Kättä päälle !![]()
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Hämmästyttävän painavat kiekot tosiaan nuo Wambat, jos vertaa esim. DT Swissin 26" alukehiin (http://www.bike24.com/1.php?content=...7390;orderby=3), joilla painoa valmistajan mukaan 2230g. Onhan 27,5" tietenkin pykälää suurempi koko, mutta kaikesta huolimatta. Mikä on kevyt läskipyörän kiekkosetti?
Mun mielestä kevyt on n. 1800-1900g, siihen pääsee varmaan n. 1200 eurolla, jos kivijalasta ostaa.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Ok, eli F9.6:n kiekkosetti (~3kg) on sikapainava. Eikä varmaan ole raskaimmasta päästä...
Entä onko 17,5" Farley 9.8 sopiva 175/84cm kuskille? En luultavasti pääse koeajamaan pyöriä vaan joudun tilaamaan fiilispohjalta ja arvailemalla. Kauhistuttaa tietenkin, kun ei ole halvin malli. Maantiefillari ja krossari kokoa 54cm 12-13 stemmillä, vaakaputki 54,5cm. 17,5" Farleyn tärkeät mitat: tt 59,3cm, reach 41cm, stack 59,8cm ja 19,5":n vastaavat: tt 63cm, reach 44,1cm, stack 61,7cm. Korkeudessa siis 1,9cm eroa, pituudessa (top tube) 3,7cm.
Sammy: Jaksaisitko ottaa mitan keskiön keskeltä satulan yläpintaan ja satulan kärjestä tangon keskelle? Ja jos on satulan setback (penkin kärjen ja keskiön välinen mitta) tiedossa, olen korvat höröllä :-) Kiitos, jos jaksat nähdä vaivaa!
Mä koeajoin lyhyesti ennen 9.8:n ostoa 17.5" sekä 19.5" 9.6:t. Molemmat olisivat kyllä toimineet omassa ajossa, mutta isompi oli sitten kuitenkin hieman passelimman tuntuinen, tosin ero ei tuntunut suurelta.
Mulla 185 cm pituutta, eli kyllä toi 17.5" on kymmenen senttiä lyhyemmälle oikea koko.
Ok, vaikuttaa siltä, että 17,5" on mulle sopiva. Kuinka pitkä stemmi tuossa on vakiona? Entä tanko ja kammet? Ei löytynyt heti valmistajan sivuilta.
Edit: Tuosta BikeRadarin arviosta löytyi tangon mitta: 720mm
Taneli79 muokkasi tätä : 05.02.2016 at 19.50 Syy: Tiedon karttuminen
^Saa niitä varmaan foorumillekin linkitellä, varsinkin jos ei omiaan kaupittele. Ja jos kaupittelee niin muistaa mainita aiheestaKiinnostais varmaan aika monia, meinaan...
Löysitkö PK1 koeajettavia 9.6 pyöriä pääkaupunkiseudulta? Ouluun asti ei tahdo lähteä koeajoa varten Varsinais-Suomesta, Helsinkiin voisi tälläisen hyvän syyn varjolla lähteä.
Itse vaihdoin kammet ja 26 piikkinen edessä, ku näillä narujaloilla mitään voimaa saada pihalle. Pieneen kokoon olet päätynyt, itse 188cm ja inseam 92cm ja pyörä 19,5". Stemmin vaihdoin 90mm>70mm ja toimii miulla ku noi kädet ei oo mitkää pitkät kuten jalat. Paineita vaideltu maaston mukaan.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Farleyn tilaus viittä vaille. Tenttaan vielä käyttäjäkokemuksia kuntoajoihin osallistumisesta. Miten hyvin onnistuu täysjäykältä (F9.8) Aulanko MTB, Tour de Tampere, XCM Laajavuori, Tahko MTB, Valkeakoski XCM, Joupiska XCM, Jämi MTB, Syöte MTB, Finlandia MTB...? Kaipaako esim. joustokeulaa tai onko siirtymien ajo leveillä renkailla yhtä tuskaa vs 29" jäykkäperä tai täysjousto?
Siirtymien? Eikai nuo mitään ralleja tai enduro-kisoja ole? Tuskin onnistuu mitenkään ajaminen. Edit. Tai jos tarkotit siirtymiä kotoo tapahtumapaikoille, nii riippuen vähän siirtymämatkan pituudesta ja käytetystä reittivalinnasta mikä on paras kulkeväline siirtymille. Ite monesti tehny siirtymät tapahtumapaikoille ihan vaan tylsästi autolla...
MTBVespa muokkasi tätä : 07.02.2016 at 15.06 Syy: Lisäys.
I don't want to break these chains
Pahoittelut virheellisestä terminologiasta. Tarkoitin siirtymillä luonnollisesti kilpailun polkuosuuksia yhdistäviä helppoja tieosuuksia. Yritän tässä hahmottaa täysjäykän läskin soveltuvuutta helpolle maastomaratonille.
Asiasta mitään tietämättä eiköhän soveltuvuus ole kiinni vain omista mieltymyksistään. Aika subjektiivinen kysymys tuo soveltuvuus. Osta läski jos haluat. Suotta siihen perusteluita muilta tarviit, jos itse vaan pärjäät päätöstesi kanssa.
I don't want to break these chains
Ei toi läski nyt niin raskas ole tietäkään ajaa, kun on sopivat renkaat ja hiukan painetta niissä, eri asia sitten jotkut > 4.8 ja 0,2 bar....
Ja ei liene kyse ihan niistä kärkisijoista, jos läskillä menee.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Kirjanmerkit