FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 28 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #811
    Niin siinä kävi, että stache 5 meni tilaukseen. Koitin vielä käydä koeajaan fuel ex 5, että josko kuitenki täysjousto, mutta ei, ei mitään jakoja, stache oli saatava! Viikon päästä olisi sitten pyörä paikallisessa.

  2. #812
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Moi, eka kunnon lenkki räjäytti tajunnan. Huikea pyörä, vaikka renkaat ei välttämättä olekkaan sieltä pitävimmästä päästä. Edelleenkin ikävä spessun vakautta, mutta kolikon kääntöpuolella on todella pirtsakka läski! Renkaat aiheutti ihmetystä muutenkin, koska kestää laittaa huomattavasti vähemmän ilmaa, kuin vastaavassa GroudControl renkaassa. Ihan huikea tuo Shimanon M8000 setti, minka Suvalalla asensivat. Salaman nopeaa vaihtamista ja huippu tunne jarruissa, vaikka pito ei olekkaan vielä hyvä. Tänään Syötteelle, joten eiköhän se jarrun sisäänajo onnistu paremmin sopivassa alamäessä! Entisenä SRAM miehenä Shimano kyllä vakuuttaa. Tuo uus Shimanon vaihtaja napsuttaa monta vaihdetta ylös/alas kerrallaan just ku SRAM kääntövaihtaja! Pakkasen jäykistämä tehdasrasvoilla oleva ketju tippuu pienemmälle taakse polkiessa 42T rattaalla, mutta huoneen lämmössä ei ole ko. ongelmaa.
    Toi setti kuulostaa tosi hyvältä👊 Saako kysyä paljonko tän pimpatun farley 5 hinnaksi tuli?

  3. #813
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Entisenä SRAM miehenä Shimano kyllä vakuuttaa. Tuo uus Shimanon vaihtaja napsuttaa monta vaihdetta ylös/alas kerrallaan just ku SRAM kääntövaihtaja!
    Jos tulee vanhana Fätboi-kuskina Gripparia ikävä niin tuo M8000 vaihtajahan tottelee SRAMin 11-vaihteista GripShiftiäkin.

  4. #814
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    suomussalmi
    Viestit
    13
    Onko kukaan laittanu farley8siin dillinger 5 rengasta taakse mahtuuko pyörimään ja ottaako ketju pienimmillä renkaaseen

  5. #815
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Toi setti kuulostaa tosi hyvältä Saako kysyä paljonko tän pimpatun farley 5 hinnaksi tuli?
    Yli tonni tuli pimppi osille hintaa (hiilari haarukka, M8000 romut jarruilla, raceface eteen).

    Listaan tähän nyt vaan saksan XT M8000 groupset hintoja (ei jarruja):
    - XT M8000 koko setti kampineen...321.98€ (kampea moittivat ku lähtee maalit, en tiedä onko tosi...)
    - XT M8000, ilman kampea...223.93€
    - Raceface 30T...52€

    Ihan unelma ollut kyllä koko setti ja varmaan täpäriin tilaan samat romut keväällä. Ei voi mitään :-) Tarttui Shimano tauti.

  6. #816
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Onko noista M8000 kammista edes olemassa fatbike mallia?
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  7. #817
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^ Onko noista M8000 kammista edes olemassa fatbike mallia?
    Aivan, ei varmaankaan :-)

  8. #818
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Hiilarikampiin suosittelen laittamaan kammenpäihin ne "tulpat" suojiksi niin ei heti oo vaihtokunnossa ne kammet.
    Ostopäätöksen synnyttyä Farley 9.8 pyörästä tekee mieli kysyä päivityssuosituksia. Ensimmäinen tarve olisi hankkia Next SL kampien päähän nuo suojukset. Löytyykö kivijalasta mahdollisesti Turun alueelta vai pitääkö lähteä kauempaa tilailemaan?

  9. #819
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Fox compista löytyy

    Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

  10. #820
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Ostopäätöksen synnyttyä Farley 9.8 pyörästä tekee mieli kysyä päivityssuosituksia. Ensimmäinen tarve olisi hankkia Next SL kampien päähän nuo suojukset. Löytyykö kivijalasta mahdollisesti Turun alueelta vai pitääkö lähteä kauempaa tilailemaan?
    Foxcompissa taisin nähdä moisia.

  11. #821
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Ostopäätöksen synnyttyä Farley 9.8 pyörästä tekee mieli kysyä päivityssuosituksia. Ensimmäinen tarve olisi hankkia Next SL kampien päähän nuo suojukset. Löytyykö kivijalasta mahdollisesti Turun alueelta vai pitääkö lähteä kauempaa tilailemaan?
    Jos pidit niistä gripeistä niin niitä löytyy Spessukaupoista.

  12. #822
    Onko kukaan ajanut dudella ja farley 9.6/9.8:lla? Minkälainen tuo trekki on verrattuna canyoniin? Entäpä talvikäyttö, tekeekö nuilla 27.5 renkailla mitään? Mahdollisesti farley tulossa duden seuraajaksi...

  13. #823
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Jos pidit niistä gripeistä niin niitä löytyy Spessukaupoista.
    Kyllä pidin Spessun gripeista. Fox Comp ratkaisee siis ensimmäiset tarpeet. Kiitoksia vinkeistä.
    Kruunu muokkasi tätä : 06.03.2016 at 21.38

  14. #824
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kainuu
    Viestit
    47
    Kasvottomana täällä on hyvä tyhmiä kysellä Eli, kuinka hyvin tai huonosti f5 pitää/pitäisi kestää 85 kiloisen kohtuu hallittua keulimista?
    -AnttiK

  15. #825
    Kruunu Guest
    En ole keulimisella yhtään pyörää vielä rikkonut. Farley 5 tuntui keulivan mallikkaasti, kun koeajoin pyörää kuukausi sitten.

    Onko jollain self steering kokemuksia läskipyörällä keulimisesta? Ensimmäiset pari lenkkiä takana Farleyn kanssa ja paineet takapyörässä 0,55-0,65 bar. Keuliessa pyörä lähtee itseohjaamaan toiselle sivulle melko helposti, jota en aiempien pyörien kanssa ole koskaan kokenut. Akselivälin lyhennys 460mm -> 440mm helpotti keulan keventämistä mukavasti. Ketteryys parani myös mukavasti, vaikka jäisillä poluilla piti keskittyä enemmän pystyssä pysymiseen.

  16. #826
    Hyrrävoimat?

  17. #827
    Kruunu Guest
    Hyrrävoimat vähenevät vauhdin pienentyessä kyllä, mutta uskoisin keulimisvauhdin olevan samaa luokkaa kuin nuorempanakin, jolloin samaa ilmiötä en ole kokenut. Koska itseohjaamista ei tapahtunut joka kerta, suurin epäilykseni on alhaisissa rengaspaineissa, sillä Bontrager Hodag rengas tuntuu itseohjaavan vain kaartaessa tai kaltevalla pinnalla.

    Isompi pelkoni itseohjaamiseen oli, jos akselivälin säädön saisi kiristettäessä vinoon, sillä jokaisella kerralla itseohjaaminen käänsi pyörää säännöllisesti oikealle. Testailen lisää ja katsotaan löytyykö punaista lankaa.

  18. #828
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Jotain tarttis tehdä noille Farley 9.6:n "paljon melua tyhjastä" vakiojarruille... Millaisiin päivityksiin muut farleykuskit ovat päätyneet, ja minkä tasoista parannusta eri tason päivityksillä (jarrupalat vs. satulat vs. satulat+levyt) on odotettavissa?

  19. #829
    Tuntuupa olevan kovasti porukalla ongelmia noiden avidien kanssa. Itsellä ko. jarrut olleet 1½ vuotta muklukissa kiinni ja nyt kuukauden päivät rullailtu Farley 9.6:lla ja jarrut pelanneet molemmissa pyörissä loistavasti ilman mitään ylimääräistä ääntelyä. No märkänä tottakai mölisee, mut sellasista jarruista kuullukaan jotka ei märkänä pitäis ääntä. Henk.koht. oon kyllä ollu enemmän ku tyytyväinen ko. jarruihin. Jos nyt puhutaan siis Avidin DB3:sta?

  20. #830
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kokeile Swissstopin paloja, toimii ainakin mulla toisenlaisissa (BB7) Avideissa.

  21. #831
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    Jotain tarttis tehdä noille Farley 9.6:n "paljon melua tyhjastä" vakiojarruille... Millaisiin päivityksiin muut farleykuskit ovat päätyneet, ja minkä tasoista parannusta eri tason päivityksillä (jarrupalat vs. satulat vs. satulat+levyt) on odotettavissa?
    Vielä on omat avidit tutkittavana. Toki ne saa vinkua normaaliin tyyliin, mutta jos ääntä lähtee sitte helevetin kovasti, anteeksi kirosana, mutta muuta vastaavaa sanaa en keksinyt.
    Niille voi kokeilla nuita swisstopin paloja kans. Itellä ei auttanut mitkään, joten vaihatin suosiolla shimanon xt:t levyineen päivineen . Enkä ole katunut hetkeäkään! Vahva suositus niille.

  22. #832
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jiiamkoo Katso viesti
    Tuntuupa olevan kovasti porukalla ongelmia noiden avidien kanssa. Itsellä ko. jarrut olleet 1½ vuotta muklukissa kiinni ja nyt kuukauden päivät rullailtu Farley 9.6:lla ja jarrut pelanneet molemmissa pyörissä loistavasti ilman mitään ylimääräistä ääntelyä. No märkänä tottakai mölisee, mut sellasista jarruista kuullukaan jotka ei märkänä pitäis ääntä. Henk.koht. oon kyllä ollu enemmän ku tyytyväinen ko. jarruihin. Jos nyt puhutaan siis Avidin DB3:sta?
    Verrokkina 29er maasturissa on Avid Elixir 5 jarrut (joita kaikki tuntuvat haukkuvan), pitävät toki märkänä ääntä nekin, mutta ovat teholtaan ja tuntumaltaan selkeästi paremmat kuin farleyn DB3:set.

  23. #833
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Vaihdoin Shimanon slx tilalle ku sellaset oli pöytälaatikossa.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  24. #834
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Uutta 27.5 "läskirengasta" pukkaa.
    http://www.bikerumor.com/2016/03/14/...at-bike-tires/

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  25. #835
    Eiköhän nuo tosiaan ala tollakin vannekoolla pikku hiljaa yleistyä. Yritän malttaa odottaa että ne huhutut 27.5 x 4.5 näkis päivänvalon tässä kevään-kesän aikana, niin sais siitä talvigummit näiden 3.8sien rinnalle.

  26. #836
    Kruunu Guest
    Eilen tutuilla metsäpoluilla ajaessa tuli leveä hymy huulille. Muutaman lenkin se vaati läskillä ajoa, ennen kuin ymmärsin miksi fatbike keskustelujen sivuja löytyy useita satoja. Aivan kaikkia en ole ehtinyt kahlata läpi .

    Viikon ajoin ensin sisärenkailla ja eilen tubeless virityksen jälkeen sain kevennettyä Farley 9.8 pyörää 0,55kg (11,49kg - 10,94kg; ilman polkimia; koko 19,5). Samalla valkeni, miksi kevyt pyörä on kiva pyörä.


  27. #837
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Eilen tutuilla metsäpoluilla ajaessa tuli leveä hymy huulille. Muutaman lenkin se vaati läskillä ajoa, ennen kuin ymmärsin miksi fatbike keskustelujen sivuja löytyy useita satoja. Aivan kaikkia en ole ehtinyt kahlata läpi .

    Viikon ajoin ensin sisärenkailla ja eilen tubeless virityksen jälkeen sain kevennettyä Farley 9.8 pyörää 0,55kg (11,49kg - 10,94kg; ilman polkimia; koko 19,5). Samalla valkeni, miksi kevyt pyörä on kiva pyörä.
    On se hieno tuo 9.8. Renkaista kevenee vielä vaikka oiva paino jo nyt. Tuohon vielä loistavat ajo ominaisuudet niin ai jai. Joku päivä vielä mullakin

  28. #838
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    23
    Saiskohan Park toolin vaakalla vielä tuon 9.8:n nopeemmaksi? Oma kalavalevaaka heilahti ilman polkimia ja puolen litran litkuilla lukemaan 11.28kg. Ennen vaakaan investoimista joudun kuitenkin nollaamaan pexin kautta hommattujen hipo-kiekkojen aiheuttaman loven lompsassa.

    Tälleen se kynsi tuossa takapihan keväthangilla: video

    Liekkö jäsen Ski Oulun läänin suurruhtinaskunnan hangilla pääsiäisenä niin pääsisin kuittaan velan?

  29. #839
    Kruunu Guest
    Melkoista kyytiä siinä videolla mentiin tuollakin painolla.

    Painoero johtunee yli puolet pienemmästä litkun määrästä. NoTubes pullon suositusta katsoin, jossa annettiin ohjeeksi 90-120ml/4"rengas. Ilmat pysyivät niin hyvin ilman litkua, että laitoin optimistisesti 2x100ml. Lisätä voi helpommin, kuin poistaa, niin kokeilen alkuun tuolla määrällä.

  30. #840
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Melkoista kyytiä siinä videolla mentiin tuollakin painolla.

    Painoero johtunee yli puolet pienemmästä litkun määrästä. NoTubes pullon suositusta katsoin, jossa annettiin ohjeeksi 90-120ml/4"rengas. Ilmat pysyivät niin hyvin ilman litkua, että laitoin optimistisesti 2x100ml. Lisätä voi helpommin, kuin poistaa, niin kokeilen alkuun tuolla määrällä.
    Joo, renkaat asettu kyllä heti niin tiiviisti että aika pitkälle ois päässy vaikka ilman litkuja.

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •