FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 1 / 7 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 193

Aihe: Läskipyörä ainoaksi pyöräksi ympäri vuoden?

Kymysys Läskipyörä ainoaksi pyöräksi ympäri vuoden?

Tervehdys arvon foorumilaiset,

Nyt on talven ajot takana Whiten perusläskillä (Fat3 Lite) ja tämä tuli alennuksesta ostettua lähinnä jotta selviää onko tuolla mukava ajella vai onko vain ohimenevä innostus. No ei ollut!

Nyt on alkanut mietityttämään olisiko läskistä ympärivuotiseksi ainoaksi pyöräksi?

Tällä hetkellä tallista löytyy lisäksi Specialized stumpjumper, 29" täysjousto ja jotenkin olen kallellaan sen suuntaan, että tallista löytyisi vain yksi pyörä - läski jossa mahdollisesti joustokeula sekä hyvät osat (jarrut/vaihteet).

Tässä kevään aikana pitää vielä täpärillä ajella samoja polkuja niin näkee miten se läski/täpäri käyttäytyy ja menisikö se läski ainoasta pyörästä - rauhallisempi ajotapa ja mahdollisuus ajella missä kapearenkaisella ei pääse kuitenkin kiehtoo.

Löytyykö muita foorumilaisia joilla samanlaisia ajatuksia, ja mahdollisesti kokemuksia joustokeulaisista läskeistä ja miten hyvin sellainen pärjäisi ympäri vuoden, nimenomaan kesällä?

Olisi hyvä kuulla muiden kokemuksia niin saadaan viilattua pyöräkuumetta taas sopivaan suuntaan

Jarkko
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

Oikea pyörien määrä on n+1.

Yhden talven menin läskillä, mutta huomasin ajavani enemmän täpärillä talvellakin. Työmatkakäyttöön ei läskistä tullut myöskään kaveria ja paksukainen päätyi myyntiin. Nyt mennään HT&täpäri -kombolla.

JOS läski olisi ainoa pyöräri, se olisi 29" renkaita syövä monikäyttöveijari kahdella kiekkosetillä. Pivot Les Fat tai Farley 9.8 varmaan olisivat kiinnostavimmat vaihtoehdot.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarkkoR Katso viesti
    Tervehdys arvon foorumilaiset,
    Nyt on alkanut mietityttämään olisiko läskistä ympärivuotiseksi ainoaksi pyöräksi?
    Ite en kehtais jättäää läskiä minnekkään edes hyvällä lukituksella. On sen verran trendipyörä.
    Joten pakko olla se halpis kauppapyöräki olemassa

Minulla oli läski ainoana pyöränä reilun vuoden. Kyllä sillä kaikki ajot ajeli. Sitten vaihtui täysjoustoon, silläkin ajeli kaikki ajot poislukien pehmeät lumet. Nyt on kaksi pyörää, täysjousto ja jäykkä läski. Molemmilla on kiva ajaa. Kun uutuuden viehätyksessä tulee enemmän ajettua läsällä taas, niin yllätys olikin suuri kun kiipesi täysjouston selkään. Kyllähän liikkui herkästi ja pehmeästi juurakkoisilla poluilla, ohjattavuus salamannopea vs läsä. Myöskin vauhdinpito täysjoustolla helpompaa. Eli tulen toistaiseksi menemään kahdella fillarilla, fiiliksen mukaan. Jaa niin, läsä on spessun fatboy carbon comp ja täysjousto spessun stumpjumper fsr comp 29.

Kai tuo riippuu eniten omista ajoista ja fiiliksistä? Mulla jäi täpäri eläkkeelle kun läski tuli taloon, sillä on vaan niin mukava löllertää. Ihan varmasti joku taas arvostaa enempi täpärin ketteryyttä ja nopeampaa etenemistä. Sullahan on kanssa siitä hyvä tilanne, että kun molemmat löytyy jo, niin ajelee sillä millä huvittaa.

(otsikkoon vastauksena, niin maantiepyörä löytyy itseltä läskin rinnalle, en siis pärjää yhdellä)

^^^Kyllä. Jos on tarkoitus käyttää pyörää niin että sen joutuu jättämään johonkin niin että itse poistuu paikalta niin silloin ei kertakaikkiaan voi toimia yhden pyörän strategialla. Ainakin jos puhutaan jostain Trek 9.. tai Pivotin tuotteista. Silloin täytyy olla se taloyhtiön pihasiivoustalkoiden roskalavalta napattu fillari jonka voi kunnolla lukittuna johonkin jättääkin. Mutta tietysti sitähän ei enää ole pakko kutsua pyöräksi vaan vaikka ritsaksi, niin silloin se yhden pyörän tsydeemi pelaa;-)

Kona WO 2015 on ollut ainoana pyöränä kohta päivälleen puolitoista vuotta. Tämmöinen papparainen ei juuri vauhdikkaammasta menosta välitä (ei enää uskalla), joten läskillä hitaasti eteneminen sopii oikein mainiosti, niin maastossa kuin teilläkin.

mites sähkö läski joka paikan höylänä. toi luvaton käyttöön otto narkarien taholta tietysti ongelma

Onhan se läski nyt aika kehno vehje ajettaessa pitempää kevlipätkää varsinkin hyvällä kelillä. Jos pyörällä pitää oikeasti ajaa vaikka pitempää työmatkaa jne niin cyclo+läski combo voisi toimia aika hyvin. Itsellä nyt HT+ CX ja toimii myös todella näppärästi. Talven ajelen lähinnä jäykkäperällä ja kesällä cyclo taipuu tarvittaessa myös maantieajoon. Hirveästi poluille ei crossarilla tule mentyä.

Ainoana maastopyöränä läski ei välttämättä ole huono vaihtoehto. Esim Duden kaltainen kuituvehje on jo sen verran kevyt, että mukavampi ajaa ja kesällä kun alle lyö 3.8" ja bluton niin kulkeekin näppärästi.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Täällä on ollut kolme vuotta läski ainoana pyöränä, ajo 99% maastoa ja on toiminut niin kesällä kuin talvella. Osasyynä tähän voi olla että pyörä on Dude hiilari kiekoilla eli varsin kevyt läskiksi. Jos ajo on enempi kelviä niin ei ehkä optimaalisin peli.

Nythän on tullut noita 27.5+ pyöriä johon saattaa mahtua oikealla keulan valinnalla jopa 4" eteen niin tämä jos mikä voisi olla se jokakelin pyörä?

Itsellä ei työmatka-ajoja, eli pelkästään huviajelua ja sen puolesta tuota yhden pyörän taktiikkaa mietin kun ei tarvitse maantietä ajella kuin siirtymät. Löytyy tosiaan täpäri ja läski tallista joten nyt kevään aikana pitää puntaroida tarviiko molemmat vai olisiko joku cube nutrail pro/race tms soiva peli ainoaksi kulkupeliksi. Olihan se täpäri eilen puolen vuoden läskiajon jälkeen nopea ja ketterä mutta jotenkin tuo läski vain viehättää enemmän.
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

^Mikä jottei olisi, ja jos vielä raskii hommata toiset kiekot(hiilari) ja parit eri kumit, muhkummat pehmeille talvikeleille ja jotkut kevyet kaposemmat kesähurjasteluihin niin avot!

mutanaama Guest
    Täälläkin on tallissa täpäri ja läski.
    Läskillä 100% ajosta

Täällä täpäriläski, hiilarijäykkisläski ja 170/150 joustava 26+? täpäri. 90% ajosta joustoläskillä, 10% jäykkisläskillä ja 26 täpäristä myin kiekot
    Harkinnassa on kyllä 27,5+:ssat joustoläskiin.

Moikka, pakko kommentoida :-) Samoja miettimisiä, mutta...
    Joka ikinen pyörä "tallissa" on tarpeen. Läski vaaditaan läskin hommiin ja täpäri juurakko/kivikko helvetissä rynkyttämiseen. Mä meen yleensä ihan sekaisin keväällä, kun pääsee ajaan krossarilla! Se huikea kiihtyvyys on varsinkin se mikä kiehtoo! Tuntuu melkein super miheltä, kun pyörä menee miljoonaa läskin käskyttämisen jälkeen. Semmonen 30km/h polulla on vaan unelmaa ;-) Ikinä en lähde testaan maantiepyörää, son varma! Joutuis senkin vielä ostaan :-)

Itse meinaan ajaa nyt kaikilla ajot fatbike kun mnee niin hyvin ✌😊Ja tykkään!

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Kaikkee pitää olla
    Mulla on läskin lisäksi 26 ja 29 Ht:t, 29 täpäri ja maantiepyörä ja ja ja. Täpärillä ajoin viime vuonna Tahko180:n, maantiepyörällä viimeksi elokuussa ja läskillä kaikki(!) loput ajot tähän asti: niin työmatkat pari kymppiä päivässä, kuin muutamat tapahtumatkin maastossa ja soratiellä. En silti luovu noista muistakaan, kyllä niitä tulee ulkoilutettua kesän tultua, ihan varmasti?!
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Juu N+1 on oikea pyörien määrä tallissa. Siitä huolimatta maastohommiin kuiteskin mulla jäi läski eli muut sai lähteä ja hyvin on mennyt.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Vähän samanlaisia mietteitä: läskin hankkimisen myötä olen kovasti miettinyt hybridistä luopumista. Eihän siinä paljoa rahaa ole kiinni, mutta tilaa se vie. Ainoa ongelma on, että hyötyajoa tulee kuitenkin sen verran, että joku kulkupeli siihenkin pitäisi olla, enkä läskiä välttämättä ihan joka paikkaan uskaltaisi kovin pitkäksi aikaa jättää. Ja parikymmentä kilometriä päivässä asfaltilla on vähän tylsää läskillä. Toisaalta vähän kiinnostaisi myös maantieajoon tutustuminen, mutta ei se maantiepyörä tai cyclokaan kovin hyvin tuota hybridiä korvaisi. Ei semmoista kiituriakaan uskalla kovin pitkäksi aikaa jonnekin keskustan parkkiin jättää.

Läskillä 100%, ei oo muuta. Hetken mielenhäiriössä mietin keposia 29" kiekkoja tohon tieajuja varten, mut mitäpä mä niillä, metsässä mukavampaa poleksia kun maantien reunaviivaa sihtaillen.

Läskiin toiset kiekot ja jotkut Black Floydit niihin niin menee kelviajelutkin kepoisasti.

Juu.

se kitka kumi fillariin on vielä kai tekemättä. läski kumi pitäis olla myös missä painetta nostamalla renkaan keski kohta pompahtais ylös missä vähän kitkaa

Itselläni on sinkulacyclo, maantiepyörä ja läski, mutta jos pitäisi pärjätä vain yhdellä pyörällä, niin läski jäisi taloon. Ei tarvitse katella bussiaikatauluja, jos tulee vähän enemmän lunta ja aina on semmoinen vammanen virne naamalla, kun siihen satulaan istuu.

Mulla oli kai sit rakkautta ensi polkaisulla.
    Loppukesästä 2014 on kaikki ajot ajettu läskillä. En osais edes kuvitella ajavani päivittäisiä työmatkojakaan muulla.
    Täpärit ja ht:t on vaan niin tylsiä.
    Ne muuten lähti talosta samalla kun läski tuli.

Kertaakaan ei ole ollut ikävä.

Jäykkä läski, jäykkis 29, täysjousto 29, cyclo ja maantiepyörä löytyy tallista ja vielä rakenteilla sinkula maantiepyörä. Vielä kun sais vaikkapa 27,5+ sinkulan.

Mitä oon noita läskejä testannut niin ei ehkä sovi yhdeksi pyöräksi heikoille jaloille mutta 29+ kokonen vois toimia....

On ihmisiä, joilla on vain yksi auto. Kai sitä vastaavasti voi yhdellä polkupyörälläkin selvitä. Prioriteeteistähän se on kiinni.

Kyllä minulla ainakin läski jää kesäksi talliin. Talvella ajan sillä lähinnä vain olosuhteiden pakosta. On se vaan niin raskas polkea vaikka ei painakaan kuin noin 13 kiloa. Täysjäykkä 29-sinkula kevyillä kuitukiekoilla tuntuu läskin jälkeen ajatuksen voimalla liikkuvalta, saumattomalta ruumiin jatkeelta. Siinä on fiilis josta tykkään. Täpärillä taas ajan jos on pidempää siirtymää tms. että vaihteille on tarvetta. Kesällä ei muutenkaan viitsi juuri maastossa hikoilla hyttysten keskellä, on se maantieajo vaan niin siistiä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Mitä oon noita läskejä testannut niin ei ehkä sovi yhdeksi pyöräksi heikoille jaloille mutta 29+ kokonen vois toimia....
    Sopii. Ainakin mun heikoille jaloille.
    Siinähän ne vahvistuu jalat kaiketi sit samalla, kun olen kuullut että läski on helvetin raskas ajaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •