HephaElectrobikeGarminGiant
Näyttää tulokset 1 - 26 / 26

Aihe: 29" etujousitettu maastopyörä 1000€ hintaluokassa

29" etujousitettu maastopyörä 1000€ hintaluokassa

Terve, apua kaivataan maastopyörän 29" etujousitettu hankinnassa. Budjetti noin. 1000€ vaihtoehtoja tällähetkellä :

Trek x-caliber 9 http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/po...p/2045600-2016

Radon ZR team 7.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/r...3482/wg_id-117

Radon ZR team 8.0 http://www.bike-discount.de/en/buy/r...3503/wg_id-117

Avoimia kysymyksiä....
    Onko mitään syytä edes harkita Trekkiä?
    Onko jokin syy maksaa 200€ ja ostaa radon 8.0, 7.0 sijaan?
    Löytyykö jokin toinen merkki/malli joka voisi kilpailla radonien kanssa tässä hintaluokassa?

Ainoana miinuksena Radoneissa on se, että niitähän ei Suomesta saa joten sopii tai ei sovi...Kiitos!
    Mixcxi muokkasi tätä : 02.04.2016 at 11.11 Syy: ....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mixcxi Katso viesti
    Onko mitään syytä edes harkita Trekkiä?
    Pidempi ajoasento ja paikallinen(?) myyjä. Ne ovat joko hyviä tai huonoja puolia tapauksesta riiippuen.

Onko jokin syy maksaa 200€ ja ostaa radon 8.0, 7.0 sijaan?
    Väri, kaksi eturatasta kolmen sijaan, 11 vs. 10 vaihdetta, Shadow+-takavaihtaja. Minä itse pidän kahta eturatasta huonoimpana vaihtoehtona, koska se vain lyhentää välitysaluetta, eikä ikinä oikein satu kohdalleen toisin kuin sopiva keskiratas, jolla viettää enimmän osan ajasta. Jollain toisella voi olla toisin. Lyhyt vastaus: minä en maksaisi noista paria sataa ekstraa, vaan mieluummin satsaisin pari sataa vaikkapa vanteiden päivitykseen. Ehkä tuo Shadow+ olisi noista minulle tärkeintä, kun ei ole kiirettä vaihtaa 11-vaihteiseenkaan.

Löytyykö jokin toinen merkki/malli joka voisi kilpailla radonien kanssa tässä hintaluokassa?
    Grand Canyon AL 4.9, 5.9, 6.9.

Kaipa se on kiinni siitä, kuinka paljon antaa arvoa pyöräkaupan palvelulle ja varmuudelle, että saa itselle sopivan pyörän oikeilla säädöillä. Ei mikään noista vaihtoehdoista huono ole, laatupyöriä kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    kaksi eturatasta kolmen sijaan
    Omasta mielestä maastoajoon kolme on parempi kuin kaksi. Kahdella joutuu vaihtelemaan eturattaita paljon useammin kun kolmella taas keskirattaalla voi ajaa suurimman osan ajosta.

Canyonin Grand Canyon AL SL6.9 on kanssa varteenotettava vaihtoehto tuohon hintaluokkaan.
    Maantielle: Bianchi C2C Impulso Disc 105, vm. 2015 / Maastoon: White Fat 3 Lite, vm. 2016

Jatkan tähän säikeeseen samoilla uteluilla.

Mitä raati sanoo seuraavista:

http://www.ghost-bikes.com/bikes-201...tail/tacana-4/

http://www.ghost-bikes.com/bikes-201...tail/tacana-5/

Ensimmäistä saa 800€ pintaan ja jälkimmäinen on satasen kalliimpi.

Toisaalta 8.0 team vaihteisto on Narrow wide eturatasta vaille valmis. Eikä tarvitse vaihdella etu ratasta kun, on aina sopivalla.

^^ +1 kokonaisuus fiksuin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hes-su Katso viesti
    Canyonin Grand Canyon AL SL6.9 on kanssa varteenotettava vaihtoehto tuohon hintaluokkaan.
    Tai tämä viimevuotinen, jos koko passaa: https://www.canyon.com/fi/factory-ou...der=1&id=10048

Trek X Cal9
    Useimmista paikoista, ellei kaikkialta, mukaan tulee samalla omavastuuvakuutus varkauden varalta, muutenkin hyvä valinta tässä hintaluokassa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaan tätä keskustelua.

Olen ostamassa etujousitettua maastopyörää noin 1000€ hintaan. Käyttö pääsääntöisesti työmatka-ajoa asvaltilla kesät ja talvet. Todennäköisesti tulen ostamaan pyörääni rullaavammat renkaat käyttöni huomioiden. Lähtökohtaisesti haluan pyörän "kaupasta". Tällöin takuu yms.. mahdolliset asiat hoituvat helposti. Tulette ehdottamaan, että ennemmin tuohon hintaan Canyon tai Radon. Voi olla, että päädyn hyvillä perusteluilla noihinkin, mutta huomioikaa käyttöni "oikeat" tarpeet.

Tässä olisi lähtökohtaiset vaihtoehtoni:

http://suomenpolkupyoratukku.fi/pyor...ust-orans.html

http://www.trekbikes.com/us/en_US/bi...p/2045600-2016

Ymmärtääkseni tuossa Ktm:ssä on paremmat osat, mutta Trekki taitaa olla arvostetumpi merkkinä.

Tuntuu ylilyönniltä ostaa noin kallista pyörää tuollaiseen tarkoitukseen. Ei siinä suoraan sanottuna voita oikeastaan yhtään mitään. Etujousituksen taso on ainoa olennainen ero, mutta ehkä sekään ei liene moisessa niin kriittistä. Kallis joustokeula on myös kallis huoltokohde (100 € / vuosi pelkästään siihen, jos ajaa paljon ja haluaa olla varma, että se pysyy kunnossa). Minä itse ostaisin 500 €:n Radonin tuollaiseen ja laittaisin loput rahat lokareihin, valoihin, seisontatukeen, vaatteisiin yms. Siinä on halpa ja selvästi huonompi keula, mutta juuri siksi sitä ei tarvitse huoltaa Ajaa, minkä kestää, ja vaihdattaa/vaihtaa jäykän keulan tilalle (tai ostaa parilla sadalla vastaavan, mikä noissa reiluissa tonnin pyörissä on). Tosin itse pidän etujousituksesta ihan tuollaisessakin ajossa, mutta minä osaankin huoltaa keulani itse.

Jos ajattelee, että halpa ei kestä, niin ei jokainen halpa kestäkään, mutta tuo Team 5.0 on hyvillä perusosilla, joten sen pitäisi kestää ihan yhtä todennäköisesti kuin kalliimmankin. Toki sitä ei taas saa siitä kivijalasta, jos se on niin tärkeää. Ei se kuitenkaan ihan niin mene, että kivijalkaliike takaa helpon takuun, koska kaikissa liikkeissä ei saa hyvää palvelua, ja se on vähän hankala usein tietää etukäteen. Pyörää ostaessa usein palvellaan hyvin, mutta ongelmien tapauksessahan se vasta todella mitataan. Joka tapauksessa en näe paljoakaan järkeä ostaa noin kallista pyörää tuollaiseen ajoon.

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-5.0-463427/wg_id-117

P.S. 29er on hybridiä parempi valinta ympärivuotiseen, kun on hyvin rengastilaa, mutta katso tarkkaan etukäteen, että pyörään saa mahtumaan pitkät lokarit. Etenkin takana voi tulla ongelmia, jos ns. chain stayt ovat kovin lyhyet ja tilaa on vähän. Myös vaihtajan kaapeli ja sijoittelu ja malli vaikuttavat siihen tilaan. Työmatkalle haluat pitkät lokarit, niin ei ole selkä aina ihan kurassa. Tuossa Radonissa näkee, että on poikkeuksellisen hyvin luokassaan tilaa, mutta se on siinä ja siinä, että mahtuuko tuosta etuvaihtajan kohdalta. Toki voihan sen takalokarin vaikka sahata vähän vajaaksi siitä. Samoin edessä Suntourin usein haukutuissa keuloissa sentään on yksi hyvä puoli: niissä on usein ruuvinreikä lokarin kiinnitykselle, niin ei tarvitse kikkailla sen kanssa.

Onhan noilla hintaa. Hakusessa kuitenkin laadukas pyörä jolla ajaa useita vuosia. Aikaisemmin olen omistanut halvempia pyöriä mainitsemassasi hintaryhmässä, mutta tuntuu kestävän noin 2-3vuotta (tiedä sitten kestääkö tonnin pyörä enemmän). Kesäisin riittää varmasti huonompikin. Talvi ymmärtääkseni laittaa sitten jo osien laadun koetukselle. Usein aamulla kuuden aikaan ei ole vielä aura ajanut ja saa polkea 10cm lumessa, jos ei ole enämpää satanut

Tosiaan halvemmissa pyörissä oli jatkuvasti vaijerit jäässä ja vaihteita ei voinut käyttää kun eivät toimineet yms... Voihan se olla, että noi ovat kalliimmankin pyörän ongelma?

Kiitän kommentistasi. Ei todellakaan haittaa, jos rahaa säästyy.

Voihan se olla, että kunnon pyörä vetää myös metsäpoluille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TJL Katso viesti
    Onhan noilla hintaa. Hakusessa kuitenkin laadukas pyörä jolla ajaa useita vuosia. Aikaisemmin olen omistanut halvempia pyöriä mainitsemassasi hintaryhmässä, mutta tuntuu kestävän noin 2-3vuotta (tiedä sitten kestääkö tonnin pyörä enemmän).
    Joo, tuossa hintaluokassa on helppoa ostaa huono pyörä, mutta osistahan se on vain kiinni. Tuossa mainitsemassani on Aceraa, Altusta ja Deorea eli ihan peruslaatua, jonka pitäisi kestää siinä, missä kalliimpienkin. Tosiaan, minä itse ostaisin arkiajoihini nyt tuon Radonin, ja minulla on periaatteena ostaa aina riittävän hyvä eli ei maksaa turhasta, mutta ei ostaa mitään romua, vaan tarkoituksenmukainen pyörä. En usko, että ajossa huomaa mitään eroa paitsi, että keula ei varmasti ole läheskään niin herkkä, mutta kuten sanottua, niin se kallis keula on toisaalta rahareikä, koska sitä sitten haluaa huoltaa tai sekin menee huonoksi tai hajoaa. Se on vähän ongelmallista; molempi huonompi. Mutta senkin saa vaihdettua. Satasella saa jäykän keulan ja kahdella sadalla hyvän joustokeulan, jos tuollainen halpa keula ei miellytä. Keulahan reagoi isompiin tärskyihin, pienen tärinän vaimentavat renkaat. Siinä mielessä tuollaisen halvan Suntourin voi halutessaan sitten vaihtaa/vaihdattaa jäykkään ja siten huoltovapaaseen, eikä pyörä silti tulisi kovin kalliiksi.

Kun katsoo tuota pyörää, niin jarrut ovat Shimanon nestelevarit, joten ne ovat hyvät. Altuksessa ei ole kahden sormen kahvoja tai muita hienouksia, mutta muuten varmasti toimivat ihan hyvin. Sitten takavaihtaja on jopa Deore. Tilasin eilen itselleni ihan samanlaisen vanhaan maasturiini, koska se varmasti toimii herkästi ja luotettavasti. Siinä on jo tuo uudemman aikainen suorempi kaapelin vetokin ja sitten Shadow-profiili, niin se on paremmin suojassa. Huipputuote, vaikka onkin aika edullinen. 31 € maksoi erikseen ostettuna. Navat ovat Aceraa. Niistä en ole ihan varma, että miten hyvät tiivisteet niissä on, mutta olettaisin, että ihan tavallisen hyvät. Runko on sama kuin kalliimmissakin malleissa. Eli minä suosittelen tuota sillä harkinnalla, että miten suhtautuu siihen joustokeulaan.

Mutta jos haluaa sen hyvän joustokeulan, niin sitten halvin pyörä on se Canyon 4.9. Siinä tulee vielä shock pump mukana, joten se melkein jo vastaa postikuluja. Eli se käytännössä olisi hitusen päälle 800 €. Siinä en näkisi mitään sellaista puutetta, jonka nuo kalliimmat voisivat mahdollisesti korjata. Tai sitten Radonin 7.0. Sinun pitää miettiä nyt, kuinka paljon olet valmis maksamaan siitä kivijalan mahdollisesta kätevyydestä.

Tosiaan halvemmissa pyörissä oli jatkuvasti vaijerit jäässä ja vaihteita ei voinut käyttää kun eivät toimineet yms... Voihan se olla, että noi ovat kalliimmankin pyörän ongelma?
    Se on varmaankin ollut kaapeloinnin ongelma, jos niistä on tingitty. Sehän on yleensä suurin syypää siihen, että vanhat vaihteet tuntuvat huonoilta, että kun ei ole vaihdettu vaihdekaapeleita tai on vaihdettu ne, mutta ei kuoria, jotka ovat ihan yhtä tärkeitä. Ja sitten jos ei ole laitettu kunnon kuoria, vaan jotain halvinta roskaa, ei sillä, että Shimanon huippukuoret olisivat kalliita, koska ne eivät ole. Kympillä saa hyvät kuoret ja vaijerit yhteen pyörään, jos tietää, mistä ostaa.

Itse sanoisin, että älä ota joustokeulallista, jos et sitä todella tarvitse. Huoltojen hinnat ja ilmakeulojen toimintavarmuus pakkasilla ovat semmoiset asiat, jotka todella kannattaa ottaa huomioon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Itse sanoisin, että älä ota joustokeulallista, jos et sitä todella tarvitse. Huoltojen hinnat ja ilmakeulojen toimintavarmuus pakkasilla ovat semmoiset asiat, jotka todella kannattaa ottaa huomioon.
    Niin, tosin toimiihan se aina ainakin jäykkänä pakkasillakin. Täysjäykkiä maastureita ei vain liiemmin ole, eikä niissä ehkä hinta ja laatu niin hyvin kohtaa. Siksi tuo on ihan varteen otettava vaihtoehto, että jos tulee ongelmia, niin tulee täältä kysymään, että mikä olisi sopiva jäykkä keula tilalle. Sitten tilaa sellaisen ja marssii paikalliseen pyöräkorjaamoon pyytäen vaihtamaan keulan. Se ei varmasti montaa kymppiä maksa, koska ammattimies vaihtaa sen parissa kymmenessä minuutissa mukaan lukien uuden keulan sahaus sopivaan mittaan.

Mikäs olisi hyvä jäykkäkeula? Ainakin Trekillä on Allant sarjaa. Olisi yksi hajoava osa vähemmän tällä ratkaisulla.

Katsopa tuosta sellaista, joka sopisi 100 millin jousto mielessä tehdylle pyörälle (valmistajan sivuilla on viimeistään kerrottu tuo. Onhan noissa toki annettu tuo pituus, mutta en minäkään muista noita ulkoa.): https://www.bike-components.de/en/Forks/MTB-Rigid-Fork/

Ei laatukeulat pakkasesta hajoa, kunhan huollettu oikein. Ympärivuotiseen ajoon, ennen talvea huolto ohuemmilla öljyillä ja keväällä normaalihuolto. Esim foxien huoltoväli on 100h, no tuota harva enemmän ajava noudattaa, kerran vuodessa (ennen kesää) huolto.
    Osta vain paras fillari minkä pystyt, sillä on hauskempi lähteä maastoonkin.

Kyllä munkin Reba talven toimi. Talouden toiseen vastaavaan tuli pientä sägiä. Joillain ei toiminut: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...79#post2480179 . Tuosta koko "Jousitus"-osio, josta ei kaikki aiheet jostain syystä normaalisti näy: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/f...ost&order=desc

Rockshoxin öljynvaihtoväli on kaiketi 50 tuntia ja täyshuolto 100 tuntia, niin aika jatkuvaan sitä saa olla pajalle kantamassa. Hinnat on sitten 39 € ja 109 €. Foxin keuloilla taitaa olla vieläkin kalliimpaa.

Kyllä tuo joustokeula toki on ihan lyömätön kivikossa ja juurakossa, mutta muuten en sellaista riesoikseni ottaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Kyllä tuo joustokeula toki on ihan lyömätön kivikossa ja juurakossa, mutta muuten en sellaista riesoikseni ottaisi.
    Joo, se on tosi kallis tai vaivalloinen. Toisaalta itse ajoin kaksi vuotta ja 4 000 km ilman huoltoa (liukuputkia toki putsailin ja rasvailin), enkä usko, että se meni siitä miksikään. Minusta nuo huoltovälit ovat ihan liioittelua. 50 h olisi n. 10 lenkkiä, joten sehän olisi ihan älytöntä. Minun pitäisi repiä keula irti kahden viikon välein, ei kiitos. Joka tapauksessa minähän en haluakaan kallista keulaa, ettei tarvitse pelätä sen hajoamista. Tuollainen minulla oleva XC32 SA toimii hienosti, eikä ole edes kahden huollon hintainen. Toki itse sen nyt huollan, mutta en minä sitäkään viitsi tehdä kuin kerran vuodessa, jolloin teen täyshuollon.

http://surlybikes.com/parts/forks/krampus_fork

Tuo saattaisi olla aika sopiva ihan vain pääteltynä siitä, että heidän 80 millin joustolle tehdyt haarukkansa ovat (tai ainakin pari niistä on) 468 millisiä, ja tämä olisi hieman pidempi. Eli tuo olisi n. 110 €. Jos heti uutena ottaa Suntourin irti, niin siitä varmaan jonkin kympin saa eli varmaan asennuskustannusten verran, jos ei itse halua kokeilla onneaan. Kannattaa toki tutkia itse tarkemmin, mutta äkkiseltään luulisin, että tuo on sopiva tai sitten jokin vastaava tuon mittainen toiselta valmistajalta. Offset ei taida olla... niin kriittistä, onko siinä pientä eroa. Suntour ei suuressa viisaudessaan näytä edes viitsivän ilmoittaa sitä.

Axle-to-crown: 483mm
    Offset: 47mm

Tosin tuossa on sitten suora 1 1/8":n putki ja Radonissa on muistaakseni jo tuossa mallissa tapered, eli alhaalta vähän leveämpi, ohjausputki. Siihen pitää hommata sovitin, mutta nämä varmaan huoltomies osaa selvittää, kunhan varoittaa ajoissa, että mitä tarvitsee.

Jep. Ihmeellisiä on porukoiden keulat. Edellisessä pyörässäni oli vajaa 8v laadukas ilmakeula ja kertaakaan en edes avannut koko keulaa vaikka kilometrejä tuli yhtä monta tuhatta. Ja toimivana möin eteenpäin.

Trekki edelleenkin, X-cal 9 toimi loistavasti ainakin itselläni kovissakin pakkasissa keulaa myöten.
    Minusta joustokeulasta on iloa ihan kaupungin mukulakivilläkin, mutta lienee makuasia onko välttämätön.

Moi!

Lainaan myös tätä keskustelua.
    Mitäs mieltä foorumilaiset olisivat tästä pyörästä?

http://www.cube.eu/en/products/mtb-h...flashred-2016/

Eli kyseessä on Cube Attention SL.
    Mielestäni pätevin pyörä minkä saa suomesta kivijalkaliikkeestä tuohon 1000e budjettiin.

Vai löytävätkö minua etevämmät tuosta pyörästä jotain selkeää heikkoa kohtaa, minkä takia tuota kannattaisi välttää tai valita tilalle joku muu konkeli?

Pyörä tulisi sekalaiseen arkiajoon ja satunnaiseen kuntoiluun. Asun sen verran syrjässä, että myös metsäpolut tulisivat väkisinkin tutuksi ja tästä syystä en pidä Cyclo Crossia vaihtoehtona itselleni.

Mikäs olisi hyvä jäykkäkeula? Ainakin Trekillä on Allant sarjaa. Olisi yksi hajoava osa vähemmän tällä ratkaisulla.
    Itse ostin yleiskäyttöön tollasen, kokemuksia ei vielä kuitenkaan ole http://www.charliethebikemonger.com/...275-9675-p.asp

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •