GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 193

Aihe: Läskipyörä ainoaksi pyöräksi ympäri vuoden?

  1. #121
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Niin joo onhan se ihan kauheeta jos joku fillarigende saa ihmiset iloitsemaan pyöristään ja niillä ajamisesta aidosti.
    Kandee ehdottomasti dissata moisia hörhöjä mahdollisimman monessa topiikissa,Mä taidan ostaa jonkun hienon kapearenkaisen maastoon sekä maantielle jotta voin pilkata fläsiä ja samaistua pyöräilyn eliitti-ihmisiin..
    No en vitussa osta rimpuloita ,ne on nähty jo aikoja sitten.Eilen möin läskin ja uutta jo speksaillaan.Viva El Fat.
    Fätälisimi on !
    Mä luulen, että täällä ei kukaan dissaa tuon kaltaisia läskipyöräilystä nauttijoita joihin sinutkin zippo luen. Porukka tarkottaa ehkä lähinnä niitä jotka ei pysty ymmärtämään sitä ettei kaikki välttämättä arvosta samoja asioita pyörältään. Eli jos et tykkää läskipyöräilystä niin sulla on liian halpa pyörä jne.

    Kaikki wanhan liiton läskit sedät tuntuu olevan täysin Zen asian kanssa.

    EDIT: Eli sama asia varmaan jo kolmannen kerran tässä ketjussa: Jokainen ajakoon juuri sellaisella pyörällä josta itse iloitsee. Ei se ole keneltäkään muulta pois.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #122
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Edelleen Zipolle. Se pahin elitismi, mitä missään pyöräilyn alaskenessä on vastaan tullut, on juuri läskipyöräilijoiltä kuultua.
    Roots, bloody roots

  3. #123
    Blackborow Guest
    Huh. Uskaltaakohan tähän enää mitään kirjoittaakaan. Läskillä on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta niin on myös perinteisillä 29er maastureilla. Jokaisen täytyy omaan käyttöönsä punnita kummassa ne hyvät puolet voittaa.

    Talvisella muhkuraisella kelvillä ei 29erillä ja läskillä vähän reilummilla paineilla juurikaan nopeuseroa ole, mutta läski on mukavampi, kun renkaat vaimentaa muhkurapinnan. Maastossa läski sitten lumiaikana voittaa 100-0. Kesällä 29er on toki nopeampi kovalla pinnalla, mutta kuka muutenkaan maasturilla tiellä ajelee. Maastossa läski taas on paljon mukavampi, mutta tosiaan ei niin ketterän ja herkän tuntuinen kuin kapearenkaiset. Toki läskeissäkin on eroja ajotuntumassa.

    Olenkohan nyt sellainen läskielitisti

  4. #124
    Lähinnä läskissä arveluttaa liikakin mukavuus ja liian helppo ajaa polulla? Tarttee varmaan kokeilla

  5. #125
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Jos polku tuntuu helpolle, etsitään vaikeampi polku😉

  6. #126
    noniinno Guest
    Näitä teesejähän on pyöräilypiirissä paljonkin joista saisi mehevän väittelyn. Vaikka joku saattaa tukea debatin tuoksinassa väitteensä Kalifornian yliopiston tekemään tutkimukseen, taitaa olla kuitenkin aika paljon makuasioita ja kontekstista riippuvaisia judansseja. Ei ihan kaikkea voi yleistää.

    Muutama esimerkki:
    - Kypärävalo on ainoa oikea valo
    maastoajossa
    - Vain tubelessilla voi ajaa
    - Cyclocrossi on monikäyttöisin pyörä
    - Cyclo on paras talvipyörä
    - Teräsrunko on mukavin
    - Vähintään Snakeskin
    - Satamillinen on pitkä
    - Satamillinen on lyhyt
    - Jyrkällä keulakulmalla ei voi ajaa
    - Mitä leveämpi rengas, sitä paremmin rullaa
    - Droppitanko on parempi kuin suora
    - Levyjarrut ovat paremmat kuin vannejarrut
    - Nastarengas edessä on aivan riittävä talviajoon
    - Hydrauliset jarrut ovat paremmat kuin mekaaniset
    - Alumiinikeula on epämukava
    - Pyörän painolla ei ole väliä
    - Sähköpyöräily ei ole pyöräilyä
    - Pivotti on paras
    - Dotti on parempaa kuin öljy
    - Kymppi riittää
    - Yksitoista riittää
    - Yksi vaihde riittää
    - Jäykkä keula
    - vähintään 105-tasoa
    - Yksi ratas edessä riittää/ei riitä
    - Lateksi rullaa paremmin
    - Satulan nokka pitää laskea
    - reikäsatula on huono/hyvä
    - yli 10° taivutus on hyvä
    - Takahaarukan tulee olla pitkä/lyhyt
    - kaksysi on kankea
    - Kakseiskapuoli on kompromissi
    - Kakskutonen on näppärä
    - Alle nelituumainen ei ole leveä
    - Kaksyseissä on korkea standover
    - Standoverilla ei ole väliä
    - Trainerin tehonmittaus on epäluotettava
    - Vain toisesta kammesta/polkimesta mittaava tehomittaus on epöuotettava
    - 20min testi ei ole luotettava
    - Trailstar jäätyy saippuaksi
    - Takavalo ei saa vilkkua
    - jne
    - jne

  7. #127
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Topikin aloittajan kysymykseen: Olisiko läskistä ympärivuotiseksi ainoaksi pyöräksi? Ymmärsin vastauksen keskustelun perusteella olevan jotakuinkin:

    -kyllä periaatteessa ihan toimiva ja ympärivuotista erilaisissa olosuhteissa tapahtuvaa ajatellen paras valinta.

    -läskin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen läskipyörä monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin läski ei voi olla ainoa pyörä.

    Valitsee sitten niin tai näin, kumpikaan ei ole väärin. On vain erilaisia mieltymyksiä.

    Pääasia on suunnilleen kuten elasto sanoo: Jokainen ajakoon sellaisella pyörällä mistä iloitsee.

  8. #128
    mutanaama Guest
    Maantiepyöräilijät onneksi ovat sellaista avointa ja reilua porukkaa, joille osasarjoilla tai merkillä ei ole mitään väliä.

  9. #129
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Niistä en tiedä mitään. Enskaporukassa ei turhista vittuilla (kuten esim. pyörän merkistä kun ei ole Surly/Salsa).
    Roots, bloody roots

  10. #130
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Niistä en tiedä mitään. Enskaporukassa ei turhista vittuilla (kuten esim. pyörän merkistä kun ei ole Surly/Salsa).
    Eipävisii, jos ei oo VPP nii turha tulla juttelee..

  11. #131
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Niistä en tiedä mitään. Enskaporukassa ei turhista vittuilla (kuten esim. pyörän merkistä kun ei ole Surly/Salsa).
    Eikä sanallakaan mainita läskipyöristä ja kun niitä joutuu odottelemaan.

  12. #132
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Maantiepyöräilijät onneksi ovat sellaista avointa ja reilua porukkaa, joille osasarjoilla tai merkillä ei ole mitään väliä.

  13. #133
    Elämää helpottaa kummasti kun jättää foorumipyöräilyn vähemmälle. Siihen tarkoitukseen sopii erinomaisesti vaikkapa läskipyörä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  14. #134
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Kyllä. Kävin pienellä lenkillä, ihan uteliaisuuttani jäykkäperämaasturilla lähiseudun tiestöllä. Ja jotenkin nätin kevätpäivän illansuu on vaan tunnelmaltaan ainutlaatuinen. Autoilijatkin oli pääosin kohteliaita. Moikkailtiin puolin ja toisin.
    Seuraavat lenkit varmaan taas läskillä, kun nyt se taas kulkee niin hyvin. (nastakumit jäi talliin)

  15. #135
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Näitä teesejähän on pyöräilypiirissä paljonkin...
    Hehheh, toihan oli aika hyvä ja varsin kattava lista

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    -läskin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen läskipyörä monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin läski ei voi olla ainoa pyörä.
    Tätä mä juuri tarkoitin eilen, mikä tahansa fillari on kelvollinen ainoana pyöränä

    -endurotäpärin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen endurotäpäri monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin endurotäpäri ei voi olla ainoa pyörä.
    -vanhan kunnon 90-luvun 26" retromaasturin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen vanha kunnon 90-luvun 26" retromaasturi monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin vanha kunnon 90-luvun 26" retromaasturi ei voi olla ainoa pyörä.
    -Tunturi Amiraalin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen Tunturi Amiraali monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin Tunturi Amiraali ei voi olla ainoa pyörä.
    -tandemin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen tandemi monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin tandemi ei voi olla ainoa pyörä.
    -nojakin käyttö ainoana pyöränä edellyttää sen että ei vaadi kaikissa ajotilanteissa sellaisia erityisominaisuuksia, joita tietää olevan mahdollista saavuttaa juuri ko tilanteeseen tarkoitetulla pyörällä, vaan tyytyy kompromissiin jollainen nojakki monissa tilanteissa on.

    Jos tuota viimemainittua ei syystä tai toisesta hyväksy niin nojakki ei voi olla ainoa pyörä.
    Voin mä jatkaakin, muttei tarvinne?


  16. #136
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jatketaan sitten kun/jos joku kysyy jonkun tietyn pyörän sopivuutta ympärivuotiseksi ainoaksi pyöräksi.

    Läskihän tuli jo aika kattavasti käsiteltyä.

  17. #137
    Joo, itsellä on nyt hakusessa läski etujoustolla koeajoon ja sen kun saan kesäkelillä kokeiltua niin selviää hyppäänkö yhden pyörän taktiikkaan ja myyn nykyisen läskin ja täpärin alta pois
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

  18. #138
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarkkoR Katso viesti
    Joo, itsellä on nyt hakusessa läski etujoustolla koeajoon ja sen kun saan kesäkelillä kokeiltua niin selviää hyppäänkö yhden pyörän taktiikkaan ja myyn nykyisen läskin ja täpärin alta pois
    Voithan sää nykyiseen laittaa juustokeulan?

  19. #139
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    nostan hattua jos pärjää yhdellä pyörällä.. ittellä nyt 6 ja lisää pitää ostaa. ainakin allekirjoittaneella harrastus on nimenomaan pyörät, ei pyöräily. haluaisin kovasti olla yhden pyörän ihminen.
    Itselläni ainoa syy hankkia toinen pyörä on se, että kun ajan työmatka-ajot, niin pyörän pitää aina toimia. Nyt ajattelin, että jos saan tuon yhden toisen turhakkeen pois jaloista, niin hankin kakkospyöräksi jonkun yksinkertaisen käytetyn jäykkäperän, niin jos fägäriä täytyy huoltaa, niin pääsen töihin kakkospyörällä. Mutta ei ole intoa hankkia lisää näitä kavereita, eipä olisi tilaakaan säilyttää nyt enempää
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  20. #140
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Kerronpa tähän vähän muuttuneen mielipiteen asiasta

    Minultahan pöllittiin 1kk sitten mun White fättäri, sain kyllä rahat takaisin, mutta nyt empin uuden fättiksen ostamisessa turvallisuuden takia, kun ei ole parempaa paikkaa sen säilytykselle. Ostin sitten tavallisen maasturin kun sain halvalla, että pääsen edes töihin jollain. No nyt eilen tehtiin ensimmäinen pidempi lenkki kahden kaverin kanssa ja aika lujaa sillä pääsi.. aloin vertaamaan fättärikokemuksiin, niin enpä olisi ajanut noin nopeasti sitä reittiä tai pysynyt heidän tahdissa sillä. Et kyllä käänsi tai väänsi miten päin tahansa, niin ei fättiksellä niin lujaa pääse. Doh, onpahan tässä puol vuotta aikaa suunnitella seuraavan fägärin hankkimista
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  21. #141
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kellä on kiire, kellä ei.

  22. #142
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Et kyllä käänsi tai väänsi miten päin tahansa, niin ei fättiksellä niin lujaa pääse. Doh, onpahan tässä puol vuotta aikaa suunnitella seuraavan fägärin hankkimista
    Niin tuo tarkoittaa, että sä et pääse markettiläskillä kovin lujaa. Ei sitä etteikö läskillä pääsisi lujaa.

  23. #143
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Läski pitää tehdä nopeaksi. Tubeless nopeuttaa läskiä selvästi enemmän kuin mitään muuta pyörää. Ja sitten varmaan kannattaa sille porukkalenkille laittaa enemmän paineita. Jos oletetaan samat paineet, mikä ei toki kovin kohtuullinen oletus ole, niin kontaktipintahan on loistavan muotoinen rullaavuuden kannalta. En tiedä, onko läskirenkaissa muuten mitä erikoisuuksia, jotka estäisivät sitä rullaamasta, mutta isommilla paineilla senhän pitäisi melkein lähteä lentoon Olettaisin, että läskien renkaissakin on suurimmat erot kategorian sisällä, mitä rullaavuuteen tulee, joten kaipa siinäkin voisi optimoida. Eli jos on halpa (onko halpoja läskin renkaita?), niin se menee paljon huonommin kuin huippuseoksella oleva. Sitten jos vähän kompensoi virtaviivaisemmalla ajoasennolla niitä kavereita enemmän, niin kyllä sen ainakin likimain pitäisi yhtä hyvin kulkea.

  24. #144
    Itsellä mietinnät viety päätökseen eli siirryn yhden pyörän taktiikkaan ja nyt on täpäri myynnissä ja uutta läskiä tulossa. Vanha whiten läski lähtee myyntiin kun uusi tullut ja sitten ajellaan etujousitetulla läskillä kaikki lenkit, varmaan ei tosiaan pärjää oikein vauhdikkaassa lenkissä kapearenkaisten kanssa mutta toisaalta se ei ole se mun juttu.

    Uskoisin, että tulevalla pyörällä pärjään 95% lenkeistä ja porukkalenkkejä ajettu tähänkin asti läskillä ja hyvin pysyy mukana joten kyllä se läski taipuu hyvin porukkalenkeille. Toki jos tarkoituksena ajaa vauhtilenkkejä niin jättäydyn suosiolla pois ja ajelen omia polkuja.
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

  25. #145
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Itse olen vaihtelun vuoksi tehnyt välillä läskillä maantielenkkejä ja hyvinhän sillä pääsee. Renkaina nyt JJ4.0". Viime lenkin keskari oli 26.6km/h jolla pärjää perus maantieporukkalenkeilläkin. Viime syksynä ajoin 166km maantielenkin 20.3km/h keskarilla ja renkaina Mammothit. Onhan läskistä kaikkeen ja kintut vaan kasvaa, kun pyörittää vaan eikä ihmettele

  26. #146
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Onhan läskistä kaikkeen ja kintut vaan kasvaa, kun pyörittää vaan eikä ihmettele
    Millaisilla paineilla olet ajellut noita maantien laitoja? Periaatteessa, kuten yllä sanoin, niin jos läskin renkaaseen saisi vaikka 2 baria ja vieressä on maasturi 2 barilla, niin ei sen pitäisi läskin tappio olla, koska kontaktipinta tulee silloin lyhyemmäksi ja leveämmäksi, mikä tarkoittaa parempaa rullaavuutta. En tiedä, miten muuten läskien renkaiden kuvioinnissa ja rakenteessa on eroja maasturin renkaisiin, mutta jos ei ole, niin ei tuo leveys rengasta ainakaan hidasta. Ilmanvastus toki kasvaa, mutta liekö sekään noissa nopeuksissa vielä älyttömästi tuntuu.

  27. #147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Itse olen vaihtelun vuoksi tehnyt välillä läskillä maantielenkkejä ja hyvinhän sillä pääsee. Renkaina nyt JJ4.0". Viime lenkin keskari oli 26.6km/h jolla pärjää perus maantieporukkalenkeilläkin. Viime syksynä ajoin 166km maantielenkin 20.3km/h keskarilla ja renkaina Mammothit. Onhan läskistä kaikkeen ja kintut vaan kasvaa, kun pyörittää vaan eikä ihmettele
    Saman olen itse huomannut, Jumbo Jim 4" ajelee todella mukavasti pidemmät maantielenkit. Itekin tuli pari satasta ajettua maantiellä JJ_llä viime kesänä. Nyt on Barbegazit alla, en tiiä vielä jaksaako niillä ajella maantielenkkejä kun jurnuttavat ainakin maastopaineilla asfaltilla...

  28. #148
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Jep, Jumbo Jimit ainakin 4 tuumaisina menee kivasti kestopäällysteellä.
    Pari kappaletta reilun sadan kilsan lenkkiä takana ja paremmin menee kuin tuleva ex-pyöräni (29") tiellä.

    http://hemmonkuvat.blogspot.fi/2016/...aunaretki.html

  29. #149
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Millaisilla paineilla olet ajellut noita maantien laitoja?.
    Maantielenkeillä mulla on ollut paineita joku 0.6-0.7bar ja metsälenkeillä käytän jotain 0.4-0.5 välillä.

  30. #150
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    . Doh, onpahan tässä puol vuotta aikaa suunnitella seuraavan fägärin hankkimista
    Onnea matkaan mut mitä toi fillareihin liittyy?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •