GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 92 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.731 - 2.760 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

^ Itsellä ei ainakaan ole moista koskaan ollut..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^ Itsellä ei ainakaan ole moista koskaan ollut..
    Eli ei ehkä aivan turhaan oo alkanu hälytyskellot pirisemään. Täytyypä varmaan käydä näyttämässä jollekin joka tietää asiasta enemmän kuin allekirjoittanut.

Ihan normaalia se on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ihan normaalia se on.
    Äänien ollessa tasan taidan turvautua paikalliseen lausuntoon.
    Kiitokset.

Ei ole normaalia, ei liukupintaan kuulu jäädä kuin ohut kalvo voiteluöljyä.

Eikö tuo sitä ole? Hieman skeidaa imenyt.

Luultavasti joku tiiviste on antamassa periksi ja siitä irtoaa mustaa. Jonkunlainen iskarihuolto on paikallaan.

Mun silmääni näyttää, että pölytiiviste on kulumassa. Kun kuvaa suurentaa, näkyy tiivisteen reunassa jotain repaleista. Eihän siihen ole mennyt mitään vahvaa liuotinta kuten asetooni tai DOT-jarruneste?

Kertokaahan viisaammat kenellä on kokemusta rockshoxin maxle lite akselista, itsellä löytyy 15x100 maxle lite yari:n keulasta, Kun sen kiristää kämmenellä, ettei jää painaumaa käteen.. ja lukitsee, niin itse saan kyllä renkaan tiukalle, mutta tuntuu että se kyllä lähtee pyörittämällä auki ettei tarvitse vipua aukaista edes. Tuntuu vähän liian hienolta keksinnöltä.

Josko sitten ekan kerran huoltaisin itse etuhaarukan. XC32 SA lienee sopivan edullinen aloitettava. Kysymys rasvoista.

- RockShox 15wt suspension fluid. Tätä löytyy, mutta varmaan mikä tahansa 15 w käy?
    - Suspension specific grease. Mitä tämä on? Ohjekirjassa ei sanota. Minulla olisi tälläista: http://www.motorex.com/index.cfm?oid...&eintragId=169

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    ...
    - Suspension specific grease. Mitä tämä on? Ohjekirjassa ei sanota. Minulla olisi tälläista: http://www.motorex.com/index.cfm?oid...&eintragId=169
    Älä laita tavallista pyörärasvaa.

Tuon pitäisin olla jotain o-renkaille ja kumitiivisteille sopivaa ilmeisesti silikoonipohjaista rasvaa. Pyörän jousitusosiin sopivan juoksevaa rasvaa on vaikea löytää. Esim jarrurasvat ja CRC silikoonivaseliini on liian jäykkää mielestäni.

Tuote merkeistä kaiketi Slick Honey, Parker O Lube yms. ovat hyviä...
    Hyvä korvaava tuote vielä hakusessa itselläkin, jota saisi edullisesti ja suomesta.

Tiivistekeskus oy:stä saa hyviä o-renkaille tarkoitettuja voiteluaineita.

Tuossa kyllä sanotaan, että "Does not attack elastomers and seals", mutta en sitten tiedä. Tuo on aika jäykkää. Laitan sitä vähän joka paikkaan, kuten napoihin ja kierteisiin jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KJP Katso viesti
    Mun silmääni näyttää, että pölytiiviste on kulumassa. Kun kuvaa suurentaa, näkyy tiivisteen reunassa jotain repaleista. Eihän siihen ole mennyt mitään vahvaa liuotinta kuten asetooni tai DOT-jarruneste?
    Ei ole asetoonia tai DOT'ia näytetty pyörälle. Pitääpä tänään tosiaan käydä höpöstelemässä paikallisen sepän kanssa miten tästä eteenpäin.
    Hullulta vaan tuntuu että on ottanut nokkiinsa näinkin lyhyessä ajassa...

https://www.sram.com/rockshox/products/rockshox-grease
    https://www.sram.com/rockshox/produc...ilitary-grease

Kumpi noista olisi parempi? Minun on hankala arvioida tätä, kun en täysin tiedä, mihin kaikkialle tuota edes tulee. Ainakin niihin yläosan tiivisteisiin, mutta muuten en vielä tiedä. Varmaan olen fiksumpi sitten, kun kerran tuon operaation teen, mutta pitäisi vain saada tarvikkeet ensin valmiiksi.

Minusta tuntuu, että taidan kokeilla tuota Motorexia. Olenhan minä käyttänyt sitä vuosia paikoissa, joissa on tiivisterenkaita, eivätkä ne ole mihinkään siitä menneet. Ainakin netistä löytyy yksi ihminen, joka on käyttänyt sitä myös:

"For seals i have good luck using Motorex Bike Grease 2000, it is sticky so the semi bath oil won't take it off.
    For the semi bath I use Motul 2,5w fork oil, it is very light (like water) and was not even expensive here."

http://ridemonkey.bikemag.com/thread...id-etc.216041/

Semi bath? Ei aavistustakaan, mistä tuossa puhutaan.

Täälläkin sanotaan, että: "Highly water-repellent and extremely pressure-resistant, Motorex Bike Grease 2000 provides enhanced resistance to oxidation and aging. It also poses no threat to the elastomers and seals frequently found in mountain bike suspension systems while preventing internal corrosion."

http://www.competitivecyclist.com/mo...ke-2000-grease

Kai tuota uskaltaa käyttää? Jos tuo toimii, niin onpahan monikäyttöinen rasva.

Military grease on melko paksua tavaraa ja itse olen siihen aina sekoittanut tipan tai pari öljyä jolloin on hieman notkistunut.

Sram Butter nimellä olevaa rasvaa tulee nykyään käytettyä ja luulenpa että se on tuota samaa tavaraa kuin rockshox grease..

En mä ainakaan jaksa uskoa etteikö tuo motorexin rasva ajaisi asiaansa myös..
    The end of the road is just the beginning...

Thanks. Minä päätin kokeilla tuota. Kerron sitten, jos räjähtää koko pyörä. Tässä kyllä menee varmaan 2-3 viikkoa, että ehtii huoltotöihin. Tämä onkin mukava oppia, niin sitten on pyörän huolto 100 %:sti omissa käsissä.

Löytyi tällainen O-renkaiden kemikaalinkestävyystaulukko, samaa tietoa Parkerin katalogista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Kertokaahan viisaammat kenellä on kokemusta rockshoxin maxle lite akselista, itsellä löytyy 15x100 maxle lite yari:n keulasta, Kun sen kiristää kämmenellä, ettei jää painaumaa käteen.. ja lukitsee, niin itse saan kyllä renkaan tiukalle, mutta tuntuu että se kyllä lähtee pyörittämällä auki ettei tarvitse vipua aukaista edes. Tuntuu vähän liian hienolta keksinnöltä.
    Juuh, ohjeesta vaan katsoo sen säädön kerran kohilleen niin imo ihan toimiva palikka.

Josko sitten ekan kerran huoltaisin itse etuhaarukan. XC32 SA lienee sopivan edullinen aloitettava. Kysymys rasvoista.

- RockShox 15wt suspension fluid. Tätä löytyy, mutta varmaan mikä tahansa 15 w käy?
    Itsepä olen CRC silikonirasvaa käyttänyt o-renkaille ja muuten tuota vesivaseliinia sivellyt kierteisiin ym. Ei muuten lähde kulumalla pois niin nopsaan tuo sitkostettu vaseliini...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xavier Katso viesti
    Ei ole asetoonia tai DOT'ia näytetty pyörälle. Pitääpä tänään tosiaan käydä höpöstelemässä paikallisen sepän kanssa miten tästä eteenpäin.
    Hullulta vaan tuntuu että on ottanut nokkiinsa näinkin lyhyessä ajassa...
    Juuh itselläkin oli kaikki stefat uudessa iskarissa aika kuivan oloiset...

Nyt on Trekin (29") jousikeula tullut tiensä päähän ja mitä kaikkea pitäisi huomioida kun valitsee 'oikeaa' keulaa?
    Nyt keulana on: Series: XCR32, Year: 2013, Name: XCR32 DS-LO-C51 29 TS 265/0, mukautettu G2-geometria, offset 51 mm, jousto 100 mm, 9mm QR.
    Onko tuolla G2 geometrialla oikeasti mitään merkitystä? Entäs offsetilla?
    Mistä tiedän onko tapered vai ei?
    Ja etsin edullis(in)ta ilmakeulaa joka olisi jo 'oikea' keula ja linkki selaiseen olisi kiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mukavamies Katso viesti
    Mistä tiedän onko tapered vai ei?
    Siitä kun ottaa stemmin pois ja katsoo onko ruotoputki kartio vai suora.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Ja luulisi Trekin sivuilla olevan sen verran tietoa rungosta, että emäputken malli selviää. Speksejä lukematta ja mitään purkamatta voi tietysti työntömitalla mittaamalla ja poissulkevalla metodilla selvittää, miten leveä haarukan kruunuputki emäputkeen voisi sopia. Tapered-kruunuputki on alapäästään 1,5" paksu, jonka ympärille laakerointi (n. 10-15mm lisää halkaisijaan) ja emäputken seinämävahvuus (n. 5-10mm lisää halkaisijaan). Jos emäputki on alapäästään selvästi tuota ohuempi, sen sisälle mahtuu suora kruunuputki joka on koko matkaltaan 1,125" (eli 1 1/8") paksu.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Siitä kun ottaa stemmin pois ja katsoo onko ruotoputki kartio vai suora.
    Noissa ohjainputki tulee kruunun läpi, eli näkee kruunun alapuolelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mukavamies Katso viesti
    Ja etsin edullis(in)ta ilmakeulaa joka olisi jo 'oikea' keula ja linkki selaiseen olisi kiva.
    https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=134510;menu=1000,2,121

Kaukolukituksen kanssa olisi vähän kalliimpi. Tuossa tulee myös service kit mukana, sillä on arvoa 15-20 €, mitä lie.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Noissa ohjainputki tulee kruunun läpi, eli näkee kruunun alapuolelta.
    Kiitos vihjeestä. Näyttäisi olevan suora, sisähalkaisija n. 23,4mm.

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=134510;menu=1000,2,121
    Kaukolukituksen kanssa olisi vähän kalliimpi. Tuossa tulee myös service kit mukana, sillä on arvoa 15-20 €, mitä lie.
    Kiitos linkistä.

Onkohan tuolla offsetillä mitään käytännön merkitystä? Nyt on 51 ja tuossa taitaa olla 46.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xavier Katso viesti
    Lainataan amatöörinä tätä aihetta.

Tuli joulukuussa ostettua ensimmäinen 'ihan oikea' maastopyörä. Kaikki pelaa ja soi aivan nätisti, mutta nyt pieni kysymys takaiskariin liittyen. Onko normaalia, että tuohon iskarin putkeen tulee ajossa tuollaista mustaa jäämää (kts. kuva)?
    Päivitystä tähän sen verran että tuomio oli 'kovaa ajoa vaan'.
    Ei kuulemma täysin normaalia, mutta ei aiheuta toimenpiteitä tässä kohtaa - hoitunee kuntoon kun ensimmäinen iskarihuolto tulee ajankohtaiseksi.

Meneekö Fox Float CTD Evolution huolto samalla tavalla kuin tämä?
    https://www.youtube.com/watch?v=yaT2k3lq600
    Kunhan tiivisteet saapuu, niin alkaa ihmettely..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti golfer Katso viesti
    Meneekö Fox Float CTD Evolution huolto samalla tavalla kuin tämä?
    https://www.youtube.com/watch?v=yaT2k3lq600
    Kunhan tiivisteet saapuu, niin alkaa ihmettely..
    Eihän videolla huolleta iskaria, vaan ainoastaan ilmakannua.

No huolletaanko ilmakannu samalla tavalla Evolution mallissa kuin videolla..?

Eiköhän, tuskin ilmakannuissa mitään ratkaisevaa eroa ole (vaikka en tunnekaan noita FOXeja).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •