HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 32 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #931
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    No ehkä toi alkaa jossain vaiheessa kestämään, toivottavasti jo tälläviikolla pääsee ajaa taas. Tulee paremman mallin takapyörä jos ymmärsin oikein. Eli SE mallin takanapa/vapaaratas on nyt tiensä päässä, pari kertaa hajos vaparin laakerit ja nyt ite napa oli korjauskelvoton. Takuuseenhan noi viat menee, mutta tää odottaminen on ihan perkelettä. Täytyis ostaa jotain kunnollista.

  2. #932
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Vuoden vaihteesta ajettu hopella ja navan vetopuolen laakeri vaihdetttu n.1 kk ajon jälkeen.
    Muuten ei ongelmia.
    Taka navassa siis,keskiölaakerikin vaihdettu kans ja siihenkin vetopuolen laakeri kerran , käytössä n.4kk? Sama setti kuin Brilleauxilla.
    Ohjain laakeri ihme kyllä kestänyt ,otin kerran auki ja nätti oli.

  3. #933
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Mullon samanlainen Comp ku peruspertillä ja ei ainakaan "vielä" mitään vikaa ole ilmentyny(3kk).

  4. #934
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    Turhana tai ei niin turhana tietona eilen punnittu fatboy comp 14,35kg. Työpaikan puntari en tiedä miten tarkka, mutta tarkennetaan
    kun saadaan ostettua "roikuttava malli" kotosalle.
    S-kokoinen 13,5 kiloa kevennyssisureilla ja alkuperäisillä fläteillä. Alkaa varmaan olemaan jo hyväksyttävissä lukemissa?

  5. #935
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Toukokuussa vaihdetut e13 keskiölaakerit alkaa kaiketi poikimaan. On laatukamaa. (y)
    Koitetaan SKF:ää tilalle.

  6. #936
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Kävin eilen taas vetopuolen laakerin läpi kun rohisi, putsaten ja uudet raasvat sisälle,viimeksi toimenpide antoi lisä-aikaa laakerille pari kuukautta.
    Näköjään heti kun tulee rospuuttokelit saa laakerit käydä läpi, olisikohan jollain valmistajalla ihan oikeasti vedenpitävät laakerit?

  7. #937
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55


    Etupäähän uutta pysäytintä. Vähänkään järkevämpänä olis noi kannattanut laittaa, kun oli vielä lämpimämpää. Takapää jäi vielä odottelee asentajan sulamista...

  8. #938
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Specialized Fatboy

    Parempi päivitys olis ollu laittaa XT IceTech -jarrulevy ja pitää orkkis-jarru kuin päinvastoin. Kiekossa on kovassa vauhdissa niin paljon massaa että 203mm levy on ihan paikallaan.


  9. #939
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Parempi päivitys olis ollu laittaa XT IceTech -jarrulevy ja pitää orkkis-jarru kuin päinvastoin. Kiekossa on kovassa vauhdissa niin paljon massaa että 203mm levy on ihan paikallaan.
    Mulla on paketissa parit tollaset http://www.bike-discount.de/en/buy/s...m-6-hole-64465 , menee sitten paikoilleen D5:sten kanssa, huomasin nimittäin, että olin vahingossa tilannut vaan yhden adapterin ja hommaan sen eka.

  10. #940
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ No jos sulla on taakse tulossa 180 mm levy niin ethän sä tarvii kun yhden adapterin, samanlaisen mitä edessä.

  11. #941
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ No jos sulla on taakse tulossa 180 mm levy niin ethän sä tarvii kun yhden adapterin, samanlaisen mitä edessä.
    Aah, ok. Mä olin jostain saanut päähäni, että edessä ja takana on molemmissa 160mm. Varmaan pitäs ottaa silmät käteen ja katsoa suoraan pyörästä mitä siinä on kiinni. Kiitos, eipä tuu nyt turhaan sitten ostettua ylimääräistä adapteria

  12. #942
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Mulla jatkuu edelleen ongelmat noiden kampien kanssa. N.5km ajon jälkeen vasen kampi on ihan löysä.
    Näin olen laittanut kammet kiinni: Aps auki->kampi momenttiin kiinni->aps:n tiukkaus. Meneekö tässä joku väärin? Alkaa mennä hermot kun pitää olla aina kuusiokolo mukana lenkeillä.
    Kampi jää mielestäni aika löysäksi kun sen tuohon momenttiin laitan, mutta jos sen laittaa tiukemmalle niin aps:ää ei voi kiristää->kampi aukeaa taas..
    Osaako joku suositella jotain hyväksi todettua kampisettiä?

    Ps. 4.8" Knard mahtuu Fatboyhin. Takana tekee kyllä tiukkaa.

  13. #943
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496

    Specialized Fatboy

    Onko Sinulla alkuperäinen kampisetti? Jos on niin onhan se apsin ja kammen väliin tuleva rinkula niinpäin että "nypykkä" tulee sitä apsia vasten? Kaikenlaista ongelmaa oli Fatboyssa aikanaan muttei kampien löystymistä. Jos olet kiristänyt kammet noin 48nm:n niin kyllä pitäisi pysyä.

  14. #944
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Onko Sinulla alkuperäinen kampisetti? Jos on niin onhan se apsin ja kammen väliin tuleva rinkula niinpäin että "nypykkä" tulee sitä apsia vasten? Kaikenlaista ongelmaa oli Fatboyssa aikanaan muttei kampien löystymistä. Jos olet kiristänyt kammet noin 48nm:n niin kyllä pitäisi pysyä.
    Joo alkuperäinen kampisetti on. Pitää vielä tarkistaa tuo nypykkä.

  15. #945
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    Turhana tai ei niin turhana tietona eilen punnittu fatboy comp 14,35kg. Työpaikan puntari en tiedä miten tarkka, mutta tarkennetaan
    kun saadaan ostettua "roikuttava malli" kotosalle.
    Juup eli 14,28kg näytti jousipuntari. Mitäänhän en ole poistanut vaan lisännyt pullotelineen(Voinee siis todeta että
    työpaikan puntari näyttää hyvin pitkälti oikein). Litkutuksen kun jaksais niin ois jo hyvä alaku...

  16. #946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Onko Sinulla alkuperäinen kampisetti? Jos on niin onhan se apsin ja kammen väliin tuleva rinkula niinpäin että "nypykkä" tulee sitä apsia vasten? Kaikenlaista ongelmaa oli Fatboyssa aikanaan muttei kampien löystymistä. Jos olet kiristänyt kammet noin 48nm:n niin kyllä pitäisi pysyä.
    Kyllä taisin kahdesti kävellä kotiin kampi kädessä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #947
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toonie Katso viesti
    Mulla on paketissa parit tollaset http://www.bike-discount.de/en/buy/s...m-6-hole-64465 , menee sitten paikoilleen D5:sten kanssa, huomasin nimittäin, että olin vahingossa tilannut vaan yhden adapterin ja hommaan sen eka.
    Ei kannata muuten sit käyttää ainakaan EBC:n punaisia paloja noiden levyjen kanssa.
    On nimittäin aika lähellä juustohöylää noi levyt. Toki pitoa on ihan kivasti.

    Vaihdoin tilalle puuhaboksista 185mm Avidin G3:t ja tykkään kyllä enemmän.

  18. #948
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Fatboy Expertin etukiekon laakerin mallimerkintä?

  19. #949
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Nyt olis AbsoluteBlackilta uutta ovaalirinkulaa suoraan e13 kammille, "49mm chainline"



    e13 GuideRingistä on myös uusi "fatbike specific" versio jossa "-2,5mm offset"




    Oma matikkapää ei riitä tajuamaan miten nämä pelittää Fatboyssä jossa on Bud tai Lou takana?
    Sen ainoastaan tiedän että aikaisempi e13 guidering M vie ketjun liian sisään jolloin se hankaa Budiin. Hämmentää tuo "-2,5mm chainline" uudessa versiossa, mitähän se aiemmassa versiossa sitten on ollut? Miinusmerkkinen on kuitenkin aina enemmän sisäänpäin?


  20. #950
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Rattaan offsettia on pienennetty 2,5mm verran, eli se on 2,5mm litteämpi, eli ketjulinja on +2,5mm

    Boost rattaassa taas olisi kuulemma -5mm offset: http://bythehive.com/collections/cra...dering-m-boost

    Mutta järkevämpi olisi Boost offset -2,5mm (3mm oikeasti tarvitaan) ja Fat offset -5mm (10mm oikeasti tarvitaan) joten en ihmettelisi, jos Boost ja Fat speksit menivät sekaisin...

  21. #951
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    2,5mm riittää kyllä estämään ketjun hankaamisen renkaan kylkeen. Ketjulinja silloin lienee 68,5mm? Ihme kun sitä ei voi ilmoittaa koska 90% kaikista e13 läskikammista on varmaan kiinni Spessuissa.

    (2000 postaus, jes...)


  22. #952
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Nyt olis AbsoluteBlackilta uutta ovaalirinkulaa suoraan e13 kammille, "49mm chainline"



    e13 GuideRingistä on myös uusi "fatbike specific" versio jossa "-2,5mm offset"




    Oma matikkapää ei riitä tajuamaan miten nämä pelittää Fatboyssä jossa on Bud tai Lou takana?
    Sen ainoastaan tiedän että aikaisempi e13 guidering M vie ketjun liian sisään jolloin se hankaa Budiin. Hämmentää tuo "-2,5mm chainline" uudessa versiossa, mitähän se aiemmassa versiossa sitten on ollut? Miinusmerkkinen on kuitenkin aina enemmän sisäänpäin?
    Ihmettelen vaan miksi AB:ltä löytyy vaan 30t DM? 28t ois kiva... mulla 64bcd 28t jonka sain jotenkuten toimimaan spiderin viilauksella. Liian lähellä Budia kulkee silti. Imo.
    e13 aikaisemman guidering M:n chainline kyllä ihmetyttää; mikä helevetin järki??

    Uuden AB:n 49mm chainline on sama kuin vanhan e13? Jos nyt oikein käsitin. Mikä järki? Käyttökelvoton(ko)?

    EDIT: Siis musta tuntuu että käyttökelvoton tässä on koko e13. Jos verrataan vaikka rallinaaman Cinch-kaNpiin.

  23. #953
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Sain AB:ltä vastauksen että heidän uuden e13 ovalin offset on sama kuin muissakin AB:n direct mount -rattaissa. Taidanpa vertailla keskenään toisessa pyörässä olevaa AB:tä tuohon sysipaskaan e13 Guidering M:ään, sillähän se selviää.

    Eivät osanneet kuitenkaan sanoa mikä on ketjulinja Fatboyhyn asennettuna.


  24. #954
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^TÄMÄ kiinnostaa. Infoa sit kiitos?

  25. #955
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957




    Tässä vierekkäin AB:n pyöreä SRAM 30t direct mount ja e13 28t.

    Näyttää että AB on just passeli jos offset on sama kaikissa. Ei muuta kun tilaukseen, tästä tulee paras päivitys Fatboyhyn sitten tubelessin...
    30t ovaali vastaa ylämäissä 28t pyöreää, ainakin omat kokemukset sinkulakäytöstä ovat todella hyvät.


  26. #956
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mainiota! (y)
    Odotan kunnes saat tuon paikalleen niin asia varmistuu.
    Pannaan sit oma tilaukseen, tai odotellaan 28t-versioo.

  27. #957
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tiedustelin asiaa AB:ltä 28t ovaalin suhteen. Täsmätietoa tuli.

    "We are looking into it, not sure about the ETA though. We might have something for you towards the end of the year."

    Tuohon mennessä saattaa olla jo uusi pyörä, en siis odota kuin kuuta nousevaa.

  28. #958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Parempi päivitys olis ollu laittaa XT IceTech -jarrulevy ja pitää orkkis-jarru kuin päinvastoin. Kiekossa on kovassa vauhdissa niin paljon massaa että 203mm levy on ihan paikallaan.
    IceTech 180mm toimii myös sekä SLX jarruna ja siihen normi palat. Ulisee likaisena, mutta parempihan se on, että on "torvi" mukana. Älyävät väistää, kun tulee miljoonaa polkua pitkin veren maku suussa :-) Yllättäen toisen pyörän XT+IceTech(IceTech metallipala) ulisee vähemmän ja tuntuma on ihan eri planeetalta. Pakko vielä kommentoida, kun tulimme alas Oulun kuuluisasta Ruskotunturin rännistä, niin kaamea käry/haju kaverin jarruissa :-) IceTech omassa ei ollut vielä moksiskaan. Oli kyllä eka kertaa kuumana ja saipahan paskat poltettua pois! En kyllä kaivannut yhtään isompia levyjä, hyvin toppasi.

  29. #959
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496

    Specialized Fatboy

    Kyllähän kaivelee...Kohtuu hilkulla ettei mene kiljuen hakemaan carbon comppia.. Ja ediittiä, tilattu. Kassotaan miten elämä uudistuneen Fatboyn kanssa menee. Nyt on sentään toinenkin pyörä jos joutuu pajottamaan paljon. Kilometrejäkään ei ehkä tule samaan malliin kuin 2014-2015..
    svheebo muokkasi tätä : 02.03.2016 at 14.41

  30. #960
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496

    Specialized Fatboy

    No niin.... Tästä se lähtee. Polkimet kiinni ja "kestotesti" alkakoon. Väri on luonnonvalossa ihan hiton komea. Ja saipa stumppi värikästä seuraa.
    Edit: Punnitsimme liikkeessä pyörän vakiokuosissa, suojapehmikkeet vielä paikallaan, paino 12,6kg. Mukaan tarttui spessun fast track 4 renkulat, vähän saa varmaan kevennettyä litkutuksella ja keveämmillä kumeilla.






Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •