GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 68 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2011
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Niin siis, tämähän ei ole mikään tubeless vaan ihan tavallinen sisurisysteemi. Voisin veikata että tuosta tulee kyllä läpi vaikka mitä nestettä ja alkulimaa. Ihmeen hyvin on kestänyt kasassa vaikka on nähtävästi enää arviolta noin 40% saumasta jäljellä tuossa 20cm matkalla.
    Juu. Tuolta olisi tihkunut ehkä muutama pisara litkua jo pihalle
    Mutta omasta mielestä tuo litkun ulosvuotaminen sauman kohdalta jo kertoo, ettei saumaus ole onnistunut niinkuin on tarkoitettu. Jospa se on tosiaankin liimattu ja käytetty tökötti ei kestäkkään kovia lämpötilan vaihteluja, joka on tietty hiukan huonohko piirre talvirenkailla.

  2. #2012
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    pmw,kävitkö tutustumas tuohon ; http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ht=ruuvirengas

  3. #2013
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Täristää aikalailla toi edessä oleva ISP, etenkin auratulla tiellä taluttaessa tämän huomaa, pyörä täristää melkoisesti. Luulen, että ainakin osa ohjauksen epävakaudestakin paikoitellen johtuu tästä, kyllähän se on pakko ohjauksessakin tuntua jos pyörä tärisee ajaessa.
    En minä siinä erityistä heittoa huomaa, tai sitten en osaa vain katsoa, luulen, että tuo johtuu ihan nastoista. Onko nastarenkaissa aina jonkinverran täristystä ajaessa? Vaikea kuvitella miten nastoilla voisi olla yhtä tasainen ajaa kuin nappulalla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #2014
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Jostain syystä, omiin sekä toiselta käyttäjältä kuultuihin kokemuksiin perustuen, ainakin kahdella ISP:llä varustettu pyörä tuntuu kuin se kulkisi aavistuksen "poikittain" kuin juokseva koira ikään. Syytä tähän en tiedä mutta siitä olen kyllä samaa mieltä että etupääkin on paljon rauhallisempi tavisrenkaalla kuin ISP:llä. Moni on varmasti eri mieltä kanssani siitä että ISP on lumirenkaana vain keskinkertainen mutta sanon sen silti, pyöreät nappulat ei kanttaa kunnolla kiinni oikein mihinkään suuntaan ja moni tavallinen maastorengas on lumiolosuhteissa huomattavasti parempi. Jäällähän tuo on sitten ihan omassa sarjassaan.

    Täristämiseen varmaan suurin osansa on paineilla, laitat reilun barin ajopaineet niin ei luulisi täristävän. Kulkee kyllä sitten kuin lehmä suossa, on kokeiltu.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  5. #2015
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei näitä isp_ejä ole edes tarkoitettu kelvi ajoon. Minusta sitä pitoa ei ole oikein mihinkään suuntaan, jos paineita nostaa. Tärisee ja jyrisee, eikä rullaa siltikään mihinkään. Matalilla paineilla tubeleksena noilla pystyy niukan-naukin ajamaan kadulla. Sisurin kanssa en uskaltaisi edes koettaa. Se suohon hukkuva lehmä pitää varmasti paikkansa.

    Mutta se cyclon gravdall tubeleksena... Vauhti kiihtyy ylämäkeenkin ihan yksinään, eikä edes putkelta polkeminen jarruta menoa.
    Ainoa menoa jarruttava seikka on nuo työmatkalla jurraavat maasturikuskit, joita väistellessä joutuu tekemään välillä jyrkkiäkin kurveja.

    Nana kun olet rengasfriikki, niin tilaa vikkelään ne 45nrt:n nastarenkaat ja laita niihin latex sisurit.

  6. #2016
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^
    Mulla ei ole kun tästä yhdestä kokemusta, mutta melkoisesti täristää ja kun lumihangessa on muutenkin epävakaampi ajaa niin sen kyllä huomaa, etenkin siellä, missä on pakko ajaa suht hiljaa.

    ^mistä tuo kelviajo tuli? Minähän mainitsin vain pyörän taluttamisen auratulla kelvillä. Enhän minä lentämällä tonne muutaman sadan metrinkään päähän mene poluille. Kyllä sinne tietä pitkin on pakko mennä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  7. #2017
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Täristää, kun fillaria työntää kelvillä? On aika paha ongelma.

  8. #2018
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Siihenkin auttaa pienemmät paineet. Tarvittaessa vaikka ihan tyhjäksi.


  9. #2019
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ei siinä ole paljon paineita. Veikkaan, että johtuu siitä, ettei nastat ole samalla tasolla kaikki.
    Vaihdan varmaan Roron takas eteen. Jos se nyt sutii jossain lumikasassa herkemmin niin ainakin muuten on helpompi ajaa, kun ei pyörä tärise.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  10. #2020
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  11. #2021
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Kiitos. En tiedä voiko vaikuttaa ihan yksittäisen/mm yksittäisten nastan/nastojen sojottaminen ulompana kuin muut, mutta selvä epätasapaino tuossa tuntuu niin ajaessa, kuin taluttessakin. Eikä se tärinä varmasti auta rengasta puremaan maahan ja tästäkin voi johtua, että eturengaskin lähtee helpohkosti alta kun vähän sohjoon osuu.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  12. #2022
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    Kiitos. En tiedä voiko vaikuttaa ihan yksittäisen/mm yksittäisten nastan/nastojen sojottaminen ulompana kuin muut, mutta selvä epätasapaino tuossa tuntuu niin ajaessa, kuin taluttessakin. Eikä se tärinä varmasti auta rengasta puremaan maahan ja tästäkin voi johtua, että eturengaskin lähtee helpohkosti alta kun vähän sohjoon osuu.
    Renkaitahan voi myös tasapainottaa helposti. Painavin kohta painuu alas, eli laitat vanteen yläpuolelle 10gr painoja, kunnes rengas ei enää jää samaan asentoon. Helppo ja tarkka tasapainotustapa.

    Varsinkin epätasapainossa oleva etunen voi täristää tosi paljon, 200 vauhdista kun kovemmin jarruttaa, nii koko pyörä täristää pirusti ja horisontti häviää näkyvistä. Tarkempi varmaankin erottaa ongelman jo kävelyvauhdissakin.

  13. #2023
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    En minä siinä erityistä heittoa huomaa...
    Katsoitko myös pystysuuntaisen heiton? Jotenkin sen on oltava huonosti vanteella jos taluttaessakin huomaa!
    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  14. #2024
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kyllä mä yritin sitä paikantaa, mutta en osaa varmasti sanoa mistä johtuu. Otin sen jo irti.
    Luulisi, että jos se johtuu eripituisista nastoista niin se näkyisi ajoi tai talutti. Voihan tuolla toki maassakin olla epätasaisuutta, mutta kyllä se taas eilen, kun metsästä tullessa Mäkkärin kautta ajoin, nappasin kahvin mukaan ja taluttelin sitä hörppien kotiinpäin niin tärisi kyllä siihen malliin pyörä, että mietin miten olen sillä voinut lenkin ajella.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  15. #2025
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kyllä mä yritin sitä paikantaa, mutta en osaa varmasti sanoa mistä johtuu. Otin sen jo irti.
    Oletko Voiman pimeällä vai valoisalla puolella, jos pystyt pyörää taluttamalla aistimaan renkaan nastojen asennuskorkeuserot?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #2026
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kyllä mä yritin sitä paikantaa, mutta en osaa varmasti sanoa mistä johtuu. Otin sen jo irti.
    Luulisi, että jos se johtuu eripituisista nastoista niin se näkyisi ajoi tai talutti. Voihan tuolla toki maassakin olla epätasaisuutta, mutta kyllä se taas eilen, kun metsästä tullessa Mäkkärin kautta ajoin, nappasin kahvin mukaan ja taluttelin sitä hörppien kotiinpäin niin tärisi kyllä siihen malliin pyörä, että mietin miten olen sillä voinut lenkin ajella.
    Nastathan ne siellä harvoissa nappuloissa rohisee ja tärisee, ei siinä renkaassa ole mitään vikaa. Rengas kulkee niiden muutaman keskinastan päällä ja kun painoa ei ole lainkan, niin hyppiihän se, koska rengas tai iskari ei jousta.

    Sinulla pitäisi ajossakin olla ihan tolkuttoman pienet paineet, että nuo isp:t toimisi kunnolla.

  17. #2027
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Sanoinko minä tutkineeni asiaa pyörää taluttamalla?
    Luulin vain sanoneeni, että pyörä tärisi taluttaessa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  18. #2028
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Luulin vain sanoneeni, että pyörä tärisi taluttaessa.
    Meidän koira tekee ihan samaa. Sen tärinä johtuu kylmyydestä.
    Laita takki päälle?

  19. #2029
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    8
    Nana:

    Suomi Tyres WXC'R:n Ultimate versiossa on aramidikaapelit ja alumiininastat.
    Painoa 300 g vähemmän kun vaijerimallissa.

  20. #2030
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^ Onko sitä 27.5"?
    Minusta Motonetissa vaikutti olevan vain vaijerillisia.
    Tosiaan varmaan nastarenkaissa väkisinkin sitä tärinää on enemmän kuin nappularenkaassa ja ihan tärinättömiä niistä ei varmaan saakaan. Pitänee joskus koittaa joko noilla ISPllä tai jollain toisella vielä jotain överialhaisia paineita, kun mulla on painoa sen verta vähän, että voi olla, että siksikin tärisyttää pahemmin, kun eivät niin painu. Tämä oli tosiaan eka talvi kun nastoilla ajelen yhtään niin niitä toki vertaa vain nappularenkaaseen ja tärinän suhteen vertailu ei taida olla ihan järkevää.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  21. #2031
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    8
    Tänään sain kyseiset renkulat 27,5 koossa. Ovat pitäneet ilmaa ainakin muutaman tunnin tubeleksina. Hieman heppoisilta vaikuttavat kun oon viimeiset 6 talvea ajellut kilon painoisilla Freddie's Revenzeillä.
    Löysin ne bikeshopista 68:n euron kohtuuhintaan =)
    Freddyjä olen ajellut 1,4/1,6 bar paineilla. Kovalla alustalla ja kovilla paineilla täristävät kyllä.

  22. #2032
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Gravdalit ovat mukavan helpot asentaa ja nousi vanteelle ilman kikkailua. Testailukeliä on tulollaan joten kokemusperäistä raportointia tuonnempana. Ibikestä hain.



    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  23. #2033
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Ainakin näillä oman "tiimin" kokemuksilla joita on nyt kerätty omalta kohdalta joku varmaan 3000 km ja ns. mistään tietämättömän mutta hyvää raporttia tekevän testikuskin osaltakin pari tonnia, olen entistä varmempi että Gazza Extreme alias Extreme 294 on huomattavasti parempi lumirengas kuin ISP, toki testikuski ajaa 26" pyörällä ja minä 29" mutta oli minulla omassakin kaksi edellistä talvea ISP, nyt siis tuo Extreme. Merkittävästi rauhallisempi käytös kaikin puolin ja se vaan rouskuttaa kiltisti kaikesta läpi siinä missä ISP oli itselläkin vähän nuljun oloinen ja testikuski kiroaa päivä päivältä enemmän kun pyörä pyrkii poikittain pienistäkin harjanteista.

    Huonoja puoliahan Extremessä on lievä alikokoisuus, aika fakiiri saa olla että tuosta mittaa 2,1" kun kaksi tuumaakin on ihan siinä ja hänessä, sekä rautalankareunan tuoma paino mutta toisaalta noista kumpikin saattaa olla osatekijöitä siihen rauhallisuuteen kun kapeahko harvakseltaan kuvioitu rengas pääsee läpi höttökerroksista ja lisäpaino tuo hyrrävoimana vakautta.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  24. #2034
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Ainakin näillä oman "tiimin" kokemuksilla joita on nyt kerätty omalta kohdalta joku varmaan 3000 km ja ns. mistään tietämättömän mutta hyvää raporttia tekevän testikuskin osaltakin pari tonnia, olen entistä varmempi että Gazza Extreme alias Extreme 294 on huomattavasti parempi lumirengas kuin ISP, toki testikuski ajaa 26" pyörällä ja minä 29"
    Mitenkäs paineet? Tolkulliset suhteessa kuormaan kummassakin tapauksessa?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #2035
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    On ne ainakin siellä päin, testikuskilla kokonaismassa jotain vajaa 90 kg ja paineet noin 2,5 baria, minulla jossain 75 kg haminoilla ja pari baria. Samoilla paineilla ajoin kaksi edellistä talvea kun oli ISP edessä itselläkin ja jotenkin tämä nokialainen vain tuntuu menevän nätimmin. Jäällähän juttu toki on ihan toinen, siinä ei ole ISP:n voittanutta ainakaan vielä löytynyt.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  26. #2036
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Halu olisi nastoittaa jokin muhkea ja rouheahko 27.5" kumi ISP:n tilalle, jossa pito kyllä riittää, mutta 2.25" koossa se tuntuu turhan pieneltä. 2.35" HD pacestar tuntuu fiksuimmalta vaihtoehdolta aihioksi, mutta muita ehdotuksia otetaan vastaan. Esim. Magic Mary olisi etenkin eturenkaaksi sinäänsä parempi, mutta sitä ei saa pacestarina. Mielipiteitä?

  27. #2037
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ovatko pyörän nastarenkaiden reiät suoria, vai onko reikiin valettu taso nastan laippaa varten?

    Mietiskelin vaan, että nuo pikku nastat tuppaavat kääntymään originaaleissakin, joissa reikä on ainakin tasapohjainen, jos siellä ei nyt tuota laipan muotoa olekkaan. Mitenhän hyvin nasta pysyy suorassa pehmeässä kumissa, kun pohjalla on poran kärkikulma? Liimalla luulisi kyllä pysyvän.

  28. #2038
    noniinno Guest
    Ei siellä mitään tasoja ole. Tasapäisellä jyrsimen terällä ja kierroksia n.30000r/min niin tulee hyvä.

  29. #2039
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kyllä käsittääkseni noissa nastaa varten tehdyissä kumeissa on hahlo nastan pohjalaipalle..

  30. #2040
    noniinno Guest
    ^ Uskon kun näen 😄

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •