FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 94 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2791
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Jukkis pidä hyvänä sitä Walkoa, on alkusarjaa ja kohta vintakee

  2. #2792
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Minä näistä mitään tiedä, mutta 3pro:n keskiöhän kestää osimoilleen 100km ennen kun antaa periksi. Keskiöitähän on helppo ostaa kaupasta tilalle, mutta huomasin kestävämmän konstin näiden entisöintiin. Orkkis keskiön laakerithan saa helposti vaihdettua oikesti kestäviin, eli ostin paikallisesta SKF:n parin tilalle. 15€/kpl ja näillä mennään kymppitonni että heilahtaa.

    Ei saa selvää numeroista, satutko muistamaan niin ottaisi hyllyyn varulta...


  3. #2793
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^ Sen verran olen sitä pilannut, että siinä oli umpinaiset Weinmannin vanteet ja ne kevensin poraamalla 30 milliset reiät. Lisäksi Walco on plastidipattu vihreeksi (en vielä silloin tiennyt, että markkinoille tulee vihreä Lite), mutta senhän saa kuorittua pois jos haluaa entisöidä 😂
    Tekniikkaan en ole tehnyt muutoksia enkä tee kun en ole vielä tähän päivään asti keksinyt, miksi pitäis 😉

  4. #2794
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Minäpä kerron Jukkis: Jos pyörässä on sramin osat, siihen vaihdetaan shimanot. Jos taasen on shimanon osat niin vaihdetaan sramit.
    Eikö olekkin yksinkertaista!

  5. #2795
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Okei, noinhan se tietty menee eli pääasia että ensin speksataan ja sen jälkeen päivitetään setup vaikka joissain tapauksissa tai jopa erittäin usein se päivitys onkin downgreidaus Pääasia, että äijät tuntevat itsensä tarpeellisiksi puuhastellessaan ja kauppiaat hierovat käsiään
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  6. #2796
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    ^ Okei, noinhan se tietty menee eli pääasia että ensin speksataan ja sen jälkeen päivitetään setup vaikka joissain tapauksissa tai jopa erittäin usein se päivitys onkin downgreidaus Pääasia, että äijät tuntevat itsensä tarpeellisiksi puuhastellessaan ja kauppiaat hierovat käsiään
    Ostaa sen kalliimman ja paremman pyörän kerralla kaupasta tai pienin paloin aftermarkerista niin aina siinä tuppaa joku hieromaan käsiään.
    Yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle. Pääasia on että harrastus miellyttää. Ja itse kun ei niin paljoa speksaile niin ei oikein tiedä mikä sopii mihinkin, mikä on hyvää ja mistä saa, niin innokkaammat rakentelijat osaa hyvin neuvoa.

  7. #2797
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Moi, Liten tilasin heräteostoksena Spectral 7.0EX,n kaveriksi. Keskiön, ohjainlaakerin ja jarrut kävin läpi> pitäiskö navat ja vapaaratas myöskin?
    Stemmin käänsin ja nostin, lyhyempi stemmi ehkä tarpeen 172/83 mitoilla. Saapi linkata mistä ;-)
    Kevennys sisurit ja Bontran Barbegazit jossain kohti alle. Suojan etuhampille tarvis myöskin, vaihtajan korvakon...jne. :-)

  8. #2798
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Siis M-kokoisena...

  9. #2799
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Ite just purin suojat keskiö laakerien edestä ja tollanen numerosarja näky siellä 6805rs.
    Näytti et rasvaa ois ollu laakereissa ihan hyvin mut silti kauheet pykälät tuntu laakeris ku käsinee pyöritti,eli ei varmaan normaalia??
    Ajettu alle 200km..

  10. #2800
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Orkkiksen otin mukaan malliksi niin oli uusi pöydällä laakerikaupassa alle 10sekunnissa. Mitoillakin löytyy. Tonza85 vaikka siellä onkin rasvaa alun perin niin ne on niin meltoa paskaa että kuluvat vaihtokuntoon tuossa ajassa. Joku voi tosin ajaa niilläkin, mutta tympii se lopulta kun kammet ei pyöri kunnolla ilman ketjujakaan.. Nuo uudet mitkä löin pesiin on todella herkät niin kuin uusien pitääkin olla.

  11. #2801
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Joo ihme kuraa kyl,laitoin nyt uudet rasva sisään ja jossain vaiheessa hankin joko laakerit tai uuden keskiön.
    Saitko millä nuo vanhat laakerit irti?

  12. #2802
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    kupit työpöydälle laakeripuoli alaspäin ja sisäpuolelta sopivalla tasapääruuvarilla ja pienellä vasaralla naputtelin tasaiseen irti. siellä on pieni viiste ennen laakeripesää...

  13. #2803
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Mietin just et eikös ton keskiön pitäis mennä takuuseen ku pyörä vähän yli kk vanha?

  14. #2804
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    jos jaksaa väitellä ja lähetellä tuon hinnan takia niin saattaahan sen saadakkin,..samanlaisen. Itselläni oli se kiekko episodi josta en saanu ku vittuilua, niin meni luotto tuohon takuuhommaan. Joillakin se on toiminut ilman ongelmia, mutta kun löytää vähän isomman vian joka toistuu joka pyörässä niin tulisi liian kalliiksi korvata

  15. #2805
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Millanes kiekko episodi oli kyseessä?
    Pitää vissiin sinne soitella ja tiedustella asiaa..

  16. #2806
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    lue muutama sivu taaksepäin. Kuvien kanssa juttua

  17. #2807
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Minkäslaisia rasvoja te arvon kanssaharrastajat olette laittaneet noihin Walkojen vapaarattaisiin? Omassa kolmosProossa vapari alkoi hyppiä välillä yli ja käytin sen tuossa äsken auki. Melko jämäkkää ja vähäisesti vaseliinia siellä oli. Se jäi nyt vielä odottelemaan jotain liukastetta. Näkyy olevan puoliasialliset tiivistykset siinä joten pysyisköhän sielä vallan jotku nestemäisetkin liemet? Vai onko joku sopiva vaseliini parempi? Muistelisin että joku olisi aikaisemmin kirjoittanut kokeilleensa jotakin nestemäistä...

  18. #2808
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Oman talvipyörän vapari jäätyi kovien pakkasten aikaan ja siihen laitoin vaseliinin tilalle moottoriöljyä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  19. #2809
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Oman talvipyörän vapari jäätyi kovien pakkasten aikaan ja siihen laitoin vaseliinin tilalle moottoriöljyä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

    Minulla ollut käytössä automaattilaatikko atf öljyä, hyvin on pelannut kaikissa kulkineissa. Napsuu äänekkäästi verrattuna vaseliinivoideltuun. Itsellä enemmän luottoa kun napsut kuuluu 😀
    Pyöriä: Trek Remedy 9.9 2011, Kona Raijin ja Ragley Blue Pig

  20. #2810
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tuo on käytössä kaikissa vapaarattaissani kesät talvet ilman minkäänlaista ongelmaa: http://www.motorex.com/index.cfm?oid...&eintragId=169

    Alun perin on suunniteltu laskettelukeskuksien käyttöön, joten toimii erinomaisesti pakkasellakin.

  21. #2811
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Minulla myös vaparin lisäksi kaikissa laakereissa mitä olen aukonut.

    Toikka laittaa vapaarattaaseen beeshoneytä ja suihkauksen jotain öljyä. Hyvin tuntuu sekin toimivan kaikissa olosuhteissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #2812
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mä oon laittanu kans notkeampia öljyjä. Joko moottoriöljyä tai teflon öljyä ja yli 2000km menty ilman ongelmia.

  23. #2813
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Vinkit ja ohjeet vapaarattaan purkuun/rasvailuun? -kiitos

  24. #2814
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    White telineeseen http://www.motonet.fi/fi/tuote/38106...-korjausteline takapyörä irti, http://www.motonet.fi/fi/tuote/38387...tityokalusarja, ratas pois näillä, akselin päätykartio irti näillä http://www.fillarikellari.fi/kartioa...15mm-park-tool, http://www.motonet.fi/fi/tuote/38386...usiokolo-456Mm sitten vedät vapaarattaan pois puhdistat tällä http://www.kitsch.fi/fi/keittio/tisk...sin-ratti.html ja lorautat takanapaan tätä https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx...&lang=&type=tt
    Kasaus takaperoisesti. Kaikki nämä tekoset omalla vastuulla!

  25. #2815
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Tänx...työkalukaupoille mars ;-)

  26. #2816
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Tammikuussa kun on tullut ajettua joku reilut 700km niin nyt tuli katsottua miten paljon SnowShoe XL:t ovat kärsineet. No takarenkaassa 38kpl nastoja oli kulunut poikki ja 2 kpl oli kokonaan poissa. Ne aiemmin vaihtamani Scwalben nastat oli selvästi paikoillaan - eroaa väriltään niin paljon näistä SnowShoen alumiinisista, että ne huomaa heti. No tuon voi laittaa tietenkin käyttäjän viaksi, miksi jarruttelee niin paljon. Paitsi, että kun katsoin eturenkaan niin siinä oli vastaavasti 10kpl nastoja vaihtokunnossa. En äkkiä keksi miten olen saanut etukumia jarruteltua niin paljoa, että nastat saisi kulumaan loppuun tuossa määrin.

    Muutoin 3fat Liten kanssa ei ole ollut ongelmia kovillakaan pakkasilla. Vauhti putoaa 15min -20C - -30C pakkasilla ja nyt kun on nollan pinnassa niin tulee vastaavasti ajettua 15min nopeammin sama 18km lenkki peruspakkasilla.
    Toki kesällä tuo lenkki hoitui paljon nopeammin

    Hauskaa on ollut eli hyvä hankinta tämä Lite oli talveksi. Kelissä kuin kelissä on saanut ajettua ilman ongelmia.
    Eh?

  27. #2817
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CC-Ryder Katso viesti
    Sopiiko Schwalben Jumbo Jim 4.8'' rengas 2Fat lite/pro runkoon taakse ? Onko kellään ollut testissä ?
    Vastaan itselleni:Sopii hyvin,sillä mitattu leveys ko.renkaalle uutena 2fat liten originaalivanteilla(80mm) on 110mm.Tilaa jäi takahaarukassa 7-10mm molemmille puolille.
    Cold Sweat!

  28. #2818
    Olen vaihtamassa 3liteen uutta 32 ovaaliratasta, jää ainoaksi rattaaksi, onko noviisille mitään vinkkejä mitä ottaa huomioon ja mihin kannattaa varautua?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #2819
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Toinen noviisi vastaa:"Sulla on VAHVAT reidet", ainakin maastoon ;-)

  30. #2820
    Siinähän ne sitten toivottavasti vahvistuu ajatus oli ens alkuun kokeilla jos jättäis pienemmän vielä varuiks käsipelillä vaihdettavaks siks aikaa ku keksii jotain muuta, mutta katsotaan nyt


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •