GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

Hengittävä takki pyöräilyyn

Tästä on täällä keskuteltu aiemminkin, mutta aivan sopivaa viestiketjua en löytänyt...
    Viileällä säillä (esim talvisin) pyöräillessä tulee ongelmaksi että jossain vaiheessa tulee liian kuuma ja hiki puskee pintaan. Olen yrittänyt etsiä takkia joka olisi edestä tuulisuojattu, mutta takaa hengittävä. Hiihtotakeista voisi löytyä sopivia, vastaavasti pyöräilytakit ovat aivan liian kalliita. Takin alle voisi sitten laittaa kerroksittain vaatteita sään mukaan ja sadetakki on erikseen käytössä. Mitä suosittelisitte? Hintahaarukka max. 110 euroa. Eli kevyt edestä tuulta pitävä, hengittävä. Toki saa vähän pitää sadettakin, mutta vain vähän, sillä ne eivät silloin hengitä.

Aika lailla parasta mitä rahalla saa https://www.xxl.fi/castelli-gabba-2-..._style#details Menee jopa -20 mikäli kerrospukeutuminen kunnossa. Omastani taisin maksaa 120+ €
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Pearl Izumi Elite Shoftshell on toiminut minulla muistaakseni jo kolmena talvena. Sopiva pakkaskeleille ja toimii minulla +5°C...-15°C haarukassa riippuen alla olevista kerroksista. Kevättarjouksesta noin 110€.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Pearl Izumilla (ja varsin monilla muillakin valmistajilla) on hiukan raivostuttava tapa tehdä kahta (tai useampaakin) mallistoa joiden tuotteet ja niiden ominaisuudet menevät osin päällekkäin ja osin limittäin. P.R.O. lienee periaatteessa heinompi mallisto kuin Elite, mutta käytännössä eroa ei välttämättä ole - ja ominaisuuksiltaan juuri oikea vaate on tietenkin aina parempi kuin hiukan vähemmän oikea.

Nyt jos olisin ostamassa kysytynkaltaista takkia joutuisin pohtimaan käytännön eroja yllämainitun Elite Softshellin ja P.R.O. Softshell 180:n välillä. (P.R.O.-mallistosta löytyy vielä Softshell, mutta se on jo selvästil lämpimämpi kylmempien kelien takki.)

Mulla on tuo kuovin mainitsema PRO softshell (jälkimmäinen linkki), joka ei ole mitenkään hengittävä palttoo, päinvastoin. Tuo takki kestää kaatosadetta ongelmitta ainakin 45 min ja hengittää vain selkäosiosta. Todella lämmin se on ja tuulenpitävä. Kosteus tiivistyy sisäpuolelle varsinkin jos on reppu selässä.

Hengittävä takki pyöräilyyn

Tämmöinen tuli hommattua mainitsemaasi tarpeeseen. Pitää vettä enemmän kuin vähän.

https://www.bikester.fi/mavic-hc-h2o...ta-299708.html

Viikon kokemuken pohjalta sanoisin että toimii erinomaisesti. Kannattaa varmistaa Maviceissa koko huolella, sillä lapuista löytyy kolmea eri merkintää ja kauppa käyttää niistä "jotain".

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Tämmöinen tuli hommattua mainitsemaasi tarpeeseen. Pitää vettä enemmän kuin vähän.

https://www.bikester.fi/mavic-hc-h2o...ta-299708.html

Viikon kokemuken pohjalta sanoisin että toimii erinomaisesti. Kannattaa varmistaa Maviceissa koko huolella, sillä lapuista löytyy kolmea eri merkintää ja kauppa käyttää niistä "jotain".

Sent from my iPad using Tapatalk

No mutta tämähän on sadetakki. Kunnollinen hengittävyys on kaukana.

Mä olen tykännyt eniten tästä http://www.ultimatecyclestore.com/cr...cket-aw14-pink
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Noh. Kokemuksen mukaan hengittää hyvin, paremmin kuin moni ei sadetta pitävä. Ventilaatiot tuo säädettävyyttä matkan aikana. Mutta, it is all up yours.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Kannattaa varmistaa Maviceissa koko huolella, sillä lapuista löytyy kolmea eri merkintää ja kauppa käyttää niistä "jotain".
    Peukkua tälle ihan kokemuksesta, DE + USA + JPN -koot on samassa lapussa ja helposti menee pieleen tilatessa.

Noh. Kokemuksen mukaan hengittää hyvin, paremmin kuin moni ei sadetta pitävä. Ventilaatiot tuo säädettävyyttä matkan aikana. Mutta, it is all up yours.

Minulla on -5 asteeseen mavicin cosmic pro,

http://www.mavic.com/apparel-men-roa...mic-pro-jacket

Joka hengittää. Goren windstopper kuoritakki on muovikassi tähän verrattuna.

Gabba menee varmaankin syksyksi hankintaan hivenen viileämpiä kelejä varten.

http://www.loeffler.at/at/Herren/Bik...L-LIGHT-CF/351

Syksystä tähän päivään asti ollut todella tyytyväinen.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Takki hengittää, jos siitä pystyy puhaltamaan läpi. Muut ei oikein toimi itselläni. Kovilla pakkasilla tosin pitää käyttää jotain tuulenpitää välissä. Eli paras takki ylivoimaisesti on Haglöfsin Skarn Hood, pitää kohtuudella tuulta(hengittää todella hyvin), slimmi leikkaus ja huppu toimii kypärän kanssa sekä hyvät tuuletusaukot.

Paras hinta/laatusuhde ollut tähän mennessä NatsiSiwan softshell ajotakissa, vajaassa parissa kympissä pakkasta sitten kaivetaan Löffler esiin... Vedenpitävät kalvotakit saa kyllä unohtaa, maksimissaan windstopper tyyppinen toimii. Kerroksittainen pukeutuminen muutenkin talvikeleillä suotavaa jolloin juuri pystyy suojata itseään vaikka tuulensuojaliivillä.

Lidlin softshell ei kyllä hengitä ollenkaan, tein reijittimellä tuuletusaukkoja, mutta ei sillä viitsi hikilenkkejä ajaa. Töihin juuri ja juuri 5km.

Omani kyllä toimii aivan mainiosti... On jo toinen vastaavan kaltainen...

Lidlin mallit vaihtelee todella paljon, ikinä ei tiedä mitä saa. On mullakin joku vanha lidlin takki hiihtokäytössä, se on ihan ok. Vähän ahtaat hihat.

^Mitoitus mitä sattuu mutta ei paljoa voi vaatia parilla kympillä kun kalleistakaan ei koskaan tiedä. Ainoa mikä on faktaa ettei yhtään Goretex takkia enää ajokäyttöön tule!

Craftin Hurricanea olen käyttänyt noin -7 asteesta ylöspäin. Melko hengittävä etupuoleltakin, joten ei ehkä välttämättä ole parhaimmillaan tuulisemmalla säällä.
    pee muokkasi tätä : 26.01.2016 at 18.43

^ Juu ja Craftin Siberian-takilla taas pärjää astetta kylmemmilläkin säillä, ei enää hengittele kauheasti.

^ Sitten toi oma ei ehkä olekaan Siberian, sillä se kyllä hengittää erinomaisesti. Olen laput jo hukannut, enkä tiedä varmasti mikä malli, mutta tuo Siberian AB näyttää ihan samalta, väri on vaan vaaleampi tuossa aiemmin linkkaamassani.
    -team Söpöshox

Minä olen hakenut Lidlin punaiselle muovisäkille korvaajaa jo pikku tovin. Saisi olla samantyylinen lökämallinen pitkällä selkämyksellä niin mahtuisi normaalielämän vaatteitakin alle. Ei vaan ole vielä tullut vastaan. Hiihtokamppeitakin tuumailin, mutta niissä tuppaa olemaan lyhyempi selkämys. Viime viikolla kävin XXL:ssä ajotakkeja käpistelemässä, mutta aivan liian pieniä niiden isoimmatkin koot. Pitäisi varmaan laihtua.. Toistaiseksi pitää vaan mennä Lidlin takilla.

Minulla on Lidlin softshell ihan hyväntuntuinen ja hengittääkin, se on vain s-koossakin aivan liian pitkä minulle, ulottuu jonnekin pepun puoliväliin ja pitääkin siksi myydä se pois.
    Craftilta minulla on 2 erilaista, joista toinen yllä linkkaamani näköinen ja toinen jotain tuulitakkikangasta päältä, sekin lämmin ja hengittävä ja siinä on rento leikkaus, alle mahtuu hyvin kaikkea. Minulle sattui kappale, josta katkesi vyötärön kiristysnauha, enkä viitsinyt käydä enää vaihtamassa, kun toimii yhtälailla ilmankin, lähinnä näyttää kivemmalta (=istuvammalta) jos sen saa vyötäröltä kiristettyä. Kandee kävästä kokeilemassa esim Intersportissa, siellä usein ihan hyvään hintaan erilaisia.
    -team Söpöshox

Minullakin tullut käytettyä mavicin sadehousuja kesällä ja syksyllä ja ihan ok ollut.

En ymmärrä tuota hiihtotakkien halvempaa hintaa kommenttia. Ei nekään mitään ilmaisia ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Minullakin tullut käytettyä mavicin sadehousuja kesällä ja syksyllä ja ihan ok ollut.

En ymmärrä tuota hiihtotakkien halvempaa hintaa kommenttia. Ei nekään mitään ilmaisia ole.
    Hengittävyyden voi näemmä käsittää monella tavalla. Jos ajaa maltillisella sykkeellä ilman hikoilua, niin aika moni takki ja housu toimii.

Omissa kokeiluissani mikään kalvotakki ei toimi. Vedenpitävä kampe ei vaan voi olla samaan aikaan hyvin hengittävä.

Castelli Alpha Jacket. "Throw out everything you think you know about cycling jackets". Ostin sellaisen ja mielestäni toimii aivan superhyvin -5 aina +10 asti (http://www.veloshop.fi/castelli-alpha-ajotakki.html). Sori, tämä suositus ei mahtunutkaan hintahaarukkaan. Toisaalta köyhän ei kannata ostaa huonoa (halpaa).
    Jabbar muokkasi tätä : 27.01.2016 at 21.50 Syy: ylihintainen suositus?
    "Let the fools do the running"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabbar Katso viesti
    Castelli Alpha Jacket. "Throw out everything you think you know about cycling jackets". Ostin sellaisen ja mielestäni toimii aivan superhyvin -5 aina +10 asti (http://www.veloshop.fi/castelli-alpha-ajotakki.html). Sori, tämä suositus ei mahtunutkaan hintahaarukkaan. Toisaalta köyhän ei kannata ostaa huonoa (halpaa).
    Onko tämä nyt gabasta pykälää lämpimämpi?

Edit: Googlesta...

http://road.cc/content/forum/139533-...ecommendations

Consider the Castelli Alpha Jacket it is like the Gabba only more of a jacket cut and an extra vest type layer witha double zip. Has 5 pockets and is better round the neck for really cold weather.

In my opinion the Gabba is more of an a late autumn / early spring jersey and is great for fast rides, particularly if you are not going to stop. The Alpha is a better all round jacket and is warmer. It is expensive but I have no regrets. -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko tämä nyt gabasta pykälää lämpimämpi?
    . Castellin Alpha Jacketissa on kevyt ns. vuori hihojen etuosassa ja ikään kuin lämpöliivi vartalo-osassa. Toisin sanoen takissa on kaksi vetoketjua edessä (liiviosan ja takin vetuketju). Jos tulee kuuma, avaat vain takin vetoketjua, höyryt pääsee pihalle, mutta liiviosa pitää rintamuksen lämpimänä. Helvetin nerokasta! Tämä Aplha Jacket on mielestäni jonkin verran lämpimämpi kuin Gabba.
    "Let the fools do the running"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Craftin Hurricanea olen käyttänyt noin -7 asteesta ylöspäin. Melko hengittävä etupuoleltakin, joten ei ehkä välttämättä ole parhaimmillaan tuulisemmalla säällä.
    Tää Hurricane-takki on nyt XXL:ssä tarjouksessa 49,90. Läks mukaan, jos olisi hengittävämpi ja siten monikäyttöisempi kuin Siberian-takki. Naisten malli on verkossa kalliimpi, mutta liikkeessä oli kyllä tuohon samaan tarjoushintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Takki hengittää, jos siitä pystyy puhaltamaan läpi. Muut ei oikein toimi itselläni. Kovilla pakkasilla tosin pitää käyttää jotain tuulenpitää välissä. Eli paras takki ylivoimaisesti on Haglöfsin Skarn Hood, pitää kohtuudella tuulta(hengittää todella hyvin), slimmi leikkaus ja huppu toimii kypärän kanssa sekä hyvät tuuletusaukot.
    Jep jep, tämä takki ollut itsellä käytössä alkusyksystä lähtien. Ajolämpötila n. +5 - -29c. Kerroksia lisäämällä ja poistamalla pärjännyt hyvin. Kovemmilla pakkasilla saattaisi tasamaalla tulla vähän vilu ilman tuulenpitävyyden lisäämistä jos pidempää matkaa ajaisi, 25min työmatka mennyt hyvin koko talven. Kovemmalla sateella kastuu jo jonkin verran alta, perus tihutus ja metsäkurat ei haittaa, varsinkim kun laittanut kevyesti strategisiin kohtiin jotain vedenpitävyyttä lisäävää spray ainetta..
    Pyöriä: Trek Remedy 9.9 2011, Kona Raijin ja Ragley Blue Pig

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •