ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 54 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #1591
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Kirjoittelepa tänne lisää jotain hauskaa sillä aikaa kun haen poppareita...


  2. #1592
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kirjoittelepa tänne lisää jotain hauskaa sillä aikaa kun haen poppareita...
    No niin. Nyt alkaa paljastua se todellinen syy, miksi tyyppi vääntää itsestäänselvistä eduista ja miksi se vääntämisen tyyli on tuo argumenttien loputtua. Laitan sinut ignoreen, niin saat rauhassa maiskuttaa eväitäsi.

  3. #1593
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Mielipiteelläni ei varmaan ole mitään arvoa kun ob on jo päättänyt miten asia on, mutta valitsisin tuosta viestin #1589 rinnakkaiskuvasta jokaiseen ympäristöön vasemman puoleisen rengasprofiilin. Eikä mitään muita perusteluja kuin että tykkään ajaa tuollaisella pyöreällä profiililla, korkea sivunappula tekee renkaan käytöksestä minun allani kirjaimellisesti kulmikkaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  4. #1594
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958

    MTB-kiekot

    Rengasta vaihtamalla saan paljon helpommin linkittämäsi kuvan kaltaisen eron renkaan profiiliin ja ominaisuuksiin, kuin kehää vaihtamalla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että sanoin ettei kehällä ole vaikutusta. Minähän niitä leveitä kehiä alunperin olin kysyjälle ehdottamassakin? Itsekin olen vaihtanut leveisiin eikä niissä mitään huonoa ole. Ei toisten mielipiteistä kannata suuttua. Luet kuitenkin...
    Plus muokkasi tätä : 26.02.2016 at 21.23


  5. #1595
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mielipiteelläni ei varmaan ole mitään arvoa kun ob on jo päättänyt miten asia on, mutta valitsisin tuosta viestin #1589 rinnakkaiskuvasta jokaiseen ympäristöön vasemman puoleisen rengasprofiilin. Eikä mitään muita perusteluja kuin että tykkään ajaa tuollaisella pyöreällä profiililla, korkea sivunappula tekee renkaan käytöksestä minun allani kirjaimellisesti kulmikkaan.
    Pitää varmastikin lopettaa tänne kirjoittelu, koska alkaa kyllästyttää tuollainen täysin tarpeeton henkilökohtaisuuksiin menevä vihjailu. Ilmeisesti se, että olen (ollut) eri mieltä kanssasi (varmaankin jostain, kun suu käy tuolla tavoin) tekee minusta hankalan, mutta ei sinusta, vaikka sinä olet (ollut) eri mieltä minun kanssani. Jos sinusta pyöreä on parempi, niin aja pyöreällä. Ihme tyyppejä, kun ette voi keskittyä puhumaan asiasta.

  6. #1596
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Nyt orc saunaan ja aamulla fillaroimaan. Koko viikonlopuksi on luvattu pitkästä aikaa hienoja kelejä.

  7. #1597
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqw Katso viesti
    Minulla on kahdet 26" kiekot maasturiin. Mavic crossmax XL omilla navoilla ilmeisesti. Toisten kyljissä lukee DT swiss XR 2.4D, navat ovat 240S ja 240S oversize. Swissit ovat ilmeisesti erittäin suositeltavat etenkin napojen vuoksi, mutta meneekö amatöörin käsissä hukkaan? Vai onko nimenomaan hyvä jos on hyvät ja kevyet kiekot alla. Onko kiekoilla kestävyyseroja? Kannattaako aloittelijan suosia halpoja kiekkoja jotka ei haittaa jos pinnat vähän vääntyy ja korjata ne, vai suosia kalliimpia mahdollisesti kestävämpiä? Painoa itsellä 65 kg. Pyörä voi olla että menee pian vaihtoon, jolloin todennäköisesti kiekkokoko vaihtuu markkinoiden pakottamana 27,5". Pitkälle ajateltuna en välttämättä tarvitse molempia kiekkoja, vaan pärjäisin alkuun toisilla. Paremmat tietysti kannattaisi säilyttää vaikka sitten tulevaisuuden varalle, jos seuraava pyörä olisi 26 kiekoilla...
    Rakenna uudet 27.5" kiekkosi DT:n napoja hyödyntäen. Ne ovat erinomaiset navat ja myös arvokkaat. Ei niitä kannata hävittää. 240s takanapa on uutena noin 250 euron ja etunapa 150 euron hintainen. Näitä napoja saa lisäksi päivitettyä eri akseleille sopivaksi, mikä on hyvä asia, kun valmistajat yhtenään keksivät uusia standardeja.

    26" kehät ja pinnat voit laittaa jemmaan, jos niitä joskus myöhemmin tarvitset.

  8. #1598
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Varmaan suurin syy miksen itse ole vielä renkaan muljuamisia kokenut minkäänlevyisillä vanteilla on se, että olen keskivertoa kevyempi. En ole vielä ihan huippualhaisia paineita kokeillut, mutta melkoisen alhaisilla voin ajella tuntematta renkaan muljuvan alla. Se, että voin rauhassa laskea paineet hyvinkin alas kapeallakin vanteella renkaan muljumatta ja kokenut riittävän pidon saavani renkaita/paineita vaihtelemalla oli, sen lisäksi, että se yksinkertaisesti oli minulle tutumpi, varmaankin suurin syy miksen päätynyt leveämpiin kiekkoihin.
    Pidin kyllä ajotuntumasta kovasti, kun ajelin kaverin pyörällä, jossa selvästi leveämmät vanteet, mutta toisaalta se oli täpäri ja siinä oli 160mm joustoa oman jäykkäperäiseni 100mm joustoni sijaan, mikä jo tekee pyörästä hyvin erituntuisen, eikä niitä siksi oikein voi vertailla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #1599
    noniinno Guest
    Kun rengas kerran muljahtaa, niin sitä ei halua kokea toiste. Normiköröttelyssä ei ilmiötä juuri huomaa, mutta alamäessä tiukkaan mutkaan taitettaessa muljahtava rengas saa aikaan pari ylimääräistä sydämenlyöntiä ja eletyn elämän filminauhan pikakelauksella.

  10. #1600
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Samoin renkaan ilmatilavuus kasvaa leveän vanteen myötä,.
    Tätä olen ihmetellyt ennenkin, että miten saman renkaan ilmatilavuus voi kasvaa leveälle vanteelle asentaessa? Onko tässä nyt jotain mikä on mennyt multa ohi? Joo tietty renkaan profiili muuttuu, siitä tulee leveämpi, mutta myös samalla matalampi.

    Jos leveämpi vanne olisi aina automaattisesti parempi, niin miksiköhän esim. moni läskipyöräilijä käyttää mielummin 65mm leveitä vanteita 100mm tai edes 80mm sijaan?

    Eikä sitten örkki mitään ylimääräisiä kierroksia, ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1601
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Rengas/vanne poikkileikkauksen kehä kasvaa vanteen levetessä ja ilmatila myös.

  12. #1602
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tätä olen ihmetellyt ennenkin, että miten saman renkaan ilmatilavuus voi kasvaa leveälle vanteelle asentaessa?
    Piirrä paperille U ylösalaisin. Piirrä sitten sen päälle saman kokoinen U siten, että vedät päät lähes toisiinsa kiinni. Pinta-alahan tietenkin silloin silmin nähtävästi pienenee. Tai voihan sitä piirtää vaikka suorakulmion, niin ainakin käy asia selväksi. Mitä tapahtuu pinta-alalle, jos siirtää sen kahta alinta kulmaa lähemmäs toisiaan?


    http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...res-Burp-.html

    Jos katsoo vaikka tuota kuvaa, niin alaosahan on leveämpi leveämmällä vanteella. Jos U olisikin pallo, niin vanne muodostaisi yhden osan sen sivusta ja pallon piiri olisi suurempi leveämmällä vanteella. Kolmiulotteiseen maailmaan siirryttäessä se tietysti tarkoittaa suurempaa tilavuutta.

  13. #1603
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Rengas/vanne poikkileikkauksen kehä kasvaa vanteen levetessä ja ilmatila myös.
    Eikö se lisääntynyt ilmatila ole silloin lähinnä siellä vanteen reunojen sisäpuolella? Eli siitä ei olisi itse renkaan ilmatilaan niin paljoa hyötyä kun rengas lyö jo vanteelle ennen sitä ylimääräistä ilmatilaa?

    Samalla oon miettinyt noita paineita, että joo voi ajaa matalammilla paineilla, mutta jos ilmatila on suurempi niin eikö rengas ole silloin lähes yhtä pehmeä kapeemman vanteen kanssa hieman suuremmallakin paineella? Tietty leveämmällä vanteella saa matalilla paineilla pitoa lisää kun renkaan jalanjälki kasvaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #1604
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Piirrä paperille U ylösalaisin. Piirrä sitten sen päälle saman kokoinen U siten, että vedät päät lähes toisiinsa kiinni. Pinta-alahan tietenkin silloin silmin nähtävästi pienenee. Tai voihan sitä piirtää vaikka suorakulmion, niin ainakin käy asia selväksi. Mitä tapahtuu pinta-alalle, jos siirtää sen kahta alinta kulmaa lähemmäs toisiaan?

    http://ep2.pinkbike.org/p3pb7486956/p3pb7486956.jpg
    Jos katsoo vaikka tuota kuvaa, niin alaosahan on levempi. Jos U olisikin pallo, niin vanne muodostaisi yhden osan sen sivusta ja pallon piiri olisi suurempi leveämmällä vanteella.
    Okei, toi kuva auttoi havainnoillistamaan tuota eroa selkeämmin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  15. #1605
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Kunhan hiilikuitu halpenee, niin sitten nämä vanteet alkavat oikein toden teolla leventyä, koska silloin yhä pienemmällä painon lisäyksellä vanteessa saadaan venytettyä rengas painavamman leveämmän renkaan mittoihin. Ja muut edut siihen vielä päälle. Siitä seuraa rajojen hakemisen aikakausi, että missä sitten menee se suurin järkevin leveys millekin renkaalle. Maantie on sitten tietysti vielä oma maailmansa, kun ilmanvastus on siellä suhteessa tärkeämpää. Ihan mielenkiintoista olisi varmasti olla suunnittelija lähitulevaisuudessa.

  16. #1606
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onko tässä nyt jotain mikä on mennyt multa ohi? Joo tietty renkaan profiili muuttuu, siitä tulee leveämpi, mutta myös samalla matalampi.
    Renkaan korkeus ei muutu vanteen leveyden mukaan. Toki korkeuden ja leveyden suhde muuttuu.

  17. #1607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Rakenna uudet 27.5" kiekkosi DT:n napoja hyödyntäen. Ne ovat erinomaiset navat ja myös arvokkaat. Ei niitä kannata hävittää. 240s takanapa on uutena noin 250 euron ja etunapa 150 euron hintainen. Näitä napoja saa lisäksi päivitettyä eri akseleille sopivaksi, mikä on hyvä asia, kun valmistajat yhtenään keksivät uusia standardeja.

    26" kehät ja pinnat voit laittaa jemmaan, jos niitä joskus myöhemmin tarvitset.
    Kiitos. Enpä tullut ajatelleeksi että voin hyödyntää hyviä napoja eri vanteissa. Tiesin kyllä että näitäkin voi vaihdella joissain tapauksissa, mutta kaikkea kun ei aina itse tajua. Voisin toki säilyttää molemmat vanteet napoineen, eihän nuo itsekseen varastossa hajoa. Lähinnä mietin toisten myymistä sillä, että saisin hieman rahaa ostaa paremman kypärän ja muutaman muun varusteen. En tosin ole ottanut selvää edes mikä on noiden vanteiden hintataso käytettynä, kun en löytänyt edes kunnollista hintaa uusillle.

  18. #1608
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Rakenna uudet 27.5" kiekkosi DT:n napoja hyödyntäen. Ne ovat erinomaiset navat ja myös arvokkaat. Ei niitä kannata hävittää. 240s takanapa on uutena noin 250 euron ja etunapa 150 euron hintainen. Näitä napoja saa lisäksi päivitettyä eri akseleille sopivaksi, mikä on hyvä asia, kun valmistajat yhtenään keksivät uusia standardeja.

    26" kehät ja pinnat voit laittaa jemmaan, jos niitä joskus myöhemmin tarvitset.
    Mulla oli jotkut vanhemmat 240s:t joskus ja niitä ei saanut konvertoitua nykyajan läpiakseleille. En sitten tiedä missä vuosimallissa tuo raja menee. Aika pitkään ne on kyllä ollut jo vaihdettavissa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #1609
    Tarkoitus on hankkia uudet kiekot. Vanteiksi ensimmäinen vaihtoehto on DT Swissin XM 481. Boost napojen saatavuus näyttää yllättävän huonolta. Mistä saisi kohtuuhintaiset 12x148 ja 15x110 navat? Uusien myynnissä olevien pyörien napoja ei näytä olevan juurikaan myynnissä erikseen. Siis sellaisia mitä Pivot, Santa Cruz tai esim Trek käyttävät halvemman hintaluokan pyörissään kuten esimerkiksi Sram MTH 746. Olin ajatellut hankkia ”Shimano Xt:n” hintaluokassa olevat. Pikaisesti löysin vain Hopen ja DT Swissin huippulaadukkaat navat ja näissä hintaluokka alkaa takanavan osalta noin 200 eurosta ja etunavan kohdalla noin 100 eurosta.

  20. #1610
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Superstarilla on ainakin Boost mallisia Switchejä: http://www.superstarcomponents.com/en/shop/?q=boost
    Eipä noikaan ihan XT tasolla ole, mutta varmaan halvimmasta päästä. Ainakin takanavan osalta se pieni lisäpanostus Hopeen tai DT Swissiin saattaa kuitenkin olla ihan hyvä pitkän päälle.

  21. #1611
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Kaivataan ehdotuksia custom-/ valmiskiekoista seuraavilla ehdoilla: 29", tubelesbo, 15mm-etuakseli, taka-akseli 9qr; muunneltavissa 142 12mm, n. 1400g. Hinta alle 800€.
    Täältä löytyi: http://www.radsporttechnik-mueller.d...e_warenkorb,18. Nyt alla Tunen king/kong navoilla, sapim-cx ray pinnoilla ja B.O.R XMD 333 WIDE+ kehillä kasatut kiekot. Hinta jäi alle maksimin. Paino 14006g teippeineen ja venttiileineen. Eivät olleet aivan luotisuorat pakasta vedettäessä. Tilaamani tubeles-teippi oli valmiiksi teipattu, mutta loppurulla oli jäänyt Saksaan..=(

    Alla 25km ajoa n. 2Baarin paineilla - lähinnä maanteiltä. Pyörä tuntuu vakaammalta ja renkaat tuntuvat suodattavan paremmin tärinää. Kiihtyvyys tuntuu hieman heikommalta, mutta renkaat rullaavat ehkä hivenen paremmin. Johtuneeko sitten navoista vai vanteista selvinee tulevaisuudessa.

    Racing ralph sai leveämmän vanteen myötä enemmän karakteeria=) Jännä nähdä mitä tapahtuu maastossa ja matalammilla paineilla=)
    0802905 muokkasi tätä : 07.03.2016 at 09.57 Syy: ei myyntitori

  22. #1612
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Vaikkei tä ookaan myytitori (fillaritori.fi) niin hoitakaa edes privana noi...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

  23. #1613
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Ilmeisesti tämä setti kyseessä.

    http://www.radsporttechnik-mueller.d...x-ray-ca-1386g

  24. #1614
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Aika pelottavan kevyet vanteet kokoonsa nähden, joten ei varmaan kannata laittaa kovin koville. Noista navoista olen kateellinen, kun noita saisi hienoissa eri väreissäkin.

  25. #1615
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181

    Napaspekuja - mielipiteitä, kokemuksia?

    Keventelykiekkospekut täpäriin meneillään, nyt sen on vihdoin aika lähteä laihikselle. Hiilarikehät (Mcarbon? LB?) himottaa, mut katotaan nyt mihin budjetti venyy.

    Eräs hiilari tehdaskiekkosettikin olisi kivalla alella tarjolla lähikaupassa, mutta 21mm sisäleveys taitaa olla ihan epämuodikasta viimesesonkia peruspehmoilevaankin trailiajeluun?
    Niitä voisin tosin käyttää tarvittaessa hyvällä omallatunnolla myös "XC"- ja GG -fillareissakin, joissa nyt on kummassakin 21mm kehät.

    Mutta navoista, kipuraja noille olisi luokkaa 300€ ja 500g. Jotkut CK:t, I9:t ja DT 240:t voi siis unohtaa kalliina ja vaikkapa muuten hyvän X9:n painavana.

    Olisko tuollaisista halpisnavoista FunWorks N-Light (400g/210€), Superstacomponents Tesla (466g/143€) , Novatec Superlight (434g/140€) mihinkään?
    Kevyt/halpa/kestävä, tiedän.

    Hope Pro2:sta saa edullisesti nyt monesta paikasta kun Pro4 tuli. Ei oikein vaan löydy samanväristä napaparia yhdestä paikasta enää. Hope olisi peruskiva valinta, mutta eihän se erityisen kevyt ole (481g). Samoihin pääsisi DT 350:lläkin ja olisi halpa (472g/182€). Hopessa miellyttäisi näppärä vaihdeltavuus läpiakseleista pikalinkkuihin jos tarve yllättää. Ja niihin olen ollut aina tyytyväinen kahden napaparin kokemuksella.

    Kompromissi voisi olla NoTubesin navat. Niiden 3.30:t tarkoittaisi 439g/250€. Olisko mieltä lähteä tuohon?

    Jos noi hiilarikehät panis niin ei sillä napojen painolla niin kauheesti väliä ole jos on ± 50g tai ei.


  26. #1616
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Keventelyn kannalta eikö kannattaisi satsata vanteisiin, koska ulkokehällähän se massa enemmän merkitsee? Eli jos budjetti ei veny kumpaankin, niin minä tinkisin navoista ja ostaisin mieluummin ne halutut vanteet. Minun pyöräni navat painavat 550 g ja ne maksoivat karmaisevat 40 € yhteensä. Ehkä tuollaisista sata grammaa saa halvemmalla pois kuin vanteista, mutta siinä sitten miellytetään lähinnä vaakaa, kun taas hiilikuituvanteet voisivat tuntua ehkä ajossakin.

  27. #1617
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Menin kokeilemaan hiilarikiekkoja, niin paluu takaisin aluun tuntuu kaukaiselta.
    Mcarbonin 27.5 Nextie 30 mm sisäleveydellä ja i9:n navoilla tuntuu houkuttelevalta yhdistelmältä, mutta onko kokemuksia kuinka helposti tubeless nousee noille vanteille?

    Toisena vaihtoehtona kun on Rovalin kiekkosetti huonommilla navoilla, mutta jolle taitaa nousta melkein kumi kuin kumi jalkapumpulla ja takuu ja crash replacement on Nextietä parempi.

  28. #1618
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Stanin keltainen teippi olisi menny vielä kolmannenkin kesän mutta nastarenkaat oli niin tiukat että teipin reunat pääsi vähän rispaantumaan. 2 kierrosta oli teippiä ja tosi tiukassa oli vieläkin.

  29. #1619
    Sopisko tämä kysymys tänne. tietoa onko kyseiset vanteet laadukkaat vanteissa tekstit Alloy, Giant, Entro. muuta spektejä ei ole valitettavasti

  30. #1620
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kkyy93 Katso viesti
    ...onko kyseiset vanteet laadukkaat vanteissa tekstit Alloy, Giant, Entro. muuta spektejä ei ole valitettavasti
    Peruskamaa. Aivan käyttökelpoiset varmaankin. Jos tarvitsee olla "mageet" tai "päheet" joutavat vaihtoon. Tai jos keveyttä haikailee.
    JackOja muokkasi tätä : 30.03.2016 at 13.34


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •