Jukkis pidä hyvänä sitä Walkoa, on alkusarjaa ja kohta vintakee![]()
Jukkis pidä hyvänä sitä Walkoa, on alkusarjaa ja kohta vintakee![]()
^^ Sen verran olen sitä pilannut, että siinä oli umpinaiset Weinmannin vanteet ja ne kevensin poraamalla 30 milliset reiät. Lisäksi Walco on plastidipattu vihreeksi (en vielä silloin tiennyt, että markkinoille tulee vihreä Lite), mutta senhän saa kuorittua pois jos haluaa entisöidä 😂
Tekniikkaan en ole tehnyt muutoksia enkä tee kun en ole vielä tähän päivään asti keksinyt, miksi pitäis 😉
Minäpä kerron Jukkis: Jos pyörässä on sramin osat, siihen vaihdetaan shimanot. Jos taasen on shimanon osat niin vaihdetaan sramit.
Eikö olekkin yksinkertaista!
^ Okei, noinhan se tietty menee eli pääasia että ensin speksataan ja sen jälkeen päivitetään setup vaikka joissain tapauksissa tai jopa erittäin usein se päivitys onkin downgreidausPääasia, että äijät tuntevat itsensä tarpeellisiksi puuhastellessaan ja kauppiaat hierovat käsiään
![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Ostaa sen kalliimman ja paremman pyörän kerralla kaupasta tai pienin paloin aftermarkerista niin aina siinä tuppaa joku hieromaan käsiään.
Yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle. Pääasia on että harrastus miellyttää. Ja itse kun ei niin paljoa speksaile niin ei oikein tiedä mikä sopii mihinkin, mikä on hyvää ja mistä saa, niin innokkaammat rakentelijat osaa hyvin neuvoa.
Moi, Liten tilasin heräteostoksena Spectral 7.0EX,n kaveriksi. Keskiön, ohjainlaakerin ja jarrut kävin läpi> pitäiskö navat ja vapaaratas myöskin?
Stemmin käänsin ja nostin, lyhyempi stemmi ehkä tarpeen 172/83 mitoilla. Saapi linkata mistä ;-)
Kevennys sisurit ja Bontran Barbegazit jossain kohti alle. Suojan etuhampille tarvis myöskin, vaihtajan korvakon...jne. :-)
Siis M-kokoisena...
Ite just purin suojat keskiö laakerien edestä ja tollanen numerosarja näky siellä 6805rs.
Näytti et rasvaa ois ollu laakereissa ihan hyvin mut silti kauheet pykälät tuntu laakeris ku käsinee pyöritti,eli ei varmaan normaalia??
Ajettu alle 200km..
Orkkiksen otin mukaan malliksi niin oli uusi pöydällä laakerikaupassa alle 10sekunnissa. Mitoillakin löytyy. Tonza85 vaikka siellä onkin rasvaa alun perin niin ne on niin meltoa paskaa että kuluvat vaihtokuntoon tuossa ajassa. Joku voi tosin ajaa niilläkin, mutta tympii se lopulta kun kammet ei pyöri kunnolla ilman ketjujakaan.. Nuo uudet mitkä löin pesiin on todella herkät niin kuin uusien pitääkin olla.
Joo ihme kuraa kyl,laitoin nyt uudet rasva sisään ja jossain vaiheessa hankin joko laakerit tai uuden keskiön.
Saitko millä nuo vanhat laakerit irti?
kupit työpöydälle laakeripuoli alaspäin ja sisäpuolelta sopivalla tasapääruuvarilla ja pienellä vasaralla naputtelin tasaiseen irti. siellä on pieni viiste ennen laakeripesää...
Mietin just et eikös ton keskiön pitäis mennä takuuseen ku pyörä vähän yli kk vanha?
jos jaksaa väitellä ja lähetellä tuon hinnan takia niin saattaahan sen saadakkin,..samanlaisen. Itselläni oli se kiekko episodi josta en saanu ku vittuilua, niin meni luotto tuohon takuuhommaan. Joillakin se on toiminut ilman ongelmia, mutta kun löytää vähän isomman vian joka toistuu joka pyörässä niin tulisi liian kalliiksi korvata![]()
Millanes kiekko episodi oli kyseessä?
Pitää vissiin sinne soitella ja tiedustella asiaa..
lue muutama sivu taaksepäin. Kuvien kanssa juttua
Minkäslaisia rasvoja te arvon kanssaharrastajat olette laittaneet noihin Walkojen vapaarattaisiin? Omassa kolmosProossa vapari alkoi hyppiä välillä yli ja käytin sen tuossa äsken auki. Melko jämäkkää ja vähäisesti vaseliinia siellä oli. Se jäi nyt vielä odottelemaan jotain liukastetta. Näkyy olevan puoliasialliset tiivistykset siinä joten pysyisköhän sielä vallan jotku nestemäisetkin liemet? Vai onko joku sopiva vaseliini parempi? Muistelisin että joku olisi aikaisemmin kirjoittanut kokeilleensa jotakin nestemäistä...
Oman talvipyörän vapari jäätyi kovien pakkasten aikaan ja siihen laitoin vaseliinin tilalle moottoriöljyä.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Tuo on käytössä kaikissa vapaarattaissani kesät talvet ilman minkäänlaista ongelmaa: http://www.motorex.com/index.cfm?oid...&eintragId=169
Alun perin on suunniteltu laskettelukeskuksien käyttöön, joten toimii erinomaisesti pakkasellakin.
^Minulla myös vaparin lisäksi kaikissa laakereissa mitä olen aukonut.
Toikka laittaa vapaarattaaseen beeshoneytä ja suihkauksen jotain öljyä. Hyvin tuntuu sekin toimivan kaikissa olosuhteissa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mä oon laittanu kans notkeampia öljyjä. Joko moottoriöljyä tai teflon öljyä ja yli 2000km menty ilman ongelmia.
Vinkit ja ohjeet vapaarattaan purkuun/rasvailuun? -kiitos
White telineeseen http://www.motonet.fi/fi/tuote/38106...-korjausteline takapyörä irti, http://www.motonet.fi/fi/tuote/38387...tityokalusarja, ratas pois näillä, akselin päätykartio irti näillä http://www.fillarikellari.fi/kartioa...15mm-park-tool, http://www.motonet.fi/fi/tuote/38386...usiokolo-456Mm sitten vedät vapaarattaan pois puhdistat tällä http://www.kitsch.fi/fi/keittio/tisk...sin-ratti.html ja lorautat takanapaan tätä https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx...&lang=&type=tt
Kasaus takaperoisesti. Kaikki nämä tekoset omalla vastuulla!
Tänx...työkalukaupoille mars ;-)
Tammikuussa kun on tullut ajettua joku reilut 700km niin nyt tuli katsottua miten paljon SnowShoe XL:t ovat kärsineet. No takarenkaassa 38kpl nastoja oli kulunut poikki ja 2 kpl oli kokonaan poissa. Ne aiemmin vaihtamani Scwalben nastat oli selvästi paikoillaan - eroaa väriltään niin paljon näistä SnowShoen alumiinisista, että ne huomaa heti. No tuon voi laittaa tietenkin käyttäjän viaksi, miksi jarruttelee niin paljon. Paitsi, että kun katsoin eturenkaan niin siinä oli vastaavasti 10kpl nastoja vaihtokunnossa. En äkkiä keksi miten olen saanut etukumia jarruteltua niin paljoa, että nastat saisi kulumaan loppuun tuossa määrin.
Muutoin 3fat Liten kanssa ei ole ollut ongelmia kovillakaan pakkasilla. Vauhti putoaa 15min -20C - -30C pakkasilla ja nyt kun on nollan pinnassa niin tulee vastaavasti ajettua 15min nopeammin sama 18km lenkki peruspakkasilla.
Toki kesällä tuo lenkki hoitui paljon nopeammin
Hauskaa on ollut eli hyvä hankinta tämä Lite oli talveksi. Kelissä kuin kelissä on saanut ajettua ilman ongelmia.
Eh?
Olen vaihtamassa 3liteen uutta 32 ovaaliratasta, jää ainoaksi rattaaksi, onko noviisille mitään vinkkejä mitä ottaa huomioon ja mihin kannattaa varautua?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toinen noviisi vastaa:"Sulla on VAHVAT reidet", ainakin maastoon ;-)
Siinähän ne sitten toivottavasti vahvistuuajatus oli ens alkuun kokeilla jos jättäis pienemmän vielä varuiks käsipelillä vaihdettavaks siks aikaa ku keksii jotain muuta, mutta katsotaan nyt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjanmerkit