FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 105 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Itellä nämä ainakin ovat periaatejuttuja. Uskon että huoltojamppa varmasti laittaisi mielellään parempia palikoita jos vain olisi tarjolla. Korjauttelemalla pyörää liikkeessä saa kohdistettua kulut emoyhtiölle ja samalla työtä Suomeen. Jos vaikka ottaisivat opikseen näistä fat 3 ongelmista.

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
    Periaattesta itelläkin kyse. En vaan jaksaisi viedä tuota enää pääkaupunkiseudulle tuon takia, kun saisi pitkäikäisen laakerin pienemmällä vaivalla paikkakunnalta. Pitänee laittaa spostia ja kysellä että ihanko oikeasti jumalauta tällänen pitää hyväksyä

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Juu ei se pointti ollutkaan se työ tai sen kesto vaan lähinnä siis ihmettelin miten huonoa työtä tekevät. Kyllä varmasti on huoltojamppa pyöräyttänyt tuota ja todennu sen huonon pyörimisen. Kaipa ne laskee senkin varaan ettei "kauempaa" tulla takuuta kärttämään tmsp.

En tiedä mutta toi on oikeasti helppo korjata itsekin. Kaippa tuohon jonkun työkalun tarvitsi kuitenkin....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    En tiedä mutta toi on oikeasti helppo korjata itsekin. Kaippa tuohon jonkun työkalun tarvitsi kuitenkin....
    Työkalukin löytyy kyllä. Ei oo siitä kiinni. Asiakkaan kusettaminen ei vaan oo oikein...

^ Yhä elävästi muistan hybridin keväthuollon paljon kehutussa Fillariosassa vaikka tapahtuneesta on jo monta vuotta. Vaihtoivat ketjun, mutta ei ollut asentaja osannut asentaa sitä kulkemaan takavaihtajan läpi oikein. Ketju kulki ylä- ja alarissan välissä olevan poikkituen/ohjurin väärältä puolelta 😂
    Jos olis vaivauduttu pyöräyttämään kampia asennuksen jälkeen olis ääni paljastanut, että asennus oli mennyt reisille,,,

Onku muilla 3lite omistajilla sattunut sellaista, että ketjun ollessa edessä pikkurattaalla, ketju jää hankalammissa paikoissa ison rattaan ja chainstayn väliin ja meno tyssää heti.
    Noilla koirankusetuspoluilla eilen tuota esiintyi toistakymmentä kertaa. Ilmeisesti ketju heiluu niin paljon, ottaa kiinni ison rattaan nastoihin ja vaihtajanhäkin ollessa pikkurattaan asennossa kiilaantuu siihen väliin.
    Pitänee vissiinkin joku ohjuri tuohon väkertää tms.
    Ei tuollaista ennen eilistä ole ilmeentynyt

^ Mulla kun oli pikkurattaan ruuvit löystyneet, niin ketju välillä jäi nalkkiin ison rattaan hampaisiin silleen hassusti. En ole varma onko tuossa kyse samasta ilmiöstä

Pitääpä tutkailla huomenissa asiaa.

Onko tuo keskiön laakeri siis vain kiristetty liian tiukkaan huollon toimesta vai onko pyöriminen tuota tasoa vaikka laakerin säätöä löysää?

Pitää sekin huomenna tarkistaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Pitää sekin huomenna tarkistaa.

jkl:stä kun ei vielä xxl löydy niin sovin liikkeen kanssa että vien pyörän paikalliseen pyöräliikkeeseen takuukorjattavaksi (keskiö rahisi jo uutena), max kustannukset 65e jotka xxl hyvitti saatuaan kuitista kopion.

fillariliikkeen toimesta hommattiin myös varaosa (shimano zee) keskiö joka laadultaan vastannee 1589 kappaletta vakio keskiöitä ja hinta töineen jäi 64.80e.

well happy with that.

kiitos kuuluu tässä tapauksessa eräälle kotimaiselle pyörämerkille.

^^^ Eihän tuossa laakerityypissä ole mitään säätömahdollisuutta eikä täten myöskään mahdollisuutta säätää sen paremmin liian löysälle kuin kireällekään 🙄

Oletko Jukkis nyt ihan varma?

Mitä tapahtuu kun tuon "korkin" akselin päästä kiristää liian tiukalle?
    (lisätään vielä selvennyksen vuoksi: toki ensin pitää löysätä kammen juuresta lukituspultit eli kuvassa näkyvät 2kpl kuusiokoloja. sitten akselin päästä "korkilla" asetetaan sopiva kireys eli niin, että pyörii sulavasti mutta klappi poissa, lopuksi lukituspultit kireälle)
    macci muokkasi tätä : 17.03.2016 at 10.04

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti

Mitä tapahtuu kun tuon "korkin" akselin päästä kiristää liian tiukalle?
    (lisätään vielä selvennyksen vuoksi: toki ensin pitää löysätä kammen juuresta lukituspultit eli kuvassa näkyvät 2kpl kuusiokoloja. sitten akselin päästä "korkilla" asetetaan sopiva kireys eli niin, että pyörii sulavasti mutta klappi poissa, lopuksi lukituspultit kireälle)
    Juu. Tolla konstilla se järkevöityi. Siltikin hassua ettei ammattilainen osaa sitä oikein säätää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    ^ Mulla kun oli pikkurattaan ruuvit löystyneet, niin ketju välillä jäi nalkkiin ison rattaan hampaisiin silleen hassusti. En ole varma onko tuossa kyse samasta ilmiöstä
    Eipä ollu ruuvit löysällä ei tota esiinnä kun sellasella hankalasti edettävällä, pomppivalla ja kävelemällä monttuiseksi saadulla uralla missä itselle ainakin vaikeata edetä tasaisesti ja heilumatta. Tasasempi polku kun on niin ei onkelmaa.

Olisko sitte joku ohjuri paikalaan tuohon kiristämään ketjua tms.

^plussa mallin ns.kytkimellinen takavaihtaja, pitää ketjun paremmin kireällä

^Pitääpä laittaa harkintaan tuollainen.

Taas kun otin palat pois takajarrusta niin nesteessä olivat. Se saatana vuotaa edelleen😤

Alkaa jo pikkasen v-käyrä nousemaan väkisinkin.

Saiskohan kohta jo erimalliset jarrut tähän kun ei toi korjaamalla näytä paranevan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Sori, olin varma mutta väärässä. Ajattelin putkiaivoillani tuota mun Fat1 Pro:ta, jossa erilainen tsydeemi

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    ^plussa mallin ns.kytkimellinen takavaihtaja, pitää ketjun paremmin kireällä
    Onkos 9speed kytkimellisiä vaihtajia olemassa? Jos on niin mistä löytyy?

Ei ole olemassa. Vain 10 ja 11speed.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Sori, olin varma mutta väärässä. Ajattelin putkiaivoillani tuota mun Fat1 Pro:ta, jossa erilainen tsydeemi
    Mutta on siinäkin sivuttaisjännityksen säätö - spacereilla ja aaltoprikalla.

Niinpä joo en ajatellut loppuun saakka. Eihän niitä ole kun museo tekniikalla toteutettu nämä läskit

Mitäs kaikkea tähän lite 3 pitikään päivittää jos haluaa sen 1x10 vai 11?
    Takavaihtaja.
    Taakse uus pakka?
    Eteen ratas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Mitäs kaikkea tähän lite 3 pitikään päivittää jos haluaa sen 1x10 vai 11?
    Takavaihtaja.
    Taakse uus pakka?
    Eteen ratas.
    10 tai 11 spd vipu.

http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ade-kit-512319

Tuohon vielä lisäki racefacen nw eturatas.

Mulla 3litessä 1x9.
    Ovaali 28 ratas ja 12-36 pakka

budjettiratkaisu: 1x9 = vakioeturattaat pois ja joko 64bcd tai 104bcd narrow wide eturatas kiinni (Raceface, Absoluteblack tms). Itse tekisin tämän 64bcd rattaalla esim 26 tai 28 ovaali (jolloin voi käyttää alkuperäistä 11-32t takapakkaa). Vakiokammet sen verran leveät, että myös 64bcd rattaalla on ketjulinja aika ulkona ja isokin rengas mahtuu. Lisäksi ketjun katkaisuun ja uudelleen liittämiseen työkalu ja liitospinni jos meinaa ottaa etuvaihtajan irti. Uusi 9spd ketju ei myöskään huono optio. Riskinä on, että kovemmassa ajossa voi ketju tippua kun takavaihtajassa ei ole kitkakytkintä. On myös täysin mahdollista, että mitään ongelmia ei ole (esim itsellä on 3Litessä 10spd takavaihtaja 1x10 setupissa ilman kytkintä eikä ole kertaakaan ketju tippunut). Tämä siis jos haluaa etuvaihtajasta eroon mahdollisimman pienellä hinnalla. Pikkurahalla saa myös päivitettyä 12-36 9spd takapakan joka sopivampi 1x setuppiin

nopea yhteenveto 1x10:

- vanha ketju poikki ja pois, etuvaihtaja ja liipasin pois, vanha pakka, takavaihtaja ja liipasin pois

uudet palikat

- triggeri elikkä vipu eli liipasin, esim 10spd Shimano Zee, SLX, XT tms
    - takavaihtaja, esim 10spd Shimano Zee tai SLX tai XT, kitkakytkimellinen malli eli Shadow PLUS
    11-36 pakalle em Zee (toki medium SLX tai XT käy myös):
    esim http://www.bike-discount.de/en/buy/s...2-11-36t-36175
    11-40 pakalle SLX tai XT medium-häkkinen (Zeessä ei taida pituus riittää)
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...dow-plus-48849
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ow-black-36249

- 10spd pakka, esim perus 11-36 SLX (tai XT jos haluaa kevyemmän ja modattavamman) tai esim Sunrace 11-40 tai 11-42, Sunracea saa esim ridemore.fi tai lundberg247.fi
    - 10spd ketju, esim KMC tai Shimano
    - 64bcd tai 104bcd Narrow Wide eturatas, 3FAT Liten tapauksessa ottaisin itse 64bcd 26 tai 28 (ovaali tai pyöreä) - Absoluteblack, Raceface tms
    macci muokkasi tätä : 18.03.2016 at 08.19

Kiitos nämä ohjeet hyviä. Sitten kuka tilaa kaikki edellä mainitut hilut, niin laiskoille valmiit linkit tänne ;-) Tänx

Ja kertoo samalla pitääkö sen takavaihtajan olla pitkä vai lyhyt häkkinen

Lisäsin takavaihtajan osalta infoa ja parit linkit. Oma suositus tuohon olisi 26 tai 28 eturatas (ovaali) ja 11-36 taakse ja lyhythäkkinen Zee. Pieni ratas edessä antaa enemmän maavaraa ja lyhythäkkinen takavaihtaja ei osu esteisiin niin helposti kuin pitkä tai medium. Samoin 11-36 pakka halvempi ja kevyempi kuin 11-40/42. Kevyintä mahdollista välitystä etsivä ottaa toki 26 eteen ja 11-42 taakse =)

Kyl noi jarrupalat on kuraa alussa piti ihan ok sit ku kastu nii kauhee ääntely alko ja pito hävis no käytin uunissa ja pesin bräklinil ja taas palas pito.
    Mut nyt ku satuin ajamaan märäl ilmal ni pito hävis taas ja ääntää perkl....
    Mitkä palat tonne käy noiden orkkiksien tilalle..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Mitkä palat tonne käy noiden orkkiksien tilalle..?
    En tiedä missä majailet, mutta kuten tuolta ylempää voit lukea, minä taapersin laiskana Sellon Prismaan vanha pala mallina mukana ja valkkasin sieltä Marwin palat tilalle. Loppui kiljuminen/parkuminen laakista 👍

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •