MPMessutGiantGarminElectrobike
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 43 / 43

Aihe: Kannattaako 26"?

  1. #31
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    509
    Kakskutonen on semmonen järkkymättömän asiantuntijan valinta. Isopyörä ja välimalli sopii, jos tanssii mainosmiesten pillin tahdissa, eikä omaa ymmärrystä löydy riittävästi. Eikä tasan mitään hymiöitä tähän.
    Kolmekutonen on toki hyväksyttävä ja suositeltava pyöräkoko. Saispa siihen plussarenkaita.
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

  2. #32
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    Kakskutonen on semmonen järkkymättömän asiantuntijan valinta. Isopyörä ja välimalli sopii, jos tanssii mainosmiesten pillin tahdissa, eikä omaa ymmärrystä löydy riittävästi. Eikä tasan mitään hymiöitä tähän.
    Kolmekutonen on toki hyväksyttävä ja suositeltava pyöräkoko. Saispa siihen plussarenkaita.
    Sehän on kuitenkin ongelma kun nuo mainosmiehet soittaa pilliä massat seuraa. Myyntiä lisää mielikuva menestys kilparadoilta. Maailman kärki ajaa isopyörillä voittoon, Vaikka sama kuski olisi voinut voittaa kakskutosella.
    Ei sen puoleen onhan nykyään pyörät todella hienosti tehtyjä ja varmasti monet ominaisuudet on myös parantuneet, kun paremmin ymmärretään valmistus materiaaleja.
    Täällä on tullut hyviä kommentteja niin puolesta että vastaa, kiitos siitä.
    Ainakin itselleni on tullut mielikuva ettei 26" ostamiselle ole mitään estettä, osia saa jatkossakin. Ja ennen kaikkea kovaa sekin(26") kulkee jos jaksaa polkee.

  3. #33
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    757
    Vuonna 86 vituti kun 26seen ei saanut renkaita, se oli nääs muoti 584 eli 27 silloin. Esim.Oiva. Aiheutti ihmetystä pyöräliikkeissä. Vuonna 2012 vituti kun elämäni oli mennyt hukkaan, kun tuli 29 ja olin ajanut koko parhaaan(heheh) miehuuteni 26sella.
    Onneksi tuli Bläski.
    Tunne kun näin maastopyörän vuonna 86(Nisiki barbarian) oli sanoinkuvaamattoman ihana.
    Voi jee, joka aamu olen kiitollinen kaikille länsimaisille Jumalille , että olen saanut syntyä pyöräilijäksi.

  4. #34
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Neljännen täysjouston hankinta, 27plussa, on kyllä liipaisimella ja senhän täytyy olla erilainen. Muuten kyllä nuo vanhat kakskutoset pysyy ja historiallisia ne oli jo 10 vuotta sitten. Vanteitakin niihin saa, pitäisi vähän isommille renkaille vielä oikein hianot kiakot teettää. Noilla mennään loppuun asti.

  5. #35
    Pikaisella läpikäynnillä Fillarifoorumilta löytyy 29" jäykkäperiä mukavasti, esim. KTM Ultra Race tonnin hintaluokassa, Trek Cobia 750 eur hintaluokassa, Canyonin Grand Canyon 1300 ja risat-luokassa. Spessun Cravea, Cube LTD:tä edelleen alle tontulla.

    Joten ei, ei kannata pysyä (väkisin) 26"-maailmassa jos yhtään mietityttää. Jos lähtisin 26" jäykkäperää hankkimaan, niin sen pitäisi maksaa alle 600 euroa. Sitten voisi olla perusteltua...

    Täysin oikea vastaus tähän on ostaa se 26 ja vuoden päästä kaveriksi 29
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  6. #36
    Mää laitoin ekan kunnon pyörän 2008/2009, Cube AMS Comp, se oli kauhean innostava ja sai mut vähän kuntoileen. 2012 vaihoin toiseen samanlaiseen, se oli Race ja sekin oli muuten hyvä, mutta siinä oli muodikkaan leveähkö tanko. Taisin sahata siitä pätkät pois ja sitten se oli aivan huippu, paitti takaiskari oli Foxi jossa oli jo liikaa säätöjä ja siksi siinä oli aina joku pielessä.
    Sitten kasasin täysjäykän 29", mukamas kevyeksi ja nopeammaksi katupyöräksi, mutta sekin tuntui aina kiihtyvän&rullaavan Cubea huonommin, kunnes vaihoin kevyimmät Racing Ralphit alle niin siitä tuli lähes yhtä hyvä, mutta renkaat puhkes joka välissä koska kevyet.
    Sitten möin Cuben ja laitoin Canyonin 29" Spectralin, millä ei tuntunut enään mikään yhtään miltään, jos ei ajanut laskettelukeskuksen rinnettä alas. Möin sen nyt pois ja haaveilin hetken Cube AMS 26" pyörästä, mutta aloin kasaamaan toista nopeampaa läskiä koska ne on pop.

  7. #37
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    En tiedä paljonko 26 ja 29 on eroa jos täysin vastaavaa pyörää ajaa mutta täpäreissä jousitus on kehittynyt todella paljon ja hyvälle 2015 vuosimallin täpärille ei löydy minkään sortin haastetta jostain 2009 tai vanhemmasta vuosimallista. Siinä se ero on, ei renkaan koossa.

  8. #38
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Pikaisella läpikäynnillä Fillarifoorumilta löytyy 29" jäykkäperiä mukavasti, esim. KTM Ultra Race tonnin hintaluokassa, Trek Cobia 750 eur hintaluokassa, Canyonin Grand Canyon 1300 ja risat-luokassa. Spessun Cravea, Cube LTD:tä edelleen alle tontulla.

    Joten ei, ei kannata pysyä (väkisin) 26"-maailmassa jos yhtään mietityttää. Jos lähtisin 26" jäykkäperää hankkimaan, niin sen pitäisi maksaa alle 600 euroa. Sitten voisi olla perusteltua...

    Täysin oikea vastaus tähän on ostaa se 26 ja vuoden päästä kaveriksi 29
    Kuumeisesti olen noita selaillut. Harmittaa vetkuttelun takia meni Canyonin 26" täysjousto hiilikuitu rungolla. Olisi ollut aika saman tyyppinen kuin entinen.

  9. #39
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Mää laitoin ekan kunnon pyörän 2008/2009, Cube AMS Comp, se oli kauhean innostava ja sai mut vähän kuntoileen. 2012 vaihoin toiseen samanlaiseen, se oli Race ja sekin oli muuten hyvä, mutta siinä oli muodikkaan leveähkö tanko. Taisin sahata siitä pätkät pois ja sitten se oli aivan huippu, paitti takaiskari oli Foxi jossa oli jo liikaa säätöjä ja siksi siinä oli aina joku pielessä.
    Sitten kasasin täysjäykän 29", mukamas kevyeksi ja nopeammaksi katupyöräksi, mutta sekin tuntui aina kiihtyvän&rullaavan Cubea huonommin, kunnes vaihoin kevyimmät Racing Ralphit alle niin siitä tuli lähes yhtä hyvä, mutta renkaat puhkes joka välissä koska kevyet.
    Sitten möin Cuben ja laitoin Canyonin 29" Spectralin, millä ei tuntunut enään mikään yhtään miltään, jos ei ajanut laskettelukeskuksen rinnettä alas. Möin sen nyt pois ja haaveilin hetken Cube AMS 26" pyörästä, mutta aloin kasaamaan toista nopeampaa läskiä koska ne on pop.
    Tuo on yksi pelko.
    Nyt kun ajan vakio lenkin GT:llä menee Cubeen verrattuna selkeästi hitaammin. Syy on melko varmasti rengastus.
    Cubessa minullakin oli Racing Ralph takana, se toimi hyvin. GT:ssä joku perus Maxxis.

  10. #40
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    täpäreissä jousitus on kehittynyt todella paljon ja hyvälle 2015 vuosimallin täpärille ei löydy minkään sortin haastetta jostain 2009 tai vanhemmasta vuosimallista. Siinä se ero on, ei renkaan koossa.
    Onko näin? Mikä on niin radikaalisti muuttunut? Minusta vuosimallin 2009 huippupyörät olivat jo aika kehittyneitä laitteita.

  11. #41
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Onko näin? Mikä on niin radikaalisti muuttunut? Minusta vuosimallin 2009 huippupyörät olivat jo aika kehittyneitä laitteita.
    Onhan tuo nyky huippu iskareiden säädettävyys aika eri tasolla kuin vajaa kymmenen vuotta sitten.

  12. #42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    En tiedä paljonko 26 ja 29 on eroa jos täysin vastaavaa pyörää ajaa mutta täpäreissä jousitus on kehittynyt todella paljon ja hyvälle 2015 vuosimallin täpärille ei löydy minkään sortin haastetta jostain 2009 tai vanhemmasta vuosimallista. Siinä se ero on, ei renkaan koossa.
    Tuo mun joutava nostalgiafilosofiointi lähinnä ajoi takaa tuntemuksia vuosien varrelta. Joka kerta kun täpäriä on vaihtanut, on entiset tutut patit poluilla tasoittuneet, mutta samalla "vauhtia ja vaarallisia tilanteita fiilis" on muuttunut harvinaisemmaksi. Nopeus kiistatta nousee, mikä vaatii voimaa, mutta jos sitä ei ole reservissä niin meno menee välillä vähän tylsäksi.

  13. #43
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Tuo mun joutava nostalgiafilosofiointi lähinnä ajoi takaa tuntemuksia vuosien varrelta. Joka kerta kun täpäriä on vaihtanut, on entiset tutut patit poluilla tasoittuneet, mutta samalla "vauhtia ja vaarallisia tilanteita fiilis" on muuttunut harvinaisemmaksi. Nopeus kiistatta nousee, mikä vaatii voimaa, mutta jos sitä ei ole reservissä niin meno menee välillä vähän tylsäksi.
    Samaan fiilikseen pääse jo etujousitelullakin kun perä meinaa pomppia pois polulta kovempi vauhtisessa alamäessä

    Joo en minäkään sano että parempi jousitus on aina yksiselitteisesti hyvä. Välillä on tosi mukava painella cyclolla samoja polkuja pitkin menemään...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •