GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 64 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    White 3lite hinta 600€, korjaussarja 300€, kestoikä 10v. Kuluvat osat 500€/10v yhteensä 1400€. Paikallisbussilippu 53€/kk 600€/v 6000€/10v. Aika hyvä sijoitus! Parempi kuin kulta?
    Näkkyy noihen perus white läskien hinta vain nousevan ekat parivuotta, mitä on toria seurannut.
    Vertaat läskipyörää kestokulutushyödykkeenä puhtaasti spekulatiiviseen sijoitusinstrumenttiin, kultaan. Tällaisten täysin eriluonteisten asioiden pätevä vertaaminen toisiinsa on varsin mahdotonta.

Ei ole tällä palstalla. koska täällä moni työntää viimoset rahansa läskiin/polkupyörään. Ja olihan tuossa tu sijoitus osio http://www.fillaritori.com/index.php...-3lite-l-koko/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Läskipyörältä näyttää ainakin minun silmääni

https://www.verkkokauppa.com/fi/search?q=scoop+fatty
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti

Juu kattelinkin googlaamalla, mutta onko jollakin kokemuksia kyseisestä merkistä? Minulle ihan vieras (Tunturi, Helkama, Kona tutumpia;-)

Juu kattelinkin googlaamalla, mutta onko jollakin kokemuksia kyseisestä merkistä?...
    No eikö sun google tätä löytänyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No eikö sun google tätä löytänyt?
    Kiitos ei muuten löytäny

Eikös tässä ole sama pyörä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Eikös tässä ole sama pyörä?
    Tuolta mieheltä en kyllä uskaltaisi ostaa mitään kun en ymmärrä pölpötyksestä sanaakaan,,,
    Olisko jollakulla lainata Baabelin kalaa (Linnunradan käsikirja liftareille, siltä varalta että joku ei tiedä mitä tarkoitan)
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Kävin eilen katsomassa / ajamassa pyörää. Nyt vaan mietityttää kyseisen pyörän koko M, olen 179 cm.
    Tuossa joku oli kaupannut samaa pyörää L kokona ja kirjoitti että sopii 175 - 185 mittaselle http://www.fillaritori.com/index.php...comment-114657
    Ei sitä 10 min. lenkillä osaa sanoa onko koko sopiva...
    Mutta eix se ole niin, että jos kahden koon vaiheilla, niin otta sen pienemmän.

^Sanosin, että M on sopivampi geo taulukko tosin vajavainen. L voit ajaa silti ihan hyvin. Maku asia.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Piti oikeen rekisteröityä tälle foorumille, kun on tehnyt viime vuodesta asti mieli ostaa fat bike. Ja vanha pyörä rupeaa hajoamaan käsiin. Niin en viitsi sitä oikeen paljon ruveta korjaamaan.

Edellisen pyörän olen ostanut varmaan joskus 10 vuotta sitten ja satunnaisia ajoja tulee harrastettua. Eli Fat bike tulisi myös samanlaiseen käyttöön välillä varmaan tulisi maastossa ajettua mutta suurin osa ajoista varmaan olisi ihan tiellä paikasta A paikkaan B.

Mitähän kaikkea kannattaa ottaa huomioon, kun pyörää valitsee ja lähtee ostamaan. Olen miettinyt paria vaihtoehtoa White 3 Fat Pro tai White 3 Fat Lite tai sitten Kona WO. Kona noista on kaikista kallein ja ehkä vähän siinä ja siinä, että onko se liian kallis satunnaiseen ajamiseen. Tuo White 3 Fat Pro on ainakin hinnan puolesta siinä mitä voisi pyörästä maksaa. Ja jos siitä vielä kevään aikana tulee joku tarjous niin varmaan sen ostaisin ihan "sokkona" ilman mitään kyselemistä. Tuo White 3 Fat Lite on varmaan aika samaa kastia, kun tuo Pro mutta Litessä taitaa olla vähän huonommat osat. (jos olen okein ymmärtänyt.) Onko tuo jousitettu keula kuinka tärkeä näissä läskipyörissä? Aika harvoissa se näyttäisi olevan, mutta saahan sellaisen siihen laitettua jos tarvitsee. Ja minkähän kokoista pyörää kannattaisi lähteä katsomaan, kun pituutta on se vähän yli 170cm. Itse ole katsonut tuota M-kokoa joka varmaan olisi sopiva, mutta pitäisi ehkä jossain liikkeesä käydä kokeilemassa.

Ja jos päätän, että tilaan vaikka tuon White 3 Fat Pron tuolta XXL verkkokaupasta. Niin minkälaisena pyörä mahtaa tulla kotia onkohan sitä valmiiksi jotenkin koottu vai onko kaikki osat pussissa niinkuin IKEA:n huonekaluissa ja itte pitää koota alusta loppuun. Eniten mietityttää nuo vaihteet onko niitä säädetty mitenkään vai pitääkö heti viedä johonkin huoltoon jossa säädetään nuo vaihteet. Koska en tiedä onnistuisiko itseltä se säätäminen.

http://www.bikeshop.fi/Kona_Wo/ekauppa/pKOWO/
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-lite-...112003_1_style
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style

^Mieleinen runko, kestävä takanapa ja hyvät tubeless vanteet. Nämä kun on kohdallaan, niin alkaa olemaan asiat hyvin.

Konassa on kaikki aika hienosti hintaansa nähden kohdallaan. Konan S on sopiva. M koot menee mutta alkaa olla rajoilla, että on isoja.

Whiten vanteet ei vakuuta. Taka navat (vapaarattaa) tuppa olla se heikoin lenkki aina.

noniinno Guest
    Keulasta niin väliä, hyvät ja helposti tubelessoitavat vanteet. Telttapatjagorilla-alipainesäkkviritykset no no.

Tuli sitte ostettua Farley5 2016 koko 19.5"

Jos haluaa Whiteä kokeilla,niin Jäkestä löytyy:
    http://fatbikevuokraus.com/index.html

Trek farley 9.8 vs salsa bucksaw carbon. Eli nykyinen dude 9.0 on menossa luultavasti naisen joka asuu meillä käyttöön ja olen alkanut alustavasti katsella seuraavaa pyörää. Nykyisessä pyörässä ei ole oikein mitään vikaa vaan vaihtelun vuoksi voisi seuraavaksi katsella eri merkkistä. Kaikki ajot tulee hoidettua samalla pyörällä eli kaupassa käynneistä kelkanjälkien ajamiseen ja kesällä polkuseikkailuun. Trekissä houkuttaisi keveys, mutta miinuksena on tuo rengaskoko eli meneekö liian epämukavaksi ja huonosti kantavaksi? Tokihan tuohon jos laittaisi br2250 vanteet niin olisi isompia renkaita tarjolla, mutta hinta taas nousee. Tuossa Salsassa houkuttaisi tuo läskijousitus yhdistelmä kokeilla mutta meneekö liian raskaaksi ja tuohonhan ei taida kovin isot renkaat mennä mitenkään talvikäyttöä ajatellen? Eli kumman ottaisitte? Onko joku kokeillut tuota kuitu farleytä ja miten se vertautuu dudeen?

179cm:lle L tai M. 170:lle M... itse olen 176cm ja ehdottomasti M mulle. Rungon koon kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei harmita jälkeenpäin.

Itselläni kans White Pro tai toi Silverblack ScoopFatty nyt tappelee keskenään. Silverblackissä on 4.8 renkaat, Whitessa 4.5. Whitessa taas tanko ei ole suora, kuin Silverissä. Molemmissa on ihan hyvät osasarjat.

Sellaista vielä mietin, että mitä jos jättäisin fättärin oston syksyyn, silloin ei ole ostobuumia ja tinkimisvaraa enemmän?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Silverblack
    Silverblackissä
    Pst. se on Silverback

...Sellaista vielä mietin, että mitä jos jättäisin fättärin oston syksyyn, silloin ei ole ostobuumia ja tinkimisvaraa enemmän?
    Enpä oikein usko.

179cm:lle L tai M. 170:lle M... itse olen 176cm ja ehdottomasti M mulle. Rungon koon kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei harmita jälkeenpäin.

Itselläni kans White Pro tai toi Silverblack ScoopFatty nyt tappelee keskenään. Silverblackissä on 4.8 renkaat, Whitessa 4.5. Whitessa taas tanko ei ole suora, kuin Silverissä. Molemmissa on ihan hyvät osasarjat.

Sellaista vielä mietin, että mitä jos jättäisin fättärin oston syksyyn, silloin ei ole ostobuumia ja tinkimisvaraa enemmän?
    whiten snowshoe 4.5" on oikeasti 4"
    http://electricbike-blog.com/2015/11...-of-your-unit/

Tuolta mieheltä en kyllä uskaltaisi ostaa mitään kun en ymmärrä pölpötyksestä sanaakaan,,,
    Olisko jollakulla lainata Baabelin kalaa (Linnunradan käsikirja liftareille, siltä varalta että joku ei tiedä mitä tarkoitan)
    Kokeileppa Youtuben tekstitystä ja automaattinen käännös (esim. englanniksi). Jotain saattaa ymmärtää.

Yhyy, nyt on paha! Vaihtoehtona olisi White Fat Pro vs. Trek Farley 5. Hintaero näissä 300€. White on kivan oranssi ja kaverin mukaan siinä on paremma osat. Trek on ... no se on Trek ja se on tylsän ruskea. Mitä mä teen???
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Yhyy, nyt on paha! Vaihtoehtona olisi White Fat Pro vs. Trek Farley 5. Hintaero näissä 300€. White on kivan oranssi ja kaverin mukaan siinä on paremma osat. Trek on ... no se on Trek ja se on tylsän ruskea. Mitä mä teen???
    Oota seuraavaa xxl.fi:n tarjous päivää. Tilaa xxl.fi:n mainoskirje niin pysyt ajantasalla. Sillontällöin tulee joku tarjouspäivä ku on 20-25% alennus. Esim SuperSunnuntai. Fat Pro:n saa sitte siihen tonniin.

Mee tunteella :-) Mä siirryin Fatboy oranssi --> farley 5. Farley fantastinen ajaa eikä selkeä läski. Herkkä ja hauska pyörä, sekä jotenkin puuttuu läskimäisyys. Fatboy oli fantastinen, mutta Trekin läskittömyys on hienoa. Vaikea selittää, mutta mutkapätkillä tykittäessä ei oo enään spessua ikävä :-)

Trekkiä suosittelen siis!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Mee tunteella :-) Mä siirryin Fatboy oranssi --> farley 5. Farley fantastinen ajaa eikä selkeä läski. Herkkä ja hauska pyörä, sekä jotenkin puuttuu läskimäisyys. Fatboy oli fantastinen, mutta Trekin läskittömyys on hienoa. Vaikea selittää, mutta mutkapätkillä tykittäessä ei oo enään spessua ikävä :-)
    Siis joo, olet oikeassa siinä, mä sain nimittäin ajaa Farleylla ja se on todella kevyeen tuntuinen. Ihan kuin ajaisi tavallisella pyörällä. Whitea en päässyt koeajamaan XXLssä. Ja siis, vielä tarkennukseksi että en mä sitä Whitea ole 1300:lla ostamassa

Siis joo, olet oikeassa siinä, mä sain nimittäin ajaa Farleylla ja se on todella kevyeen tuntuinen. Ihan kuin ajaisi tavallisella pyörällä. Whitea en päässyt koeajamaan XXLssä. Ja siis, vielä tarkennukseksi että en mä sitä Whitea ole 1300:lla ostamassa
    Niin ja pitempään olen saanut ihailla miten kaverini käskyttää farley 5:stansa eikä se ole vieläkään paskana. Heh..kait se kestää...

Kait trekissä ainakin paremmat vanteet napoineen on kuin whitessä? Jarruissa ja voiman siirrossa toivomista, mutta rungon rakenne kyllä on mahtava ajettavuudeltaan.

Lisätään listalle vielä Kona Woo.

^Sehän on Trekkiä paremmilla osilla ja keula 150mm läpiakselilla, mikä onkin Trekin 5 isoin puute. Ajaisin molemmat ja ostaisin mieleisemmän. Helpot Tubeless vanteet on must IMO.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •