FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 27 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #781
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Navan vaihdosta kai veloitetaan tuo kiekon purku ja kasaus hinta?
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  2. #782
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    23
    27.5" Wampa-kiekkojen (napa+pinnat+vanne+vanneteippi) painot:
    Etu 1139g
    Taka 1335g

    Hodagit 1283-1287g

    You're welcome, sir.

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

  3. #783
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    27.5" Nextiet 65mm. I9 navoilla samalla kokoonpanolla:
    Etu 986g
    Taka 1149g.

  4. #784
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Ei tullu kalua noista avidin jarruista, vaikka käytin paikallisessa huollossa. Tosin sinne tehty muutaku palat vaihdettiin ja jarrulevyt puhdistettiin.
    Jumalaton meteli...
    Eli oliko ne xt:t nyt ne mitkä tohon 9.6 kannattaa laittaa?

  5. #785
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ XT:t on hyvät. Ja riittää aivan varmasti tähän Oulun ympäristöön. Ja muuallekkin.
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  6. #786
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Ei tullu kalua noista avidin jarruista, vaikka käytin paikallisessa huollossa. Tosin sinne tehty muutaku palat vaihdettiin ja jarrulevyt puhdistettiin.
    Jumalaton meteli...
    Eli oliko ne xt:t nyt ne mitkä tohon 9.6 kannattaa laittaa?
    Tarkoitatko että huollon jälkeen AVIDit toimii kun jarruttaa mutta ne pitää meteliä?
    Meteliä pitää XT myös vaikka jarrutustuntuma voi olla parempi.
    Jos AVIDit jarruttaa hyvin niin meteliä voi saada pois vaihtamalla paloja tai levyä. XT metelöi mulla kans.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  7. #787
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Mä vaihoin kans XT:t ja meteliä pitää neki.
    Hioin palat ja levyt vesihiomapaprulla ja puhdistin brakecliinerillä, oli äänettömät ehkä viisminsaa😂
    Ei niin paha meteli ku avideissa mutta ääntää kuitenki. Jarrutuntuma XT:ssä ihan toistaluokkaa.

  8. #788
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Guiden RS:tkin sopivasti märkänä parkuu sielua repivästi joten em kommentit ja omakin kokemus huomioiden paloja vaihtamalla voi varmaan ääntä vähentää mutta ei sitä taida pois saada millään. (mun pyörä tosin ei ole Trek)

  9. #789
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Ei niin paha meteli ku avideissa mutta ääntää kuitenki. Jarrutuntuma XT:ssä ihan toistaluokkaa.
    Niin munkin mielestä; vanha kunnon Avidin G3cs-levy on huomattavasti XT:tä tunnokkaampi.
    Eikä toimi kuin juustohöylä paloja kohtaan.

    Jarruina siis SLX:t

  10. #790
    Blackborow Guest
    Ei varmaan sellaisia levyjarruja olekaan, jotka olisivat täysin äänettömät kaikissa tilanteissa. Itselläni on XT:t alkuperäisillä metallipaloilla ja kyllä ne märkänä aikamoista ulinaa pitävät. Pakkaskelillä kyllä hiljaiset. Aiemmin oli SLX:t resin-paloilla ja ne oli märkänä aika paljon hiljaisemmat kuin nuo XT:t, mutta eivät täysin äänettömät.

  11. #791
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Vaan ohan niillä sumutorvijarruilla hyvä ilmoittaa tulostaan. Koiranulkoiluttajat tietää hyppiä penkalle kun juna tulee...

  12. #792
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Tarkoitatko että huollon jälkeen AVIDit toimii kun jarruttaa mutta ne pitää meteliä?
    Meteliä pitää XT myös vaikka jarrutustuntuma voi olla parempi.
    Jos AVIDit jarruttaa hyvin niin meteliä voi saada pois vaihtamalla paloja tai levyä. XT metelöi mulla kans.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
    Vein aamulla Oulun paikalliseen ja olivat ihmeissään kun testasivat jarruja, meinasivat ettei ole ihan kunnossa ja reklamoida trekille.

    Ite vaihdoin palat ja myymälä vaihto kertaalleen palat sekä levyt puhdistettiin.
    Ei auttanut, ja ääni oli oikeasti niinku sumutorvia ois paukutellu.
    Kyllähän ne saa ääntää mutta nuo on jotain ihanuutta.
    Pakko kokeilla niitä xt-jarruja. Eine voi nuim isoa meteliä pitää.

  13. #793
    SLX:t oli kiitettävän hiljaset mutta jäi laahaamaan paukkupakkasilla, sitten alkoivat huutamaan eikä tehoa laisinkaan. Herkistin ja vähän hioin, äänet pysy mutta aika vaikuttaa hoitavan tämänkin. Pari kertaa on sama sattunut pyörää laittaessa myyntiin ja tehnyt perusteellisen liuotinvahapesun, ei hirveästi nuo jarrut tykkää noista aineista jos roiskuu.

  14. #794
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    SLX:t oli kiitettävän hiljaset mutta jäi laahaamaan paukkupakkasilla, sitten alkoivat huutamaan eikä tehoa laisinkaan. Herkistin ja vähän hioin, äänet pysy mutta aika vaikuttaa hoitavan tämänkin. Pari kertaa on sama sattunut pyörää laittaessa myyntiin ja tehnyt perusteellisen liuotinvahapesun, ei hirveästi nuo jarrut tykkää noista aineista jos roiskuu.
    Viime talvena oli itellä nuo slx:t ja ei mitään huonoa sanottavaa ollut! Tosin talviajokilometrit oli aika vähäiset nykyiseen verrattuna.

    Nyt reippaan tunnin verran kävin testaileen uusia xt-jarruja ja fiilikset on todellakin positiiviset nuihin avideihin verrattuna. Jarrutustuntuma on todella tasainen ja pitävämmän oloinen kun kahvaa puristaa. Ja oli ne hiljaset, toki pientä vinkunaa kuuluu, mutta kuuluukin kuulua. Ei kirsku niin että veri tihkuu korvista...
    Avideissa jarruttaminen vaati jopa enempi voimaa ja silti tuntui että palat ei ota tasaisesti. Reklamointiin lähti tosin nuo avidit, että saa nähä oliko niissä jokin valmistusvirhe!!

    Mutta xt on se juttu jos joku miettii vielä vaihtoa!

  15. #795
    Onko kukaan laittanu F5:een alkuperäistä leveempää kumea, käykö esim. snowshoe 2XL alkupeäisvanteelle ja mahtuuko pyöriin? -Kiitos

  16. #796
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Ei oo vielä, kaverille tulossa kyseiset rinkulat ja sit pääsee mallaa.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  17. #797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Ei oo vielä, kaverille tulossa kyseiset rinkulat ja sit pääsee mallaa.
    Okei, laitappa viestiä sit kuinka kävi.

  18. #798
    Uusi Farley 5 kuski ilmoittautuu. Aikaisempi pyörä oli Fatboy ja järkisyillä en pyty perustelemaan vaihtoa. Tunnetasolla ilmaistuna sanoisin näin;
    "Vakaa, turvallinen ja luotettava kumppani vaihtui viilliin nuorempaan". Ajamiseen liittyvä kuvaus on se, että spessu etenee metsässä kuin susi ja Farley lähtee kuin aropupu makuulta!

    Hain muutoksella selkeästi tykittelyyn mukautuvaa läskiä ja Trekki vastasi tähän hiukan paremmin.

    Pyörä on pimpattu kivasti ja lopullinen paino on 13.5kg(ilman polkimia).
    Osia siis :
    - hiilari haarukka+bontrager napa
    - tubeless mod(litkutus)+surly oranssit nauhat
    - Shimano XT M8000 1x11 (edessä 30T ja takana max 42T)
    - Shimano XT M8000 jarrut

    Kuvia laitan kun ehdin...

  19. #799
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Uusi Farley 5 kuski ilmoittautuu. Aikaisempi pyörä oli Fatboy ja järkisyillä en pyty perustelemaan vaihtoa. Tunnetasolla ilmaistuna sanoisin näin;
    "Vakaa, turvallinen ja luotettava kumppani vaihtui viilliin nuorempaan". Ajamiseen liittyvä kuvaus on se, että spessu etenee metsässä kuin susi ja Farley lähtee kuin aropupu makuulta!

    Hain muutoksella selkeästi tykittelyyn mukautuvaa läskiä ja Trekki vastasi tähän hiukan paremmin.

    Pyörä on pimpattu kivasti ja lopullinen paino on 13.5kg(ilman polkimia).
    Osia siis :
    - hiilari haarukka+bontrager napa
    - tubeless mod(litkutus)+surly oranssit nauhat
    - Shimano XT M8000 1x11 (edessä 30T ja takana max 42T)
    - Shimano XT M8000 jarrut

    Kuvia laitan kun ehdin...

    Hyvät perustelut ja onnea uudelle pyörälle !!!

  20. #800
    Ensimmäinen testilenkki uudella 9.6:lla tehty ja ero aikasempaan Salsa Mukluk2:seen on kyllä huomattava. Epäröin pitkään tuota 27.5 x 3.8" kumia, mutta ainakaan 26 x 4" verrattuna eroa ei huomaa ollenkaan, pyörän keveyden takia menee/kantaa jopa paremmin ja varsinkin kun pyörää liikuttaa 65kg kukkakeppi. Poskilihakset meinaa kramppaa vieläkin kun oli hymy sen verran leveä koko lenkin ajan. Joku tuolla aikasemmin kuvaili pyörää herkkä, kevyt, jäykkä ja lisäisin siihen vielä nopea. Hieno pyörä! Onnistunut merkin vaihto, ei täällä ole turhaan Trekkiä hehkutettu.

  21. #801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Hyvät perustelut ja onnea uudelle pyörälle !!!
    kiitti! , korjaan perusteluihin...spessu etenee kuin ahma lumessa. Eilen trekillä pääsi noin metrin, siitä mistä spessulla ajelin ihan vaan huvikseen edellisenä päivänä. Spessulla 0.4bar lussukumi ja trekillä vielä kivikova. On tää näköjään harjoittelussa vielä...

  22. #802
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    9.8 Di2:lla. Oishan tommonen varmaan kiva
    http://danosmodernlife.com/2016/02/1...arley-9-8-di2/

  23. #803
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Ostin tänään Farley 5.n. Eka testilenkki tehty kauhiassa lumipyryssä pimeässä metsässä. Koira oli ihmeissään kun isäntä polki ja polki...
    Niin hankintaan ei mitään järkisyytä ole. Tunteella minä nämä ratkaisut teen.
    Tallissa myös Kona Hei Hei.

  24. #804
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Uusi Farley 5 kuski ilmoittautuu. Aikaisempi pyörä oli Fatboy ja järkisyillä en pyty perustelemaan vaihtoa. Tunnetasolla ilmaistuna sanoisin näin;
    "Vakaa, turvallinen ja luotettava kumppani vaihtui viilliin nuorempaan". Ajamiseen liittyvä kuvaus on se, että spessu etenee metsässä kuin susi ja Farley lähtee kuin aropupu makuulta!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    kiitti! , korjaan perusteluihin...spessu etenee kuin ahma lumessa.
    Nimenomaan tunnetasolla taidetaan mennä. 15 mm chainstayssä eroa ja 1.5° keulakulmassa, muiden mittojen vastatessa liki toisiaan ja luonne muuttuu täysin... No, mut mukavahan se on vaihdella ja kokeilla jotain uutta.

  25. #805
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^Näillä keleillä lumessa taitaa olla ennemmin se käytetty rengas ratkaisevassa asemassa rungon tai geometrian sijaan etenemisen suhteen.

    Mutta anyway, olen myös sitä mieltä että Farley on syystä tai toisesta Fatboyta ketterämmän ja paremman oloinen. Oli geometriat sitten kuinka lähellä toisiaan hyvänsä.

  26. #806
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Nimenomaan tunnetasolla taidetaan mennä. 15 mm chainstayssä eroa ja 1.5° keulakulmassa, muiden mittojen vastatessa liki toisiaan ja luonne muuttuu täysin... No, mut mukavahan se on vaihdella ja kokeilla jotain uutta.
    Moi, eka kunnon lenkki räjäytti tajunnan. Huikea pyörä, vaikka renkaat ei välttämättä olekkaan sieltä pitävimmästä päästä. Edelleenkin ikävä spessun vakautta, mutta kolikon kääntöpuolella on todella pirtsakka läski! Renkaat aiheutti ihmetystä muutenkin, koska kestää laittaa huomattavasti vähemmän ilmaa, kuin vastaavassa GroudControl renkaassa. Ihan huikea tuo Shimanon M8000 setti, minka Suvalalla asensivat. Salaman nopeaa vaihtamista ja huippu tunne jarruissa, vaikka pito ei olekkaan vielä hyvä. Tänään Syötteelle, joten eiköhän se jarrun sisäänajo onnistu paremmin sopivassa alamäessä! Entisenä SRAM miehenä Shimano kyllä vakuuttaa. Tuo uus Shimanon vaihtaja napsuttaa monta vaihdetta ylös/alas kerrallaan just ku SRAM kääntövaihtaja! Pakkasen jäykistämä tehdasrasvoilla oleva ketju tippuu pienemmälle taakse polkiessa 42T rattaalla, mutta huoneen lämmössä ei ole ko. ongelmaa.

  27. #807
    Ohessa pikainen kuva, takarengas...joo tiedetään, kiitoksia jo etukäteen huomauttamisesta :-) Sen siitä saa ku tuli puhelu kesken litkutuspuuhien ja ajatus katkesi hetkellisesti, eikä ollut sitä kuuluisaa asennuskaljaa...

  28. #808
    ^tämän päivän lenkki näyttää, joutuuko täpäri luovuttamaan IceTech 180mm levynsä. Nuo levyt ei kyllä toppaa ainakaan vielä yhtään mitään (sisäänajo kesken).

  29. #809
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    The rest osastoon... Oli makia keli tänään Oulussa.


  30. #810
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ On kyllä upean näköinen laite..
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •