ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 192 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92 142 182 190 191 192 193 194 202 242 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.731 - 5.760 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #5731
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Tänään ISP:t toimi hienosti 10-15cm auraamattomilla kelveillä. Välillä joutui polkemaan auran tieltä heittämien kinosten läpi ja välillä rytyyttämään jalankulkijoiden tallaamia polkuja. Parhaiten pyörä kulki täysin auraamattomilla ja jääpohjaisilla osuuksilla. Missään vaiheessa ei kiemurrellut ja pitoa riitti.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  2. #5732
    Ei kyllä taaskaan lenkilä pettäneet Spessun Butcher / Ground Control. Aivan tajuttomasti pitoa niin syksyn liukkaissa juurissa kuin talven lumikinoksissakin. Peilijäällä ei tietenkään toimi, mutta kyllä ne jääkelit aika vähissä on. kun 29 kulkee noin hyvin herää kysymys läskin suorituskyvystä.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  3. #5733
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Butcher ja GC on kyllä ihan ykkösluokan renkaita. Gc varsinkin itsellä varsinainen jokapaikan höylä, jonka kanssa pärjää oikeastaan missä vaan. Märemmillä keleillä itsekin laitan eteen Butcheria, vaikka kivasti pitää GCkin märässä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #5734
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Se hyvä puoli tuossa loskap..kassa on, että kun sitä tulee vähän väliä lisää ja kaupunki joutuu laittaa sen aurakaluston liikenteeseen niin se loska auran avustuksella siirtää myös sitä tappajasepeliä syrjään, ainakin joissakin paikoissa. Tänään oli välillä aika puhdasta baanaa omilla reiteillä. Mut sit kun tiistaina tulee se pakkanen niin mitä sitten tapahtuu.

  5. #5735
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Oli joo aika puhdasta baanaa, ajoradalla nimittäin.

  6. #5736
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Sitä käytinkin, kun kyllästyin kiemurtelemaan loskaisella pyörätiellä. Näin siis Helllsinskissä tänään.

  7. #5737
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Ensimmäistä talveani kun poljen niin pitää kysyä. Onko vihjeitä sohjossa polkemisesta. Kumpi parempi, paino edessä vai takana? Pyörä tietty menee sinne minne kuski katsoo, eli katse kauas eteen. Mitä muita mahdollisia vinkkejä?
    Riippuu varmaankin. Jos paino on edessä, pyörä kyllä varmaan kulkee sohjossa ja suoraan, mutta mitäs sitten kun osutaan siihen jäiseen hieman poikittaiseen uraan, jonka läpi ei päästäkään. Keväisin esiintyy noita päivällä sohjoon tulleita uria, jotka ovat jäätyneet yöllä ja joiden päälle on voinut sataa lunta, ovat jännittäviä ilmankin lunta. Maa varmaan kutsuu jos paino on edessä, mutta se jäinen on ura on kova vastus ja tilanne yllättää. Takapään kanssa taitaa pärjätä aika hyvin, se vain voi muljahdella ikävästi.

    Paras vihje taitaa olla se, että ajaa rauhallisesti ja huomioi omat taidot ja fysiikan lait. Niitä on noudatettava Sitten tietysti nastarenkaat, jarrujen varovainen käyttö. Etujarrua käytettäessä rengas (etenkin kesä-) voi lähteä alta ja takajarrun lukittuessa takapää voi pyrkiä edelle. Eli varovasti.

  8. #5738
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2
    Sukulaisissa Joensuussa tällä viikolla ollaan käymässä, ja täällä on kyllä kevyen liikenteen väylät hiton hyvässä talvikunnossa! Kiva painella eteenpäin kevyessä pakkasessa!

  9. #5739
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SeKo Katso viesti
    Riippuu varmaankin. Jos paino on edessä, pyörä kyllä varmaan kulkee sohjossa ja suoraan, mutta mitäs sitten kun osutaan siihen jäiseen hieman poikittaiseen uraan, jonka läpi ei päästäkään. Keväisin esiintyy noita päivällä sohjoon tulleita uria, jotka ovat jäätyneet yöllä ja joiden päälle on voinut sataa lunta, ovat jännittäviä ilmankin lunta. Maa varmaan kutsuu jos paino on edessä, mutta se jäinen on ura on kova vastus ja tilanne yllättää. Takapään kanssa taitaa pärjätä aika hyvin, se vain voi muljahdella ikävästi.

    Paras vihje taitaa olla se, että ajaa rauhallisesti ja huomioi omat taidot ja fysiikan lait. Niitä on noudatettava Sitten tietysti nastarenkaat, jarrujen varovainen käyttö. Etujarrua käytettäessä rengas (etenkin kesä-) voi lähteä alta ja takajarrun lukittuessa takapää voi pyrkiä edelle. Eli varovasti.
    Aika pitkälle noin on tullut ajettuakin - ehkä sitten vaistomaisesti (tai pelkuruuttani )

  10. #5740
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Aamulla oli maasturin takarengas (ISP Evo) laskenut ilmat alleen ja oli lähdettävä cyclolla työmaalle. Marathon Winter 28x1.35 ei kyllä ole mikään lumikelin rengas. Auratulla kelvillä kulki ja piti hyvin, mutta jo reilun viiden sentin lumikerros pisti renkaan kiemurtelemaan epävakaasti.

    Iltapäiväksi luvassa lumisadetta. Kotimatkaan tulee pituutta, kun kiemurtelee hangessa...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  11. #5741
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Taitaa noille läskifillareille olla omat hehkutteluketjunsa, mutta itse moisen koeajelin Lapissa alkuvuodesta. Se menee kyllä lumessa & loskassa kuin juna. Pitänee moinen(kin) hankkia tallin nurkkaan lumi-/loskapäiviä varten.

  12. #5742
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Oma tuntuma on, että ihan perus 29er parituumaisilla nakeilla menee kelvillä lumessa ja loskassa vakaasti. Jäätyneet kapeapyöräisten kiemurtelutkaan ei pahemmin haittaa menoa. Läskit ja semiläskit on varmasti vielä parempia, mutta väittäisin, että ovat pelkkään kelvipyöräilyyn snadisti ylilyöntejä.

  13. #5743
    Samaa mieltä. On niitä päiviä jolloin läski ois vaan parempi, mutta omasta mielestä ei niin paljon että läski kannattais kaksysin sijaan hommata. Toisaalta, enpä ole ajanut läskiä. Seuraavaksi ehkä 27,5 joka tapauksessa... Mene ja tiedä.

  14. #5744
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Oma tuntuma on, että ihan perus 29er parituumaisilla nakeilla menee kelvillä lumessa ja loskassa vakaasti. Jäätyneet kapeapyöräisten kiemurtelutkaan ei pahemmin haittaa menoa. Läskit ja semiläskit on varmasti vielä parempia, mutta väittäisin, että ovat pelkkään kelvipyöräilyyn snadisti ylilyöntejä.
    Varmaan olet oikeassa. Välttämätönhän tuo ei ole, mutta "if one can" / pystyy, niin onhan tuollainen hauska lisä tallin nurkkaan. Kuinka usein moista sitten tarttee - aika näyttää. Ainakin tekee polkemisesta ehkä hieman rennompaa näinä loskapäivinä.

  15. #5745
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    No juu ja onhan siinä sekin etu, että pääseehän niillä pahempiin paikkoihin tunkkaamaan kuin kaksysillä. Ainakin itsellä jää polkuajelut helposti ajamatta jos poluilla on reilummin irtolunta tamppaamatta.

  16. #5746
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kuinkahan paljon pyöräteitä on tänään aurattu? Aurat kartalla -palvelussa näkyy vain osa Staran omaa kalustoa. Haluaisin tietää myös sopimusauraajien kulkemisista. Tulin aiheesta bloganneeksi ja Pekka Saurin kanssa pari sanaa Facessa vaihtaneeksi. Pekka lupasi selvitää huomenna miten sen voisi järjestää. Ehkä parin talven kuluttua voisi suunnitella sunnuntailenkkiä ja kalustovalintaa sen mukaan onko baanalla lunta sentti vai viisitoista.
    10k-kerhon jäsen

  17. #5747
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kuinkahan paljon pyöräteitä on tänään aurattu? Aurat kartalla -palvelussa näkyy vain osa Staran omaa kalustoa. Haluaisin tietää myös sopimusauraajien kulkemisista. Tulin aiheesta bloganneeksi ja Pekka Saurin kanssa pari sanaa Facessa vaihtaneeksi. Pekka lupasi selvitää huomenna miten sen voisi järjestää. Ehkä parin talven kuluttua voisi suunnitella sunnuntailenkkiä ja kalustovalintaa sen mukaan onko baanalla lunta sentti vai viisitoista.
    Hämmästyttävän hyvässä kunnossa oli kelvit Espoon Erityistalousalueella Mielenkiintoinen yllätys oli se, että kun vaihdoin Kehä III:n länsi- / pohjoispuolelta sisäpuolelle, niin täydellisesti auratusta kelvistä tapahtui siirtymä neitseelliseen 10 - 15cm nuoskaan. Sai polkea ihan tosissaan takaisin päin. Mutta en valita.

  18. #5748
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Omilla kulmilla oli stadin puolella aurattu aika moni klv. Kun sitten siirryin Pitäjän kirkonkylässä Vantaan puolelle, ei ollut aurauksista tietoakaan. Tuusulantien varren ymmärrän, kun se on Destian valtakuntaa, mutta ei edes kaupungin jalkakäytäviä Tikkurilan kulmilla ollut putsattu.

    En viitsinyt tuntia kauempaa, vaan jatkoin lenkkiä kotona trainerin kyydissä. Eipä joutunut eturengas hakemaan ajolinjaa
    10k-kerhon jäsen

  19. #5749
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Hämmästyttävän hyvässä kunnossa oli kelvit Espoon Erityistalousalueella
    Tää varmaan riippuu siitä, missä päin ajelee. Viikko sitten kun ajoin niin osa väylistä oli aurattu, osa ei. Oma asuinalue oli viikko sitten auraamatta koko viikonlopun.

    Tänä aamuna pelästyin kun heräsin klo 6.00 auratraktorin pärinään, luulin, että oli maanantai. Mutta ei, olikin vielä sunnuntai. Vähän kyllä ihmettelin miksi niin aikaisin oli pyhänä liikenteessä.

    Sitten kun lähin puolilta päivin kauppaan niin 50 m riitti vaikka väylä oli ns. aurattu. Aika vaikeeta oli, kun se 3 sentin lumimassa pettää renkaan alla niin se on sit sitä. Ajoradalle siis.

  20. #5750
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Johan oli keli täällä Turussa. Räntäsade, tuuli ja loskalunta kaikki paikat täysi. Ei paljoo nastat auttaneet.

  21. #5751
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Johan oli keli täällä Turussa. Räntäsade, tuuli ja loskalunta kaikki paikat täysi. Ei paljoo nastat auttaneet.
    Juu, samaa oli nyt iltapäivällä helsingissäkin. Olisi pitänyt lähteä lenkille heti aamusta.
    ISP ei tosiaan ole mikään ihmeidentekijä loskassa. Toisaalta loska ei paljoa lennellyt, kun sykkeet oli 140 tuntumassa jo 15 kilsan vauhdeilla.

  22. #5752
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Kävin hetki sitten kaupassa ja aura oli kulkenut koko käyttämälläni reitillä. Tampereella ei kai taida olla mitään "aurat kartalla" tai vastaavaa palvelua? Olis kyllä aika mageeta, jos aurattu reitti olis merkitty vihreällä ja se sitten muuttuisi lumisateen jatkuessa vaikkapa keltaisen (esim. 5cm) kautta punaiseksi (esim. 10cm tai enemmän). Sävyjä tietty useampi.

  23. #5753
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Johan oli keli täällä Turussa. Räntäsade, tuuli ja loskalunta kaikki paikat täysi. Ei paljoo nastat auttaneet.
    Lähikunnissa sama meininki. Yllätyskerrointa nosti se, että ei tiennyt, missä kinoksen alla oli runsaammin auraamatonta lunta edellisten sateiden jäljiltä. Kaiken kruunasi väärällä fillarilla lenkille lähtö. Olisi 29" ISP:eillä toiminut kapeanakkisenpaa hybridiä paremmin...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  24. #5754
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.483
    Tänään oli haastava työmatkakeli kun ei ollut paljoa aurattu kelvejä. Alla loskaa ja päällä yöllä satanutta pakkaslunta. Takapakassa alkoi ketjukin hyppiä yli kun lunta pakkautui sinne niin paljon. Vaikka oli ISP:t alla alkoi fillari kiemurrella moisessa sohjossa melko mielenkiintoisesti. Ei ole hyvät loskarenkaat nuo.

  25. #5755
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Aika hyvin meni työmatka Haagasta Kivikkoon. Ehkä 85% oli ajettu kelveistä hyvin. Muutamia kiemurteleva kohtia. Alla täysjäykkä sinkula 29er kesänakeilla.

  26. #5756
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Läskillä oli ihan ok ajella kelvejä pitkin (Lempäälä-Tampere alueella) vaikka normaaliin tapaan Lempäälän alueen kelvejä ei ollut aurattu taaskaan pariin päivään. Tampereen rajalle kun tuli niin alkoi heti auratut kelvit.
    Autotietä kelvin vieressä ajoi taas parin minuutin erolla kolmekin eri auraa, vaikka tie oli ihan aurattu jo ennen noita kolmeakin.
    En ole vieläkään ymmärtänyt tätä logiikkaa joka toistuu talvesta toiseen - miksi autotietä pitää aurata useampi aura peräkkäin jos se on jo ihan ajokunnossa ja kelvit on auraamatta usein monta päivää? ELY keskus kun nämä hoitaa niin tulos on tämä.
    Tampereella kunta ilmeisesti hoitaa aurauksen itse ja tulos on toimiva ja toimivuuden huomaa heti kuntarajalla.

    Toki tuo hangessa ajaminen käy ihan kuntoilusta ja läskillä se on hauskaa, mutta on tuo nyt tyhmyyden huippu kun autoteitä auraavat kipinät räiskyen vaikka tiellä ei ole mitään aurattavaa.

    Niin koska tätä on jatkunut tosiaan jo vuosia niin ostin täksi talveksi läskin jotta voin ajaa enkä taluttaa nuo työmatkat
    Eh?

  27. #5757
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Vasta työpaikan jo häämöttäessä oli aurattua kelviä, muutoin poljettiin 10-15cm lumessa. Joutui käyttämään melkein maastovaihteita. Ei ollut kyllä teitäkään vielä aurattu. Läskiä pitää alkaa harkitsemaan...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  28. #5758
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Olihan keli. Espoossa osa kelveistä täysin lumettomia, hiekattomia ja priimakunnossa. Osalla taas hyvin kohtuullinen parin sentin loska. Sitten yhtäkkiä taas melkein auraamattomia tai auran jättämiä 10cm loska-miinoja pari "melkein-tilannetta" mutta noitahan ei lasketa. Tulis kunnon talvi tai sulais veks.

  29. #5759
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Läskillä oli ihan ok ajella kelvejä pitkin (Lempäälä-Tampere alueella) vaikka normaaliin tapaan Lempäälän alueen kelvejä ei ollut aurattu taaskaan pariin päivään. Tampereen rajalle kun tuli niin alkoi heti auratut kelvit.
    Autotietä kelvin vieressä ajoi taas parin minuutin erolla kolmekin eri auraa, vaikka tie oli ihan aurattu jo ennen noita kolmeakin.
    En ole vieläkään ymmärtänyt tätä logiikkaa joka toistuu talvesta toiseen - miksi autotietä pitää aurata useampi aura peräkkäin jos se on jo ihan ajokunnossa ja kelvit on auraamatta usein monta päivää? ELY keskus kun nämä hoitaa niin tulos on tämä.
    Tampereella kunta ilmeisesti hoitaa aurauksen itse ja tulos on toimiva ja toimivuuden huomaa heti kuntarajalla.

    Toki tuo hangessa ajaminen käy ihan kuntoilusta ja läskillä se on hauskaa, mutta on tuo nyt tyhmyyden huippu kun autoteitä auraavat kipinät räiskyen vaikka tiellä ei ole mitään aurattavaa.

    Niin koska tätä on jatkunut tosiaan jo vuosia niin ostin täksi talveksi läskin jotta voin ajaa enkä taluttaa nuo työmatkat
    "Paras" on kun auraavat autotieltä loskat tien vierellä kulkevalle kelville, jota tietenkään ei ole kiirettä aurata... Hauskoja ylläreitä kun aurattu priimakuntoinen kelvi muuttuu yhtäkkiä alamäessä autotien viereen siirtyessään loska-ansaksi.

  30. #5760
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^näinpä.... tässä tuollainen tilanne Espoon Turuntieltä.

    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •