiä, reipasvauhtisia lenkkejä varten minulla on täpäri, joten paksu voi hyvin toimia verkkaisena puunkiertopyöränä, jolla ei juuri kovaa ajeta mutta hitaasti sitten sitäkin enemmän...

    Ainoa haitta tällä hetkellä on, että pienimmällä takarattaalla noin kymmenen kampikierroksen välein pyrkii ketju hyppäämään seuraavalle rattaalle. Tämä ilmiö tuli vasta kun lyhensin ketjua ja liitin sen uudella ketjulukolla. Arvelen, että aika-ajoin ketjulukko osuu takarattaan sellaiseen kohtaan, joka pyrkii nostamaan ketjun. Tätä ei esiintynyt lainkaan ennen ketjun lyhennystä ja arvelen, että ilmiö poistuu uuden pakan ja ketjun myötä.

  10. #3310

    Fädäri pitkälle

    Osaisiko raati arvioida Whiten 3FatLite16 19" koon soveltuvuutta 192cm pitkälle kuskille? Vertailun vuoksi Trekin X-caliber osuu nappiin koossa 21,5". Tuossa hintaluokassa olisi läski hakusessa, jos on mielessä muita pyöriä jotka koon puolesta sopisivat, saa vinkata.

  11. #3311
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Tänään testailtu 30km tuota 1x9 settiä eli pelkkä 24:n ratas edessä ja toimi hyvin, ketjut ei lähtenyt kertaakaan pois. kivikkoa ja juurakkoa pääsääntöisesti.
    Siirtymilläkin näytti toimivan hienosti.
    Mikäli tuo ketju alkaa putoilla pois päältä, niin täytyy tilata tuo cainin linkittämä Race Face Narrow-Wide bash set.

  12. #3312
    Jos laittaa 30T rattaan ison rattaan paikalle, kannattaa siirtää keskiölaakerikupin ja keskiömuhvin välissä olevat spacerit kaikki ei vetopuolelle. Tulee hyvä ketjulinja. Itse olen pärjännyt hyvin 30T Racefacella ja 11-36 kymppipakalla. Joskus pehmeässä lumessa olisi vähän pienempi eturatas ollut poikaa, mutta toisaalta samalla monesti loppui BFL:listä pito.

  13. #3313
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viriviri Katso viesti
    Osaisiko raati arvioida Whiten 3FatLite16 19" koon soveltuvuutta 192cm pitkälle kuskille? Vertailun vuoksi Trekin X-caliber osuu nappiin koossa 21,5". Tuossa hintaluokassa olisi läski hakusessa, jos on mielessä muita pyöriä jotka koon puolesta sopisivat, saa vinkata.
    Minun mielestä oli ahdas ja pieni, päädyin XL-kokoiseen Silverbackiin. Siinä on perusmitat melko liki Feltin DD-läskiä, joten ehkä voisit käydä paikallisessa felttikaupassa kokeileen?

  14. #3314
    Mitäköhän ton 3 PROn takanavan kanssa oikein pitäis tehdä... Vaihdettu jo kahteen kertaan ja viimeisin kesti ilman pauketta 20km. Oon yrittäny vähän kattella uutta takanapaa netistä, mutta pikalinkulla olevat 197mm XD navat tuntuu olevan aika harvassa. Yks ois tietty ruinata kokonaan uus takakiekko, mutta epäilen ettei sekään ois oikotie onneen.

    Nyt näitä löytyy jo verkkokaupastakin, sama kuin interceptorissa:
    https://www.xxl.fi/white-spare-part-...118540_1_style

  15. #3315
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Aattelin keventää Interceptoria kesäksi entisestään laittamalla alle Schwalbe Jumbo Jimit. Kysytääs täältä, jos jollain olisi tietoa:

    Mikäköhän on kevein sisäkumi, joka 4.0 levyisille Jumbo Jimeille kelpaa (vanteena Mulefut)? Schwalben oma 13J?

    Ja olisikohan vannenauhatkin syytä vaihtaa samalla keveämpiin, olisiko kellään vinkata mikä olisi kevein mutta silti kestävä ratkaisu vannenauhaksi?

  16. #3316
    Blackborow Guest
    Mulefutit on niin hyvät tubeless-vanteet, että ihan hukkaan menee sisäkumien kanssa pelatessa. Tubelesta vaan kehiin. Parantaa ajotuntumaa läskissä niin paljon sisurivirityksiin verrattuna.

  17. #3317
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Vähän kuumottaa tuo tubeless-homma kun Schwalbe itse ei takaa Liteskin (eli keveimpiä) Jumbo Jimejä pitämään 100% paineita tubelessina. Toisaalta, voisihan tuota ehkä silti koittaa, mistäköhän löytyisi joku hyvä tutoriaali tuohon?

    Schwalben sivuilla lukee siis näin noista liteskineistä:

    The easiest option. The LiteSkin MTB tires forego SnakeSkin but still have a reinforced bead core. If you don’t mind the extra effort, these tires can also be converted to Tubeless by using a sealing fluid. However, we cannot guarantee that LiteSkin tires used with commercially available sealants will be safely and permanently sealed.

  18. #3318
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Kyllä ne pitää ilmat sisällään, itellä 4" liteskinit ja kaverille laitoin 4,8" liteskinin, ei tarvi pumppailla.

  19. #3319
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Kyllä ne pitää ilmat sisällään, itellä 4" liteskinit ja kaverille laitoin 4,8" liteskinin, ei tarvi pumppailla.
    Käytitkö Gorilla-teippiä vai jotain muuta vanteeseen? Mitä käytit litkuna?
    jopoaja muokkasi tätä : 25.04.2016 at 11.56

  20. #3320
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Laitoin rakennusmuovista siihen vanteenpäälle semmosen "vannenauhan" ei muuta ja mahtoikohan olla nyt notubesin litkua, joskus ollu Joesin litkuakin. On ne toimineet myös Gorillateipin kanssa.

    Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

  21. #3321
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Mitäköhän ton 3 PROn takanavan kanssa oikein pitäis tehdä... Vaihdettu jo kahteen kertaan ja viimeisin kesti ilman pauketta 20km. Oon yrittäny vähän kattella uutta takanapaa netistä, mutta pikalinkulla olevat 197mm XD navat tuntuu olevan aika harvassa. Yks ois tietty ruinata kokonaan uus takakiekko, mutta epäilen ettei sekään ois oikotie onneen.

    Nyt näitä löytyy jo verkkokaupastakin, sama kuin interceptorissa:
    https://www.xxl.fi/white-spare-part-...118540_1_style
    Eikös Salsalla ole 197mm takanapa pikalinkulla, kantsii soittaa Turun Foxcomppiin ja kysyä asiasta.

  22. #3322
    Hei!
    Täältä olen aiemminkin saanut hyviä neuvoja, joten käännyn taas puoleenne. Lite kolmosen rengasasiaa tällä kertaa.
    Minua on alkanut kasvavassa määrin häiritsemään renkaiden pompottaminen.. Eli tunne kuin rengas olisi pahasti epätasapainossa. Paineita olen poistanut ja lisäillyt, ei vaikutusta.

    Renkaat siis alkuperäiset Snowshoet.
    Renkaiden vaihtoa olen myös miettinyt, kun ilmeisesti toimivampiakin löytyy.. Yllä olikin puhetta Jumbo Jim liteskineistä. Miten iso ero käytännössä on 4,0 ja 4,8 renkaalla niissä? Käyttöni on fiftififti metsäpolkua ja tieajoa. Ja mikä ero on sitten snakeskineihin? Ensin mainittuja taitaa helpommin löytyä ainakin.

    Kiitokset taas, jos joku viitsisi näihin vastailla

  23. #3323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cahaus Katso viesti
    Hei!
    Täältä olen aiemminkin saanut hyviä neuvoja, joten käännyn taas puoleenne. Lite kolmosen rengasasiaa tällä kertaa.
    Minua on alkanut kasvavassa määrin häiritsemään renkaiden pompottaminen.. Eli tunne kuin rengas olisi pahasti epätasapainossa. Paineita olen poistanut ja lisäillyt, ei vaikutusta.

    Renkaat siis alkuperäiset Snowshoet.
    Renkaiden vaihtoa olen myös miettinyt, kun ilmeisesti toimivampiakin löytyy.. Yllä olikin puhetta Jumbo Jim liteskineistä. Miten iso ero käytännössä on 4,0 ja 4,8 renkaalla niissä? Käyttöni on fiftififti metsäpolkua ja tieajoa. Ja mikä ero on sitten snakeskineihin? Ensin mainittuja taitaa helpommin löytyä ainakin.

    Kiitokset taas, jos joku viitsisi näihin vastailla
    Kannattaa tarkistaa, onko renkaassa heittoa pyörittäessä. Tällöin todennäköisesti rengas ei ole noussut kunnolla vanteelle. Sen kyllä yleensä huomaa kun käyt vanteen ja renkaan reunaa läpi, osassa kohdin rengas on alempana. Ainakin omassa litessä tuo oli monesti ongelmana. Jos tämä on kunnossa, renkaassa itsessäänkin voi olla heittoa (harvemmin ajossa huomattavissa määrin). Rengas yleensä nousee saippuavettä vanteen reunalle lisäten ja käyttämällä reilusti painetta väliaikaisesti renkaassa (~2baria). Toisaalta, jos tarkoitat renkaan ominaispomputusta, ei siihen taida olla lääkettä, kun etsimällä sopivaa painetta ja muuttamalla polkemistekniikkaa.
    Jumbo jim vs 4.5 Snowshoe on sitten ihan oma aiheensa, niillä vakiokumeillakin pääsee kyllä melko pitkälle, mutta en sano etteikö vaihdossa tule paljon etuakin lähinnä rullaavuuteen maastopaineilla.

  24. #3324
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Eikös Salsalla ole 197mm takanapa pikalinkulla, kantsii soittaa Turun Foxcomppiin ja kysyä asiasta.
    Kyl ne läpiakselilla on, ainakin Blackborowissa. Onko muissa ees 197 mm leveetä Salsalla?

  25. #3325
    Blackborow Guest
    Eikö tuo nyt kuitenkin ole ihan 190mm pikalinkkunapa ja 197mm navat läpiakselinapoja. Tuollainen 190mm pikalinkkunapa XD-driverillä löytyy kyllä Salsalta, Hopelta tai vaikka DTSwissiltä.

  26. #3326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kyl ne läpiakselilla on, ainakin Blackborowissa. Onko muissa ees 197 mm leveetä Salsalla?
    Whiten QR-navan leveys taitaa ollakin 190mm.

    Dt swissiltä taitaa myös löytyä 12mm Bigfoot XD napa josta sais rakentamalla.

    Onko tietoa että onnistuuko sama temppu tälle takakiekolle?
    https://www.bike-components.de/en/DT...z-2016-p45152/

    Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

  27. #3327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kannattaa tarkistaa, onko renkaassa heittoa pyörittäessä. Tällöin todennäköisesti rengas ei ole noussut kunnolla vanteelle. Sen kyllä yleensä huomaa kun käyt vanteen ja renkaan reunaa läpi, osassa kohdin rengas on alempana. Ainakin omassa litessä tuo oli monesti ongelmana. Jos tämä on kunnossa, renkaassa itsessäänkin voi olla heittoa (harvemmin ajossa huomattavissa määrin). Rengas yleensä nousee saippuavettä vanteen reunalle lisäten ja käyttämällä reilusti painetta väliaikaisesti renkaassa (~2baria). Toisaalta, jos tarkoitat renkaan ominaispomputusta, ei siihen taida olla lääkettä, kun etsimällä sopivaa painetta ja muuttamalla polkemistekniikkaa.
    Jumbo jim vs 4.5 Snowshoe on sitten ihan oma aiheensa, niillä vakiokumeillakin pääsee kyllä melko pitkälle, mutta en sano etteikö vaihdossa tule paljon etuakin lähinnä rullaavuuteen maastopaineilla.
    Kiitos. Taidanpa laittaa nuo renkaat uudestaan sen saippuan kanssa, siinä varmasti pompotuksen syy. Tekee sitä kuitenkin vapaasti alamäissäkin.
    Voihan se olla, että renkaan vaihto samalla lykkääntyy..

  28. #3328
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Virittelen tässä tubelessta 2FAT Prohon ja etukiekossa on teipit jo painautumassa sisurin kanssa, mutta takakiekon kumi ei nouse millään kehälle. Kampean kumia uraan niin hyppää pois toiselta puolelta. ***** mitä paskaa tämä saatanan harrastus. Vie hermot ja rahat, voi ***** mitä skeidaa.

    Miksi tuo saatanan rengas ei voi nousta tohon helvetin vanteelle niinku kaikki muutkin?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #3329
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Painele toinen puoli sisäkautta reunalle.

  30. #3330
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Kyllä se nousee, jos on kunnon vehkeet. Tai veikkaan ainakin, että tarpeeksi isolla virtauksella kun painaa, niin nousee vaikka maantiefillarin kumi 80 mm vanteelle.

    Vähän toki pitää asetella, että on edes mahdollisuuksia.

    + kannattaa ottaa huomioo, että sulla on vehjes, jota ei ole tarkoitettu siihen hommaan, mihin sitä pyrit viemään. Jos ostat vehkeen joka on tarkoitettu tubelesiksi, se myös taipuu tubelesiksi. Muut on aina vähän kikkailua. Joskus onnistuu helpommin ja joskus ei niin helposti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •