Pitää välillä siivota jälkensä:
![]()
Pitää välillä siivota jälkensä:
![]()
Joo, ei kerenny näpyttelemään päivällä. Landyllä oli Dudessa Dille 5:t eli 4.8":t. Paikoin pääsin hipsuttelemaan pidemmälle helpommin ongelmitta kun Dillet jo kiemurteli ja alkoi suttaamaan. Mut jos oikeesti pehmeetä niin pääsinkö 4 metriä pidemmälle. Osaavamman käsissä olis ehkä viety vähän pidempäänkin.
Mut sanotaanko yhteenvetona että helpompi noilla on ajaa ja tietyissä oloissa suurempi kantopinta-ala jeesaa selvästi. Mut jos on oikeesti pehmeetä niin käytännössä sama millä siellä jauhaa, ei nämä talvesta kesää tee eikä näillä uusia reittejä tehdä mistä ei 4.8":lla ajaisi.
Mut ai että tahmoo noilla 0.25/0.30 bar paineilla mitä oli. 😅
Vitsi sä oot a-o sekasin :-D
Silleen sopivasti.
Korppikotkat hiipii, sammioihin käy. Sotahuuto riipii, vaikkei ketään näy.
A-O on tullut himpun laatutietoisemmaksi polkujen suhteen.
Mie olen tuommoisella "putsannut" lähipolkuja pariin otteeseen... Nelisenkymmentä kiloa lisää iloa. Tulee sievät reunat polkuihin.![]()
Fiilistelyä Aulangolla
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aamulla taas pidennetty työmatkafiilistely:
Melko heviä settiä vaikkei edes painoja perässä roikkunu.
![]()
Eilen piti yrittää vähän vaihtelua työmatkaan kelvien ulkopuolella. Ei ollut meren ranta kovinkaan optimaalinen ajoalusta, mutta hauskaa oli silti:
![]()
![]()
Tänään oli ajelua postikorttimaisemissa, lumiset puut roikku polkujen päällä ja varovasti sateli uutta lunta, -1 ja hyvä ajoseura kruunas lenkin..
Syöte-infoo:
Käväsin Ahmatuvalla. Ura Annintuvalta Toraslammelle päin oli kova ja hyvä, eri helppo maanantai-iltaan verrattuna. Käännyin siitä Ahmatuvalle päin Koiratuvan piston jälkeen. Alkuun ok, parit vanhat läskinjäljet, mut suolla ylämäkeen ei enää edennyt. 😞Tunkaten pitkä pätkä suon yli ja metsään päästyä tuli kohta lanakelkka vastaan. Jututin hetken kuskia, tuumas että ajaa Rytivaaralle asti ja huomenna tamppaa lanalla painot päällä saman reitin. No, ei muuta kuin eteenpäin. Toivotonta touhua kun pinta on 10 cm syvään yhtä lumimössöö, alamäkeen justjust pääsee mutta ei ees tasasella. 😓 No, Ahmatuvalle oli enää puol kilsaa.
Breikin jälkeen kohti Ylpiätupaa, mutta eihän sitä baanaa aja erkkikään pyörällä. 😣 Yhtä soosia, jalka uppoo jopa 20 cm syvään kun pyörää talutat. Ei muuta kuin takaisin Ahmatuvalle ja latu-uraa pitkin kohti Välitupaa kun tuntui että olin motissa. No siitä vähän ennen sitten taas uralle, siitäkin oli lanakelkka käynyt vetämässä pinnan muussiksi, mutta alamäkeehän se siitä takaisinpäin ja pääsi kyllä ajamaan ongelmitta. Ja Annintuvalle menevä pätkä kantoi hyvin edelleen vaikka pintakerros olikin taas hieman pehmeä.
http://julkaisut.metsa.fi/assets/pdf...alvireitit.pdf
Palautetta Metsähallitukselle: Hiukan vois enemmän noita reittejä ajaa ihan vaikka vaan kelkalla. Nytkin oli tuo Ahmatuvalle menevä pätkä varmaan koko viikon ollut ajamatta vaikka lunta tullut joka päivä pikkuisen lisää. Tuo lana vaan peuhoo pinnan muussiksi eikä tamppaa nimeksikään. Parempi kuin keskittyisivät vain tamppaamaan eikä muussais pintaa. 200 litran tynnyrin kun valais täyteen betonia ja akseli siitä läpi. Sillä kun tamppailis kelkan perässä kerran päivässä niin olispa hyvä.
Mut siis viikonlopuks saattaa olla kaikki reitit ok kunnossa kunhan tamppaantuu ja kovenee yöpakkasilla. 👍
Edellisenä päivänä en pysynyt oikein Jakke81:n tunkkausvauhdissaKävin tänään aamulla vielä ajelemassa koiraurat ennen poistumista muihin maisemiin, hienoa oli! Koirahemmot olivat oikein ystävällisiä, ja koirat ihan täpinöissään, juuri lähdössä ekalle ajelulle. Ovat näemmä jo joutuneet siirtämään joen ylityspaikkaa pikkuisen, vettä pukkaa jäälle tms.
![]()
Rakentavaa palautetta reiteistä kannattanee antaa suoraan syötteen luontokeskukselle tai vaikka syötteen kansallispuiston facebook sivujen kautta.
Itse olen useinkin (yleisesti hyvässä) käynyt keskustelemassa luontokeskuksella. Tosin nyt nämä kelit on olleet aika vaativat ja resurssit metsähallituksella on rajalliset.
Suoraura toraslammelle on kovempi koska sitä käyttää monet muutkin paljon esim. syötteen eräpalvelut.
Itsellekin urien kovuus eilen oli pettymys, mutta kuuluu talvi harrastuksen asiaan. Silti löytyi paljon ajettavaa uraa
Turussa on lunta !
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
^Nätti kuva!![]()
Takametsässä on aina hyvä fiilis
![]()
Kummallinen valoilmiö nosti tänään fiilistä entisestään.
Sent from my iPad using Tapatalk
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
Alkaa oleen Talven meininki Keski-Suomessa ✌😊🔝
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Viikon verran satanu lunta ja tänään pilvetön taivas niin pitihän se käydä ajamassa vaikka raskas keli olikin.
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Niin sulkkua!
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Tuli vihdoinkin korkattua Kauniaisten Kasavuori tänään. Oli ihan julmetun mukava mesta. Yli 11 kilometriä tuli runtattua polkuja sikin sokin.
![]()
Kelit kohallaan täälläkin päin ja mulla läski huollossa vielä viikonlopun yli![]()
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Ei tolla Ladalla voi viilistellä, se on aina kumollaan ja ratti väärinpäin.
![]()
Läski sai uuden tangon ja polkimet. Huomenna tiedossa piiiiitkä työpäivä ennen ku pääsee testaamaan.![]()
Sent from my Sony Xperia using Tapatalk
"Värillä ei ole väliä kunhan se on mattamusta!"![]()
Piti käydä eilen vähän fiilistelemässä, viimeksi ajanut pari kuukautta sitten. Vähän oli myös antifiilistelyä, kun tubeless ei pitänyt ja pääsi pumppuhommiin pariin otteeseen.
Loistava sää ja hienot polut.
![]()
Kirjanmerkit