GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 83 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 5189

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leppikallio Katso viesti
    Paritat Ambitin sen Satorin kanssa niin homma toimii siltä osin nätisti. Tabletille ei taas saa ANT+ antureista (nopeus/kadenssi) tietoa ilman erillistä ANT+ donglea. Mutta siis itsellä tosiaan Ambit vastaanottaa samanlaisista kilkkeistä signaalia ihan nätisti. Sietokone sitten vielä erikseen Suunnon movestick minin kautta ant+ signaalit myös. ANT signaalia siis voi kuunnella/vastaanottaa vaikka kuinka moni värkki, bluetooth signaalia vain yksi laite kerrallaan.
    Voiko Ambit vastaanottaa kadenssianturista ja Satorista samaan aikaan? Mites tuo tehdään? Vai pitääkö kadenssianturi ottaa pois pelistä?

Homma on helppo kun sulla on jo paritettuna kadenssi ja nopeusanturit ambitin kanssa. Tällöin vaan paritat Satorin suoraan power meterinä. Jos noita muita antureita ei vielä olisi ne kannattaisi tehdä ensin ja sitten vasta toi satori mukaan ettei kadenssi arvausta tai nopeutta oteta tuolta trainerin rullalta.
    leppikallio muokkasi tätä : 09.02.2016 at 15.56 Syy: Kuvatus ei toiminutkaan.

Juu, toi oli tosiaan helppo homma. Kiitos tiedoista!

Tehot tulee tosiaan Ambitiin suoraan Satorista ja kadenssi, nopeus ja matka kadenssianturista. Tossa on nyt tietty se, että nopeus on suurinpiirtein vakio jos kadenssi pysyy samana, koska pidän fillarissa vaihteen samana ja Satorista vaihdan vastusta. Satorihan mittaa kadenssin suoraan jotenkin ja se on melko tarkalleen sama kuin kadenssianturin mittaama arvo. Nopeus muuttuu Tacxin appsissa vastuksen vaihtuessa, joten se arvo voisi olla kiva saada Ambitiin. Myös matkan osalta Ambitin ja Tacxin appsin mittaamat arvot on tuosta syystä erilaiset. Meniskö tuo sitten niin jos ottaisin kadenssianturin pois ja parittaisi Satorin ja Ambitin Bike podina ja power podina?

Toisaalta ei tuolla matkalla ja nopeudella niin väliä ole. Aika, syke, teho ym. on mun mielestä kuitenkin tärkeämpiä mitattavia arvoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K1mm0 Katso viesti
    Juu, toi oli tosiaan helppo homma. Kiitos tiedoista!

Tehot tulee tosiaan Ambitiin suoraan Satorista ja kadenssi, nopeus ja matka kadenssianturista. Tossa on nyt tietty se, että nopeus on suurinpiirtein vakio jos kadenssi pysyy samana, koska pidän fillarissa vaihteen samana ja Satorista vaihdan vastusta. Satorihan mittaa kadenssin suoraan jotenkin ja se on melko tarkalleen sama kuin kadenssianturin mittaama arvo. Nopeus muuttuu Tacxin appsissa vastuksen vaihtuessa, joten se arvo voisi olla kiva saada Ambitiin. Myös matkan osalta Ambitin ja Tacxin appsin mittaamat arvot on tuosta syystä erilaiset. Meniskö tuo sitten niin jos ottaisin kadenssianturin pois ja parittaisi Satorin ja Ambitin Bike podina ja power podina?

Toisaalta ei tuolla matkalla ja nopeudella niin väliä ole. Aika, syke, teho ym. on mun mielestä kuitenkin tärkeämpiä mitattavia arvoja.
    Mä muistaisin että tuo kadenssi Tacxista oli jotakin sellaista jota ei itseasiassa saanut ulos kuin tuon Tacxin sovelluksen kautta. Trainerroadin kanssa tuossa ainakin oli jotain. Toisaalta mä katsoin juuri kuvailemastasi syystä parhaana ottaa sekä kadenssi- että nopeustiedon noista samoista antureista mitkä ovat käytössä myös pihalla. Toisaalta, mä en myöskään käytä tuota Satorin vastuksen säätöä (toistaiseksi ainakaan, vastus riittää ihan riittävästi ja yli oman tarpeen tuolla "1,5" asennollakin jossa säätö on ollut kaikenaikaa)... Pääsee vaihtamaan vaihteitakin, eivät ainakaan jää käyttämättömyyttään jumiin...

Jos mä haen Wahoo snapin, saanko watit ja muut tiedot näkymään bluetoothilla Polariin V800 tai M450 masiinaan ja samaan aikaan myös tabletille?
    Tacxin kanssa taistelu riitti nyt.

Mikä ongelma tacxn kanssa?

Jos tablettisi tukee ANT+ protokollaa, niin sitten onnistuu. Itsellä toimii juuri noin. Tosin tabletin sijaan Wahoon ohjauksesta huolehtii läppäri Velorealityn avustuksella.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tabletti on Samsung tab4 muistaakseni ja tukee ANT+ protokollaa. Milläs sais pöytäkoneen tukemaan tota ja sinne softa...
    Tuo Tacx historia... ostin vanhan T2200 trainerin ja ajelin sillä tänä talvena 1100km. Kilsoja laitteella on takana odon mukaan yli 4500km. Sitten alkoi jarrun vastus muuttuilla omia aikojaan. Välillä löi päälle sellasen vastuksen että just ja just jaksoi polkea. Välillä vastusta ei ollenkaan. Tätä jarruongelmaa ennen olin jo ostanut T1925 päivityssarjan TTS softalla kaverilta joka ei ollut saanut sitä ikinä pelaamaan kunnolla oman vastaavan trainerinsa kanssa. Pari viikkoa sitten kyselin täällä tuohon mahdollista päivitystä ja aika pian setti löytyi kaveripiiristä. Tämä setti kiinni ja softat koneeseen. Softa tunnisti T1932 ohjaimen ja jarrun. Sama jarrun ongelma jatkuu. Samoin softa hukkaa ohjainta ja jarrua. Siihen tulokseen tultu, että itse jarrulaite on rikki ja uutta varaosaa en viitsi enään ostaa, joten haussa uusia tuulia. Seuraava jarru saapi olla Bluetooth peli, jotta sais wattitkin Polariin talteen.

Henk kohta tuo Tacx porsiminen ei harmita, sillä tietoisesti ostin halvan, kun en tiennyt onko intoa ajella sisällä. Enemmän harmittaisi, jos nurkassa makaisi tonnin masiina tarpeettomana. Se mitä, tuossa talven mittaan alkoi kaipaamaan, on wattien tallennus Polarin softaan.

Edit: täällä tuntuu olevan Tacx T2200 miehiä, niin kysytään... T2200 omalla ohjaimella versus T1932 ja tts softa.. sama ajonopeus 30km/h, näytöissä samat watit, mutta ajaessa valtava ero vastuksessa. Omalla ohjaimella nopeus ja sykkeet vastaa sitä mitä oli viime kesänä maantiellä, mutta T1932+softa, sykkeet pomppaa 20+ lyöntiä ylöspäin. Kalibrointi on vihreällä alueella, keskellä. Huomio ajaessa, alkuperäisellä ohjaimella alussa selkeästi raskas, mutta sitten kevenee. Tätä kevenemistä ei ilmene upgrade paketin kanssa. Normaalia?
    Uteliaisuudesta laitan Tacxille huomenna meiliä, mitä uusi jarru mahtaisi kustantaa...
    Jöpöttäjä muokkasi tätä : 11.02.2016 at 21.26

r.a.i Guest
    http://home.trainingpeaks.com/blog/a...-indoor-riding

Ohessa Hunter Allenin kansantajuinen selvitys asiasta, jota on vatuloitu tässä ketjussa. Miks 1 watti ei oo sama 1 watti ulkona ja sisällä?

Wahoo snap, sony xperia, polar v800, Bkool/Trainerroad ja näytöksi pöytätietokoneen 24" näyttö.
    Polar vie bluetooth tiedon, mutta mites ANT+ tässä toimii.. Donkeli tietokoneeseen ja tietokone hoitaa jarrun ohjauksen?
    Onnistuuko niin, että ohjauksen voisi hoitaa android luurilla ja kuva tietokoneen näytöllä? Vai meneekö niin, että siellä näpelöidään, missä kuva on?

Miten Polar H7, antaako syketiedon samaan aikaan sekä Polriin ja Wahoolle?
    Pystyykö wahoo vastaanottamaan samaan aikaan tietoa ANT+ ja Bluetooth kautta? Eli jos fillarissa on kaksi Bluetooth kadenssianturia kiinni, toinen Polarille ja toinen Wahoolle, toimiiko?
    Jöpöttäjä muokkasi tätä : 14.02.2016 at 12.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    http://home.trainingpeaks.com/blog/a...-indoor-riding

Ohessa Hunter Allenin kansantajuinen selvitys asiasta, jota on vatuloitu tässä ketjussa. Miks 1 watti ei oo sama 1 watti ulkona ja sisällä?
    ei tunnu linkki toimivan.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Wahoo Snap tuli Verkkokaupasta ja huomenna palaa kappaan takaisin... Trainerin rulla sen verran epäkeskeinen, että silmällä jo näki vippaamisen. Arvatkaa täristikö ??

Elite Turbo Muin asennettu ensi kesän triathlon-kulkineeseen. Tietysti pakka jäi sen verran löysälle, että kolisee kun traineri muuten on sen verran hiljainen. No huomenna korjaus. Levyjarru piti irroittaa takaa, jotta sai pyörän sopimaan, mutta eipä muuta ongelmaa.

Hommasin syksyllä BKOOL-reinerin ja on muuttanut mun sisäreenit pakkopuurtamisesta hauskanpidoksi, jos et oo vielä kokeillu niin kandee käydä huomenna larussa ibikessa testaamassa. Niillä on siellä Bkool testipäivä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samux Katso viesti
    Hommasin syksyllä BKOOL-reinerin ja on muuttanut mun sisäreenit pakkopuurtamisesta hauskanpidoksi, jos et oo vielä kokeillu niin kandee käydä huomenna larussa ibikessa testaamassa. Niillä on siellä Bkool testipäivä
    Oletko töissä ko. liikkeessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samux Katso viesti
    +1

Aivan uskomaton vaikutus traineri touhuihin että maisema rullaa ja mäet tuntuvat polkiessa.

Verkkokaupan takuut toimi jälleen loistavasti ja nyt on tärinätön Wahoo alla.
    Zwift ja Trainerroad tutkinen alkaa tänään.

En ole töissä siellä, mutta sieltä hommasin omani.

Aiempaa kokemusta trainerilla ajamisesta ei ole ja pitkään ajattelin, että talven reenit hoituisi hiihto, juoksu ja sali harjoittelulla. Liian äkillisestä juoksun lisäämisestä ei polvi oikein tykännyt ja mennyt viime viikot rasitusvamman kuntoutukseen. Tänä aikana kypsyi ajatus trainerin hankinnasta ja eri laitteiden vertailua/arvosteluja sai lukea paljon.
    Nyt on sitten 4thebike.de liikkeestä tilattu Eliten Real Turbo Muin B+ 2016 mallia. Tärkeintä oli että laite on hiljainen ja tietty tuo vastuksen säätö eri sovelluksilla. Hintaa noilla kriteereillä kyllä kertyy, mutta onneksi muini on sieltä "halvimmasta" päästä.
    Aika näyttää oliko tuohon vehkeeseen sijoittaminen hyvä ratkaisu, odotukset ainakin on melko korkeella

Eiköhän se RTM B+ täytä odotukset. Itse olen muuten ollut tyytyväinen, mutta nyt viime treeneissä ruvennut kuulumaan sellaista naksutusta noin 45 min ajon jälkeen. Ääni muistuttaa lipputangon nauhan läiskettä tankoon, mutta ilman sellaista läiskähdysääntä. Ehkä se on vaan sama frekvenssi, millä ääni toistuu. Ääni kuuluu mystisesti vain noin 10 min ajan, jonka jälkeen taas mennään hyvin. Vesalla tais olla samaa ongelmaa ja syynä oli muistaakseni pieni klappi keskiössä. Pitänee lukea vanhat viestit ja tarkastaa pyörän kunto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    Ääni muistuttaa lipputangon nauhan läiskettä tankoon, mutta ilman sellaista läiskähdysääntä.
    Mun Muinista taitaa kuulua samanlainen ääni.
    30T

Muinissa on kaksi kohdetta joiden ääntelyyn on itse helppo vaikuttaa. Pikalinkku ja vapaaratasrunko/pakka. Kumpikaan ei ole erityisen laadukas, koska vaatimukset ovat alhaiset. Kummankin kireyttä kannattaa vaania.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Tänään ERG-moodissa (Zwift) ajaessa ääntä ei kuulunut. Normaalisti olen ajellut Stagesin mittaamilla wateilla, nyt meni ERGin takia trainerin arpomilla*. Arpomilla siksi, että kun se näytti 165W, niin Stages väitti 150W. Ja 235W oli S:n mukaan reilu 200. Mittavirhe tosin taisi pelastaa kuskin, sillä olen ehkä itse itselleni arponut turhan ison FTP:n, jonka mukaisella harjoitusohjelmalla olen liikkeellä. Ja ennen kuin huudellaan miksi olen arvannut enkä ajamalla määrittänyt FTP:n, niin syynä on flunssasta toipuminen. En halunnut puolikuntoisena lähteä rääkkäämään kehoa, mutta nyt alkaa kunto olla normaali (huono talvikunto) ja ehkä tuo mittaus tulee ensi viikolla tehdyksi. (Ja joo, onhan sitä kesän ajojen perusteella on kuitenkin jonkinlainen käsitys oikeahkosta arvosta. Sisällä vaan tuntuu irtoavan selvästi vähemmän watteja verrattuna maantieajeluun.)

* Ja miten tämä liittyy ääneen? Tuntui meno olevan huomattavasti tasaisempaa ERG-moodissa, ehkä se vaikutti.

Edit: Karen kommentteihin liittyen: Siirsin traineria ennen päivän ajelua, joten pikalinkkua tuli käytettyä. Uskon sen olevan nyt hieman aikaisempaa kireämmällä. Se voi myös selittää äänen puuttumisen.

https://www.xxl.fi/bits-trainer-spin...107156_1_style

Meinasin sijoittaa tuohon tuon 45 euroa ja ajaa jollakin vanhalla ja kuluneella ulkorenkaalla kotosalla rauhassa pk:ta ennen kuin pääsee maantielle vetämään. En tuohon hintaan usko hassaavani rahojani, kun tarkoituksena on tutustua trainerointiin sekä ajaa pk:ta alhaisilla wateilla. Ehkä syksyllä myyntiin 30 euron hintalapulla ja mahdollisesti äly- tai suoravetotraineri ostoon.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Tähän asti olen mennyt pelkällä sykevyöllä ja fillarilla/rullilla/tyhmällä trainerilla.

Nyt haluaisin tuoda tehomittauksen mukaan. ftp-kynnyksen seuraaminen ja sen mukainen treenaaminen tuskin olisi pahaksi. Virtuaalitreenaus olisi myös hyvä bonus.
    Laitteina löytyy Mac ja iPad.

BKoolia testasin messuilla, ja hintaluokkakin olisi passeli. Mitä muita ratkaisuja kannattaisi harkita? Ilmeisesti Tacx iGenius on jokseenkin samanlainen mutta tuplahintainen?
    10k-kerhon jäsen

Onko siinä nykyisessä tyhmässä trainerissa joku vika? Osta pyörään tehomittari ja mäkkiin Suunto Movestick mini ANT+-vastaanottoa varten. Jos pyörässä ei jo ole tehodataa tallentavaa ajotietokonetta, toki sellainen myös ulkolenkkejä varten ja sisäharjoitteluun varmennukseksi. Lisäksi tarvittavat ohjelmistolisenssit - Zwift, Trainerroad tms.

Varsinainen tehomittari on kuitenkin luotettavin väline tehoperusteisen harjoittelun ohjaamiseen sekä ulkona että sisällä. Tietysti näin tekemällä ei saa vastukseen interaktiivisia ominaisuuksia, mutta se ei ole ainakaan minulla häirinnyt tehoperusteista harjoittelua.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

harjoitusvastus??!!

Hyvänä vaihtoehtona Macin ant-vastaanottimelle pitäisin sitä, että jos tehomittariostoksille lähtee, hankkii saman tien modernin mittarin, joka osaa lähettää myös bluetoothia. BT löytyy jo monesta mittarista, jopa perinteiseen powertapin napaan sen saa optiona. Treenaamiseen riittää sen jälkeen Ipad, mikä tekee treenisetupista paljon yksinkertaisemman. Ulkokäytössä mittari tietty lähettää tiedot pyörämittariin Antilla.
    Rule #1: Obey The Rules

Tehomittari on ihan harkinnan arvoinen ehdotus. Ei kyllä taida onnistua budjetin sallimissa rajoissa eli vuoden kokonaiskustannusten tulee jäädä selvästi alle tonnin. Lisäksi kun on monta pyörää joilla ajaa, pitäisi kai kalibroida vaikkapa vaihtaessa polkimet toiseen fillariin.

Mittarina mulla on Edge 520.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tehomittari on ihan harkinnan arvoinen ehdotus. Ei kyllä taida onnistua budjetin sallimissa rajoissa eli vuoden kokonaiskustannusten tulee jäädä selvästi alle tonnin. Lisäksi kun on monta pyörää joilla ajaa, pitäisi kai kalibroida vaikkapa vaihtaessa polkimet toiseen fillariin.

Mittarina mulla on Edge 520.
    Tehomittarin kalibrointi ei montaa sekunttia kestä ja tehomittari on syytä kalibroida jokatapauksessa aina ennen lenkille menoa. Jos maantiepyörissä ei osasarjat poikkea hirveästi toisistaan niin pienellä varauksella ihan minkä tyyppinen tehomittari vaan on aika vaivaton siirtää toisesta fillarista toiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tehomittarin kalibrointi ei montaa sekunttia kestä ja tehomittari on syytä kalibroida jokatapauksessa aina ennen lenkille menoa. Jos maantiepyörissä ei osasarjat poikkea hirveästi toisistaan niin pienellä varauksella ihan minkä tyyppinen tehomittari vaan on aika vaivaton siirtää toisesta fillarista toiseen.

Noita mittareitakin on monenlaisia, joittenkin mallien siirto toiseen pyörään vaatii erityistä huolellisuutta, kun taas toiset siirtyvät heittämällä. Dcrainmakerin artikkeleita tutkimalla erot selviävät aika hyvin.
    Tuo ennen joka treeniä tehtävä operaatio ei varsinaisesti kalibroi mitään muuta kuin nollakohdan. Jos mittarin asennus on mennyt muuten pieleen, tuo nollakohdan asetus ei paljoa pelasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •