GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 6 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrapL Katso viesti
    Jokos muut blizzerk vanteiden saajat on vaihdattanu ne alle? Onnistuko?

Perjantaina sain tietoon paikallisen korjaamolta et pinnat ehkä(?) menis kanssa uusiks.
    Vein torstaina huoltoon ja hain perjantaina takaisin. Huoltomies oli mitannut pinnojen paikat ja ero oli hänen mielestä ollut niin pieni, että oli laittanut samoilla pinnoilla. Kolme lenkkiä olen nyt käynyt tuolla ajamassa ja ei ole ollut ongelmia. Aika paljon jämäkämmät nämä Blizzerkit kuin vanhat - ja noin 130 gr kevyemmät per vanne, kun huollossa punnittiin.
    utsjoenmtbreitit.weebly.com

Jokos muut blizzerk vanteiden saajat on vaihdattanu ne alle? Onnistuko?

Perjantaina sain tietoon paikallisen korjaamolta et pinnat ehkä(?) menis kanssa uusiks.
    Maanantaina tuli viesti että menee pinnat vaihtoon ja kuulemma tilaustavaraa.. saa ootella ainakin viikon että pääsee taas ajeleen.

Mikähän on syynä, että vanhoilla pinnoilla ei ole voinut kasata? Mun kiekot kasannut ei valittanut pinnoista mitään. No saa nähdä tuleeko jotain ongelmia myöhemmin.

Vanhat vannenauhat olivat olleet liian leveät Blizzerkeihin, että kannattanee hommailla uusia valmiiksi.

Meitsin fillarista meni ketjut poikki . Ei mee takuuseen . Ikää fillarilla on1kk ja 10 päivää ja max 250km ajettu. Takuu ei korvaa kuluvia osia esim. Jarrupalat ,ketjut ja yms. No hain uudet kivijalasta , et pääs ajelee.
    Esabbi muokkasi tätä : 19.02.2016 at 08.34

^ No miks uudet ketjut? Eikö olis liittimellä selvinny?

Ketjujen katkeaminen on ihan "normaalia". Esim liian isolla vaihteella, jos runttaa ylämäkeen, niin ihan uudetkin ketjut saattaa napsahtaa poikki -ja on napsahtanutkin.

Aktiivipyöräilijällä pitäis aina olla mukana vähintään;
    -varasisuri
    -rengastyökalut
    -pumppu
    -monitoimityökalu
    -ketjunkatkaisutyökalu
    -ketjunpikaliitin
    -takavaihtajan korvake
    -osaamista käyttää em. välineitä tarvittaessa.

Myyjä hehkutti xt:n ketjuja paremmiksi, vaihtaa napakammin sen takia ei katkee niin herkästi. Noi ketjut katkes ihan tasaisessa loivassa rinteessä ja penkiltä polkiessa rauhallisesti .Myyjä vielä kehotti ajamaan kaksilla ketjuilla niin rattaat kestää pidämpään. Fillarin ketjut on kumminkin niin halvat, ettei kannata pitää tietoisesti mörköö mukana lenkillä. Olisin ostanu liittimen ,mutta niillä ei ollut kuin tappeja .

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa tämän fillarin kanssa.. eilen tuli sitten 2viikkoa täyteen siitä ku fillarin toimitin kehien vaihtoon (blizzerkit alle). Ei muuta, mut sinä keskiviikkona kun vein niin perjantaiksi lupailtiin "jos kaikki menee putkeen". Viime viikolla soitin ku 1viikko tuli täyteen, kovasti kehuivat että ei oo enää paljosta kiinni et vannenauhat puutuu ja piti tulla tänään. Soitellaan ku on valmis.. onko väärin jo soitella heille päin taas? JA kysees o siis paikallinen huolto..

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa tämän fillarin kanssa.. eilen tuli sitten 2viikkoa täyteen siitä ku fillarin toimitin kehien vaihtoon (blizzerkit alle). Ei muuta, mut sinä keskiviikkona kun vein niin perjantaiksi lupailtiin "jos kaikki menee putkeen". Viime viikolla soitin ku 1viikko tuli täyteen, kovasti kehuivat että ei oo enää paljosta kiinni et vannenauhat puutuu ja piti tulla tänään. Soitellaan ku on valmis.. onko väärin jo soitella heille päin taas? JA kysees o siis paikallinen huolto..
    Mahtaa olla uus juttu pyörähuolloillekki nuo läskipyörät. Ei mee rutiinista Ei pitäs ainakaan ruuhkaa olla näihin aikoihin ellei oo suksihuoltoa samassa.

Minä pääsin vihdoin koeajamaan oman scooppini. Vanteet ainaki päälisin puolin näytti oikealta. Etuvaihtajaa häätyy viel säädellä ku meinaa alkaa hankailee ketjuja meleko herkästi. Entises jäykkäperäsessä ku kesti vetää takavaihtajan kaikki vaihteet läpi hankaamatta ilman että tarvi edestä vaihtaa. Pikkusen oisin kaivannu vaihtajiin et näkis mikä vaihde on päällä että osais ajottaa oikein etuvaihtajan vaihdon

Lunta ihan pirusti tullu. Hyvin se menee mut varovainen pitää olla ku ohjattavuus saattaa kadota ku niin paljon irtolunta renkaan alla

Alux itekin sadattelin vaihdenäytön puutetta. Ei se enään oo haitannu.

Samoin, ja etuvaihtajan säätämisen kanssa meni kans aikoinaan hermot, saipahan paikallinen töitä

Ite revin etuvaihtajan heti irti, ja absolute blackin ovaali eturatas kiinni. Huomenna aattelin 40t expanderirattaan laittaa kiinni.
    Rengastusta tässä oon miettiny uusiks, Jumbo Jimit saatta tulla alle jossain kohtaa kevättä. Kuitukeulaa oon ebaysta kattellut kans...

Joop. Sain kohtuu hyvin säädettuu ton etuvaihtajan. Pientä kosketusta ottaa min ja max vaihteella. Ilmeisesti Vaijerin säätövara ei riitä. Kiristää niin pienimmällä hankaa ja ku löyhentää niin maxilla hankaa. Tai sitte en vaan osaa.
    Ei tullu ajetelleeksi että pyörä tulee suoraa tehtaalta. Eikä sitä pistetä iskuun myyjän puolelta niinku yleensä pyöräliikkeet tekee.
    Mut kaikki muut pelas ihan hyvin. Pyörä on komeempi ku mitä kuvissa. En valita

edit: Kyl se hyvin pelaa nyt. Ainoastaan ketjukehän sisäpuolella oleva muovi osa (Ohjain?) ottaa ketjuihin ku on pienin päällä. Se kyllä tulee siitä kulumaan sopivaksi jos en saa vähän siirrettyy sitä.
    hcf muokkasi tätä : 27.02.2016 at 11.55 Syy: Säätöä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kiristää niin pienimmällä hankaa ja ku löyhentää niin maxilla hankaa. Tai sitte en vaan osaa.
    No entäs ne säätöruuvit?

Mun scoopista hajos takajarru ,välillä jarrukahva meni pohjaan . Ajossa piti kokoajan pumppailla , että jarru toimi. Yritetty ilmata moneen kertaan ala-ja yläkautta. Vähän aikaa kahva oli ok, mut kohta kahva meni tankoon kiinni. Vein jarrun liikkeeseen ne antoi uuden jarrun samantien mukaan . Ikinä takuuhomma ei ole toiminu noin hyvin. Ei mitään tyhmiä epäileviä kysymyksiä . Kymmenen pistettä ja dinosaurus merkki (kun papukaijat loppu).

Kumpi mahtaisi olla luotettavampi ostos Scoop Fatty vai White Fat Pro?
    ketjun perusteella Verkkiksen fäteissä aikas lailla sanomista heti uutena eikä näemmä takuu pelaa, vai pelaako?

Scoopyn XL olisi geometrialtaan paljon parmepi kuin White L kokoisena.

^ Samanlailla on Whiteissäkin ollut ongelmia. Omassani (white)ei tosin muuta, kun että etujarru hiukka vuosi kovilla pakkasilla. Takuukorjaus toimi hyvin

Mulla on scooppi toiminut hyvin. Ja oli säädöissään suoraan laatikosta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Mulla ei oo ollut sen Scoop Fattyn vanne-episodin jälkeen mitään valittamista ja kilometrejä on tullut jo useampia satoja. Verkkokaupan kanssa takuuhomma hoitui helposti. Kaksi kaveriakin on hommannut samanlaisen Fattyn tuon mun pyörän kokeilun jälkeen ja heillä on ollu ihan oikeat vanteet ja muutkin osat. Toinen tilasi Verkkiksestä ja toinen BikeAvenuelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kumpi mahtaisi olla luotettavampi ostos Scoop Fatty vai White Fat Pro?
    ketjun perusteella Verkkiksen fäteissä aikas lailla sanomista heti uutena eikä näemmä takuu pelaa, vai pelaako?
    verkkokauppa.com :lla pelaa takuu aina hyvin
    Eihä täs oo vasta ku 6 sivuu sanomista. whiten ketjussa on jo 100
    Mutjoo ite arvoin näitten välillä ja päädyin silverbackiin ku täs on osat kaikinpuolin ok. Whitestä ois menny renkaat vaihtoon ja tubelessia ois joutunu kikkaileen niille vanteille.
    Ja noita whiten pyöriä tuntuu näkyvän aikalailla. Ainaki litee. Jos siis haluaa erottua massasta.
    Kovasti tää tuntuu katseita keräävän. Ja naapuritki alko heti kyselee

Onkos Fattyssä etujarrusatula suoraan harukassa vai onko siinä jo adapteri? Meinaan kaipaisi kuitenkin 203mm levyn ja XT tai Zee jarrun. Zeen kanssa voisi 180mm levykin riittää. Etusormella jarruttaen pitää takanen olla reilusti ilmassa myös vesikelillä.

Vielä kun osaisi päättää onko etujousto välttämätön.

Muutes mitkä mahtaa olla toimituslaatikon mitata? Mietin että mahtuisi autoon sisälle vai pitäisi olla kärry pyörää hakiessa.

Pistinpä sitten XL kokoiseen Fattyn tilaukseen. Oranssi värikin on just se mikä pitääkin olla. vain 11.90e maksaa kotiin tuonti niin ei kannata itse kuskailla.

Nytpä sitten tilaamaan etujarrua tai ehkä koko jarrusetti

Mulla tappelee tää fatty nyt White Pro:n kanssa. Hinta tingittynä lähes sama. Fattyssä on se lime keltainen väri mulle aika hyvä, mutta tanko on suora. Tykkään kun fättäreissä on yleensä sellainen pieni kaari ohjaustangon jälkeen.... mitäs sanotte, kumpi on laadukkaampi?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Itse ostaisin Scoop in jos näistä pitäis valita...☺

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

^tajusin itse vasta nyt että Fattyssä onkin 9mm QR etuakseli eli se nuljaa. Näin teki 26" täpärissäkin. Jos siihen saisi edes läpiakselin niin auttaisi asiaa.
    Nuo pyörät on geometrialtaan erilaiset. Fatty on pidempi runkoinen mistä itse pidän. Jos XL tuntuu liian pitkältä vaihdan 40mm stemmin. Fattyssä on jo valmiina talvikokoiset renkaat mutta White on kevyempi ja tosiaan parempi etunapa. Molemmissa on heikkotasoiset jarrut mutta etujarrun vaihtamalla siitä selvinnee ja jos mieli muuttuu niin hyvät jarrut saa siirrettyä seuraavaan.

Toivottavasti runko ja navat pysyy nipussa ja vanteet suorina. Muut osat onkin kulutustavaraa.

Aika outoa, etä verkkokaupassa ei noita tosiaan voi edes nähdä, saatikka kokeilla, vaan tavara ostetaan varastossa laatikossa ja sit se on fifty-sixty, tykkääkö vai ei. Eikä 1099 hinnasta ei sit oo yhtään tinkimisvaraa....
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^tajusin itse vasta nyt että Fattyssä onkin 9mm QR etuakseli eli se nuljaa. Näin teki 26" täpärissäkin. Jos siihen saisi edes läpiakselin niin auttaisi asiaa.
    Nuo pyörät on geometrialtaan erilaiset. Fatty on pidempi runkoinen mistä itse pidän. Jos XL tuntuu liian pitkältä vaihdan 40mm stemmin. Fattyssä on jo valmiina talvikokoiset renkaat mutta White on kevyempi ja tosiaan parempi etunapa. Molemmissa on heikkotasoiset jarrut mutta etujarrun vaihtamalla siitä selvinnee ja jos mieli muuttuu niin hyvät jarrut saa siirrettyä seuraavaan.

Toivottavasti runko ja navat pysyy nipussa ja vanteet suorina. Muut osat onkin kulutustavaraa.
    Nuo scoopin BR615 jarrut on oman kokemuksen mukaan hinta-laatu huomioiden kyllä oivat jarrut. Ei mulla tuo 9 mm etunapa kyllä nuljunnut minnekään. Nyt on kiinni hiilarikeula 15 mm läpiakselilla ja kaippa se tukevampi on, mutta ero ei kyllä omassa ajossa ole mitenkään merkittävä.

Onkohan tossa joku käpy ton etu vaihtajan kanssa ? On niin helkkarin tarkka. Vaijerin liike ei riitä . Säädin silleen ,et ketjut raapii etuvaihtajaan kun edessä pieni ja takana iso kun harvemmin tarvii tuota välitystä. Epäilen, että eturatas ja vaihtaja ei natsaa keskenään. Pitäsköhän käydä maanantaina verkkokaupas fillarin kans?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Nuo scoopin BR615 jarrut on oman kokemuksen mukaan hinta-laatu huomioiden kyllä oivat jarrut. Ei mulla tuo 9 mm etunapa kyllä nuljunnut minnekään. Nyt on kiinni hiilarikeula 15 mm läpiakselilla ja kaippa se tukevampi on, mutta ero ei kyllä omassa ajossa ole mitenkään merkittävä.
    Eipä noissa kai muuta "vikaa" ole kuin sädtöjen puute. Pitoa ei kaksi mäntäisellä saa ilman kova puristustarvetta 180mm levyllä noinkin isolla renkaalla. Tavallisen 26" x 2.4" kanssa yhdistelmä toimii mutta isompi renkaan halkaisija vaatii isomman jarrulevyn. Tilasinkin jo 203mm XT levyn ja adapterin ja ICE V8 hissitolpan. Vastaava mutta ohkaisempi tolppa on palvellut hyvin Cubessa kesät talvet.

Saisikohan siihen etunapaan läpiakselia? Sekin tukevoittaisi menoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Onkohan tossa joku käpy ton etu vaihtajan kanssa ? On niin helkkarin tarkka. Vaijerin liike ei riitä . Säädin silleen ,et ketjut raapii etuvaihtajaan kun edessä pieni ja takana iso kun harvemmin tarvii tuota välitystä. Epäilen, että eturatas ja vaihtaja ei natsaa keskenään. Pitäsköhän käydä maanantaina verkkokaupas fillarin kans?
    Pirun tarkka se o. Itekki kääntelin, nostelin ja vääntelin 2pv. Se meni silleen että korjaustelineessä se hankaa hieman isoimmalla vaihteella ulkoreunaa mutta ku lähtee ajeleen niin ei se hankaa enää ku on veto päällä. Ja se vähän hieroo sitä muovi ohjuria pienimmällä

Mut säätö prosessi menee. (kiekot mainittu fyysisissä mitoissa)
    1. takana iso kiekko ja edessä pieni. L ruuvilla säätää ketju 0-0,5mm häkin sisäreunaan
    2. iso kiekko takana, iso edessä. ketjun kiristys niin että 0-0,5mm häkin sisäreunaan
    3. pieni kiekko takana, iso edessä ja vähä avittaa vaihde vivulla ja säätää H ruuvilla ketjun 0-0,5mm häkin ulkoreunaan

jos ei nuilla mene niin kokeilla kääntää/nostaa,laskea vaihtajaa. mulla on kiinni aivan pullopidikeruuvin alapuolela

Ohjeet shimanon manuaalista link
    hcf muokkasi tätä : 06.03.2016 at 00.41

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät