ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 321 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 221 271 311 319 320 321 322 323 331 371 421 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.601 - 9.630 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veekoo Katso viesti
    Onko nuo sun ilmoittavat luvut jostain valmiista paketista vai laskitko itse kennojen nimellisarvojen mukaan. Minä pääsen itse laskemalla eri lukuihin...

Koska yksi 18650 kenno on tyypillisesti 3.6V, niin tuossa 8 kennon ja 7.2V paketissa on kennoja 2 sarjassa ja 4 rinnan. Kun pistät 2 kpl 3.6v/3400mAh sarjaan, saat 7.2V/3400mAh. Kun pistät tuollaisia neljä rinnakkain saat 7.2V/13600mAh. Riittääkö? Laskinko oikein?
    Tiedot ovat tuotteen kuvauksista (http://shop.velotec.fi/product/50/fl...o-xm-l2-3000lm). Eli nopealla päättelyllä on käytetty 3.7V kennolla jotta saadaan sarjassa tuo 7.4V. Ja kerta paketissa on 8 kennoa niin yhden kennon kapasiteetti pitäisi olla siten 2200mAh jotta saadaan tuo ilmoitettu 8800mAh. Hauskinta tietysti on, että akku pakkauksen sinisessä suojakelmussa seisoo 7.4V 1800mAh

Jokatapauksessa etsin siis tuohon lamppuun sopivaa uutta isoa akkua, mieluusti ainakin tuon 8800mAh enemmänkin saa olla ja valmiina pitäisi olla tuo sama liitin mikä Fluxientissa (http://shop.velotec.fi/product/6/flu...u-74-v-8800mah) ja kaiketi aika monessa muussakin pyörälampussa.

Kun tuossa sun alkuperäisessä viestissä mainittiin 8x18650 niin minä harhauduin sen johdosta kennotuslinjalle. Ei tainnut kuitenkaan olla sitä mitä etsit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veekoo Katso viesti
    Kun tuossa sun alkuperäisessä viestissä mainittiin 8x18650 niin minä harhauduin sen johdosta kennotuslinjalle. Ei tainnut kuitenkaan olla sitä mitä etsit.
    Mikäli ymmärsin vastauksesi oikein, niin ei ole sitä mitä etsin. Haluan valmiin pkaetin jonka vain törppään laturiin ja/tai lamppuun ja olen iloinen. Joku muu siis kasannut valmiin paketin.

Täällä useammankin kerran mainostettua ebay kauppiasta suosittelen minäkin. Jos ei oo hirveä kiire saada akkua heti.
    http://stores.ebay.com/aokbattery/
    Tuolta löytyy akkua joka lähtöön haluamillaan liittimillä.
    Itekin tilasin 5600mAh paketin laatukennoilla. Hyvin pelaa.

kaidomainin lamppu tuli vajaassa kolmessa viikossa postiin.

Työpäivän aikana fillarin päälle oli satanut jäistä tihkua joka oli kovettunut lampun pidikkeeseen. Jouduin työntämään lamppua jalustaan normaalia kovakätisemmin, niin pidekeosa murtui. Tämä lampun ja jalustan välinen muovikiinnike tuntuu olevan fillarinlamppujen akilleen kantapää: se on ensimmäiseksi pettänyt omassa käytössäni parissa lampussa per talvikausi. Lamppu jää sen jälkeen taskulamppukäyttöön - mutta mulla alkaa olla niitä jo liikaa. Tämä yksilö oli Sigma Sportster.

Helsingin Polkupyöräilijät

^ Ei ole ollut ongelmana käyttämissäni valaisimissa. Mitä noita nyt kaikkia taas on ollutkaan, tähän ikään ei enää jaksa muistaa
    Kolme viime talvea menty nyttemmin poistomyynteihin ajautuneilla Philips SafeRide ja ActiveRide valaisimilla.
    Ja sitä paitsi: "Kevät tulee, ei valoa !" aika onneksi lähes käsillä jo

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Tämä lampun ja jalustan välinen muovikiinnike tuntuu olevan fillarinlamppujen akilleen kantapää: se on ensimmäiseksi pettänyt omassa käytössäni parissa lampussa per talvikausi.
    Minäkin hankin "kovat" Gopro-kiinnityspalaset lampun kypärään pysyvästi kiinnipulttaamiseen, mutta ennenkuin ennätin asentaa, tulin toisiin aatoksiin; Nykyinen kuminauhakiinnitys taitaa alkeellisuudestaan huolimatta sittenkin olla käytössä kestävämpi. Se kun sallii juuri sopivasti joustoa.

Arkipyörässä valon mukaanotettavuus tietty vaatii pikakiinnikkeen.

Siitä hämmästyttävät 8000 lumenia
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-620...114080_1_style

Täälläkin on porukalla näköjään näitä Fenix BC30R valoja.
    Mietityttää lampussa pari asiaa.
    Onko teillä samallaisia vaivoja?

1. Burst toiminto ei toimi oikein?
    Kun painan pohjassa lampun Burst nappia, niin valo palaa vain noin 2s täydellä teholla ja tippuu sitten 4 tehoon.
    Eli ei sitä 20s mitä pitäisi.
    Tämä tapahtuu myös välillä täydelläkin akulla, mutta usein vajaalla akulla. Kumminkin niin että on vielä 4 tehoa jäljellä.

2. Näyttää myös ettei aika näytöllä pidä paikkaansa?
    Kun ajan 4 teholla ja vaikka näytöllä on 40min aikaa niin se automaattisesti laskee tehoa, siis liian aikaisin.

Vikoja vaiko ominaisuuksia?
    No vikoja tietysti mutta onko samanlaista toimintaa teidän lampuissanne?

Fenixsille laitoin myös äsken s-postia asiasta. Ei vielä vastausta
    Jälleenmyyjän mielestä vähän 50/50 että onko vikoja vaiko ominaisuuksia. Sanoivat kylläkin että saa lähettää takaisin niin tarkistavat lampun toiminnan.
    Ketuttaa vaan lähetellä lamppua ympäriinsä, kun juurikin nyt olisi lampulle tarvetta.

Tässä minun kokemukset Fenix BC30R valosta ennen kun palautin sen.

Taso 4 näyttää täydellä akulla 1h 10min paloaikaa jäljellä mutta putoaa tasolle 3 2-5min päästä.
    Taso 3 näyttää 2h 30 min. Putoaa tasolle 2 45min päästä.
    (näytti 1h 45min putoessaan tasolle 2)
    Taso 2 näyttää 1h 55min. Putoaa tasolle 1 1h 35min päästä.
    (näytti 20min putoessaan tasolle 1)
    Taso 1 näyttää 5min, valo alkoi vilkkumaan 5min jälkeen noin 10 min ennen kun lopulta akku tyhjeni.

Kokeilin pari kertaa samoin tuloksin ja käytin sitten sen jälleenmyyjän luona testissä ja ne sanoivat ettei siinä vikaa ollut muihin BC30R verrattuna.
    Vielä pari latausta ja yritystä samoin tuloksin ja palautin sen koska se ei toiminut oman odotuksen mukaan. Tasolla 4 aivan liian lyhyen aikaa. Paloaika yhteensä kumminkin noin 2h 30min joka kerta.

Kohtahan on jo taas syksy, joten valoa! Niin, minkähän kikan keksisi Fenixin BC-lampun tukevampaan kiinnitykseen, kun se meinaa lentää kuopissa jorpakkoon? Kuminauha ei käy, vaan mielellään parantaisi jotenkin sitä alkuperäistä kiinnitystä. Siihen pitäisi saada lisää napakkuutta.

Valo asia on ajankohtainen täälläkin ja käyttö pääsääntöisesti maastossa. Keväällä ostin XXL kaupasta Magicshine MS 616 tuikun, josta lupaavat kahelin 5000 lumenia. Lumeneista viis, valoa on kyllä paljon. Viime yönä valoa kokeilin, oli tangossa kiinni, ja jäin kaipaamaan kypärään spottivaloa, jolla katsella minne polku jatkuu. Mikä olisi hyvä, luokkaa 1000lm spotti, jonka saisi muunnettua gopro kiinnikkeelliseksi. Millaisia ovat Magicshinen 608 ja 610 mallit tällaiseen käyttöön? Mulla on nurkissa kiinan ledien akkuja, joten pelkkä spotti, käytettynäkin kelpaisi, jos sellaisia myydään illman akkua.
    Kiinan ledeissä on sama pyöreä liitin, kun on tuossa 616 mallissa.
    Mitä spottia raati suosittelee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Mitä spottia raati suosittelee?
    LedLenser XEO 19R lisävarustepaketilla niin saa kaikki kinnikkeet mukaan samalla. Eihän tuo halvimmasta päästä ole mutta jos haluaa maisemaa valaista niin tuo on siihen oiva peli. Viime talveksi ostin tuollaisen ja erinäisten kiinan kokeilujen jälkeen tuo aivan toiselta planeetalta.
    Vai mitä, Tetsa

Rapiat 200€ Italiasta.
    http://www.ebay.com.au/itm/LED-LENSE...UAAOSwHaBWl3Z4

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

.au = Australia ja sit siihen verot ja tullit päälle?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    .au = Australia ja sit siihen verot ja tullit päälle?
    Item location: Italy. Postien kanssa näköjään vajaa 220 €, eli kotomaan hintaan satku säästöä. Ei tuohon mitään veroja/tulleja tule.
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

Kypärässä olen käyttänyt Yinding cree xm l2 2 ledin valopäätä.

http://m.gearbest.com/led-flashlights/pp_133573.html

Aika edullinen ja laadukkaan tuntuinen.

Valokuvio on melko tasainen. Valitettavasti akku ja laturi eivät kuulu pakettiin.

Moikka

Joku jäppinen modannut Skyray King valoon kivat tehot. Pointti on se, että videossa mainitaan pelkästä valopäästä kohdassa 7:10. Tsekkaa jos kiinnostaa :-) Mä on taskulamppuhullu, joka tutkii näitä innoissaan muutenkin. Se vaan, että kiinan valoissa ei välttämättä ole se oikea ledi ja menee rahat hukkaan...
    https://www.youtube.com/watch?v=Wnuu9P465ZU

Tilattu. Nyt tollasia on kaksi. Valo riittää...

http://www.valostore.fi/tuote/pyoran...or_250_250_lm/

Onks kellään tää. Tarkoitus käyttää vaan viikki- vantaa väliä kadulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pertti Hirvonen Katso viesti
    http://www.valostore.fi/tuote/pyoran...or_250_250_lm/

Onks kellään tää. Tarkoitus käyttää vaan viikki- vantaa väliä kadulla.
    No, tuohon hintaan saa jo Ebaysta (esim. Saksasta) Fenix BC20:n, joka on parempi. Olen aika varma, että tuossa ei ole kiila läheskään yhtä hyvän muotoinen. Fenix tietysti kaipaa 4 x AA, mutta toisaalta kestää pidempään (200 lumenilla voi odottaa yli 4 h helposti hyvillä akuilla) ja noita akkuja pitäisi jokaisesta taloudesta muutenkin nykyisin löytyä, koska ne ovat niin näppäriä. Ja jos aikoo pitää monta vuotta, niin ei tarvitse tuskailla tuon kiinteän akun huonoksi menemisen kanssa. Hommasin sellaisen tutulle kaupunkikäyttöön. Useimmat pääsevät lataamatta viikon työmatkat, kun ajavat välillä muistaakseni n. 100 lumenilla, ja se näkyy jo aika sopivan kivasti sillä, kun kaupungissa ihmiset hermostuvat, jos on kovin kirkas, vaikka tuo Fenixin kiila tosin onkin mukavasti leikattu ylhäältä.

Ahaa kiitos paljon

Fenix BC30R tuli ostettua, kun kyllästyin noihin piuhojen virittämisiin. Nyt pitäisi vaan keksiä kuinka sen tuohon answeriin saa fiksusti kiinni, tuossa kun ei tuota suoraa osuutta oikein ole.

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Fenix BC30R tuli ostettua, kun kyllästyin noihin piuhojen virittämisiin. Nyt pitäisi vaan keksiä kuinka sen tuohon answeriin saa fiksusti kiinni, tuossa kun ei tuota suoraa osuutta oikein ole.

Eikö sen Fenixin voi asentaa ihan tuohon käyrään kohtaan ja säätää kiinnikkeestä lamppu suoraan. Fenixin kiinnikkeessä on 0 - 30 asteen säätömahdollisuus.

Ihan fiksun oloinen uutuus Fenixiltä: http://www.fenixvalaisimet.fi/BT-sar...va_pyoralamppu Lähti tilaukseen emännän pyörään työmatkakäyttöön, saa nähä millainen on.

En mä kyllä tuosta säätöä löydä?

ahmatti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    En mä kyllä tuosta säätöä löydä?

Aika simppeliltä tuo säätö vaikuttaa tämän revikan mukaan:

Onko sulla samanlainen kiinnike?

Ei nyt jostain syystä tuo YouTube mulla pelittänyt. Mutta tällainen on.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •