FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 97 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 197 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2881
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Itsellä siis juurikin tuo racesport.. pitänee vaihtaa jotkut muut alle.

  2. #2882
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^ Itsellä siis juurikin tuo racesport.. pitänee vaihtaa jotkut muut alle.
    Vaihdoin noiden tilalle SnakeSkin-versioina eteen Schwalben Rocket Ron 2,25" ja taakse Racing Ralph 2,25". Hyvin toimivat ja niillä ajellut nyt pari vuotta tyytyväisenä. Sen verran takaa kulunut jo nappulat pois, että ensi kesäksi odottaa kokeilua varten Maxxis Ikon TR EXO 3C 120tpi 29x2,2" renkaat eteen ja taakse. Kauhee nimimonsteri, tulikohan tohon nyt edes kaikki merkinnät mitä renkaan kyljessä lukee.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #2883
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Oijoi, jäiköhän siitä Max Terra pois? mulla ainakin tais vielä semmonenkin olla 3C Minionien kyljessä. Tarttis viivakoodinlukijaa vastaavan laitteen noille nimille.

    Noi Contit on vähän erilaisia, kun eivät ole tlr. Toisilla ne ennenpitkää tiivistyy, toisilla ilmeisesti ei, kiekko-, tai rengaskohtaista.
    Itse sain yhden Racesportin litkutettua kaverille, mutta omille vanteille en saanut edes kiskottua X-Kingiä, ei vaan riittänyt voimat, eikä renkaan reuna tullut yli, vaikka miten änki Stripin keskiuraan muita kohtia. Käytän ne nyt sisurin kanssa, useimmiten takarenkaina, pidän kyllä renkaista kuivalla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #2884
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    Oijoi, jäiköhän siitä Max Terra pois? mulla ainakin tais vielä semmonenkin olla 3C Minionien kyljessä. Tarttis viivakoodinlukijaa vastaavan laitteen noille nimille.
    Mullakin on Minioneissa 3C MaxTerra, mutta Ikoneissa tuo 3C on erilainen seos ja nimeltään MaxSpeed. Se siitä jäi vissiin vielä puuttumaan.

    Niin ja onhan nuo mun Schwalbetkin Evolution, PaceStar, SnakeSkin, TLR. Nykyään ilmeisesti nimellä TLE. Kaikenlaista ne keksii.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #2885
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Niin muuten olikin joo Max Speed. Itsellä on vähemmän ollut noi käytössä niin ei ole noi nimitykset mennyt vielä jakeluun.
    Niinpä, kyllä ne muuttuu kokoajan. Vuodenkin olis seuraamatta niin olis auttamatta ulapalla nimityksistä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  6. #2886
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Mikäs neuvoksi kun ei litkutuksen jälkeen pysy ilmat sisällä? Eli noin 30min sen jälkeen kun on ilmat laittanu niin paineet on jo laskenu. Kiekot on DT ja venttiilit Stania.. Vai meneekö tääkin siihen kategoriaan että ottaa tietyn ajan että alkaa ilmat pysyy, sinänsä ihmetyttää kun kiekot on tubeless ready..

    E: Renkaat siis on noussu vanteille mutta ilmat ei siis pysy..
    Stanin venttiilit on itsellä vuotanut monesti DT:n vanteilla. DT:n omilla venttiileillä taas pitänyt aina. Conteista racesport versiot saa pitämään mutta vaatii todennäköisesti litkun lisäämistä ja ravistelua useampaan kertaan. Itsellä meni niiden kanssa hermo kun viimein sai pitämään niin seuraavalla lenkillä kylki auki ��

  7. #2887
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Noi Contit on vähän erilaisia, kun eivät ole tlr.
    Mitkä? Osa on.

  8. #2888
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Racesporteistahan tässä oli puhe.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #2889
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Conti MountainKing 2.2 RaceSport en saanut tiivistymään. Hiljalleen hikoili kyljestä paineet veks. Tilalle tuli Maxxis Ardent Race EXO TR. Kertalaakista piti ilmat
    Ahneella on kehno loppu.

  10. #2890
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Stanin venttiilit on itsellä vuotanut monesti DT:n vanteilla.
    Tämän allekirjoitan tämänaamuisella kokemuksella i. Venttiilinjuuresta puski viimeisenä ilmat pihalle kun jo muualta piti. Kuvien perusteella DTSwissin omien venttiilien profiili on eri kuin Stanilla.

  11. #2891
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Mistäs sais sitä virallista tubeless teippiä "Tesa 4289" tilattua esim. 30mm leveydellä ilman että joutuu montaa rullaa haalittua?
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  12. #2892
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Rullabearing ?

  13. #2893
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    ^ 25mm näyttää löytyvän. Itse asiassa 40mm olisi paras. Tullee läskiin.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #2894
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Suuria ongelmia ei ollut tubelessin teossa. Ainut että spessun fast trakit ei nousseet vanteelle, tarvii duunista kysellä saisiko napsauttimen joku aikaiseksi. Laitoin sitten GC:t, nehän nousi itsestään liki... Tänään kävin parinkympin lenkin, hyvin rullasi, pito parani ja pompotus väheni. Oheisissa videoissa paine edessä 0.30 ja takana 0.35. Piti vähän katsoa että miltä näyttää.




  15. #2895
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Onkohan ihan kannattavaa pitää noin alhaisia paineita? Entä sitten, kun hyppäätkin jostakin ja rengas yhtäkkiä antaakin periksi vanteeseen asti?
    Eihän käsin tankoon nojaamalla saa mitenkään samanlaista efektiä aikaiseksi mitä hypätessä tulee.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  16. #2896
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Kannattaa. Tosin paksumpi kumi kivempi niin ei pohjaa niin helposti, mut ei se pikku vanteelle kopsaus mitään haittaa.

  17. #2897
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Nostin paineita ajolenkillä edessä 0,40 ja taakse 0,45. Sillä en saanut läpilyöntiä aikaiseksi normaaliajolla. Kun paineet 0,30 / 0,35, niin tuntui joissain paikoin laskevan vanteelle asti. Mutta rengas ei silti burbannut. Noissa 4' nakkirenkaissa pitää olla enempi painetta kuin isommissa.

  18. #2898
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    En oikein usko tuohon nanan hyppy teoriaan. Hypätessä joustat kuitenkin jaloilla. Jos rengas kestää ajaa juureen tai kiveen vauhdilla, niin paineita on ihan riittävästi.
    Se renkaiden vertailu ja jatkuva vaihtelu on ihan turhaa, jos ajelet maastossa liian kovilla paineilla.

  19. #2899
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En oikein usko tuohon nanan hyppy teoriaan. Hypätessä joustat kuitenkin jaloilla. Jos rengas kestää ajaa juureen tai kiveen vauhdilla, niin paineita on ihan riittävästi.
    Se renkaiden vertailu ja jatkuva vaihtelu on ihan turhaa, jos ajelet maastossa liian kovilla paineilla.
    Sinun mielestäsi tankoon nojailu vastaa siis vauhdilla kiveen ajoa vai miten tuo pitäisi tulkita? Minä sanoin vaan, ettei tankoon nojaamalla saa samaa efektiä aikaiseksi kuin hyppäämällä, tämä kattaa siis luonnollisesti myös muulla tavoin vauhdilla ajamisen, ajattelin sen olevan itsestään selvää, siis myöskin kiviä päin ajelut.
    Ja hlö jo kertoikin nostaneensa ajoa varten paineita.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  20. #2900
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Juu, joutui vähän nostamaan. Minun painollani ( 78kg ) tuo 4' GC kolautteli läpi kun ajoin reilumpaa vauhtia metsäpolkuja. Nuo videot kuvasin että näen itsekin miten kumi käyttäytyy terävää estettä vasten. Kun ajaessa ei oikein voi kytätä kumeja

  21. #2901
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Oikea paine ainakin enskaprätkässä oli mielestäni sellainen, että normiajossa saattoi väärin kiveen ajaessa kolauttaa vanteelle. Eli oikealla ajotavalla ei lyö vanteelle vielä, mutta virheen tehdessä voi vähän pusua antaa.

    Sama tyyli ollut läskeilyssä, kun käynyt pikkupaineilla leikkimässä kivikossa. Aikalailla lemppari paineet on 4.8 JJ:ssä siellä 0.4 tuntumassa.

  22. #2902
    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    45
    No nyt pukkas ongelmaa.. Takarenkaan virkaa toimittava Spessun 6Fattie Ground Control 3" tubeless ready ei pidä ilmoja, vakiona tulleet tubeless venttiilit paikallaan ja 2 mitallista litkua sisällä. Eturengas Specialized 6Fattie Purgatory Control 3" toimii moitteetta samalla venttiilillä ja litku määrällä. Lenkillä paineet laskee hissukseen ja kun rengasta puristaa kyljistä ilmaa vuotaa kehän ja renkaan välistä.

    Mitä neuvoksi?

  23. #2903
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Loook Katso viesti
    Lenkillä paineet laskee hissukseen ja kun rengasta puristaa kyljistä ilmaa vuotaa kehän ja renkaan välistä.
    Lisää teippiä ja näin ympärysmittaa tehden siitä tiukempi?

  24. #2904
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Presta-sielu on ilmeisesti kuivattanut sisäänsä litkua kun ei oikein ilma tahdo kulkea läpi. Lämpimässä vedessä liottamalla venttiili alkaa liikkua kevyesti, mutta jämähtää uudestaan, eikä paineilmallakaan saa henkeä kulkemaan. Roskiskamaa, vai saako tuota litkua (Zefal) jotenkin liotettua venttiilin sisältä pois?

  25. #2905
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Olisiko parempi vaan hommata uus sielu ?

  26. #2906
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Nappasin jo korvikkeen yhdestä sisurista joten akuutti tarve tyydytetty. Pitää joskus muiden hankintojen yhteydessä muistaa tilata varakappaleita. Mutta jos tuon saisi ajan kanssa jollakin konstilla liotettua, niin olisihan sekin kiva.

  27. #2907
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kannattaa jostain pyöräliikkeestä ostaa 1-2 varasielua. Eivät maksa juuri mitään, mutta tukkeutuneen voi jättää rauhassa likoamaan.
    Itse olen kokenut parhaaksi vaihdella säännöllisesti aina "uusi" tilalle ja liottaa "vanha" hyvin. Jossain vaiheessa ne mennevät silti totaalitukkoon, mutta itse en ole vielä yhtään joutunut siksi heittämään pois. Aina on auennut, kun riittävän kuumaan veteen laittaa riittävän pitkäksi aikaa, putsaa kuivuneet käsin ulkopuolelta ja tuhauttaa pumpulla loput.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #2908
    Meni pinna poikki ja pätkä jäi nippaan sisälle. Eli nippa pitää vaihtaa ja tubeless teippi rikkoa. Meniskö vaan teippaamalla tuosta kohtaa reikä umpeen vai pitääkö vaihtaa koko tubeless teippi että saa pitämään?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #2909
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ no mulla tippu ketjut pakan taakse ja katkaisi yhden 2.0/1.5 mm Revolution pinnan joka ampui hiilarivanteen läpi teipin halki.

    On tähän asti kestänyt kolmen pinnareiän yli yltävällä teipin pätkällä. On toki koko vanteen sisäleveyden levyistä joten kumi pitää paikallaan ja litkut hoitaa loput.

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  30. #2910
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.849
    http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...r-pump/p/11881
    Tähän vempaimeen saa lisäpotkua suurentamalla suuttimessa olevan kuristinkappaleen org. n. 2.5mm reiän. Porasin em. reiän 3.5mm ja max. virtaus kasvoi huomattavasti.
    Lieneekö joku turvajuttu tuo kuristin? Uteliaana savolaisena purin suuttimen ja samalla operoin sen.

    e: tarkennetaan, jotta kuristinnippeli sijaitsee letkussa suuttimen&letkun liitoskohdassa. Irrottamalla suutin ja ko. nippeli letkusta, napsautinpumpusta saa kätevästi paineilmaa pieneen tarpeeseen.
    usko juntunen muokkasi tätä : 23.04.2016 at 09.22 Syy: tarkennus

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •