Nyt tehtynä ensimmäinen pidempi lenkki tai itse asiassa kaksi. Havaintoja: Jarrukahvat ja vaihdevivut köykäisen oloisia tai ainakin kovin ahtaat näpeilleni. No, kyllä niillä toimeen tulee.
Muihin pyöriini olen joutunut asentelemaan lepotankosysteemejä pidempiä lenkkejä varten, koska ranteeni puutuvat helposti. Tein Wo:lla pitkähkön lenkin ja en havainnut ranteiden puutumista. Olenko kaikki nämä vuodet ajanut virheellisellä ajoasennolla?
Viikonloppuna teen ensimmäisen jäälläajotestin. Tarkoitus on Konallani tehdä pilkkireissuja tyyliin reppu selkään ja kaira sidottuna reppuun. Oikeastaan näitä reissuja varten ostin Wo:n - vasta myöhemmin heräsi ajatus siitä retkipyöränä. Mitä tänään jututin meren rannalla pilkiltä tulijoita, niin kyllä sinne fatbikellä pääsee. Oli lenkkarit jalassa, niin siksi se jäi nyt kokeilematta. Maastopyöräily ei sinällään kiinnosta, mutta kai tuota jääajoa voi kutsua siksi.
Bikeshopin Kona Wo:n esittelyssä on muuten paikkansa pitämättömät speksit. Ne kannattaa varmistaa Konan omilta sivuilta. Esimerkiksi runko on alumiini 7005 eikä alumiini 6061. Olen sen verran nöösi, että en tiedä eroja noiden runkojen välillä.
Kirjanmerkit