HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 98 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2911
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Mitenkä on näin käytännössä toiminut tämä heidän hintalupaus?
    Sain juuri maanantaina tuolta fillarin ja nyt näyttäisi olevan halvennuksessa.
    Saako tuolta oikeasti rahojaa mahdollisesti takaisin?
    Täytyy vaan laittaa s.postia menemään heti kun on tarjous voimassa

  2. #2912
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    XXL:n asiakaspalvelulla oli vahva näkemys, että uudet läskimallit julkaistaan vasta syksyllä. Kohtahan sen näkee.

  3. #2913
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lähestyin heitä sähköpostilla kun kivijalkaliikkeet ei ota kantaa verkkokauppa ostoksiin ja verkkokaupassa ei ole v-loppuna puhelinpäivystystä.
    Kyllähän tuosta Interceptorista muutaman euron takaisin saisikin.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  4. #2914
    Sama juttu, eilisiltana jo laitoin spostia.

  5. #2915
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    XXL:n asiakaspalvelulla oli vahva näkemys, että uudet läskimallit julkaistaan vasta syksyllä. Kohtahan sen näkee.
    Niin no nämä läskit ja cyclocrossit ovat -16 mallia. Tuskin he julkaisevat -17 mallia 2016 helmikuussa.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  6. #2916
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Teemui:lle: ohjauslaakerin kiristys

    http://www.artscyclery.com/learningc...urheadset.html

  7. #2917
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Siemenlinko pitäis vaa saaha sinne alle jotain tavaraa et saa tavan pumpul nostettua renkaan paikalleen jos vaik tyhjenee ajossa.
    Mulla toiminut ghettotupelesi koko talven ongelmitta. Sisuri kyllä aina lenkillä repussa mukana varmuuden välttämiseksi 😃

  8. #2918
    Tubeless hommeleita...

    Ostin 2kpl Barbegazi kumeja ja tarkoitus oli ne asentaa ilman sisureita. Tulipa tuossa aikaisemmin tilailtua myös fattystripperin lateksinauhat ja venttiilit.

    Viime viikolla otin vanhat renkaat pois ja ihmettelin osassa nippeleitä olevia hurjia jälkiä ja teräviä kulmia. Katselin että muillakin oli ollut vastaavaa ongelmaa ja XXL:stä ei apua löytynyt. Olin tilaillut samoihin aikoihin pickup@storesta fatbagin ja otin ihan mielenkiinnosta vanteet mukaan, koska halusin kuulla mitä huollossa niistä sanottiin. Raision liikkeen huoltomies oli kovin ymmärtäväinen ja samaa mieltä etteivät ne voi tuollaiset olla. Lopputuloksena he vaihtoivat kaikki murjotut nippelit uusiin. Vanteita hakiessa niitä olikin eri kaveri luovuttamassa ja huomasin että 2 pinnaa on n.1mm yli nippelin ylätason ja kommentoin että eihän ne pinnat nyt voi noin pitkiä olla. Vastauksena että no voihan ne siitä hioa pois... Tuumailin että ei mulla kyllä itsellä ole oikein mitään hiomavälineitä ja lopputuloksena huoltomies ne käsiviilalla hioi nippelin yläreunan tasolle. Olin kuitenkin tyytyväinen ei tarvinnut itse alkaa kaikkia nippeleitä hiomaan

    Alunperin oli tarkoitus teipata vanteet ja heittää lateksinauha suoraan teipin päälle. Teippi osoittautui kuitenkin sen verran heikoksi että katsoin paremmiksi laittaa 1kpl alkuperäisen vannenauhan alle ja siihen kierros teippiä päälle. Lateksinauha paikalleen ja barbegazi päälle, no oli sen verran holot renkaat/vetelät reunat ettei toivoakaan saada nousemaan kompuralla, joten telttapatjaa kierros lateksin alle ja rengas nousi hienosti paikalleen. Leikkaisin aika leveän suikaleen telttapatjaa ja reunoille jäi n. 0,5cm/puoli vanteen sisäreunaan, joten rengas asettui mielestäni todella tiukasti paikalle ja nousi hyvin jopa sielu sisällä.

    Testilenkki heti parin tunnin päästä perään (olisi pitänyt varmaan odotella hieman asettautumista paikalleen) alku lenkki meni hyvin isoilla paineilla (yli 1bar) , sitten vähän tiputtelin normaalimpaa ajopainetta. Mielestäni ei takaata edes vielä kovin alas (näppituntumalla) ja rengas rupesikin toimimaan tosi hyvin. Sitten tipahtikin takapää pitkospuilta alas ja huomasin takarenkaan tyhjentyneen ja eipä rengas enää pysynytkään tiukkana reunaa vasten. Koitin kaverin käsipumpulla saada rengasta nousemaan, mutta vaikutti aika toivottomalta yritykseltä. Totesin kaverille että parempi jos sinä pumppaat ja itse koitan painaa rengasta vannetta vasten, jos vaikka sattuisi vahingossa nousemaan niin eikös samassa yhtäkkiä napsahda tuo uusi venttiili juurestaan poikki. Ei siinä auttanut muu kuin vaihtaa sisuri sisälle ja nitkuttaa kotiin vaihtamaan täpäriä alle... Jäi meinaan sen verran takaraivoon kummittelemaan tuo renkaan pois pomppaaminen että tarvitsee varmaan alkaa kantaa mukanaan ainakin kahta sisuria Noh ehkä teen vielä uudenlaisen kokeilun ja annan uuden mahdollisuuden.

    Niin pyöränä siis 3 fat pro ja muuten olen ollut laitokseen erittäin tyytyväinen Ehkä mulefut tai kiinan kuitua harkintaan :P

  9. #2919
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style

    Onks nää Whiten fättärit mistä kotoisin? Ton sais nyt tonnilla. Itse tykkäsin kyl ajaa kaverin fättiksellä tänään.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  10. #2920
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tossahan juuri sun viestis edellä tiivistettiin hyvin mikä on 3fat pron ongelma. On sanottu ketjussa n+1 kertaa.
    Toistolla tehoa: vanteet on kelvottomat. Renkaan asentaminen sisurilla vielä onnistuu jotenkuten mutta ilman sisuria ei ilman musta magiaa.

  11. #2921
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style

    Onks nää Whiten fättärit mistä kotoisin? Ton sais nyt tonnilla. Itse tykkäsin kyl ajaa kaverin fättiksellä tänään.
    Ei vaan kannata ostaa tonnin pyörää jos polkee vähänkin enemmän, sillä hetken päästä huomaat päivittäneesi sitä vähintään toisella tonnilla.

  12. #2922
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Sama tilanne se on 2 tonninkin pyörän kanssa.

    Pro ja siihen paremmat kehät jos tubeleksena haluaa ajella. Entisiin napoihin kun vaihtaa niin halvimmillaan parilla sataa saa hoidettua. Hinta-laatu parhaimmistoa.

  13. #2923
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Niin no nämä läskit ja cyclocrossit ovat -16 mallia. Tuskin he julkaisevat -17 mallia 2016 helmikuussa.
    Niin no kyllä ne ainakin tuolla whitebikesin sivuilla on 2015 osastossa. Ja sillähän tuon kommentin laitoin, koska joku aikaisemmin ilmoitti samassa ketjussa kohta tapahtuvasta uusien mallien julkaisusta. Oli ilmeisesti virheellinen kommentti tuo oma. Pahoittelut.

  14. #2924
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Tuo tubeles homma ei ihan täysillä aukee meikäläiselle, painonsäästöä ei taida tulla ollenkaan ja sisurit pitää kuitenkin olla mukana, miksei niitä litkuja voi vaan laittaa sisurin sisään ja jättää teipaamiset na retkipatjat muuhun käyttöön. Minulla on enskassa litkut sisurissa
    Kokeilin itse fillarissa ja edessä onkin vielä tubeles ja toimii ja ilmat pysyy mutta pysyi ne sisurillakin eikä tarvinnut läärätä litkuilla eikä lisäillä eikä jännittää että milloin matka katkeaa, taakse laitoin sisurin kun litkut ei enää pitäneet ilmaa, oli möykkyina renkaan sisällä ne taika-aineet ja laitan eteenkin sisurin kun vaihdan renkaat kesäksi. On minulle mieluisampi huoleton sisuri jonka hetkessä paikkaa, kuin pelata noiden litkujen kanssa. Tuo yllä oleva ongelma vanteiden ja renkaiden kanssa on aika turhake kun se pelaa ihan hyvin sisureilla jotka on renkaan sisällä eikä työkalupussukassa tai repussa, lisäksi pyörän todetaan ongelmaiseksi kun on tuo "vika"
    Jokainen tietenkin tavallaan, mutta mikä etu noilla oikeesti saadaan, keveys ei ihan täysillä mene läpi, saattaa mutulla tuntua keveemmältä mutta ero lienee käytännössä mitätön normi ajossa ja kuitenkin on oltava ne sisurit mukana niin kokonaisuus taitaakin olla painavampi , ei myöskään huolettomuus kun niiden ongelmista saa koko ajan lukea ja on myös omakohtaisia kokemuksiakin. Minulta lipes ilmat takaa ja se hyvä Swalben 3.0 sisuri jonka piti kestää Walkon 4.7 renkaassa ei kestäny vaan halkesi korjaamattomaan kuntoon heti muutaman kilometrin ajon jälkeen joten se siitäkin, hyvä ja kevyt mutta ei toimi isoissa kumeissa. Seuraavaksi menee Walkoon Swalben 4.0 läskin sisurit, painoi ne yli 400g kappale mutta saattaa siksi pelittääkkin.

  15. #2925
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    22
    Ei mulla ainakaan ole matkassa mitään sisureita. 2 kertaa on lenkki jäänyt kesken rengasrikon takia: ekalla kerralla hajos sisuri, sen jälkeen tein tubelessit ja tubeless on hajonnut kerran kun meni puunkarahka kevennysreiästä läpi. Ainakin orggissisuriin verrattuna painonsäästö on noin 0,5kg per rengas mikä jo sinällään on kyllä aika merkittävä. sen lisäks rengas vaan on aivan eri tuntuinen tubelessina. Jos et halua heti itelles värkätä, niin yritä päästä edes kokeilemaan jotain vastaavaa fillaria tubelesseilla. Ihan tämmönen tavallinen sukankuluttajakin huomaa kyllä eron! Sanoisin, että tubeless on läskissä ehdottomasti fiksuin upgrade mitä voi kuvitella.

  16. #2926
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Joka väittää että läski ei tubeless-asennuksessa kevene, puhuu soopaa. Puhutaan tosiaan suuruusluokaltaan kilogrammasta ja ne on ulkokehällä pyöriviä massoja. Ja varasisureita ei ainakaan monikossa tarvi. Yhtä olen pitänyt, kerran olen tarvinnutkin. Lisäetuna tulee hyvää rullavuus.

    Kun rengas ja vanne ovat hyvä pari, ei todellakaan laiteta mitään teippejä tai retkipatjoja. Jos varoituksista huolimatta ostaa 3fat pron, ei sisurien käyttöä tarvi perustella ainakaan tässä kylässä.

    Mutta joo. Kukin tavallaan.

  17. #2927
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Huh, tulipas itsekin tänään tilattua XXL:stä Fat3 pro kun -20% sai. Kaveri harrastanu fatteja jo vuosia ja oma mielenkiinto heräs tässä talven aikana. Nyt vaan odotellaan että paketti saapuu niin pääsee kruisailemaan. Samalla tuli potkastua oma pyöräilyharrastus kunnolla käyntiin, pitkään oli tarkois osta cyclo mutta tuli nyt läskiin sitten päädyttyä kuitenkin. Saas nähdä löytyykö vielä cyclokin varastosta vuoden kahden päästä.

    Eka viesti foorumille vaikka acco tehty jo 2014.

  18. #2928
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    http://www.fatbike24.de/products/SAL...elge-2016.html
    Olisivatkohan tuollaiset Alexrimssit hyvät tubeless kehät white3:een jos joskus innostuisi päivittämään?
    Ghettotuplesilla ajelen tyytyväisenä, originaali vanteilla tällä hetkellä.
    Ei taida mulefutteja saada noin halvalla?

  19. #2929
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Olisivatkohan tuollaiset Alexrimssit hyvät tubeless kehät white3:een jos joskus innostuisi päivittämään?
    Ghettotuplesilla ajelen tyytyväisenä, originaali vanteilla tällä hetkellä.
    Ei taida mulefutteja saada noin halvalla?
    Whiten vanteisiin ainakin verrattuna ihan eri planeetalta, Bulldozerit tarttuu reunaan todella tiukkaan kiinni.
    Tubeless-asennusta en tosin ole vielä tehnyt, mutta lähtökohdat on ainakin ihan erilaiset.
    Verkkokaupassakin on nuita muuten varastossa (tosin vähän kalliimpaan hintaan).
    Syvemmän rintaäänen kokemuksia varmaan löytyy tuolta Verkkokaupan fatbike-ketjusta.

  20. #2930
    Ite en ihan hirveästi laskisi noiden Pron vakionapojen varaan. Vapaaratas vastaavaa kuraa, mitä alla olevassa linkissä. Omassa(puhtaassa) yksi kynsistä on alle 200km ajolla kaivanut itselleen isomman loven. Lisäksi jokainen kynsi on kärjestä mennyt kasaan ja taittunut. Kynnet vaihdettu huollossa uusiin 75km sitten.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...79#post2362179

    Onko kenellekkään tullut hyviä kiekkosettejä jotka sopisivat tuolle SRAM XD 11 pakalle? Mieluiten sellaisia millä uskaltais lähteä vaikka Tahkolle

    Edit: Tässä vielä kuva omasta

  21. #2931
    Hyvin mahtui 4.8" tuuman Jumbo Jimit alle. Samalla kevennyssisurit tuli laitettua. Pyörän paino tippui melkein kilon renkaan leveyden kasvaessa!!

    Muuttui pyörä aivan toisenlaiseksi ajaa alkuperäisiin renkuloihin verrattuna.



    timoso muokkasi tätä : 16.02.2016 at 20.52

  22. #2932
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    134
    Saako kysyä et mitkä sisurit ja mistä?

  23. #2933
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ja muistutuksena, että lisään sisuritietoja sun muuta fillarikeskustelu.comiin white-ketjuun...

  24. #2934
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    134
    Kiitoksia vinkistä.

  25. #2935
    Eteen sain venyteltyä tuon schwalben 13F:n. Oli päivän "venytyksessä". Saa nähdä miten kestää.
    Minulla oli alkuperäisen sisurin paino n.600g. Taakse tuli schwalbe 13J. Vannenauhat vaihdoin samalla.
    JJ:t yhteensä reilut 200g kevyemmät kun alkuperäiset.

  26. #2936
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Näyttääkö se vaan vai onko tuo satula ihan älyttömän takana ja vielä setback-tolpassa? Näyttää siltä, että kiskot on reilusti yli rajoitinmerkkien ja tuskin tulee kestämään kovin pitkään tuohon tulevaa rasitusta riippuen vähän kuskin painosta ja ajotavasta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #2937
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Varsin paljon keskimääräisestä poikkeava täytyy tosiaan olla kehon mittasuhteiden jos toi satulan paikka on hyvä.

  28. #2938
    Satula oli irti kun käänsin pyörän ympäri rengashommissa.. Just siis tuo ees taas säätö...

  29. #2939
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    37
    Osaakos joku sanoa oliko uusissa White Fat3 Pro:ssa presta venttiilit renkaissa? Myyntikuvasta jotenkin näyttäisi... Pitääkö tässä hakea adapteri kun olisi illalla tarkoitus kasailla..

  30. #2940
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quutti Katso viesti
    Osaakos joku sanoa oliko uusissa White Fat3 Pro:ssa presta venttiilit renkaissa? Myyntikuvasta jotenkin näyttäisi... Pitääkö tässä hakea adapteri kun olisi illalla tarkoitus kasailla..
    Oli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •