Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
Katselin mielenkiinnosta valmistajien ilmoittamia lukuja eri öljyjen suhteen.

Red Linen sininen eli 2.5w jähmeytymispiste (eli vanukkaaksi muuttuminen) on siellä -30 asteen tienoilla.
Motulin Expertillä samassa luokassa, mutta motulin Factory linellä jähmeyspiste on -40 asteen seutuvilla. Stendecille en löytänyt valmistajan tietoja.
Castrolilla pitäisi kanssa olla aika hyvä kylmäkesto.

Ajattelin kokeilla itselle vähän jähmeämpää öljyä vaimennukseen kun tuntuu, että 2.5w red linellä ei saa riittävästi vaimennusta. Tyttöystävän recon silverissä toisaalta vaimennuksen saa samalla öljyllä todella tehokkaaksi, jännä sinänsä kun vaimentimen pitäisi olla sama.
Oho, onpa Red Linen jähmettymispisteet tippunut todella rajusti, väittäisin että muutama vuosi sitten 2.5w öljyn jähmettymispiste oli jotain -18C. http://www.redlineoil.com/content/fi...uct%20Data.pdf

Nyt vaan on mielenkiintoista, saako kaupasta uudempaa vai vanhempaa öljyä. Tosin itse taisin saada Tampereen Motonetista jo muutama vuosi sitten sitä uudempaa laatua, kun en saanut sitä jähmettymään millään, vaikka silloin Red Linen sivuilla oli vielä vanhat datat. Itse olen käyttänyt 5w laatua keulassa sekä takaiskarissa kesät talvet.