ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 60 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1771
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Törkeen HIENO runko tuo.
    +1

  2. #1772
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sapetako Katso viesti
    Fatbike kuumetta ilmassa.

    Vaihtoehdot:
    Trek farley 5
    Cube nutrail
    White 3 pro
    Mitä arvovaltainen raati sanoo näistä? Mikä kannattaa ostaa? Vai joku ihan muu?
    Itsellä ollut nyt vajaan 2 viikkoa ja n. 200km Cuben nutrail pro alla ja erittäin positiiviset on kokemukset. Ehkä suurin syy miksi nutrailiin päädyin oli hinnan ja specsien kohtaaminen.

  3. #1773
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Nutrail (perusmalli) löytyy täältäkin. Mahtava pyörä jossa hinta ja laatu todellakin kohtaavat. Funcornerista saa 1699€ sis postit.

  4. #1774
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    31
    Millaisilla läskivirityksillä kisakuskit tapaavat pommittaa? Esmes Rokualla viime syksynä oli aika nopeita läskejä tai läskikuskeja useampikin, ei vaan kisatohinassa tullut keskityttyä tarkemmin. Varsinkin rengastus ja paineet kiinnostaa.

  5. #1775
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sapetako Katso viesti
    Fatbike kuumetta ilmassa.

    Vaihtoehdot:
    Trek farley 5
    Cube nutrail
    White 3 pro
    Mitä arvovaltainen raati sanoo näistä? Mikä kannattaa ostaa? Vai joku ihan muu?
    Kona wo ois yksi vaihtoehto. Imo melko saman tuntuinen kun trek. Vähän parempaa osaa ja hieman halvempi. Bluto valmius löytyy ja kiekot asialliset. Vuosimallin -16 jumbo jim renkaat taitaa illa enemmän kesäkeliin.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  6. #1776
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Onko tälläisestä rungosta kenelläkään tietoa? Kaverilla olis kaikki osat, mutta runko rikki, pitäis löytää hänelle uusi runko jostain.

    http://www.ebay.de/itm/BBP-Fatbike-C...-/391134042360

  7. #1777
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Onko niin pahasta kohdasta rikki että hitsaaminen ei tule kysymykseen? Teräsrunko, CrMo, pitäisi olla aika hyvin hitsattavissa.

  8. #1778
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Onko tälläisestä rungosta kenelläkään tietoa? Kaverilla olis kaikki osat, mutta runko rikki, pitäis löytää hänelle uusi runko jostain.

    http://www.ebay.de/itm/BBP-Fatbike-C...-/391134042360
    Jos tuommoista haluat niin osta se halvemmalla täältä: http://www.cnc-bike.de/product_info....ducts_id=14535

  9. #1779
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Onko niin pahasta kohdasta rikki että hitsaaminen ei tule kysymykseen? Teräsrunko, CrMo, pitäisi olla aika hyvin hitsattavissa.
    Alurunko, on pahasti vääntynyt. Peruutti auton talliin.

    VSS kiitos linkistä.

    Muut rungot tuntuu olevan alkaen 500€

  10. #1780
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Alurunko, on pahasti vääntynyt. Peruutti auton talliin.

    VSS kiitos linkistä.

    Muut rungot tuntuu olevan alkaen 500€
    Jos autossa on kasko, niin kannattaa tarkistaa saako sieltä kautta vähän kipurahaa :-)

    Mutta tuossa tapauksessa rungon valintaan vaikuttaa moni asia vanhasta pyörästä, eli keskiön leveys, keulan tyyppi...

  11. #1781
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Mutta tuossa tapauksessa rungon valintaan vaikuttaa moni asia vanhasta pyörästä, eli keskiön leveys, keulan tyyppi...
    Nyt olisi selvintä kertoa romuttuneen pyörän merkki/malli/tyyppi niin neuvot uuden/korvaavan rungon löytymiseen sattuisivat paremmin kohdalleen.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  12. #1782
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Joku halpis (kiina) merkki se on, voin kysellä tarkemmin.
    170mm hanuri, rokkarin keula ja/tai hiilari, talveksi.
    Ainoa mikä tossa rungossa ei tainnut osua kohdilleen on satulaputken halkaisija.
    Syksyllä tein hänelle vanteet, dt swiss kehät, hopen navoilla, siksi toiveena tuo takamitta.
    Eli onko rungosta muuhun kuin koristeeksi?
    Pyörän tyyppii pitäis olla fatbike, niinku otsakeesta ymmärsin
    wex4 muokkasi tätä : 15.01.2016 at 22.46 Syy: tyyoin lisäys

  13. #1783
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Joku halpis (kiina) merkki se on, voin kysellä tarkemmin.
    170mm hanuri, rokkarin keula ja/tai hiilari, talveksi.
    Ainoa mikä tossa rungossa ei tainnut osua kohdilleen on satulaputken halkaisija.
    Syksyllä tein hänelle vanteet, dt swiss kehät, hopen navoilla, siksi toiveena tuo takamitta.
    Eli onko rungosta muuhun kuin koristeeksi?
    Pyörän tyyppii pitäis olla fatbike, niinku otsakeesta ymmärsin
    https://www.xxl.fi/white-frame-3fat-...114410_1_style

  14. #1784
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumpelo Katso viesti
    Millaisilla läskivirityksillä kisakuskit tapaavat pommittaa? Esmes Rokualla viime syksynä oli aika nopeita läskejä tai läskikuskeja useampikin, ei vaan kisatohinassa tullut keskityttyä tarkemmin. Varsinkin rengastus ja paineet kiinnostaa.
    Eikös ne oo yleensä jotain täysjäykkiä kuituisia Beargreaseja tai Farleita jossa on kuitukiekot ja about nelituumaset tubelesseina, ja muutenkin kaikkea hipoa kevennyspalikkaa?

  15. #1785
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumpelo Katso viesti
    Millaisilla läskivirityksillä kisakuskit tapaavat pommittaa? Esmes Rokualla viime syksynä oli aika nopeita läskejä tai läskikuskeja useampikin, ei vaan kisatohinassa tullut keskityttyä tarkemmin. Varsinkin rengastus ja paineet kiinnostaa.
    Eikös ne oo yleensä jotain täysjäykkiä kuituisia Beargreaseja tai Farleita jossa on kuitukiekot ja about nelituumaset tubelesseina, ja muutenkin kaikkea hipoa kevennyspalikkaa?

  16. #1786
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Eikös ne oo yleensä jotain täysjäykkiä kuituisia Beargreaseja tai Farleita jossa on kuitukiekot ja about nelituumaset tubelesseina, ja muutenkin kaikkea hipoa kevennyspalikkaa?
    Eipä sen pyörän välttämättä mikään hipo keveä tarvi olla. Voiman välitys toimiva ja tubeles kumit siihen lisäksi tuomaan varmuutta.
    itse ajoin Rokualla white 2 fat pro:lla. Renkaina tubeless bontrager hodag ja 1x10 voimansiirto. Kauden paras ajo vaikka ajallisesti jäinkin voittajasta reilusti, kolmanneksi silti 50km matkalla.

    Rengas paineethan tuolla rokuan maastoissa voi olla suht kovat läskiin, lisäksi pärjää aika miedoilla kuvioilla. Hodag vain sellainen yleis rengas.

    Nyt on kyllä itsellä pyörä vaihtunut reippaasti eri suuntaan ajonautintoa parantaakseni.

    Kyllähän se kokonais kunto eniten ratkaisee, kalusto vain tuo helpotusta.
    Jakke81 muokkasi tätä : 16.01.2016 at 10.36 Syy: Rengas paineista

  17. #1787
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Eipä sen pyörän välttämättä mikään hipo keveä tarvi olla. Voiman välitys toimiva ja tubeles kumit siihen lisäksi tuomaan varmuutta.
    itse ajoin Rokualla white 2 fat pro:lla. Renkaina tubeless bontrager hodag ja 1x10 voimansiirto. Kauden paras ajo vaikka ajallisesti jäinkin voittajasta reilusti, kolmanneksi silti 50km matkalla.

    Rengas paineethan tuolla rokuan maastoissa voi olla suht kovat läskiin, lisäksi pärjää aika miedoilla kuvioilla. Hodag vain sellainen yleis rengas.

    Nyt on kyllä itsellä pyörä vaihtunut reippaasti eri suuntaan ajonautintoa parantaakseni.

    Kyllähän se kokonais kunto eniten ratkaisee, kalusto vain tuo helpotusta.
    Jep, näinhän se on. Eipä siitä 2kg painoerosta paljoa iloa ole, jos kunto on aivan kuralla ja keskittynyt kuntoilun sijasta pyörän keventämiseen.

  18. #1788
    mutanaama Guest
    Pyörivästä massasta keventäminen on thö juttu. Hyvillä renkailla ja teippaamalla saa helposti kiloja pois, eikä ole kallista.

  19. #1789
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Eipä sen pyörän välttämättä mikään hipo keveä tarvi olla. Voiman välitys toimiva ja tubeles kumit siihen lisäksi tuomaan varmuutta.
    itse ajoin Rokualla white 2 fat pro:lla. Renkaina tubeless bontrager hodag ja 1x10 voimansiirto. Kauden paras ajo vaikka ajallisesti jäinkin voittajasta reilusti, kolmanneksi silti 50km matkalla.

    Rengas paineethan tuolla rokuan maastoissa voi olla suht kovat läskiin, lisäksi pärjää aika miedoilla kuvioilla. Hodag vain sellainen yleis rengas.

    Nyt on kyllä itsellä pyörä vaihtunut reippaasti eri suuntaan ajonautintoa parantaakseni.

    Kyllähän se kokonais kunto eniten ratkaisee, kalusto vain tuo helpotusta.
    Kiitos. Hävisin sulle pikkusen, eri sarja, eri kalusto Kyllä kunnon merkitys tuli todettua sekin. Nappiajo huonoista lähtökohdista sattui kuitenkin, päivän maksimit tuli, eikä jäänyt mitään hampaan koloon kalustoa kohtaan. Haluaisitko avata kommenttiasi ..pyörä vaihtunut reippaasti eri suuntaan ajonautintoa parantaakseni.. tarkemmin, kuulostaa mielenkiintoiselta?

  20. #1790
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumpelo Katso viesti
    Kiitos. Hävisin sulle pikkusen, eri sarja, eri kalusto Kyllä kunnon merkitys tuli todettua sekin. Nappiajo huonoista lähtökohdista sattui kuitenkin, päivän maksimit tuli, eikä jäänyt mitään hampaan koloon kalustoa kohtaan. Haluaisitko avata kommenttiasi ..pyörä vaihtunut reippaasti eri suuntaan ajonautintoa parantaakseni.. tarkemmin, kuulostaa mielenkiintoiselta?
    Dude, kesäksi jousto talveksi hiilarikeula (bontrager harju pro). 1x11 voimansiirto 32 ovaalilla. Kaksin vantein toiset 27,5, toiset originel .
    Eli hyvinkin eri kampe verrattuna alumiini whiteen. Tosin näin jälkikäteen harmittaa että tuli myytyä tuo white oli joka euron arvoinen vehje.

  21. #1791
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Eikös ne oo yleensä jotain täysjäykkiä kuituisia Beargreaseja tai Farleita jossa on kuitukiekot ja about nelituumaset tubelesseina, ja muutenkin kaikkea hipoa kevennyspalikkaa?
    Niin, siis pyörän valinnassa on montaa eri kriteeriä. Kisaa voi ajaa monella eri kalustolla, kuten esim SyöteMTBssä nähtiin viime vuonna, 500 osallistujasta Läskeillä ajo noin 50.
    Etelässä on kovaa sakkia, ja siellä ainakin muutamalla on kuitusia Salsoja.
    Kuitusia Trek Farley 9.6 ja 9.8 on tullu hurjasti lisää, ja niiden 27.5 renkaat on kesällä käsittämättömän hyvä setti.
    No-Name kuidut lisääntyy, kuten myös Dudet ja Spessut.
    Kaikessa tässä haetaan hyvää, jäykkää, kevyttä runkoa joka vastaa käskijän kaasuun, oli sitten kunto mikä hyvänsä.

    Renkaita tulee lisää TLR merkinnällä, ja vanteissa hiilikuitukehät lisääntyy.
    Ne antaa mahdollisuuksia keventää pyörivää massaa, joka parantaa kiihtyvyyttä, ainakin niille jotka jaksaa kiihdyttää.
    Sekä mäkien nouseminen helpottuu.

    Kaikki nää tuntee about 5 minuuttia vaihdon jälkeen konkreettisesti, sitten niihin tottuu, ja sitten pitää löytyä mentaalia sen verran että uskoo että nää auttaa omaan ajoon, ja siten tehdä uusia ennätyksiä.

    Aivan sama periaatteessa millä kisaa, kun tekee parhaansa ja nauttii. Ja uskoo omaan kalustoonsa.

    Mää ajan vanhalla Trek Farley alurungolla, kuitukeulalla ja MCarbon kuitukiekoilla. Mahdollisimman keveillä TLR renkailla.
    Mieluisat on Jakke81 mainitsemat Hodagit, nyt kuukausi kohta Bontrager Rougarouilla, sitä ennen Gnarwhal nastis eessä ja Surly Nate takana.

    Kaikki vaan mukaan tapahtumiin, ei siellä kannata liian tosissaan olla

  22. #1792
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    3fat Lite 599€ tänään.

    E: väärä ketju.

  23. #1793
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Haluaisiko ihmiset jakaa suosituksia/kokemuksia, uusi läski pitäisi hankkia. Entinen filo on Wo, joka sinänsä toimi hyvin koon (L) puolesta (188/86 jalka), mutta tunyui ehkä pikkasen raskaalta. 1x10:stä tykkäsin, samoin SLX-jarruista. Kiekkoina oli 80mm Mulet Snowshoeilla, joista en taas tykänny yhtään. Budjetti uudelle n. max 2500. Kriteereinä suht pitkä vaakaputki (pitkä selekä..), miel 1x voimansiirto ja TLR- kiekot ja keveydestä plussaa. Vielä jos olis pakkarikiinnikkeet niin a-vot.

    speksauslistalla on tässävaiheessa seuraavia:

    Cube Nutrail (pro?) Blutolla- "valmis paketti" lähikaupasta, vaakaputki lyhyehkö mutta testin mukaan saattais ehkä toimia. Ei tarakkakiinnikkeitä
    Mondraker Panzer R- ylävitosesta saisi ensi kuussa, Srammin 2x voimansiirto ja simpan perusjarru ei oikein innosta. Geotaulukoiden mukaan pisin ja matalin.
    Canyon Dude 9.0 -Bluto, 2x vaihteet, muuten kevyt ja ilm OK kiekoilla. Geon osalta voisi toimia myös hyvin.
    Spessun Fatboytä testasin nopeasti ja geo sopisi hyvin, löytyy myös 1x11:sta ja kiinnikkeitä. Ainakin listahnnalla Comp- karkaa pikkasen budjetista..

    Löytyiskö muuta mitä kannattais speksata tahi ajatuksia noista? Kivahan se olis kokeilla kaikkia mutta ei oikein oo saatavilla..

  24. #1794
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Speksaat eri renkaat siihen Wo:hon niin ongelma ratkaistu! Mulla ruopes Kona lentämään BFL:illä.
    Ne ensiasennus Snowshoet on niin epärullaavat, että rotkoonki ajaessa pitää polkea että alas päätyy...
    Pehmeissä olosuhteissa ei väliä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  25. #1795
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Polen Taiga. Senhän saat viel kustomoitua täysin halutessasi eri osille.

  26. #1796
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Speksaat eri renkaat siihen Wo:hon niin ongelma ratkaistu! Mulla ruopes Kona lentämään BFL:illä.
    Ne ensiasennus Snowshoet on niin epärullaavat, että rotkoonki ajaessa pitää polkea että alas päätyy...
    Pehmeissä olosuhteissa ei väliä.
    Tuo on niiiiiiin totta! Muuttuu pyörä aikalailla

  27. #1797
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Wo ei ole enää mahdollisuus, myin eteenpäin ja sain samalla kaverista uuden läskikuskin. Taigaa joutuisi ilm odottelemaan keväälle ja se taas ei houkuttele, muuten ehdottomasti kyllä.

  28. #1798
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Löytyiskö muuta mitä kannattais speksata tahi ajatuksia noista?
    Omaahan pitää aina suositella eli Trek Farley 9.6 täyttää aika monta noista kriteereistä. Kiinnikkeitä ei ole mutta muutoin täsmää, jos vaan geo sopii. Ovh:lla ei mene budjettiin, mutta tarjouksia kyselemällä sain itse hyvinkin mahtumaan tuohon.

  29. #1799
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Vilkaisin noita Farleyn speksejä ja 9.6. näyttää kyllä hyvältä- paitsi nuo 27.5" kiekot ja 3.8" renkaat sinänsä ei oo ehkä se mitä haen. Mulla käyttö on rypemistä ja ryömimistä, täpäri löytyy sitten ´"helpompia" ajoja varten. Hyvin oot tingannut kyllä jos 2.5K€:hen olet saanut..

  30. #1800
    Tuolla aikaisemmilla sivuilla joku kyseli Mobsterista ja Verkkokaupan Scoopeista - kumpaa suosisitte ja miksi? En löytänyt vastausta ja kun samoja tuumin itsekin, toistan kysymyksen Pari plussaa ja miinusta, kiitos. Mobster olisi helppo tilata koeajoon, Silverbackin joutuisi tilaamaan koeajamatta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •