FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 79 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

https://www.budgetsport.fi/salomon-e...t-/56384308/dp

Näihin asensin Five tenin stealth pohjan. Ovat hyvät ja lämpimät flättikengät. Ovat sinänsä riittävän lämpimät, mutta varresta menee lumi sisälle, joten säärystimet tms. ovat pakollinen lisävaruste.

Pistin Salomonin Toundrat tilaukseen. Pukataan kokemuksia kun saadaan.
    Tänään -7, Sorelit+Izumin ohut sukka. Taas se tunti ja 30min niin alkoi jäätämään varpaita.
    Huopatossu oli kotia päästyä hyvinkin kostea.

Eli Sorelit saa jäädä pulkkamäkeen.

Pitäisi talvikengät ostaa kun Spessun defrosteilla ei saa kuin jalat jäähän pikkupakkasillakin. Kenkä ei saisi olla liian "jytky", jotta sillä voi ajella vielä kohtuu mukavasti.
    Olisiko Laken 303 tuollainen kenkä vai riittäisikö esim. shimanon uudessa "talvi" kengässä eristys? Käyttölämpötila olisi alimmillaan varmaan -10 astetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Olisiko Laken 303 tuollainen kenkä vai riittäisikö esim. shimanon uudessa "talvi" kengässä eristys? Käyttölämpötila olisi alimmillaan varmaan -10 astetta.
    Niin olen ymmärtänyt, että sekä tuo Lake 303 että Northwave Celsius 2 GTX ovat asiallisia valintoja "urheilulliseen ajamiseen pikkupakkasessa". Hankin vuodenvaihteen jälkeen nuo Northwavet, mutta en ehtinyt vielä lenkille kun harjoitusvastus on kiinnostanut kovia pakkasia enemmän. Juuri sellaiset ne ovat kuin oletinkin - murtomaahiihtomonon tyyliset, lämpimyydeltään varmaan tasoissa normaalin maastokengän + neopreenikengänsuojan kanssa ja normaalikäytössä paljon kengänsuojia näppärämmät.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Missähän noita Laken kenkiä pystyy sovittamaan/ ostamaan suoraan liikkeestä? Talvikenkää ja itselle uutta merkkiä ei kyllä uskalla ostaa ilman sovitusta.
    Shimanon ja Sidin kengät on olleet mulla kokoa 46.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ˆˆˆOlikos nuo Spessun Defrosterit uutta vai vanhaa mallia. Uudessa on eristystä parannettu, mutta onko tarpeeksi?
    Vanhat on tosiaan mullekin lestiltään hyvin istuvat märälle plussakelille sopivat syys/kevätjalkineet.

Vanhaa mallia ovat. Kylmä ja vesi ei tahdo pysyä ulkopuolella. Jossain kehuttiin myös Shimanon uutta talvijalkinetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ˆˆˆOlikos nuo Spessun Defrosterit uutta vai vanhaa mallia. Uudessa on eristystä parannettu, mutta onko tarpeeksi?
    Eilen ajelin uusilla Defrostereilla parisen tuntia noin miinus neljän lämpötilassa ja välillä jouduin taluttelemaankin hangessa. Ainakin itse pärjäsin hyvin yksillä alppisukilla ja alumiinipohjallisella.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Ok. Elikkä nuo uudet mallit saattaisivat toimia paremmin kuin nämä nykyiset. Vanhoihin ei mahdu lämpöpohjallista kun ovat aika napakat istuvuudeltaan.

^Vaikka koko on sama kuin Spessun kesäkengissäkin niin ei tehnyt tiukkaa paksulla sukalla ja pohjallisella. Iso tekijä oli kyllä myös tuo kävely, sai jalat todella lämpimäksi kun oli ensin aikansa ajellut pieneen vastatuuleen peltoaukeilla.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Missähän noita Laken kenkiä pystyy sovittamaan/ ostamaan suoraan liikkeestä? Talvikenkää ja itselle uutta merkkiä ei kyllä uskalla ostaa ilman sovitusta.
    Shimanon ja Sidin kengät on olleet mulla kokoa 46.

Cycle Center myy Lake 303 MXZ 2016 mallia todella tiukkaan hintaan. Hi5bikes myy myös Lakea. Vähintään yksi koko normikenkää suurempi kannattaa ottaa. Omat kokemukset Lakesta positiivisia, lämpimät ja mukavat jalassa. Tulipalopakkasilla en tosin ole ajanut.

Pitäisi talvikengät ostaa kun Spessun defrosteilla ei saa kuin jalat jäähän pikkupakkasillakin....
    Jos sun jalat palelee vanhanmallisilla Defrostereilla niin enpä usko että ne uudet ovat ratkaisevasti lämpimämmät. Kannattaa testata vaikka Lake303 tai Wölvhammer.

Itse olen käynyt läpi tuon ketjun Defroster - Lake303 - Wölvhammer. Spessut nykyään välikelin kenkinä, Laket riitti tunniksi parissa pakkasasteessa ja Wölveillä selviän juuri ja juuri parikolme tuntia reilussa kympissä.

Kävin Varustelekassa kokeilemassa Salomonin Toundrat. Olivat niin jäykät, että käveleminen oli hankalaa, joten en innostunut. Lesti kyllä vaikutti hyvältä leveään jalkaani.

Missähän noita Laken kenkiä pystyy sovittamaan/ ostamaan suoraan liikkeestä?

Iikan pyörävarikolla on ainakin Kuopiossa. Eikun sinne sovittamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Kävin Varustelekassa kokeilemassa Salomonin Toundrat. Olivat niin jäykät, että käveleminen oli hankalaa, joten en innostunut.
    Mä ostinkin ne pyöräilyyn.

Mä laitoin viel tuunattuihin kenkiin parit nastat auttamaan tunkkausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Kävin Varustelekassa kokeilemassa Salomonin Toundrat. Olivat niin jäykät, että käveleminen oli hankalaa, joten en innostunut. Lesti kyllä vaikutti hyvältä leveään jalkaani.
    Kyllähän ne vähän pehmentyvät kun taitteet muodostuvat mutta eivät toki töppösiksi asti. Mieleen tulee takavuosien thermo-bootsit aka. kuusaappaat tms. Aika tukevathan ne ovat, ihan hyvä ominaisuus lumikenkäillessä. Pyöräillessä jätän suosiolla ainakin ylimmän nauhalenkin käyttämättä niin nilkka taipuu paremmin.

Toundrat saapui. Onhan toi jämerä saapas. Yllättävän kevyt.
    Istuu jalkaan kivasti, ja ylikokoisenakaan ei hölsky ohuehkolla sukalla.
    Mun normikoko 39-40, Toundrat otin kokoa 41 1/3. Lesti on kohtuu leveä, mutta kenkä ei ole kauhean pitkä.
    Kuten mainittu, kenkä on kohtuu jäykkä. Positiivisessa mielessä.

Laitellaan käyttökokemuksia kun saadaan edes hiukan pakkasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mä ostinkin ne pyöräilyyn.
    Napakka ja asiallinen kommentti!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pumafi Katso viesti
    Cycle Center myy Lake 303 MXZ 2016 mallia todella tiukkaan hintaan. Hi5bikes myy myös Lakea. Vähintään yksi koko normikenkää suurempi kannattaa ottaa. Omat kokemukset Lakesta positiivisia, lämpimät ja mukavat jalassa. Tulipalopakkasilla en tosin ole ajanut.
    -26 oli pakkasta kun testasin Laken kenkiä tosi toimissa. Tunnin jälkeen oli pakko luovuttaa. Kymmenen asteen miinuksilla meni aivan hyvin. Numeroa isompi koko kuin normaalikengissä tuntuis olevan ihan ok, ei kylläkään villasukkaa sovi mutta paksumpi sukka kuitenkin.
    Omat kokemukset ovat postivsia.

Laken 303:t oli aiemmin ja ei nekään huonot olleet mutta nyt on ollut vähän aikaa 45Nrth:n Wölvhammerit ja täytyy sanoa ettei niitä ihan aiheetta ole kehuttu. Tietysti jalat on yksilöllisiä, mutta jos on vähänkään leveämpi jalka niin nortit on ehdottomasti tutustumisen arvoiset. Onhan ne vähän kalliimmat mutta useammalle vuodelle jaettuna hintaero ei ole paha. Ne on myös lämpimät.

Tosta Toundran nauhoituksesta;jos menis silt viimoselt lenkilt ylös sen puolen hakaseen ja sit vasta ristiin siin nauhotukses.
    Se hakasten alapuolisen ristiinmenon pois jättäminen näyttää tyhmält,mut antaa nilkalle vapautta.Sivusuuntainen tukevuus säilyy,kävely helpottuu.
    Kokeilemal selviää mitä tol tarkoitan,on vanha varsikenkä kikka.

Pitääpä kokeilla. Jos vielä sais rautalangasta mallin.
    Otin noi tänään kokeeksi työmatkalle. Jätin suosiolla ylimmät hakaset laittamatta, on toi senverran tukeva mono.
    Melko jämy Sorelin jälkeen. Mutta ihan mukava jalassa.

Kuumat noi ainakin on, -3 asteessa.

Fläteillä pitoa on äkkiseltään kokeiltuna ihan ok, menettelee. (y)
    Katsotaan jatkossa kun päästään oikein ajamaan noilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Laken 303:t oli aiemmin ja ei nekään huonot olleet mutta nyt on ollut vähän aikaa 45Nrth:n Wölvhammerit ja täytyy sanoa ettei niitä ihan aiheetta ole kehuttu. Tietysti jalat on yksilöllisiä, mutta jos on vähänkään leveämpi jalka niin nortit on ehdottomasti tutustumisen arvoiset. Onhan ne vähän kalliimmat mutta useammalle vuodelle jaettuna hintaero ei ole paha. Ne on myös lämpimät.
    Pitää muistaa, että 303 on myös leveälesti olemassa, niin kuin omissanikin. Uskon kyllä, että Wölvit on varpaille lämpösemmät, muu osa jaloista ei jäädy Lakeillakaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Pitää muistaa, että 303 on myös leveälesti olemassa, niin kuin omissanikin.
    Niin on.

Toi leveälestinen Lake MXZ onkin ihan mielenkiintoinen juttu. Olen esimerksi 47 normin ja 47widen pohjalliset laittanut päällekkäin ja tulos oli hämmästyttävä. Oletko sinä vastaavasti verrannut?

Olen myös 47normilestisen pohjallisen päkiäosaa verrannut 48widen pohjalliseen ja tulos oli vieläkin hämmästyttävämpi. Oletko sinä verrannut?

Olen myös 47normilestistä kenkää ja 47wideä varsin huolella sovittanut ja verrannut näin kokoa ja lestin leveyttä. Hämmästyttävä oli tulos.

Joten kyllä minulla jonkinlainen pintapuolinen tuntuma Laken 303:n on.

Mutta pääasiahan on että kenkä sopii, oli koot mitä tahansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Niin on.

Toi leveälestinen Lake MXZ onkin ihan mielenkiintoinen juttu. Olen esimerksi 47 normin ja 47widen pohjalliset laittanut päällekkäin ja tulos oli hämmästyttävä. Oletko sinä vastaavasti verrannut?

Olen myös 47normilestisen pohjallisen päkiäosaa verrannut 48widen pohjalliseen ja tulos oli vieläkin hämmästyttävämpi. Oletko sinä verrannut?

Olen myös 47normilestistä kenkää ja 47wideä varsin huolella sovittanut ja verrannut näin kokoa ja lestin leveyttä. Hämmästyttävä oli tulos.

Joten kyllä minulla jonkinlainen pintapuolinen tuntuma Laken 303:n on.

Mutta pääasiahan on että kenkä sopii, oli koot mitä tahansa.
    Valaisepa vähän; mikä noissa vertailuissa yllätti / hämmästytti?

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

No se että:

-47normilestisen ja 47widen pohjalliset oli päällekkäin laitettuna identtiset. Molemmista kengistä tietysti huolella tarkastettu merkinnät, samoin pohjallisista.

-47normilestisen ja 48widen pohjallisen päkiäosa oli yhtä leveä. Pituus kyllä oli viimemainitussa suurempi.

-47normilestinen kenkä ja 47wide olivat huolellisessa sovituksessa aivan yhtä tilavat.

-48wide oli selvästi neljäseiskoja hieman isomman tuntuinen. Siis vain kengän jalkaterän "yläosa" oli tilavammaksi muotoiltu. Pituus oli, kuten edellä mainitsin, isompi.

Oma tapansa , ja aika näppäräkin, näyttää Lakella olevan noita kokoja kehitellessä.

Joten itse en kovin paljoa pane painoa lestien leveysmerkinnöille tms vaan kunnollinen sovitus on oleellista.

En tästä mitään eipäsjuupas vääntöä halua. Noi edellä on vain omia havaintoja. Jokaisen kannattaa tutkia itse.

^+1 arvokasta tietoa sokko-ostoksia harkitseville. Monelle se on melkein houkutteleva tai lähes pakko ostotapa, kun ei ole lähelläkään tarjontaa.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

^^ Muuta en tiedä, mutta samalla ulkopohjalla missä ruuvit varustettu vanha Wölwi oli sika kapea verrattuna omiin wide 303, niitä en leveä jalkaisena olisi voinut käyttää. Uusi Wölvi leveämpi ymmärtääkseni, kuin vanha.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^^ Uusi Wölvi leveämpi ymmärtääkseni, kuin vanha.
    Ostin parikolmeviikkoa sitten uudet Wölvit Shocktherapysta ja ne on selvästi kokeilemiani Laken kenkiä leveämmät, siis tilavammat joten tuo mitä sanot Wölvhammereiden vanhan ja uuden mallin erosta, pitää varmasti paikkansa. Tuon leveämmällä lestillä tehdyn mallin takia minäkin ne heti kokeiltuani ostin. Tuntuu että muutaman lenkin jälkeen on vielä paremmiksi mukautuneet joten ne on varmaan pitkään käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •