GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 90 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.671 - 2.700 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2671
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Löytyisikö joltain jotain kikkakolmosta?

    Piken vaimennuspuolen alapään pultti on niin kiinni jumahtanut, että koko sisuspatruuna pyörii mukana kun yrittää aukoa. Kolmisen milliä aukesi, mutta sitten on kuin kiinni hitsattu.

    Vai onko se vaan suosiolla hommattava uusi pultti ja sahattava tuo poikki

  2. #2672
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Mikä voisi olla vikana kun rokkarin Monarch XX iskari menee kovaksi minuutin ajon jälkeen? Iskarissa on siis tuo etälukitus ja tuntuu siis kuin se olisi puoliksi lukossa vaikka onkin auki -asennossa..
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  3. #2673
    Kannattaakos noi pike ja monarch viedä huoltoon sportaxiin vai tehdä itse?
    Huolto-ohjeita olen selaillut ja videoita, mutta aika pirusti tuossa on hommaa.

    Sportaxissa näkyy olevan 100+eur kipale huollot +20euroa iskarin irroittamisesta

  4. #2674
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Itse jättäisin liikkeen tehtäväksi jos en ole täysin tietoinen mitä olen tekemässä ja miksi. Kannattaa nuo ainakin itse irroittaa niin ei siitä tuu maksua lisää..
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  5. #2675
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Itse jättäisin liikkeen tehtäväksi jos en ole täysin tietoinen mitä olen tekemässä ja miksi. Kannattaa nuo ainakin itse irroittaa niin ei siitä tuu maksua lisää..
    En minäkään tiennyt ekaa kertaa keulaa irrottaessani,että mitä olen tekemässä.Kysyin tietenkin ennakkoon ammattilaiselta vinkkejä.Hyvin toi keula irtosi.Musta on vuosien saatossa tullut älytön sniidari,enkä suostuisi parin minuutin hommasta maksamaan 20 euroa ikinä!

  6. #2676
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Löytyisikö joltain jotain kikkakolmosta?

    Piken vaimennuspuolen alapään pultti on niin kiinni jumahtanut, että koko sisuspatruuna pyörii mukana kun yrittää aukoa. Kolmisen milliä aukesi, mutta sitten on kuin kiinni hitsattu.

    Vai onko se vaan suosiolla hommattava uusi pultti ja sahattava tuo poikki
    Crc:tä kierteisiin tai vastaavaa.Ei nyt heti kannata mennä sahaamaan poikki.Sittenhän vanha pultti pitäisi porata pois,eikö?Ja laittaa kierteen uusiksi,jos olen oikein ymmärtänyt.Kuulostaisi vähän siltä ,että kierteet saaneet siipeensä.Kallis keula kuitenkin kyseessä,kannattaa kysyä ammattilaiselta,voi tulla kalliiimmaksi mennä itse "säätämään".

  7. #2677
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Löytyisikö joltain jotain kikkakolmosta?

    Piken vaimennuspuolen alapään pultti on niin kiinni jumahtanut, että koko sisuspatruuna pyörii mukana kun yrittää aukoa. Kolmisen milliä aukesi, mutta sitten on kuin kiinni hitsattu.

    Vai onko se vaan suosiolla hommattava uusi pultti ja sahattava tuo poikki
    Itse koittaisin iskumutterivääntimellä.

  8. #2678
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    SammyB,saako sitä ruuvia siel vedätettyä ulospäin,jolloin se sisäruoto "kiinnittyisi" paremmin siihen alajalan upotukseensa.
    ...upotus josta se pitäisi ohjeenmukaan irroittaa ko.ruuvia muovivasaralla napauttamalla.

  9. #2679
    Sainkin jo vastauksen canyonilta. Kovaa hommaa iskareiden kanssa. Tuossahan kannattaa 3 vuotta ajella ilman huoltoja ja ostaa netistä uusi.
    makimies muokkasi tätä : 02.03.2016 at 16.14

  10. #2680
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    SammyB,saako sitä ruuvia siel vedätettyä ulospäin,jolloin se sisäruoto "kiinnittyisi" paremmin siihen alajalan upotukseensa.
    ...upotus josta se pitäisi ohjeenmukaan irroittaa ko.ruuvia muovivasaralla napauttamalla.
    Kokeilin jo kaikkia mahdollisia ja lopulta sahasin poikki (käpy paloi). Kun sai vehkeet levälleen, niin ruodosta sai toisesta päästä avaimella kiinni ja pihdellä sain väännettyä pultin jämät pois.
    Oli vaan niin helvetin kovaan jumahtanut, että sellaista pauketta ja narinaa piti kun vääntelin loppupalaa pois. Eli ihan toivoton urakka olisi muuten ollut. Kierteet on ihan ok kuitenkin, eli mitenkään suuremmin ei ole huonosti paikoilleen laitettu.
    En tiedä olisiko vaikuttanut jotain kun viime kesänä aika monta kertaa pohjasi huolella.

    Tilasin täydellisen huoltokitin, jossa mukana uusi pulttikin. Tulipa samalla avattua, putsattua ja huollettua ihan koko keula.

  11. #2681
    Onkos muute ok että takaiskariin joutuu laittamaan 300psi @30% sag? Monarch debonair kannulla siis...

  12. #2682
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Sanoisin, että on OK. 350 psi on kyseisen iskarin maksimipaine.

    Aika paljonhan tuo tarvittava paine riippuu pyörän jousitusratkaisusta tai siis sen vipusuhteesta (leverage ratio)...

  13. #2683
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Onkos muute ok että takaiskariin joutuu laittamaan 300psi @30% sag? Monarch debonair kannulla siis...
    Kyllä se minullakin noihin lukemiin menee On-One Codeinessa. Kuskilla painoa ajokamoissa aika tarkkaan satanen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #2684
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuo DebonAir vaatii hieman enemmän painetta.. Itellä endurossa normikannulla 220psi antaa sen 30% sagia kun taas DebonAir kannulla vaatii sen 40-50psi enemmän..

  15. #2685
    Siis on tossa nyt jotain hämärää. Laskin paineita ja pumppailin ja täytin uudelleen . 300 psi ja sag yli 40% .... Tarttee varmaan ottaa atomeksi ja katsoa mitä on syönyt.

  16. #2686
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    No ajappa sillä kuitenkin ensin

    Negatiivijousi on suhteellisen iso tilavuudeltaan, tällöin + ja - puolten tasaantuminen laskee paineita aika paljon. Arviolta 5-10 psi:tä.
    Pumppaa iskariin se 300 psi:tä painele jousitusta, jotta säiliöt tasaantuu ja tarkasta paineet uudestaan. Lisää ilmaa, jos sägi ei ole kohdallaan jne, kunnes tavoite sägi on saavutettu

    Jos iskari toimii ajossa normaalisti, niin älä välitä isoista paineista!

  17. #2687
    Ok, se tasautuu yllättävän paljon. Mittarin kun laittaa uudestaan kiinni on hävinnyt n. 40psi . Parin yön aikana 50psi

  18. #2688
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Mulla on 1 1/8 ahead settejä syövä runko. Haluaisin tähän joustohaarukan. Mutta lähitulevaisuudessa runko vaihtunee, ja siinä samalla headtube tapperediksi. Haluaisin kuitenkin ostaa jo nyt keulan, joka sopisi molempiin runkohin. Kysymys kuuluu, että toimiiko 1 1/8" haarukka tappered 1 1/5" headtubessa käyttäen saatavilla olevia sovittimia (http://www.bike24.com/p2150811.html) ongelmitta? Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä prosessissa? Vai kannattaako suosiolla ostaa keula vasta uuteen runkoon?

  19. #2689
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä toimii, alakoolia keulaan vaihtamalla.

  20. #2690
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Eli ainoa kuka on erimieltä konversion toimivuudesta on muotipoliisi?

  21. #2691
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Ei muotipoliisikaan voi pamputtaa kun ei se edes sitä välttämättä huomaa.


  22. #2692
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Mulla on 1 1/8 ahead settejä syövä runko. Haluaisin tähän joustohaarukan. Mutta lähitulevaisuudessa runko vaihtunee, ja siinä samalla headtube tapperediksi. Haluaisin kuitenkin ostaa jo nyt keulan, joka sopisi molempiin runkohin. Kysymys kuuluu, että toimiiko 1 1/8" haarukka tappered 1 1/5" headtubessa käyttäen saatavilla olevia sovittimia (http://www.bike24.com/p2150811.html) ongelmitta? Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä prosessissa? Vai kannattaako suosiolla ostaa keula vasta uuteen runkoon?
    Tapered-haarukka saattaa mennä nykyiseenkin runkoosi Cane Creekin alalaakerilla.

    "If you've got a bike frame with a 44mm straight headtube you have a couple of fork steerer options. You can run a 1-1/8" straight steerer with zero stack (ZS) cups, but if you'd like to use a 1-1/8" - 1.5" tapered steerer, Cane Creek makes it possible with this 40-Series 44 Tapered Headset."

    http://www.competitivecyclist.com/ca...apered-headset

  23. #2693
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    ...Kysymys kuuluu, että toimiiko 1 1/8" haarukka tappered 1 1/5" headtubessa käyttäen saatavilla olevia sovittimia (http://www.bike24.com/p2150811.html) ongelmitta? Mitä tulisi ottaa huomioon kyseisessä prosessissa? Vai kannattaako suosiolla ostaa keula vasta uuteen runkoon?
    suoraputkinen keula toimii kartion muotoisessa headtubessa kun se reducer-sovitinkooli on samasta sylttytehtaasta kun ohjainlaakerin alapää, geneeristä kaventavaa alakoolia joka
    kävis kaikkien ohjainlaakereiden alapäihin ei vaan ole. Suomeksi - ota laakerin alaosa ja se reducer- crown samaa tuotetta. Jos alapää on jo olemassa ja siihen ei saa reducer- koolia,
    vaihda alalaakeri semmoseen mihin saa.

  24. #2694
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Ei tuo reducer oikein ole hyvä, jos tässä ollaan ostamassa parempaa keulaa. Niistä ei välttämättä edes ole 1 1/8":n versiota tai ainakin sen saatavuus on paljon huonompi ja siten todennäköisesti myös hinnat. Sen takia minusta kannattaisi lähtökohtaisesti hakea tapered-keulaa ja sille sovitinta vanhaan pyörään.

  25. #2695
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    minusta kannattaisi lähtökohtaisesti hakea tapered-keulaa ja sille sovitinta vanhaan pyörään.
    Mites tuo 1.5" kaulaputki sitten tungetaan 1.1/8" emäputkeen?
    The end of the road is just the beginning...

  26. #2696
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Mites tuo 1.5" kaulaputki sitten tungetaan 1.1/8" emäputkeen?
    Jos viitsit vilkaista pari viestiä ylemmäs, niin eiköhän se selviä.

  27. #2697
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Istuuko tuommonen emäputkeen missä käytetään semi-integrotuja laakereita?
    The end of the road is just the beginning...

  28. #2698
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Istuuko tuommonen emäputkeen missä käytetään semi-integrotuja laakereita?
    Kyllähän sen pitäisi käydä, kun kummassakin painetaan samoin kupit runkoon, mutta toisessa vain laakerit jäävät rungon ulkopuolelle. Tuossa tuo pelkkä alaosa:

    http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=61243;menu=1000,4,40

    Tietysti se asennussyvyys pitää vielä varmistaa, kuten kaikissa ZS/semi-integrated/internal/low profile/haista paiska nimi -tyyppisissä headseteissä, ettei tämä olisi liian helppoa. Muutenhan jokainen voisi tehdä näitä ilman tekniikan tohtorin tutkintoa, eikä se nyt kävisi päinsä. Muistaakseni tuossa se asennussyvyys on 15 mm, eli jos runko on tehty matalampia kuppeja varten, niin sitten se ei käy. Toki on myös mahdollista tuunata runkoa tai kuppia sopivaksi, mutta en ota niihin operaatioihin mitään kantaa.

  29. #2699
    Hei aloittelevana maastopyöräilijänä olisi tyhmä kysymys takaiskarin ilman lisäyksestä, mitenkä saatte ilman jäämään iskariin kun irroittaa pumpun letkun venttiilistä joka on tietysti kierteellä, eikä viisaasti niinkuin autossa pikaliittimellä, aina kun irroitan letkun kuuluu pihaus ja kun laitan pumpun takaisin kiinni ei painetta ole enää iskarissa kun se ilmatila on ilmeisesti niin pieni, iskari Rockshock (xxx), ja painehan on sen jälkeen jotain muuta kun mittari näytti ennen irroitusta vaikka saisinkin hieman jäämään sitä sinne sisälle, en jaksanut koko ketjun kysymyksiä kahlata josko joku olisi näinki tyhmiä kysynyt.

  30. #2700
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Millaisella pumpulla laitat? Siinä pumpussa pitäisi olla sellainen mekanismi, ettei sieltä käytännössä olennaista määrää pääse ulos. Ensin kierretään se kiinni ja sitten käännetään vipua, niin se painaa sen venttiilin auki. Ja sitten poistaessa toisin päin: ensin vipua, niin venttiilin auki painava tappi nousee ylös ja sitten saa rauhassa kiertää auki. Esim. tuossa pumpussa näkyy tuo vipu tuossa päässä.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/g...413/wg_id-1466

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •