GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 2 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

Mulla on Sugoi RS Zero paita tulossa postissa. Toivon paidan olevan hengittävä, mutta saa nähdä. Viimeisin takki on Gore Fusion Cross 2.0, joka ei jaksanut hengittää juuri lainkaan edes kainaloräppät auki. Varsin v-mäistä kun kosteus jäätyy takin sisäpinnalle.
    6.7 WTF/kg

Mulla on Goren Power Trail Thermo Softshell Jacket ja toimii kyllä todella näppärästi lenkillä ja muutenkin vapaa-ajalla. Takki on kompakti ja taskut näkymättömiä, joten takkia mukava käyttää myös kaupungilla. Näyttää tavalliselta softshell takilta paitsi että hylkii vettä, hengittää ja taskutilaa on ihan pirusti.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Minulla Löffler Colibri goretex takki ja housut. Pitää sateen, tuulen. Varmaan hengittääkin. Kylmä ei ole tullut sateessa tahi pakkasella.

En usko että sellaista asua löytyykään missä mies pysyy ihan kuivana. Colibriin olen ollut tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabbar Katso viesti
    . Castellin Alpha Jacketissa on kevyt ns. vuori hihojen etuosassa ja ikään kuin lämpöliivi vartalo-osassa. Toisin sanoen takissa on kaksi vetoketjua edessä (liiviosan ja takin vetuketju). Jos tulee kuuma, avaat vain takin vetoketjua, höyryt pääsee pihalle, mutta liiviosa pitää rintamuksen lämpimänä. Helvetin nerokasta! Tämä Aplha Jacket on mielestäni jonkin verran lämpimämpi kuin Gabba.
    Vaikuttaa aika samalta kuin Sportfulin R&D, joka toimii kyllä tosi hyvin ja kuivana pysyen kovemman ajon ja sykkeen takkina laajalla lämpöalueella. Myös repun kanssa hyvä. Kangas sen verran herkkää että maastoon en laita repeämään.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Tuollaisesta olen haaveillut, aina välillä tuntuis olevan tarjouksessa tuo RSX mallikin (joka on aika suolaisen hintainen yli 300$ normaalisti),
    ko. takin maantiepyörähenkisempi RSE versio lähtee jo kilpailukykyisempään hintaan ~150$, mutta itteäni kiinnostaisi vähän löysemmät rytkyt:

http://www.backcountry.com/sugoi-rsx...E0MTEwMDAwMjE=

Toki tuohon tullee päälle tullit jne.. mutta siitänähen, kiinnostais.
    Saas nähä, jos tulis kesällä lähettyä Chicagoon niin täytyy ehkä jostain uuden mantereen kaupasta käydä kyseinen rotsi hommaamassa tai tilata hotellille (eihän sitä tiedä vaikka onnistuis silläkin konstilla).
    "Kypärän käyttö sallittu"

Poison Opium cyclocross Ultegra/105
    Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YoHannes Katso viesti
    Tuollaisesta olen haaveillut, aina välillä tuntuis olevan tarjouksessa tuo RSX mallikin (joka on aika suolaisen hintainen yli 300$ normaalisti),
    ko. takin maantiepyörähenkisempi RSE versio lähtee jo kilpailukykyisempään hintaan ~150$, mutta itteäni kiinnostaisi vähän löysemmät rytkyt:

http://www.backcountry.com/sugoi-rsx...E0MTEwMDAwMjE=

Toki tuohon tullee päälle tullit jne.. mutta siitänähen, kiinnostais.
    Saas nähä, jos tulis kesällä lähettyä Chicagoon niin täytyy ehkä jostain uuden mantereen kaupasta käydä kyseinen rotsi hommaamassa tai tilata hotellille (eihän sitä tiedä vaikka onnistuis silläkin konstilla).
    No, onhan tuo ehdottoman hyvä syy lähteä chicagoon. Mutta postin kautta takki kannattaa ehkä tilata kuitenkin saksasta.

http://www.bike24.com/p260644.html

Kaikenlaista takkia on tullut testailtua ja paras kovaan ajoon on ollut Arcteryxin Squamish Hoody:

http://www.amazon.com/Arcteryx-Squam.../dp/B00HS5N16A

Tuo on käytännössä ohut nailonista tehty ripstop -takki. Sadesuojaa siitä on ehkä 5 min, mutta toimii talvellakin merinovilla+välikerros(eli toinen merinovilla) -setin kanssa. Muuten käytän saman valmistajan Gamma LT -softshelliä ohuen paidan kanssa:

http://www.amazon.com/Arcteryx-Gamma.../dp/B00AZ0Y9GQ
    Roots, bloody roots

Hei, mahtavaa... koettanu surffailla eurooppalaiset verkkokaupat läpi Sugoin takkeja törmäämättä kertaakaan, bike24 sivulla harvemmin käynytkään. Kiitoksia! Jenkkien Lahdessa tarkoitus käydä tosin Kaleidoscope 16 eventissä, mutta ei pelkästään fillarikamojen takia reissaaminenkaan olisi liioiteltua ��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No, onhan tuo ehdottoman hyvä syy lähteä chicagoon. Mutta postin kautta takki kannattaa ehkä tilata kuitenkin saksasta.

Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

jarit Guest
    Tuommoisen hankin bike-discountista pari viikkoa sitten. Hinta oli aika tarkka 110e. Pari testilenkkiä on ajettu ja toimii oikein hyvin.http://www.wiggle.co.uk/sportful-bod...pper-jacket-1/
    Lyhyen testin perusteella voin suositella. Kun takin vetää ekaa kertaa päälle, tulee vähän nihkeä tunne vaikka Sportsfulin XL on juuri sopiva koko. Mutta kun menee fillarin päälle ja laskee kädet kahvoille niin huomaa miten hyvin se istuu.

Äh, siellä näytti olevan vain kahta kokoa, M ja XL -> kun kattelin sieltä Backcountryn kommenteista niin muutamassa sanottiin, että nuo koot on hivenen alakanttiin elikkä mieluummin vähän isompi ja tosiaan jos tällaista takkia käyttää myös viileämmillä keleillä niin olis eri kiva, että alle mahtuis muutamia kerroksia sään mukaan.
    Laitoin kuitenkin niille meiliä, koska hinta ei mun mielestä jenkkisivustoon verrattuna ollut paha, liekö sitten jotain malliston viimeisiä, kun vain paria kokoa jäljellä, ehkä hintakin siksi edullinen, koska ovh hinta oli mun mielestä linjassa ameriikan hinnan kanssa.

Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

Lusso

Alkuperäiseen kysymykseen: odottele muutama kuukausi, niin paukkuu alennuksiin nämä talvitakit. Itselläni on Castellin Gabbaa, mutta liian kallis muualle kuin maantielle. Ostin viime keväänä tämän
    https://www.merlincycles.com/lusso-w...ket-85999.html
    Hinta oli tuolloin Merlinillä alle kuuskymppiä, kun viime vuoden mallia poistettiin. Takki on paksu ja suorastaan kuuma(kuumempi kuin Gabba), mutta talvella täydellinen. Ei tule kylmä, vaikka on hiestä märkä yhdellä aluskerrastolla. Tehty briteissä ja työnjälki sen mukaista, ilmeisesti juotu teetä samalla kun leikelty piiloon jääviä saumoja
    Täytyy myös kehua tuota
    https://www.merlincycles.com/lusso-l...sey-83838.html
    Nyt on vaan näköjään naisten kokoja jäljellä, mutta miesten vastaava irtosi muistaakseni parin ja kolmen kympin väliin. Todella hyvin hengittävä, mutta lämmin. Tuuli tulee tuosta tosin läpi.

Miten tämä mortirolo eroaa gabasta? Olisikohan tämä järkevämpi valinta pikku pakkasille?

https://www.merlincycles.com/castell...ket-71513.html

Gabbahan on paitamainen. Onko sen alla tarkoitus pitää pelkkää aluspaitaa? Mietiskelen gabban mitoitusta.
    Olen 178cm pitkä ja 72kg, ilman mainittavia hartioita. L-koko tuntui naftilta ja tämän ottaisinkin jos alle laittaa korkeintaan ohuen paidan.
    Mitään paksumpaa sinne ei kyllä mahdu.

Edit: Mortirollo taitaa olla juurikin käypäinen takki nollan molemmille puolille oleville keleille.
    Tilasin tuosta rohkeasti L-koon. Jospa paksumman takin mitoitus olisi hivenen gabbaa väljempi, jotta alle nyt mahtuisi edes ohut villapaita tarvittaessa.
    paaton muokkasi tätä : 04.03.2016 at 19.47

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YoHannes Katso viesti
    Hei, mahtavaa... koettanu surffailla eurooppalaiset verkkokaupat läpi Sugoin takkeja törmäämättä kertaakaan, bike24 sivulla harvemmin ....
    Jos sugoin hankkimisen peruste on toi polartecin neoshell, niin kannattaa noteerata et vaikka se sarjassaan on ihan jees, niin se on etupäässä sadetakki.
    Neoshelleistä kokemusta on rabilta ja sugoilta, kyllä ne sadetakiks kelpaa mut jos hikiliikkumista pidempään harrastaa niin eipä tuo hengittävyys paljoa parempi ole
    kun eventissä tai gore activessa. Ittellä valkkautuu päälle sadekeleillä pitkille mettälenkeille p*skoilla keleillä blackdiamondin hybriditakit, dawn patrol tms -
    veden / sateenpitävyys snadisti heikompi kun neoshell-takeilla mut hengittävyys kertaluokkaa parempi

Sugoita oli muuten messuilla, en tiedä olisko ollut juuri tuota matskua tarjolla.

Under armour coldgear

Paaton, kyllä tuo L pitäisi olla kohdillaan. Itse sinun mittainen, mutta 10 kg enemmän massaa ja taitaa hartioissakin olla hieman leveyttä. Itsellä Gabassa XL-koko ja ei sinne alle mitään mahdu. Hyvin tiukka tuo on verrattuna Lusson L-kokoon. Mutta olen tässä jo monta vuotta käyttänyt kylmää vastaan Under Armourin Coldgear kompressiopaitoja. Oli sitten Gabbaa, Goren activeshelliä tai Lusson Windtexiä, niin Under Armour löytyy kylmillä keleilä aina alta.
    http://www.golfbase.co.uk/p-12402-un...ock-black.aspx
    Itse käytän M-kokoa UA:n yläosissa. L menisi myös, mutta se on Niken kompressiovaatteiden kokoni. Kompressiovaate on hassun tuntuinen alkuun, mutta paras kaikista kokeilemistani aluskerrastoista. Alkuun tuntuu tukalalta, mutta kohta keho tottuu ja sitten onkin lyömätön kerrastovaate. Siksi niitä on useampi pari kaapissa. Pyöräilyssä ei toki kompressiohousuille tarvetta. Ei varmasti kaikkien juttu, mutta oma suosikkini ja sopii moneen menoon!

Miten tämä mortirolo eroaa gabasta? Olisikohan tämä järkevämpi valinta pikku pakkasille?

https://www.merlincycles.com/castell...ket-71513.html

Gabbahan on paitamainen. Onko sen alla tarkoitus pitää pelkkää aluspaitaa? Mietiskelen gabban mitoitusta.
    Olen 178cm pitkä ja 72kg, ilman mainittavia hartioita. L-koko tuntui naftilta ja tämän ottaisinkin jos alle laittaa korkeintaan ohuen paidan.
    Mitään paksumpaa sinne ei kyllä mahdu.

Edit: Mortirollo taitaa olla juurikin käypäinen takki nollan molemmille puolille oleville keleille.
    Tilasin tuosta rohkeasti L-koon. Jospa paksumman takin mitoitus olisi hivenen gabbaa väljempi, jotta alle nyt mahtuisi edes ohut villapaita tarvittaessa.
    Mulle castellissa ja sportfulissa oikea ja hyvin istuva koko on L. Mitat 184 / 89 / 77 kg. Ylävartalo "kevyt". Gabba-tyylisen R&D takin alle mahtuu alus- ja välikerros ihan sopivasti, mutta varsinaisen gabba-paidan alle en taida lämmintä välikerrosta tunkea (ei ole kai oikein niin tarkoitettukaan). Kyllä sinne pari ohutta menee.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Golfer, onko under armourin tuotteissa tämä coldgear se lämpimin sarja? Ja onko tämä linkkaamasi evo vasta se dual kankainen, joka kuulostaisi tosiaan hyvältä fillarointiinkin.

Voisiko tuosta sitten tosiaan tilata s-koon, jos L- on sopiva gabbasta.
    Varuste.net noita näyttää ainakin myyneen suomessa.

Coldgear

Juu, nimenomaan UA:n Goldgear sarjaa täytyy olla. Heatgear on nimittäin niin pirun kylmä, ettei sillä tee kuin tosi lämpimissä sisäoloissa jotain..
    Tuo Mock tarkoittaa siis tuota "polomallia", jota itse suosin. Kuitenkin lämmintä kerrastoa laittaessa päälle haluaa hieman kaulanseudullekin vaatetta.
    Suomessa Kärkkäinen myy myös UA:ta hyvällä valikoimalla. Jos kuitenkin haet hintaa, niin tuolla näytti olevan s-kokoa moon shadow-värissä https://golfsupport.com/golf-clothin...leeve-evo-mock
    Katso UA:n mitoitustalukosta(linkissä) kokosi, täsmäävät hyvin. Nämä UA:n mallit vaihtuu tiuhaan ja Eurooppaan on jopa vaikea saada tavaraa. Laatukin tuntuu heilahtelevan valitettavan paljon joissain vaatekappaleissa, mutta tuossa yläosassa sellaista en ole itse huomannut. UA on kuitenkin hinta-laatusuhteeltaan todella hyvää tavaraa oikeasta paikasta tilattuna.

Löytyykö mitään oikeasti hengittävää takkia sellaiseen 100e hintaan? Alkaa t-paita kelit loppumaan joten nyt loppu kesään ja syksyn tullessa olisi aika pakollinen tälläiselle kuumakallelle joka hikoaa kun hullu kun esim tuulipuvun takki päällä parin tunnin metsärymistelyn jälkeen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Löytyykö mitään oikeasti hengittävää takkia sellaiseen 100e hintaan? Alkaa t-paita kelit loppumaan joten nyt loppu kesään ja syksyn tullessa olisi aika pakollinen tälläiselle kuumakallelle joka hikoaa kun hullu kun esim tuulipuvun takki päällä parin tunnin metsärymistelyn jälkeen...
    https://www.xxl.fi/diadora-gara-ii-t...088095_1_style

Tuota saannut halvimmillaan 20€ hintaan. Itse ajelen tuolla ja teknisellä t-paidalla syksyllä 10km työmatkan. Hinta/laatusuhde mielestäni hyvä tarjoushinnalla. Talvella menee paksumman takin päällä huomivärinä.

Pitkähihainen ohut fleece tai vastaava paita ja siirtymille ohut kunnollinen tuulitakki päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    https://www.xxl.fi/diadora-gara-ii-t...088095_1_style

Tuota saannut halvimmillaan 20€ hintaan. Itse ajelen tuolla ja teknisellä t-paidalla syksyllä 10km työmatkan. Hinta/laatusuhde mielestäni hyvä tarjoushinnalla. Talvella menee paksumman takin päällä huomivärinä.
    Kiitos tästä, ei tuo normi 50e hintakaan maailmaa kaada.. Kuinka tight fit takki on? Jos normaalisti koko on L niin pitäisikö tästä ottaa XL.... Omalla paikkakunnalla kun liikettä ei ole niin tilaus hommiksi menee

Minulla on tuo Goren Element WINDSTOPPER® Active Shells takki https://www.bike24.com/1.php?content...0,18,64;page=2 ja se on aivan loistava. Takki on ohut kuori ympäriinsä tuulenpitävä, mutta silti hengittävä ja sopii hikiliikuntaan. Nyt aamusin 10-12 lämmintä ja takki on juuri hyvä teknisen T-paidan kanssa ja tarkenee kylmemmälläkin noin. Ilta päivisin +15 olen ajanut ilman hioja tuuliliivinä. Talvella tarkenee fleesipaita ja alupaidalla pakkasellakin. Ohut takki kuivaa nopeasti ja ei vie tilaa, jos laittaa reppuun varoiksi. Olen kova hikoomaan totta alupaita kastuu, mutta niin se kastuu ilman takkiakin. 10+ arvosanaksi. Alkuun epäilin hengittävyyden toimivuutta, mutta onneksi olin väärässä. Kangas hylkii vettä eli ei kastu heti pikku sateella. Katkolahje housut löytyy samaa sarjaa. Parhaimpia vaatehankintoja ikinä ja joka € arvoiset.
    Löytyy myös kiinteillä hiolla https://www.bike24.com/1.php?content...18,64;page=132 ja pelkkää tuuliliiviä monissa eri väreissä. Tarkkana Elementiä on myös Shoft shell versiona.

XL koko on passeli molemmissa tälläselle 180cm/90-95kg haara 87. Takista menee L, jos paino 80kg huitteilla. Lahje voikin jo L olla lyhyt, jos haaraa 86/87.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kiitos tästä, ei tuo normi 50e hintakaan maailmaa kaada.. Kuinka tight fit takki on? Jos normaalisti koko on L niin pitäisikö tästä ottaa XL.... Omalla paikkakunnalla kun liikettä ei ole niin tilaus hommiksi menee
    Italialeikkaus, eli jos sulla ei ole hartioita tai mahaa, niin normitaulukkokoko varmaan ihan hyvä, mutta itse normaalivaatteissa m-kokoa, niin tuosta joutui ottaa L-kokoisen. Kaula on myös aika tiukka, eli jos oot vähän sikaniska, niin ota kokoa isompi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla on tuo Goren Element WINDSTOPPER® Active Shells takki https://www.bike24.com/1.php?content...0,18,64;page=2 ja se on aivan loistava. Takki on ohut kuori ympäriinsä tuulenpitävä, mutta silti hengittävä ja sopii hikiliikuntaan. Nyt aamusin 10-12 lämmintä ja takki on juuri hyvä teknisen T-paidan kanssa ja tarkenee kylmemmälläkin noin. Ilta päivisin +15 olen ajanut ilman hioja tuuliliivinä. Talvella tarkenee fleesipaita ja alupaidalla pakkasellakin. Ohut takki kuivaa nopeasti ja ei vie tilaa, jos laittaa reppuun varoiksi. Olen kova hikoomaan totta alupaita kastuu, mutta niin se kastuu ilman takkiakin. 10+ arvosanaksi. Alkuun epäilin hengittävyyden toimivuutta, mutta onneksi olin väärässä. Kangas hylkii vettä eli ei kastu heti pikku sateella. Katkolahje housut löytyy samaa sarjaa. Parhaimpia vaatehankintoja ikinä ja joka € arvoiset.
    Löytyy myös kiinteillä hiolla https://www.bike24.com/1.php?content...18,64;page=132 ja pelkkää tuuliliiviä monissa eri väreissä. Tarkkana Elementiä on myös Shoft shell versiona.

XL koko on passeli molemmissa tälläselle 180cm/90-95kg haara 87. Takista menee L, jos paino 80kg huitteilla. Lahje voikin jo L olla lyhyt, jos haaraa 86/87.
    Hei tämä näyttäisi juuri siltä mitä etsin! Kiitos kovasti, hyvästä tuotteesta vähän extraa voi maksaa Irrotettavat hihat iso +
    177cm/92kg varmaan kannattaa ottaa tuo XL suoraan..
    Täytyy miettiä vielä mitä muuta tuolta tarvitsee kun 15e näemmä joka tapauksessa postit

Voiko loppujen lopuksi olla veden pitävää hengitttävää takkia, ihan vain filosofisena ajatuksena ja monen kalvotakin omistajana.

Voi... Mutta ei se silti tarkoita, etteikö hiki tulis.. Kun jotenkin se kylmä vesi on pidettävä ulkona -_-

Eli kun huolta pitää; pesee ja kyllästää niin kyllä ne hengittää mitä lupaa... Mutta aika rajallistahan se on.. Toki kalleimat nyt sentään mitään jätesäkkejä ole xD

Toki vaihtoehtona tuulitakille on semmoinen vähän paksumpi ajopaita tai takki. Thermo / thermoroubaix tai merinoversiona löytyy useammalta valmistajalta.

Edessä noissa voi olla joku tuulenpitävä paneeli niin tarkenee viileäänkin keliin ja pikkusateet ei haittaa liikkeellä ollessa.

Hei tämä näyttäisi juuri siltä mitä etsin! Kiitos kovasti, hyvästä tuotteesta vähän extraa voi maksaa Irrotettavat hihat iso +
    177cm/92kg varmaan kannattaa ottaa tuo XL suoraan..
    Täytyy miettiä vielä mitä muuta tuolta tarvitsee kun 15e näemmä joka tapauksessa postit
    Hyvä takki, oli joskus XXL sunnuntaitarjouksena 69.90 €.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Voiko loppujen lopuksi olla veden pitävää hengitttävää takkia, ihan vain filosofisena ajatuksena ja monen kalvotakin omistajana.
    Taitaa olla jo fysikaalisena ilmiönä mahdottomuus, eli silloin kun se kalvo kastuu ulkopuolelta niin siitä ei enää kosteus pääse läpi. Kuivalla kelillä noi sopii just ja just koiranulkoilutukseen jos ei kävele liian reippasti. Hikiliikuntaa sitten lähinnä masokisteille ja todella viluisille. Mä en ole noille vedenpitäville kalvoille keksinyt tähän mennessä kuin kaksi järkevää käyttötarkoitusta, toinen on tuo koiranulkoilutus (tässäkin tosin se 10e Tokmannin sadetakki ajaa saman asian kuin 300e superkuori) ja toinen vuorikiipeily ja vaellukset ylävuoristossa, joissa ohut ilma estää reippaamman liikkumisen, varusteiden määrä (=paino) täytyy pitää minimissä ja tietyt vaatteet on pakko pitää kuivana.

Alkuperäiseen kysymykseen näille keleille liivit on ihan ässiä, mulla on kaksi toinen hyvin ohut tuuliliivi ja toinen vähän paksumpi. Eivät tunnu hiostavilta, mutta pitävät torson mukavasti lämpöisenä ja monipuolistavat kerrospukeutumista huomattavasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •