GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 8 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Oikeesti ketjut poikki vai olisko vain liitin irronnut kuten yleensä?

.
    Voihan tuo olla liitinkin mikä antoi periksi. Onko näihin olemassa laadukkaampia ketjuja vai pitäisikö se vain hakea motonetistä uusi HG54 ketju? Liitinkin löytyisi mutta säästän sen myöhemmäksi kun ketju antaa periksi paikassa mistä ei kukaan pääse pelastamaan. Kyllähän tuon ketjun voisi uusia jo muutenkin.

Onhan niitä esim KMC ketjut on hyviä ..Niistä hyviä kokemuksia. .☺

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Se vaan, ku tuossa on kmc:n x10 jo tehtaalta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 7-spoke Katso viesti
    Se vaan, ku tuossa on kmc:n x10 jo tehtaalta...
    Jätskiauton KMC x10RB petti mulla aika nopsaan, alta sadan kilsan. Katkoskohdasta toinen puoli oli vähän mutkalla ulospäin, ehkä jotain jääny ketjun ja rattaan väliin ja kammennu sen poikki. Itse tilannetta en kyllä huomannut, ketjut napsahti vasta tiellä ylämäessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Oot vaan tottonu täpäriin.
    Tuli käytyä tos vanhalla jäykkäperäsellä lenkillä ja se vasta hytkyki ja ihan pelkällä pyörätiellä johon jalankulkioitten jäljet kovettunu. huomattavasti enemmän ku läski. Hammaskalusto remonttiin. ...
    Se hytkyminen tulee renkaista. fillari pomppii useita senttejä aivan tasaisellakin pinnalla. Vähän kovemmat paineet auttaa toki mutta olisi kiva ajaa superpehmeillä niin että rengas painuu liki kolmanneksen.

Kyllä oli vinkeää kun hissitolpalla pudotti satulan alas. Pystyi pudotelemaan alas paikosita missä vanhalla täpärillä ei voisi kuvitellakaan selviävänsä ehjänä, edes kesällä.
    Mitä teknisempi paikka sen hauskempaa. Myös ylöspäin voi vedellä ajolinjoja mitkä tavallisilla renkailla täpäräillä johtaa välittömään jalkautumiseen.
    Leveät pehmeät renkaat, matala vaakaputki, pidempi akseliväli ja alemmas putoavat satula. Odotan kesää että pääsee oikein kikkailemaan kivikkoihin... ta oikeastaan se on hauskaa nytkin (edessä Dillinger 5).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Se hytkyminen tulee renkaista. fillari pomppii useita senttejä aivan tasaisellakin pinnalla. Vähän kovemmat paineet auttaa toki mutta olisi kiva ajaa superpehmeillä niin että rengas painuu liki kolmanneksen.
    Vaihda vaihdetta tai nopeutta, niin että pääset polkemaan/pyörittämään eri kiertosnopeudella kuin pyörän ominaishytkymisresonanssitaajuus on

No sit Shimano ketjut tai sram. .😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 7-spoke Katso viesti
    Vaihda vaihdetta tai nopeutta, niin että pääset polkemaan/pyörittämään eri kiertosnopeudella kuin pyörän ominaishytkymisresonanssitaajuus on
    Vauhti vähentää hytkymistä mutta ei vaan pysty kun ei kykene Tämä taitaa olla sellainen läskien ominaisuus minkä joutuu maksamaan isosta ilmatilasta. Ehkä jousitus auttaisi. No, parasta on olla useampi erilainen pyörä. Se hytkyminen alkaa rasittamaan selkää.

Scoop Fattyllä liikenteessä https://youtu.be/vw6fTaYum6g Alkuperäisestä kokoonpanosta on vaihtuneet vain satula, gripit, polkimet ja voimansiirto 1x10:ksi 28T ovaalilla eturattaalla. Ketjukin on alkuperäinen, vaikka on mulla XT-ketju varalla.
    utsjoenmtbreitit.weebly.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thm Katso viesti
    Scoop Fattyllä liikenteessä https://youtu.be/vw6fTaYum6g .
    Noniin hyvä video. Mikäs kamera?
    Hyvä tuol pohjosemmassa ajella nuita moottorikelkkareittejä ku näkee vähä kauemmas.
    Bongasin myös rovaniemeltä videon. Olikos se sun tuotantoa kans? Meneeks oukulla ihan vartavasten tehtyjä fatbike polkuja?

^Joo on mun kuvaama se Rovaniemi videokin. Oukulla on yksi reitti, joka on tehty fatbikeille, mutta sen karttaa ei ole taidettu vielä julkaista. Se seurailee osittain Rollo mtb reittiä ja ymmärtääkseni reitti on myös tarkoitus merkitä maastoon. Siinä Rovaniemi videossa alkuosan jäällä ajelun jälkeen on pari minuuttia sitä reittiä, loput on talvikävelyreittiä yms polkuja. Kamera on Garmin Virb Elite.

Hieno video mutta missä kohdassa se maastopyöräilly oli Tuoha on ihan sama kuin olisi syrjäseudun teillä ajanut.

On niin hyvä pyörä, että näyttää helpolta

Tänään oli hyvä keli lyhyesti ulkoiluttaa Scoopia. Ilma oli +8 astetta. Polkujen sivuilla lumi oli, sanoisko pehmeää.
    Tavallisella täpärillä ei olisi ollut mitään toivoa ajaa. Scoopilla meni mukavasti ja taas tuli vähän kokeiltua oikeaa maastoajoa eli palajastunutta kivikkoa. On se vaan hieno ajaa.

Kannattaa ottaa sopivan iso runkokoko missä on mahdollisimman pitkä akseliväli. Stemmiä voi sitten lyhentää jos siltä tuntuu. On vaan niin kiva pudotella jyrkistä paikoista alas ilman pelkoa ympäri menosta. Ja tosiaan ICE V8 hissitolppa (31.6mm) sopii kuin nenä päähän Scoopiin.

Onko muuten käsitystä saisiko scoopin takanapaan tiheämpää räikkää??

Sivusta seuranneena näyttäis siltä,että huoltohommelit ei toimi. Kuulemma huoltosopimus tehty Suomen Polkupyörätukun kanssa ja frendi,kun vei Scoop Fattya sinne näytille, kun takarengas klappasi jonkin laakeri/laakeripesävian takia, niin eivät edes tienneet olevansa valtuutettu huoltoliike.
    Ottivat fillarin kuitenkin valohoitoon, mutta mitään korjaavaa toimenpidettä ei oltu tehty ja oli todettu "no toivottavasti pystyt elämään sen asian kanssa". Sama klappi takarenkaassa jatkuu, eikä uskalla ajaa.

No huhhuh. .ei tiedä ...hyvin menee mut menköön. .😬

Saako tähän Scoop Double 2016 malliin järkevästi tarakkaa kiinni? Ortlieben laukun pitäis kulkea mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Saako tähän Scoop Double 2016 malliin järkevästi tarakkaa kiinni? Ortlieben laukun pitäis kulkea mukana.
    http://www.axiomgear.com/products/ra...iner/fatliner/
    Toi näyttäs semmoselta joka menis fattyyn. Varma en ole. Yks reikä vapaana akselin vieressä. ja yläpään kiinnitys yhellä mutterilla. Sivureikiä ei ole. (eyelets) vissii niitten nimi.
    Ainoa mitä en ymmärrä on "fits dropouts spaced 170-190mm" että mitä sillä tarkotetaan

Oletan että doublessa on myös samat reijät

Näitä Bilteman tarakoita on moneen läskiin soviteltu kohtuu helposti: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ia-2000019090/

Tuo hcfreakin postaama malli (kiitos löydöstä) näyttäisi laskevan Ortlieben painopistettä hieman alemmas. Täytyy olla yhteydessä valmistajaan ja kysellä sopivuutta.

Morjensta!

Nöösi kyselee jälleen... Minkäslaiset laadukkaat flättipolkimet kannattaisi Scooppiin hommata? Alkuperäisistä lähti jo ne "hienot" heijastimet irti! Eli minkäslaisia flättejä olette Scooppiin päivitelleet?

Flätit kyllä sopii läskiin talvikäytössä(kin). Täällä jossain on flättipolkimista oma keskustelu. Sieltä löytyy hyviä vinkkejä!

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

^ Tällaiset on Scoopissa minulla http://www.alltricks.com/mtb/pedals/flat-pedals/dartmoor-pair-pedals-stream-pro-white-158-139802.htm

Tärkeää polkimissa (IMO) on se että laakerien kohdalla olevat patit ei nouse ylemmäs kuin polkimen runko ja että piikkejä on myös akslin kohdalla.
    Nämä on paremmat kuin mitkään aiemmat mitä on tullut kokeiltua 20-70e hintaluokassa eikä edes painavat. Tossu pitää todella hyvin eikä tossun pohjan harkkokuvion vuoksi tule sellaista tunnetta että piikit olisi niissä urissa. Itse arvostan tossun pitoa enemmän kuin hitusen pienempää painoa.

Muutes tämä toimii erittäin hyvin Scoopissa http://www.alltricks.com/mtb/seatpos...00-166949.html
    Halkasija on 31.6mm (muistaakseni).

Erittäin paljon kiitoksia vinkistä! Laitetaanpa tilaukseen. Yritin hakea noita poljin keskusteluja haulla mutta ei tuntunut löytyvän... voi hyvin olla käyttäjävirhe ) Itse olen Scooppiin ollut erittäin tyytyväinen, tuntuu että rahalle sai juuri sopivasti vastinetta. Vaihdettavat osat tällä hetkellä nuo polkimet ja stemmi! Muuten kaikki toimii niinkuin pitääkin!

Minä olen näihin ollut tyytyväinen omassa Fattyssä: http://www.bikeshop.fi/Polkimet_DMR_...-K9/&listpos=3

http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod122950

-halvat
    -kevyet
    -Evo mallissa ei pattia akselin kohdalla
    -pitkät piikit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Minä olen näihin ollut tyytyväinen omassa Fattyssä: http://www.bikeshop.fi/Polkimet_DMR_...-K9/&listpos=3
    Minulla on ollut tuollaiset. Enää ei tule.

Joo häätyy kytätä jos tarjouksesta löytäs. Aika tyyris tolppa.
    Tos olis vähäsen järkevämpään hintaan: http://www.fillaritori.com/topic/672...thudbuster-st/

Jaa onkos löytyny mitään toimivaa takalokaria scoopille? Kokeilin tos tota zefal shield lite XL:ää mut tuo on aivan riittämätön.

Jaa onkos löytyny mitään toimivaa takalokaria scoopille? Kokeilin tos tota zefal shield lite XL:ää mut tuo on aivan riittämätön.
    Samainen asia kiinnostaa.
    Eteen löytyikin hyvä. Tulee vinoputkeen kiinni ja on pitkä. Suojaa hyvin eikä paina oikeastaan ollenkaan. Merkkiä en nyt muista.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27