Paloheinä - Pitkäkoski akselilla polut oli loistavassa kunnossa, nastattomalla Paksulla oli mukava mennä
Paloheinä - Pitkäkoski akselilla polut oli loistavassa kunnossa, nastattomalla Paksulla oli mukava mennä
^Tilanne edelleen sama, oikeastaan Pirkkolasta pohjoiseen polut tiukkaa lunta, nastattomana pärjää hyvin. Etelämpänä kiillottuneempaa ja satunnaisissa paikoissa vähän jäätäkin.
Just tulin lenkiltä Paloheinä-Pitkäkoski -akselilta, mutta ainakin omaan makuun alkoi olla jo pehmeää ISP:en kanssa. Monta mäkeä piti tunkata kumin sutiessa tyhjää. Ukrainalla näköjään muillakin oli ollut haasteita pysyä pitkospuilla jäljistä päätellen![]()
Roots, bloody roots
Ukrainan pirkoksilta tipun monesti, silti OK. Ylästön seutu oli liian pehemää - sähkölinjat jäivät ajamatta. Etelämpänä oli kovempaa - ISP kova sana.
Joo huomasin saman. Siellä missä on enempi lunta alkaa jo pettää kun on pehmennyt liikaa.
Kivan lenkin pystyi vielä heittämään.
Vähän offaria kun en keskuspuistoon asti jaksanut tänään mennä, mutta polut on aika pehmeitä ainakin hieman pohjoisempana Vantaan puolella. Läskipyörällä eteneminenkin tuotti vaikeuksia paikoitellen.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Pelkkä kelvi Pirkkolasta etelään oli paikoin ajokelvoton, poluille tuskin on asiaa.
Roots, bloody roots
Hiekkatiet olivat tänään tosiaan paikoitellen melkoista puuroa - tosin paikoitellen olivat jo kokonaan sulaneet.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Illalla oli tosiaan helpompaa, pääsi ajamaan koko matkan. Jospa tuo lumi tuosta sulaisi...
Roots, bloody roots
Ai että! Eilen ja tänään aamulla heti auringon nousun jälkeen tuli ajeltua ja on kyllä niin kovaa pohjaa ja mainiota polkua! Kannattaa hyödyntää nuo yöpakkaset nyt. Jonkun verran on jäisiä paikkoja, joten itse ainakin ajelin nastoilla.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mites keskuspuiston hiekkatiet? Onko pinta paljaana, eli onko järkevää ottaa nastat pois alta?
Aurinkoisimmissa paikoissa hiekkatiet ovat jo sulana, mutta varjoisemmissa paikoissa on lähinnä jäätä. Menee kyllä vielä tovi ennen kuin nuo varjopaikat ovat sulana.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Varjopoluilla Espoossa rapeata menoa vielä iltapäivällä., polut on nyt ihan parhautta ja hanki kantaa kapeatakin rengasta
Hyvässä kunnossa oli. Havainnoit klo 10-12. Väli Laakso-Pirkkola. Paikka paikoin tuli jänniä hetkiä suvikumeksilla. Nastat ois pop.
Hiekkatiet alkoivat tänään olla osittain sulia jo varjopaikoistakin. Tosin vielä on vähän jäätä jäljellä, ja sääennusteen mukainen pakkasjakso taitaa pysäyttää sulamisen.
Poluista ei ole oikein aavistusta, mutta noilla yöpakkasilla voi olla niihinkin jotakin vaikutusta...
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ei varsinaisesti liity Keskuspuistoon, mutta mitä arvelette, pääsisikö maasturilla tänään ao. reittiä kesärenkailla ongelmitta keskustaan? Ei viitsis lähteä talvirenkailla, kun pesin ja käsittelin jo kesäsäilytystä varten.
https://goo.gl/maps/XL6EzutYJtB2
Jos on nappulaa niin pääsee, lunta on paikoitellen ja ehkä metrin pätkiä jäätä siellä tääällä. Asfalttitiet jo paljaana.
Päivän kunto on loistava, mutta nastat kannattaa olla. Jäätä nimittäin löytyy reilusti.
Ajoin tuon yllä kysytyn reitin ennen lumisateita ja oli auki. Nyt en osaa sanoa.
Roots, bloody roots
Taidan mennä vaihtamaan Kendan kesä-Kobrat alle... En meinaan viitsisi enää huoltaa noita nastakumeja kesäteloille toistamiseen. Ja asfalttiahan tuo reitti on periaatteessa kokonaisuudessaan, tai voi parissa kohtaa itse valita kummalle menee.
Eilen oli Paloheinä-Pirkkola pätkillä polku niin hyvänä että sinne oli pakko poiketa teräskrossarilla, vaikka alun perin oli tarkoitus pysytellä tasaisella alustalla maisemia katsellen. 40mm nastakumeilla pääsi ihan hyviin nopeuksiin, mutkissa oli hauskasta. Viestini on, että nyt kannattaa mennä sinne melkeinpä kalustosta riippumatta.
multaa, havua, nirhamia
Nastoja voi kyllä suositella erityisesti eteläiseen päähän, ilmankin pärjäs mutta nastoilla olis ollut rennompaa ajaa.
Hyvin meni! Hieno reissu, niin kuin melkein aina. Muutamassa kohdin vähän sotkuista lumi-jääpeitettä, mutta kun menee varovammin eikä kallistele, niin hyvä tulee. Perkule!Vieläkin mun ketjut tossa tolpan juurella jostain viime syksystä, kun meni ylämäkeen runtatessa poikki (Shimanon ketjut):
https://goo.gl/maps/nSYv6eX1AYT2
Oli kyllä jo armottoman ruosteessa. Pitäis varmaan joskus ottaa hedelmäpussi taskuun ja noukkia metallin keräykseen.
Keskuspuiston hiekkatiet eivät näköjään ole vielä niin hyvässä kunnossa, että sinne kannattaa lähteä henkilöautolla kokeilemaan. Ilmeisestikin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä oli joku onnistunut ajamaan reippaasti puuta päin juuri Kehä I eteläpuolella. Asiaan voi tosin olla vaikuttanut muitakin tekijöitä kuin hiukan jäinen tienpinta.
(Kyseisellä tienpätkällä taitaa muuten olla tontille ajo moottoriajoneuvolla sallittu.)
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
^oliskohan alkoholia ollut luistovoiteena
http://www.metro.fi/uutiset/a1387817038035
Mitkä olosuhteet tänään perjantaina Keskuspuistossa?
elasto muokkasi tätä : 26.03.2016 at 15.43
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Vantaanjoen varsi etenkin kehä I:n sisäpuolella aivan peilijäässä pitkiä pätkiä. Nastoitta aika herkkää touhua.
Kirjanmerkit