Tulee taas kelien lämmettyä vauhdikkaan vaarallisia tilanteita, kun liikenteen seassa on jos jonkinnäköistä pyöräilijää. Esimerkkitilanne noin viikko takaperin: Olin jalan liikkeellä ja kuljin nelisuuntaisen risteyksen läpi. Ennen suojatielle menoa vilkaisin molempiin suuntiin ja totesin tien vapaaksi lähtien ylittämään. Takaani, minun kanssa samasta suunnasta talon kulman takaa tuli kuitenkin pyöräilijä, joka kääntyi vasemmalle (ylittämäni suojatien suuntaan) oikaisten kuitenkin kaistojen läpi ja olikin siten kohdallani jo ennenkuin ehdin yli. Ei näihin ninjoihin oikein voi varautua, kun ei heitä kuule ja äkkiäkös pyörällä muutaman metrin pyrähtää talon takaa risteyksen yli, joten vaikka olisitkin katsonut ympärillesi ennen ylitystä niin alle voi jäädä.
Punaisia päin ajaviin, suojatietä vihreällä ylittäviä jalankulkijoita päin ajaviin olen toistaiseksi törmännyt vain kerran.
Molemmat edellä mainitut ajelivat perus tuntureilla. Se on ihan positiivista, että ainakaan täällä keskustan alueella en ole törmännyt törttöileviin harrastajannäköisiin. Sukkistyypit ajavat usein keskustan kelvipätkät hyvin maltillisesti.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Kirjanmerkit