GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 67 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1981
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hes-su Katso viesti
    On tämä hankalaa =) läskikuumetta on ainakin 39 astetta. Ei vaan osaa päättää... Vaihtoehtoja on nyt tällä hetkellä kolme.

    1) White 3 Fat Pro (linkki) - 1299e
    + väri ja ulkonäkö on paras näistä kolmesta
    + hiilikuitukeula
    + hyvät osat (?)
    + XXL:n 3 vuoden pyörähuollot
    - kallein

    2) Silverback Scoop Fatty (linkki) - 1099e
    + hieno väri
    + hyvät osat (?)
    + hinta

    3) White 3 Fat Lite (linkki) - 999e
    +hinta
    +XXL:n 3 vuoden huollot
    - ei niin itseä miellyttävä ulkonäkö (ei tosiin mikään rumakaan ole)

    Onko porukalla kokemuksia tuosta XXL:n huollosta? Itseä lähin on Tampereella. Onko toimiva palvelu? Näyttäisi sisältävän ensihuollon ja kaksi perushuoltoa. Eli hinnaston mukaan noin 170e etu.
    Olin ihan samassa tilanteessa viimeiset viikot. White Lite:n unohdin suosiolla saman tien, se on markettien halvempia pyöriä. Aika pitkään puntaroin White Pro, Silverbackin ja Trek Farley 5:n välillä. Päädyin White Pro:hon, vaikka täällä on paljon positiivisia kirjoituksia Silverbackistä. Ehkä tuo Silverback näyttää kuitenkin vähän "lapselliselta" kuvista katsottuna ja sinä et pääse näkemään koko pyörää, ennen kun maksat sen ... White Prossa on parhaimmat osat.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  2. #1982
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Entä jos hommais parit työkalut ja opettelis huoltamaan ite. On paljon helpompaa elämä pyörän kanssa sitten muutenkin. Ite en henkkoht pidä minkään arvoisena 3 vuoden huoltoja, jo yksistään vaiva lähtee kiikuttamaan pyörää isoon markettiin ahistaa.
    Samaa tässä on mietitty itsekin. Pahimillaan 8 vuotta ajoin samalla maasturilla eikä ikinä tarvinut purkaa sitä osiin. Renkaat, v-jarrut ja vaihteet vaatii säätiöä mutta se onkin helppoa
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  3. #1983
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    White Prossa on parhaimmat osat.
    Millä perusteella? Sramin GX on XT:n kanssa kyllä samalla suoralla ja Whiten jarrut on halvinta Shimanoa. Scoopin Deoreissa on sama tekniikka jo kuin SLX:ssä ja XT:ssä, joten ovat tuntumaltaan paremmat kuin nuo halpikset. Scoopissa on Racefacen kammet, kun ne Whitessä on Samoxin kiinakuraa. Lisäksi Scoopissa on paremmat vanteet.

  4. #1984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Olin ihan samassa tilanteessa viimeiset viikot. White Lite:n unohdin suosiolla saman tien, se on markettien halvempia pyöriä. Aika pitkään puntaroin White Pro, Silverbackin ja Trek Farley 5:n välillä. Päädyin White Pro:hon, vaikka täällä on paljon positiivisia kirjoituksia Silverbackistä. Ehkä tuo Silverback näyttää kuitenkin vähän "lapselliselta" kuvista katsottuna ja sinä et pääse näkemään koko pyörää, ennen kun maksat sen ... White Prossa on parhaimmat osat.
    Itse samaa pitkään miettineenä tilasin viikonloppuna Silverbackin (Scoop Fatty). Vanteet ja renkaat vaikuttivat lukemani perusteella omaan käyttööni paremmalle, jarrut on paremmat (kuten ilmeisesti keskiö ja kammetkin) ja vaihteistokin ilmeisesti aika samaa tasoa. Jossain vaiheessa varmaan modaan 1x10:ksi 42t-laajennuksella tuon, mutta ainakin nyt aluksi ajattelin katsella ihan vakiona, että mille tuntuu. Onhan tuo design vähän karumpi, mutta minuun se nimenomaan vetosi: näyttää enemmän työkalulle kuin koriste-esineelle.

    Kun vielä asunkin sellaisessa paikassa, että kaikki pyörähankinnat menee kuitenkin tilaushommiksi, ei minun pohdinnoissani nuo huollot ja takuuasiat kauheasti merkanneet. Kyllä minä riittävästi osaan huoltaa itsekin, ja sen mitä en osaa, opettelen.

    Periaatteessa minulle olisi sopinut aika hyvin White Lite, mutta en minä siitä tonnia alkaisi maksamaan. 599 eurolla olisi kyllä lähtenyt heti mukaan, harmi kun myöhästyin siitä tarjouksesta. Olisi jäänyt budjettiin varaa modailla.

  5. #1985
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Itsellä valinta kriteeri oli geometria noiden välillä. Scoopissa (XL) on pidempi runko ja akseliväli ja sillä tiellä ollaan.
    Geometria omiin tarpeisiin on paljon tärkeämpi kuin helposti vaihdettavissa olevat osat. Scoopin heikkous on navat. Ne on QR tyyppisenä huterommat kuin läpiakselit eikä napojen vaihto ole helppo tai halpa operaatio. Toisaalta myös pinnaus on aika erikoinen ja niinpä vanne notkuu puolelta toiselle. Ei tarvitse kuin yhdellä sormella painaa niin vanne notkuu monta milliä.

  6. #1986
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    No fuck... kiva täs vaiheessa sit tietää, että valitsin sit väärän pyörän (white vs. silverback). Itse en oikein tajua muiden kalikoiden päälle mitään, paitsi tuijotan itse vain sitä takavaihtajaa ... kavereita tuli taas kuunneltua enemmän kuin tätä forumia...
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  7. #1987
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    No fuck... kiva täs vaiheessa sit tietää, että valitsin sit väärän pyörän (white vs. silverback). Itse en oikein tajua muiden kalikoiden päälle mitään, paitsi tuijotan itse vain sitä takavaihtajaa ... kavereita tuli taas kuunneltua enemmän kuin tätä forumia...
    Toinen toistaan aina parempi. Ei muuta ku kovaa ajoa vaan! Molemmilla maisema vaihtuu ja kunto kasvaa.

  8. #1988
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    Toinen toistaan aina parempi. Ei muuta ku kovaa ajoa vaan! Molemmilla maisema vaihtuu ja kunto kasvaa.
    Samaa mieltä. Ei nuo huonoja pyöriä ole mitkään, vähän vaan erilaisia. Ensimmäiseksi läskipyöräksi molemmat vaikuttaisivat tosi asiallisille. Katsoo sitten vuoden tai muutaman poljettuaan, että onko tarvetta päivittää toisenlaiseen, kun tietää vähän enemmän, mitä pyörältä tarvitsee.

  9. #1989
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ite en henkkoht pidä minkään arvoisena 3 vuoden huoltoja, jo yksistään vaiva lähtee kiikuttamaan pyörää isoon markettiin ahistaa.
    Kyllähän XXL:n huoltojen arvo lähenee nollaa, kun ainut tapa toimittaa pyörä huoltoon on Posti tai vastaava. Saisivat hinnotella huoltonsa ja jättää sen valittavaks optioks, ettei olis pakko maksaa moisesta.

  10. #1990
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti papitsu Katso viesti
    Samaa mieltä. Ei nuo huonoja pyöriä ole mitkään, vähän vaan erilaisia. Ensimmäiseksi läskipyöräksi molemmat vaikuttaisivat tosi asiallisille. Katsoo sitten vuoden tai muutaman poljettuaan, että onko tarvetta päivittää toisenlaiseen, kun tietää vähän enemmän, mitä pyörältä tarvitsee.
    Juu ei ollut tarkoitus väittää, että White olisi huono päinvastoin hyvä pelihän se on tuohon hintaan. Itsekin tuli 2-sarjan Whitellä ajettua 1,5v.

  11. #1991
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hes-su Katso viesti

    Onko porukalla kokemuksia tuosta XXL:n huollosta? Itseä lähin on Tampereella. Onko toimiva palvelu? Näyttäisi sisältävän ensihuollon ja kaksi perushuoltoa. Eli hinnaston mukaan noin 170e etu.
    Luen XXL:n pyörähuoltoketju tältä samaiselta foorumilta



    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  12. #1992
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Millä perusteella? Sramin GX on XT:n kanssa kyllä samalla suoralla ja Whiten jarrut on halvinta Shimanoa. Scoopin Deoreissa on sama tekniikka jo kuin SLX:ssä ja XT:ssä, joten ovat tuntumaltaan paremmat kuin nuo halpikset. Scoopissa on Racefacen kammet, kun ne Whitessä on Samoxin kiinakuraa. Lisäksi Scoopissa on paremmat vanteet.
    Scoopissa ainoa XT:n osa on takavaihtaja, jolla ei ole niinkään paljoa merkitystä. Whitessä on läpiakselit, kuitukeula.

    Tuossa hintaluokassa jostain on aina pakko joustaa, niinkuin hyvin näkee molempien pyörien osalistoista. Ja osia voi aina päivittää jälkikäteen. SLX:n jarrut saa esim. satasella. Mulefutin vanteet 110e/kipale tms.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  13. #1993
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    No fuck... kiva täs vaiheessa sit tietää, että valitsin sit väärän pyörän (white vs. silverback). Itse en oikein tajua muiden kalikoiden päälle mitään, paitsi tuijotan itse vain sitä takavaihtajaa ... kavereita tuli taas kuunneltua enemmän kuin tätä forumia...
    Puolitoista vuotta sitten en tiennyt läskipyöristä muuta kuin sen, että halusin sellaisen. Rahoituksen järjestyttyä tilasin Kona WO:n ja sillä on nyt menty joko oikein tai väärin ajaen, luultavasti sekä että. Muista läskipyöristä ei ole ajokokemusta.

  14. #1994
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    No fuck... kiva täs vaiheessa sit tietää, että valitsin sit väärän pyörän (white vs. silverback). Itse en oikein tajua muiden kalikoiden päälle mitään, paitsi tuijotan itse vain sitä takavaihtajaa ... kavereita tuli taas kuunneltua enemmän kuin tätä forumia...
    Ei ole olemassa oikeaa valintaa. On vain erilailla vääriä. vaikka pistäisit pyörään 10ke, niin silti jokin toinen olisi ... erilainen
    Jos tykkäät ajaa niin pyörän valinta oli oikea. Murehdin pyörän valintaa vasta sitten jos ei oikesti tykkää ajaa sillä. Muista kuitenkin varata kunnolla aikaa pyörän säätämiseen. Esmes satulan siirto eteen-taaksepäin 5mm välein muuttaa hurjasti ajo- ja polkemistuntumaa. samaten satulan kulma ja korkeus. Kirjaviisaudet näissä asioissa on vain suuntaa antava koska jokaisella on oma käsitys ajamisesta... mikä muuttuu ajan kanssa.

    Ainakin itse olen täysihn tyytyväinen Scoop:iin ja nimenomaan geometrian vuoksi. Whiten L-kokoinen ei olisi ainakaan minun ajamisessa yhtä hauska kuin Scoop. Ajaminen on hupaa ja sitä hauskempaa mitä pahempi paikka. Mietin niitä napoja ja pinnausta sitten kun alkaa ajamisessa tuntua ongelmia. Tee sinäkin niin. Nyt vaan aja ja fiilistele.

  15. #1995
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Rock, kiitoksia kannustuksesta jätkät, kylhän se siitä.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  16. #1996
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Scoopissa ainoa XT:n osa on takavaihtaja, jolla ei ole niinkään paljoa merkitystä. Whitessä on läpiakselit, kuitukeula.

    Tuossa hintaluokassa jostain on aina pakko joustaa, niinkuin hyvin näkee molempien pyörien osalistoista. Ja osia voi aina päivittää jälkikäteen. SLX:n jarrut saa esim. satasella. Mulefutin vanteet 110e/kipale tms.
    Pitää muistaa vanteita parantaessa, että välttämättä ei riitä ne 110€ kipale kehät. Menee luultavasti pinnat 50€ uusiksi ja, jos joutuu työn teettämään jossain siihen uppoaa helposti 100€ = 360€.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #1997
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Pitää muistaa vanteita parantaessa, että välttämättä ei riitä ne 110€ kipale kehät. Menee luultavasti pinnat 50€ uusiksi ja, jos joutuu työn teettämään jossain siihen uppoaa helposti 100€ = 360€.
    ^ 370€ tuolla yhtälöllä.

    Mut jos vaihtaa vaikka samat Blizzerkit alle mitä Scoopyssä (pitäis olla) niin säästyy muuan kymppi. Eiks tuossa oo samalla tyylin pinnoitus kuin Whiten Jalco Snoy80 -kehissä eli pinnat saattais käydä?

  18. #1998
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Pitää muistaa vanteita parantaessa, että välttämättä ei riitä ne 110€ kipale kehät. Menee luultavasti pinnat 50€ uusiksi ja, jos joutuu työn teettämään jossain siihen uppoaa helposti 100€ = 360€.
    Tottahan tuo on. Itsellekin tuli kiekkoihin napoja vaihdatettaessa yllätyksenä, että 2fat:ssä olleet pinnat ei käyneetkään enää, vaan olivat alunperinkin liian lyhyitä. Ja kun pinnat oli vielä olleet liian tiukalla, niin oli toinen kehäkin halkeillut muutamista reijistä. Lopullisen kustannuksen näkee vasta kun kävelee kaupasta ulos.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  19. #1999
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Näin toisessa ketjussa Kona Wo pyörän ja se oli mielestäni aika r..a... aika pieni runko laskeutuu alaspäin kahden jättipyörän väliin. Outo geometria. Kona Wo oli neljäs listallani ja sitä en ole nähnyt edes livenä.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  20. #2000
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    ^ Saa sitä ihan XL-kokoisenakin, jos sellaisen ulkonäkö on miellyttävämpi

    Wo:n koeajokokemukseni: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...45#post2438345

  21. #2001
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Näin toisessa ketjussa Kona Wo pyörän ja se oli mielestäni aika r..a... aika pieni runko laskeutuu alaspäin kahden jättipyörän väliin. Outo geometria. Kona Wo oli neljäs listallani ja sitä en ole nähnyt edes livenä.
    Jos Hki on tuttua niin Herttoniemessä on Hi5bikes joka myy Konaa. Heidän kanssaan voi sopia koeajosta niin että siellä on sopivan kokoinen fillari ajokunnossa. Ei tarvi kun jättää henkkarit kauppaan niin voi käydä lähimaastossa testaamassa. Siellä osataan myös neuvoa sopivan koon valinnassa.

  22. #2002
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Siellä osataan myös neuvoa sopivan Woon valinnassa.

  23. #2003
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos Hki on tuttua niin Herttoniemessä on Hi5bikes joka myy Konaa. Heidän kanssaan voi sopia koeajosta niin että siellä on sopivan kokoinen fillari ajokunnossa. Ei tarvi kun jättää henkkarit kauppaan niin voi käydä lähimaastossa testaamassa. Siellä osataan myös neuvoa sopivan koon valinnassa.
    Juurikin näin. Pääsin koeajamaan sekä Konaa, että Mondrakerin Panzeria Hi5:ssa. Jäin pohtimaan muutamaksi päiväksi ja kävin vielä toistamiseen testaamassa Panzeria ja nyt se on ollut kotona jo 4 kuukautta. Kona tuntui enemmän retkipyörältä ja se kirkas sininen ei ehkä ollut minun väri, mutta ne on makuasioita. Koeajoin samana syksynä myös XXL Fatit ja en tykännyt. Koeajot on ihan ehdottomia, jotta voi vertailla kunnolla. Koeajo kaupan parkkipaikalla ei vielä kerro paljoa. Hi5 liikkeestä suuntasin Herttoniemen vesitornin kallioille, niin sai hyvän tuntuman eri pyöriin. Fat kuume oli kyllä hanurista. Vuosi sitten testasin paria eri fättiä ja se oli siinä. Koko kesän pohdin, että koska sen ostan. Sekuntiakaan en ole hankintaa katunut.

  24. #2004
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Itse olen ajanut ajanut nyt 1,5 vuotta Whiten 2fat proolla. Olen vaihtanut siihen hiilarikeulan, 1x10 vaihteet ovaalilla, stemmin, tangon, renkaat, hissitolpan, keskiön ja jarruihin pehmeämmät EBC:n palat ja eteen paremman jarrulevyn.

    Vaihto uuteen ollut mielessä tässä koko kevään, mutta vaikka porukkalenkeillä testannut Muklukkia, Dudea, Felt DD :tä niin en ole vieläkään oikein keksinyt mitä saisin irti uudesta pyörästä. Whiten 2fat:a on haukuttu pitkästä chainstaysta ja perän joustamisesta. Joku toinen runko olisi ehkä vähän jäykempi ja ketterämpi.

    Koeajoissa on se vika että ei niissä ei yleensä saa säädettyä satulan etäisyyttä/kulmaa, stemmin pituutta tai tangon korkeutta niin valinta saattaa mennäkin vain pyörään jossa sattui olemaan sen hetken geo itselle sopiva.

  25. #2005
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Koeajoissa on se vika että ei niissä ei yleensä saa säädettyä satulan etäisyyttä/kulmaa, stemmin pituutta tai tangon korkeutta niin valinta saattaa mennäkin vain pyörään jossa sattui olemaan sen hetken geo itselle sopiva.
    Juuri noista syistä koeajo on usein monien yliarvostama. Pahimmasta päästä joku parkkispyörittely. Se ei välttämättä paljon kerro.

    Kunnollisessa koeajossa pitäisi juurikin voida ohjaamo säätää aina sopivaksi, ja samanlaiseksi. Eli tarvittaessa toinen stemmi ja satulatolppa, ehkä satulakin. Tietysti myös koeajajan pitää pystyä selkeästi määrittelemään nämä kun koeajopyörää säädetään.
    Vasta tämän jälkeen koeajo vastaa tarkoitustaan. Eli voidaan keskittyä pyörän ominaisuuksien tutkimiseen, eikä vaikka enemmän tai vähemmän poikkeavan ajoasennon kanssa toimeen tulemiseen.
    Ja tietysti sen koeajon pitäisi vielä olla kunnollinen maastolenkki.
    Ja sitten vielä eri koeajojen välillä ei saisi kulua pitkää aikaa että muistaa tuntuman.

    Jokainen ymmärtää että aika vaikea tämmöiseen optimaaliseen vertailemiseen on päästä. Onnella on siis usein huomattava merkitys pyörän valinnassa.

    Bansku, olet kyllä sen verran speksannut fillaria, ja epäilemättä niin että sopii paremmin itselle, että ei ole ihme ettei muiden kulkineet tunnu paremmilta. Varmaan mukava ajaa.

  26. #2006
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Juuri noista syistä koeajo on usein monien yliarvostama. Pahimmasta päästä joku parkkispyörittely. Se ei välttämättä paljon kerro.

    Kunnollisessa koeajossa pitäisi juurikin voida ohjaamo säätää aina sopivaksi, ja samanlaiseksi. Eli tarvittaessa toinen stemmi ja satulatolppa, ehkä satulakin. Tietysti myös koeajajan pitää pystyä selkeästi määrittelemään nämä kun koeajopyörää säädetään.
    Vasta tämän jälkeen koeajo vastaa tarkoitustaan. Eli voidaan keskittyä pyörän ominaisuuksien tutkimiseen, eikä vaikka enemmän tai vähemmän poikkeavan ajoasennon kanssa toimeen tulemiseen.
    Ja tietysti sen koeajon pitäisi vielä olla kunnollinen maastolenkki.
    Ja sitten vielä eri koeajojen välillä ei saisi kulua pitkää aikaa että muistaa tuntuman.

    Jokainen ymmärtää että aika vaikea tämmöiseen optimaaliseen vertailemiseen on päästä. Onnella on siis usein huomattava merkitys pyörän valinnassa.

    Bansku, olet kyllä sen verran speksannut fillaria, ja epäilemättä niin että sopii paremmin itselle, että ei ole ihme ettei muiden kulkineet tunnu paremmilta. Varmaan mukava ajaa.
    Ymmärsinkö nyt oikein, että ei edes kannata koeajaa jos ei ensin mene pyörän kanssa bikefittingiin?

  27. #2007
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Niinhän tuo väittää
    Aika montaa kymmentä pyörää olen koeajanut ja muutaman ostanutkin ja kyllä sillä parkkispyörittelylläkin löytää eroja kun vähän miettii mitä hakee ja kokeilee.

  28. #2008
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    En ole väittänyt mitään mistään bikefittingistä. Koeajoon voi tietysti mennä aina. Mieluiten tietysti selvinpäin ja kypärä päässä.
    Mutta tottumaton ja pyöriä vähemmän tunteva henkilö, siis sellainen joka eniten hyötyisi koeajoista, huomaa helposti suurimmat erot sellaisista asioista joita usein muutetaan ja on helppo muuttaa, joita ovat juuri luettelemani asiat. Ja ne ei kutenkaan ole tärkeimpiä. Siksi ne pitäisi olla ensin kohdallaan että saataisiin suurin hyöty.
    Minun puolestani jokainen saa tehdä ihan kuten haluaa. Minulle aivan samantekevää. Hyvää kevättä.

  29. #2009
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Koeajoissa on se vika että ei niissä ei yleensä saa säädettyä satulan etäisyyttä/kulmaa, stemmin pituutta tai tangon korkeutta niin valinta saattaa mennäkin vain pyörään jossa sattui olemaan sen hetken geo itselle sopiva.
    Jess, ton allekirjotan!

    Monessa koeajamassani pyörässä (parkkipaikka pyörittelyssä) oon huomannut,että ohjaamo on liian pitkä ja stonga liian alhaalla suhteessa satulaan. On hankala saada käsitystä pyörän soveltuvuudesta omaan käyttöön, jos ajoasento on paska.

    Koeajotilanteessa olisi hyvä pystyä vaihtamaan vähintään erilainen stemmi, koska parin sentin muutos stongassa voi muuttaa pyörän ajettavuutta paljonkin.

  30. #2010
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Olisi tarkoitus hankkia talouteen pari fatbikea ja kyselin jo merkkikohtaisissa topiceissa tavaratelineiden sopivuutta kyseisiin malleihin (Scoop ja Wo). Näitä asioita on varmaan foorumilla jo pohdittu aiemmin, mutta tieto alkaa näillä foorumin aihejaoilla pirstaloitumaan aika tehokkaasti. Olisiko aika perustaa fatbike- osasto tai tällaisille FAQ tason kysymyksille sticky- ketju.

    Jotta ei menisi offariksi, niin löytyykö markkinoilta vaaleanpunaisia tai violetteja entry level- tason pyöriä? Maxx.de vastaa huutoon rahalla väriasioissa, mutta onko muita? Kiinnikkeet tarakalle must. Auto meille hankittiin aikoinaan sillä perusteella, että sai ison myyrän mukana ja väri oli oikea. Se niistä järkihankinnoista

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •