GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 35

Aihe: 18. Lattomeriajo 17.4.2016

  1. #1
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015

    18. Lattomeriajo 17.4.2016

    18. LATTOMERIAJO 17.4.2016 ULVILASSA

    Sunnuntaina ajettavaan Lattomeriajoon on ilmoittautunut nyt 166 kilpailijaa.

    Alustava osanottajalista, tekninen ohje ja huoltoauto-ohje ovat pdf-tiedostoina Koiviston Iskun -sivuilla. (Linkki allekirjoituksessa).

    Muistakaa huolehtia lisenssin maksusta. Osanottajalistassa on X-merkki lisenssisarakkeessa, jos lisenssin maksu on kirjautunut SPU:lle. (Pyöräilyunionin sivuilla on tänään päivitetty lista lisenssin maksaneista.)

    Jos ilmoittautuminen on unohtunut, ei hätää vielä pääsee mukaan jälki-ilmoittautumalla sähköpostilla: koivistonisku.pyoraily@gmail.com

    Tämän hetken tilanne lähdöittäin:
    M-elite 68
    M-kilpa/kat2 58
    N-elite, M-16, M-50 ja M-60 23
    Kategoria 3 23

    Tervetuloa kauden avauskilpailuun.

  2. #2
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Suora linkki: http://www.koivistonisku.fi/pyrily/lattomeriajo/

    Saisiko lähtölistan XLS-tiedostona PDF:n sijaan? Lajittelisin sen lähtökategorian ja joukkueen mukaan ja alkaisin miettimään strategioita.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  3. #3
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Kat3 ikäjakauma ja sukupuolijakauma ainakin on sen verran laaja ettei pitäisi niistä syistä kenenkään olla uskaltamatta mukaan
    Ja yksi tiimi on huolestuttavan iso.

  4. #4
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Suora linkki: http://www.koivistonisku.fi/pyrily/lattomeriajo/

    Saisiko lähtölistan XLS-tiedostona PDF:n sijaan? Lajittelisin sen lähtökategorian ja joukkueen mukaan ja alkaisin miettimään strategioita.
    Julkaistu osanottajalista on alustava ja se täydentyy tämän päivän aikana. Illalla julkaistaan lähtölista lähdöittäin sarja/seura -järjestyksessä.

  5. #5
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Kat3 ikäjakauma ja sukupuolijakauma ainakin on sen verran laaja ettei pitäisi niistä syistä kenenkään olla uskaltamatta mukaan
    Ja yksi tiimi on huolestuttavan iso.
    Vähän pettynyt kategoria 3:n osanottajamäärään olen. Viime vuonna meillä oli erillinen kuntosarjan lähtö (saman matka) ja siinä oli 21 osanottajaa. Nyt moni viime vuonna osallistuneista jäi pois.

    Jos kovasti mieli tekee mukaan niin vielä ehtii jälkiilmoittautua samaan edulliseen 20 euron hintaan.

  6. #6
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Ehkä se lisenssi karsii yksittäiseen ajoon osallistumista? (jos viime vuonna pääsi ilman kuntoryhmään)

  7. #7
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Tai ehkä väki on katsonut sääennustetta.

  8. #8
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    1.034
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Jos kovasti mieli tekee mukaan niin vielä ehtii jälkiilmoittautua samaan edulliseen 20 euron hintaan.
    Mihin asti tuo jälki-ilmoittautuminen on voimassa?
    Musha rain dum a doo, dum a da

  9. #9
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Vähän pettynyt kategoria 3:n osanottajamäärään olen. Viime vuonna meillä oli erillinen kuntosarjan lähtö (saman matka) ja siinä oli 21 osanottajaa. Nyt moni viime vuonna osallistuneista jäi pois.
    Aika monta viimevuotista on myös mukana ja osa M50-sarjassa...

  10. #10
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Huomenna pussitetaan numerot yms. joukkueittain/seuroittain, joten mielellään huomiseen iltapäivään mennessä jälki-ilmoittautumiset mutta eiköhän myöhemminkin mukaan pääse kun kauniisti pyytää.

    Osanottajalista on aamun aikana vähän kasvanut. Nyt 173 nimeä listalla.

  11. #11
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Vähän pettynyt kategoria 3:n osanottajamäärään olen. Viime vuonna meillä oli erillinen kuntosarjan lähtö (saman matka) ja siinä oli 21 osanottajaa.
    Mutta nyt on 23, eli enemmän ja kategoria 2:ssakin on ilmottautuneita kourallinen enemmän, kuin viime vuonna. Ainakaan mitään dramaattista epäonnistumista sarjauudistuksella ei siis ole saatu aikaan (otanta luonnollisesti on varsin pieni).
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  12. #12
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Nyt päivitettyjä listoja Koiviston Iskun sivuilla. Muutamia sarjamuutoksia/korjauksia tehty ja kilpailijoita lisätty.
    Lähtö 1 68 osanottajaa
    Lähtö 2 60 osanottajaa
    Lähtö 3 25 osanottajaa
    Lähtö 4 21 osanottajaa
    Yhteensä 174 osanottajaa

  13. #13
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    PDF:ssä M16 osallistujat ovat 3. lähdössä vaikka heille on merkattu 55km. Onko tämä oikein?

  14. #14
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    PDF:ssä M16 osallistujat ovat 3. lähdössä vaikka heille on merkattu 55km. Onko tämä oikein?
    Kiitos viestistä.
    Netti-ilmoittautumislomakkeessa on näköjään ollut tuossa kohtaa virhe, Matkan pitäisi olla sama 80km kuten muillakin 3. lähdön sarjoilla (N-elite, M-50 ja M-60). Vain kategoria 3 ajaa kaksi kierrosta eli 55km.
    Korjaan matkat noihin tulosteisiin samalla kun lisään yhden kilpailijan lähtölistalle.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    pori
    Viestit
    65

    Lattomeri ajot

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBwannabe Katso viesti
    Mihin asti tuo jälki-ilmoittautuminen on voimassa?
    Kyllä mukaan pääsee järjestäjien puolesta vaikka kisa päivänä, kun on 20 eur rahaa ja lisenssi

    t Koiviston Isku
    ilpo.k

  16. #16
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Alkaa olla sääennuste aika lähellä lukittavaa versiota.

  17. #17
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Tiedoksi:
    UCI on kieltänyt levyjarrujen käytön maantiekilpailuissa. Todennäköisesti kileto ei ole ongelma Lattomeriajossa.

    http://www.pyoraily.fi/saannot_ja_tu...minta/saannot/

  18. #18
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    tampere
    Viestit
    15
    Oheisena UCI:n 14.4.2016 julkaisema päätös levyjarrujen käytöstä maantiepyöräilykilpailuissa:

    The UCI suspends disc brake testing
    14 April 2016
    The Union Cycliste Internationale (UCI) today announces that it has decided to suspend, with immediate effect, the trial of disc brakes currently being carried out in road races.


    This decision follows a request to do so made by the Association Internationale des Groupes Cyclistes Professionnels (AIGCP) – which represents all professional cycling teams – following the injuries suffered by Movistar Team rider Francisco Ventoso at Sunday’s Paris-Roubaix Classic. This request is supported by the Cyclistes Professionnels Associés (CPA), which represents riders.

    The first tests of disc brakes were carried out in August and September 2015. UCI WorldTeams were given the possibility to test bikes mounted with these brakes at two events of their choice. After in-depth discussions with stakeholders, the UCI then decided to authorise riders from all categories of professional road teams to use disc brakes in 2016, and to closely monitor their use during the year.

    The UCI will now continue its extensive consultations on this subject by way of its Equipment Commission, which is made up of representatives of teams, riders, mechanics, fans, commissaires and the bicycle industry – via the World Federation of the Sporting Goods Industry (WFSGI) –, all the while reaffirming that rider security has always been and will always remain its absolute priority.

    sama vapaa käännös:

    UCI keskeyttää levyjarrujen testauksen

    14 huhtikuu 2016

    Unionin Cycliste Internationale (UCI) ilmoitti tänään, että se on päättänyt välittömästi keskeyttää parhaillaan toteutettavana olevan levyjarrujen kokeilun maantiepyöräilykilpailuissa.

    Tämä päätös noudattaa Association Internationale des Groupes Cyclistes PROFESSIONNELS (AIGCP), joka edustaa kaikkia ammattipyorailytalleja, pyyntöä tehdä niin seurauksena Movistar Teamin Francisco Ventoson vammoista sunnuntain Paris-Roubaix Classic -kilpailussa. Tätä pyyntöä tukee Cyclistes PROFESSIONNELS Associés (CPA), joka edustaa ammattilaispyöräilijöitä.

    Ensimmäiset testit levyjarruista maantiepyöräilykilpailuissa tehtiin elokuussa ja syyskuussa 2015. UCI World Teameille annettiin mahdollisuus testata levyjarrullisia kilpapyöriä kahdessa heidän valitsemassa kilpailussa. Sen jälkeen, käytyään perusteelliset keskustelut eri sidosryhmien kanssa, UCI päätti valtuuttaa ammatilaisjoukkueiden kilpapyöräilijät kaikissa kilpailuluokissa käyttää levyjarrua vuonna 2016 ja tiiviisti niiden käytön seurantaa vuoden 2016 aikana.

    UCI jatkaa nyt Equipment Comission laajaa kuulemista tästä aiheesta. Se koostuu ammattilaisjoukkueiden edustajista, kilpapyöräilijöistä, mekaanikoista, faneista, kommissaareista ja World Federation of Sporting Goods Industry (WFSGI) polkupyöräteollisuuden edustajista. Kilpapyöräilijöiden turvallisuus on aina ollut ja tulee aina olemaan ehdottomasti etusijalla.

    Eli toistaiseksi levyjarrut eivät ole sallittuja maantiepyöräilykilpailuissa.

    Ja tuossa vielä UCI:n kilpailusääntö:

    Chapter III EQUIPMENT(sections 1 and 2 introduced on 1.01.00).Section 1: general provisions§ 1 Principles1.3.001 Each licence holder shall ensure that his equipment (bicycle with accessories and otherdevices fitted, headgear, clothing, etc.) does not, by virtue of its quality, materials ordesign, constitute any danger to himself or to others.

    sama vielä SPU:n säännöissä:

    Luku III VÄLINEETKAPPALE 1 YLEISET SÄÄNNÖT§ 1 Periaatteet1.3.001 Jokaisen lisenssin haltijan on varmistuttava että hänen varusteensa (pyörävarusteineen ja muut asennetut laitteet, kypärät, asut jne.) eivät laadun,materiaalin tai rakenteen osalta aiheuta vaaraa hänelle itselleen tai muille.

    Asiaan ei liene juurikaan lisättävää.

    Kuntoajoissa, jos kuntopyöräilytapahtuman järjestäjä ei ole käytettävää ajoneuvoa tapahtuman säännöissä rajoittanut, voi tapahtumaan osallistua TLL:n mukaisella polkupyörällä. SPU:n alaisissa pyöräilykilpailuissa noudatetaan SPU:n sääntöjä ja myös TLL.

    Turvallisuus on ykkösasia, mikään muu asia ei voi poistaa turvallisuusvaatimuksia.
    El Ganador

  19. #19
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Muistutan vielä, jos lisenssi on maksamatta niin hoitakaa asia kuntoon,
    http://www.pyoraily.fi/lisenssi/


    Jos olet maksanut/maksat lisenssin loppuviikon aikana niin ota maksukuitti mukaan. Tuomarit saattavat kysyä sitä.

  20. #20
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Kiitosta järjestäjille ja Kilvan kuskeille. Tuttua kuranaamalattoa. Tosi siistiä ajoa ekaksi kisaksi, mutta toistan yhden miinuksen, vastaantulevalla kaistalla ns sijoituksen parantaminen matkalla ilman mitään tarkoitusta varten aiheuttaa ihan turhaan riskejä. Aina auton kohdalla pitää kaventaa. Aika monta kasaa olen tollaisesta nähnyt. Jos ei ole aikomustakaan yrittää hatkaa, ajaa hatkaa kiinni tai joku muu tiimitaktiikkaan kuuluva mänööveri, niin ryntäily on turhaa. Toki jos pystyt sen tekemään omalla kaistalla niin siitä vaan. Kohti turkua...

  21. #21
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    Nyt on saatu pukuhuoneista hiekat siivottua ja piha-alueen roskat poimittua, liikennemerkit yms. kerätty. Huomiselle jäi vielä peräkärryn tyhjennys. Nyt kun koiratkin on ulkoilutettu taitaa olla vuorossa yksi kylmä olut.

    Kiitokset kaikille kilpailijoille, huoltajille, tuomareille. liikenteenohjaajille, autokuskeille ym. talkooväelle. Vaikka sää ei suosinut kilpailut onnistuivat hyvin. Tällä kertaa voi lähettää myös kiitokset Ulvilan ja Nakkilan autoilijoille, jotka ainakin M-eliteryhmää vastaantullessa melkein kaikki pysähtyivät tiensivuun ja loputkin hidastivat vauhtia. Näin ainakin 2. etuautosta nähtynä.

    Elite- ja kilpalähdöt olivat sen verran suuria, että helposti mennään vastaaantulevien kaistalle.

  22. #22
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    183
    Kiitoksia järjestäjille! ehdottoman hyvä ratkaisu erottaa yleisen sarjan lähtö omiin luokkiinsa, ei tainnut tänään juurikaan kolista.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Nyt on saatu pukuhuoneista hiekat siivottua ja piha-alueen roskat poimittua, liikennemerkit yms. kerätty. Huomiselle jäi vielä peräkärryn tyhjennys. Nyt kun koiratkin on ulkoilutettu taitaa olla vuorossa yksi kylmä olut.

    Kiitokset kaikille kilpailijoille, huoltajille, tuomareille. liikenteenohjaajille, autokuskeille ym. talkooväelle. Vaikka sää ei suosinut kilpailut onnistuivat hyvin. Tällä kertaa voi lähettää myös kiitokset Ulvilan ja Nakkilan autoilijoille, jotka ainakin M-eliteryhmää vastaantullessa melkein kaikki pysähtyivät tiensivuun ja loputkin hidastivat vauhtia. Näin ainakin 2. etuautosta nähtynä.

    Elite- ja kilpalähdöt olivat sen verran suuria, että helposti mennään vastaaantulevien kaistalle.

  23. #23
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Hyvät kapinat oli, ja siivoa ajoa kilvassa. Paljon "Auto" huuteluita kuului, mutta kyllä ne siivosti pientareelle väistivät. Olisin lopussa odottanut IK-32 ajavan hatkan kiinni, mutta ei tällä kertaa. Pajanne käski kirissä mennä pois edestä, tein aavistuksen tilaa ja sain vetomiehen
    Ville Ilves


  24. #24
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Hienot kisat, hyvät järjestelyt, siistiä ajoa ja komeat klassikkokelit!

    Suuret kiitokset Koiviston Iskun väelle omasta, seuran ja jaoston puolesta! Kategorialähdöissä oli kivasti väkeä, ja mieli on muikea omasta sijoituksesta riippumatta.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  25. #25
    tempokisu Guest

    Punapää mielenkiintoinen nimi

    Harmillisuus, että Aamulehdessä ei näemmä ole enää naisten tuloksia, koska tamperelaisia naisia ei ole mukana. No, ihan uusia nimiä nämä mukana olleet oli..

    Mutta kategoria 3:sta löytyi mielenkiintoinen nimi, Nigel Perrin. Kuka tämä herra on?
    ( syy: mun kolmen nuken mm. avatar-kuvani nuken, sukunimi on Perrin, että onkohan sukua) joka tapauksessa toivotamme hänelle oikein mukavaa kesää

  26. #26
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    142
    Hienot kisat ja järjestelyt erinomaiset. Hienosti Porilaiset autoilijat malttoivat ajaa tiensivuun. Ainut mikä oli huono oli keli
    <- Wasa Natural Born Riders ->

  27. #27
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Hyvät kisat oli! Mitenkohän sen naiskuskin kävi joka kaatui maalimäessä kun sitä toisen kerran ajettiin kolmoskategorian ryhmässä? Toivottavasti selvisi henkisillä vahingoilla, mutta olisi ihan kiva saada tieto miten kävi ja vaikka mitä siinä sattui. Itse en havainnut mitää vaaratilanteita mutta kuulin että ryhmän sisällä oli joitan äkillisiä kuopan väistöjä tms.

  28. #28
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Hyvät kisat oli! Mitenkohän sen naiskuskin kävi joka kaatui maalimäessä kun sitä toisen kerran ajettiin kolmoskategorian ryhmässä? Toivottavasti selvisi henkisillä vahingoilla, mutta olisi ihan kiva saada tieto miten kävi ja vaikka mitä siinä sattui. Itse en havainnut mitää vaaratilanteita mutta kuulin että ryhmän sisällä oli joitan äkillisiä kuopan väistöjä tms.
    Eri lähdössä ajaneena voin kommentoida vaan, mitä kotimatkalla juteltiin: etuviistossa ajanut teki ilmeisesti äkillisen ohjausliikkeen, jolloin takavaihtajansa meni etukiekon pinnoihin. Kaatuminen penkan puolelle.

    Polvi otti osumaa ja etukiekko meni vaihtoon (1 pinnan nippeli korkkasi kehästä).

    Polvi tarkastettu sairaalassa illalla ja kyseessä ilmeisesti venähtänyt nivelside.

  29. #29
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    MAALIKAMERAKUVAT LÄHDÖITTÄIN LATTOMERIAJOSTA:

    http://www.aika-bussi.fi/

    Osalla kilpailijoista numerot näkyy todella hyvin ja osalla numeron kiinnitys ja sijainti ovat sellaisia, että eivät näy kunnolla kamerassa ja osalla sade/tuuliliivi numeron päällä. Myös selän suoristaminen ennen maaliviivaa piilottaa numerot tehokkaasti. Tulosten teon nopeuteen vaikutta aika paljon, jos on useita kilpailijoita, joiden numerot eivät näy ja heti ei ole tiedossa kaikki keskeyttäneetkään. Tällöin maalikamerakuvia joudutaan kelaamaan moneen kertaan kun yritetään tunnistaa ajajia.

    Tässä muutama pyöräilijä poimittu Eliten maalikamerakuvasta:

    Selkä pystyyn ennen maaliviivaa.


    Tuuli- ja sadeliiveissä on eroja.



    Numero ei näy liivin alta.


    Tässä esimerkki miten hyvin kiinnitetyt numrot näkyvät.
    Jari Wiksten muokkasi tätä : 18.04.2016 at 18.07 Syy: Lisätty teksti ja kuvat linkin lisäksi.

  30. #30
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    219
    Vain kuvasi Pökälästä näkyy. muut eivät.
    http://nikibirling.com

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •