GiantMPMessutElectrobikeGarmin
Näyttää tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Kokemuksia täysjousto-hiilikuiturungon hankkimisesta Kiinasta

Kymysys Kokemuksia täysjousto-hiilikuiturungon hankkimisesta Kiinasta

Onko kenelläkään foorumilaisella käytännön kokemusta (tai muuten vaan näkemystä) täysjoustomaasturin geneerisen hiilikuiturungon tilaamisesta Kiinasta? Yritin hakea foorumilta aiempia keskusteluja aiheesta, mutta en löytänyt.

Aika perusasioiden äärellä olen: kannattaako taloudellisesti verrattuna valmiin fillarin ostoon? ketkä voisivat olla luotettavia toimittajia tai parhaita hankintakanavia? millainen runko kannattaisi hankkia? mitä muita käytännön asioita tulisi huomioida?

Jos olet itse rakentanut täysjouston tällaiselle rungolle, käyttökokemuksia olisi kiva kuulla.

Kerronpa vielä taustaksi että pohdin tätä vaihtoehtoa "metsäpyöräilyä" harrastelevan 12-vuotiaan poikani ensimmäiseksi täysjoustoksi. 26/27.5 pyörä on hakusessa ja tavoitteena olisi saada tähän käyttötarkoitukseen sopiva ja hyvä peli mahdollisimman edullisesti.

Käyppä lukemassa vaikka tuolta
    http://chinertown.com/index.php

Kiitoksia linkistä. Ameriikan anti on tullut kyllä jo kuukkeloitua mut yksi kotimainenhan vastaa tunnetusti kymmentä amerikkalaista.

Piti vielä laittaa, että sinuna kävelisin pojan kanssa kivijalkaan ja alottaisin sieltä katsomaan valmista.
    Oma kokemus on, että itse kasaamalla ei tule halvemmaksi.

Saahaan noita junnupyöriä valmiinakin, helpompi myydä myöhemmin eteenpäin, kuin kiinanihmeet. http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...p/1530000-2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Saahaan noita junnupyöriä valmiinakin, helpompi myydä myöhemmin eteenpäin, kuin kiinanihmeet. http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...p/1530000-2016
    Tää on liian pieni meille. Pikkuäijä on jo 152cm nyt ja kasvun varaa pitää tossa iässä olla ku pelin pitää olla käyttökelpoinen ainakin pari vuotta.

1500-2000eur haarukassa tuntuis saavan valmiina täysjoustopyöränä alumiinirunkoisen huonoilla tai keskiverto-osilla. Tätäkin vaihtoehtoa on kyllä pohdittu. Kiinan hiilarirungot maksanee 500-700eur.

Junioreille pyörää ostaessa kannattaa muistaa että pyörän lopullinen hinta määräytyy vasta kun sen myy eteenpäin.

Pitääkö olla uusi? Fillaritorilta saa pienirunkoisia 26sia naurettavan halvalla osiin nähden.

Minä taas ymmärrän halun hankkia hiilarirunkoisen fillarin lapselle. Jos tuollaista ei järkihintaan löydy, niin silloinhan se on kasattava itse.

Jos tenavalle ostaa jonkin painavan vanhan 26":n, niin yhteislenkit ovat hankalia.

Puhumattakaan siitä häpeästä, jonka alumiininorsuna joutuu kärsimään!

^Kannattaa sitten hankkia titaania että jonkinlaisen statuksen saa... Toisaaltaan aika väärä periaate pyörän hankintaan kasvavalle että pitäisi olla käyttökelpoinen ainakin pari vuotta... Kumpaa teet, hankit alkuun liian ison tai annat kasvaessa ajaa liian pienellä...?

Ei ole meikällä ollut täysjoustoa kiinankuituna, mutta cc oli. Flyxii:n valmistama. Vaikea oli keksiä siitä pelistä mtn huonoa, jämäkkä mutta silti pehmeä ajotuntuma pienissä töyssyissä. Painoikin vaan 8,5kg. Harmi vaan että oli liian suuri meikälle niin myin pois.

Eli kannattaa tsekata onko Flyxii:llä tarjota täpärirunkoa.

edit. http://forums.mtbr.com/29er-bikes/wa...es-784700.html

tulipa tollanen vastaan. Että enpäs sit tiiä kannattaako.

Kyllä ihan xc-pelejä tehtiin 26´´ aikaankin. Paino hiottiin niin alas kuin mahdollista. Kun rengaskoko siinä hommassa vanheni, saa nyt muutaman vuoden vanhoja tosi halvalla palikoihin nähden. Ketään ei pakota mitään 18kg painavaa freeride-enskajyrää ostamaankaan. Fillaritorilta en pikakatsauksella löytänyt mitään mielenkiintoista, mutta Torissa tuli tälläinen vastaan. Painoa tolla olisi valmistajan mukaan 11.4kg. Ottaen huomioon sen, ettei parhaimmatkaan xc-täpärit paina kuin vähän yli kilon vähemmän. Jos kokoomaan lähtee niin saa varautua laittamaan tohon budjettiin aika entry-level palikkaa, jos runko maksaa sen 500e. Jokainen kuitenkin tavallaan. Fillari voi mennä vielä muutaman sentin kasvaessaan stemmin pituutta ja satulatolppaa(setback) vaihtamalla. Jos uusia katsoo, kannattaa vilkaista Canyonin sivut Spectralista löytyy S ja XS kokojakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Kannattaa sitten hankkia titaania että jonkinlaisen statuksen saa... Toisaaltaan aika väärä periaate pyörän hankintaan kasvavalle että pitäisi olla käyttökelpoinen ainakin pari vuotta... Kumpaa teet, hankit alkuun liian ison tai annat kasvaessa ajaa liian pienellä...?
    Tästä asiasta samaa mieltä. Varsinkaan maasturia ei kyllä kannata hankkia yhtään liian isoa.

Rosella myös xs kokoja, ainakin Granite Chief:stä. Itse en uskaltaisi kiinankuitu runkoa ostaa lapselleni, ihan vaan turvallisuuden vuoksi. Uskon että niissä laadunvalvonta hippusen verran heikompaa kuin "oikeilla merkeillä"
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Joo, aika kalliita vaan olivat kiinalaiset kun viimeksi katsoin. Taalan kurssi oli kohollaan.
    Canyoniin päädyin itse, osien kanssa jne tuli halvemmaksi.

Ite mietin tota kiinankuitu osaa pojan fillariin, mut en uskaltanu
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Ja paljonkohan tulee painoeroa kiinalaisen kuiturungon vs hyvän alumiinirungon välillä, ei taida tulla juomapulloa enempää...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •