Alkujaan tämän lähetti
OJ
Mä olen ollut siinä luulossa, että ovaalit rattaat haittaavat kaikkien kammista mittaavien tehonmittausta. Polkimista en tiedä, mutta PT napa on käsittääkseni ovaali-immuuni ja hyväksi todettu. Noi poljinsysteemit eivät ole oikein vakuuttaneet minua, mutta ilmeisesti moni on tyytyväinen niihin.
Napahan on väkisinkin ovaali-immuuni, sillä ei napaa uskoakseni voi mitenkään kiinnostaa se, että minkämuotoisella virityksellä ketjuun on tuotettu jännitystä. Polkimista PowerTap P1:n pitäisi toimia ihan mainiosti ovaalirattaiden kanssa, tai ainakin PowerTapin oma selitys on ihan järkeenkäypä: "Non-round rings are supported perfectly with the P1. We are taking 40 individual angular velocity measurements and subsequently 40 power measurements per pedal stroke. Any acceleration/deceleration within a pedal stroke would be measured. Other systems assume constant angular velocity, which typically reports [higher] power when using non-round rings."
Mulla on nyt noin 150 tuntia ajoa takana P1-polkimilla, ja kokemukset ovat olleet hyviä. Rakenne on äärimmäisen vakuuttava ja pyörästä toiseen siirtäminen on yhtä helppoa kuin minkä tahansa muun polkimen (Garminiin tms. pitää toki mahdollisesti muuttaa kammen pituus). Patterit tuntuvat kestävän luvatun 50-60 tuntia.
Jotain pieniä lastentauteja noissa oli, eli ennen viimeisintä firmistä dataan tuli satunnaisia tehopiikkejä. Lisäksi joillain on ollut pitkissä nousuissa ongelmia. Tuo liittyy kai jotenkin siihen, että toisin kuin Vectoreissa tai BeProissa, P1:n "podit" ovat mielivaltaisessa kulmassa, jonka polkimet havaitsevat. Pitkässä nousussa (pyörä esim. 10 % kulmassa) softa saattaa jotenkin resetoida kulma-asetuksen lennossa ja data menee vinksalleen. Tuohonkin on ilmeisesti softakorjaus tulossa.
Lisäksi omassa miesluolassa WLAN-tukiasema tuntuu aika helposti häiritsevän oikean ja vasemman polkimen välistä liikennettä. Vasemmasta polkimesta ANT+ kulkee Garminiin jostain syystä aina moitteettomasti. Ratkaisuna voi joko pistää WLAN-tukiaseman pimeäksi tai napata oikeasta polkimesta patterin pois (mittaus siis vain vasemmasta jalasta).
Mutta kokonaisuudessaan antaisin näille kuitenkin kehut. BePron polkimet ovat halvemmat ja kevyemmät, erityisesti jos kokee että vain vasemman jalan mittaus riittää, ja kokemukset taitavat niistäkin olla positiivisia. Kestävyydestä ei kummankaan suhteen oikein uskalla sanoa vielä mitään varmaa, mutta P1 on rakenteeltaan järeämpi ja oma primitiivireaktio oli ehkä sellainen, että uuden tuotteen kohdalla luotan mielummin vanhaan firmaan. Vectorit sen sijaan vaikuttavat tällä hetkellä muihin poljinmittareihin verrattuna ylihintaisilta.
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
Kirjanmerkit