Itte oon 175 ja m-koko on passeli. Ibiken uudet informatiivisemmat sivut aukeaa uuden liikkeen myötä helmikuussa.
Itte oon 175 ja m-koko on passeli. Ibiken uudet informatiivisemmat sivut aukeaa uuden liikkeen myötä helmikuussa.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kiitos tästä. Kokeilen näitä.
Järkyttävää että Shimanon kesäkengillä ja 20€ kengänsuojilla pääsi -5 asteeseen <2h lenkillä. Nyt Diadora Polarex Plus Prisman 90% merinosukilla laittaa pyöräilijän juoksijaksi alle tunnissa. Kengissä on ilmatilaa. Sähkölämmitteiset pohjalliset ovat aivan turhia koska jäätyminen iskee varpaiden päihin ja siitä tietenkin eteenpäin. Toimii jos seisoo paikallaan.
Rahat pois mutta puhdas valehtelu talvikengästä on väärin.
Kyllähän noilla 45nrth Wolfgareilla tarkeni pikkusen paremmin kuin ennen Wölvhammereilla. Klossi on paljon reunemmassa ja tilaa kampeen jää hyvinkin 5 mm enemmän. Ajotuntuma vähän reilun kokoisella kengällä on aika kumisaapasmainen, mutta en sitä nyt huonona pidä silti. Vaatii enemmän kokemusta, että oppii laittamaan ne sopivasti jalkaan. Kenenkään ei pidä kuvitella, että nämä on lähelläkään kesäkenkää tuntumaltaan. Keli testilenkillä oli -12 C -> -19 C kolmen tunnin aikana ja läskillä ajettu 5 cm lumessa. Villasukka ja vaellussukka jalassa, eikä jalka hikoillu yhtään. Ihan lopussa aistisin pientä viileyttä, mutta ei palelua. Wölvhammereilla olisi tuossa kelissä pikkuvarvas ollut jäässä jo puolivälissä ja tuossa lopussa olis tarvinnut jo hölkätä varpaita lämpimäksi.
^Se on kivaa, että alkaa tulla näistä 45 kengistäkin kokemuksia, että varpaat voi jäätyä, jos omaa huonon verenkierron varpaissa. Omilla Lake 303 merino laskettelusukalla+paksulla merinosukalla -10 - -15 puoltuntia ajelin kahtena päivänä ja sitten pistin lämppärit päälle ja jatkoin fiilistelyä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Onkos kukaan kokeillut laittaa Sorelin sisäkengän kärkeen foliota? Siis sen huopatossun päälle. Mahtaisko tuosta olla mitään apuja kylmille varpaille?
-22 ja 1,5h on siinä rajoilla että on lähdettävä kotia päin..
Edit: ei sitä folioo saa siellä pysymään tossun asennusvaiheessa. Tietenkään.
Päätin kokeilla alumiiniteippiä.
brilleaux muokkasi tätä : 16.01.2016 at 19.32
Laken 303 ei paljoa hengitä vaikka nahkakenkä olevinaan. Mulla hikoaa jalat aika paljon ja helposti on lenkin jälkeen sukka märkä, pidemmillä lenkillä saattaa tulla vilu vaikka kylmänkesto onkin hyvä. No harvoin tulee ajeltua yli 3 tuntia, joten kertakäyttöisillä lämmittimillä ja säärystimillä selviää... Olisi ehkä voinut olla yhden koon isommat kengät, nyt 45 wide.
Black Fridayn alesta yläfemmasta hankittujen Laken MX145:n toisen kengän boa-vaijerin muovinen vastakappale hajosi. Menee kyllä takuuseen mutta aika heikkorakenteiselta mainitut osat näyttää. Harmi kun sinänsä kätevän systeemin toteutus on altis rikkoutumiselle.
Muuten ihan hyvän malliset vähän leveämmälle jalalle ja käytössä mukavat mutta aika alhaalla on tiiviin osan reuna eli ei tarvi syvää lammikkoa niin kastuu jalka jotenka ei ehkä parhaat välikausikengät.
En tunne laajasti kenkiä mutta voi olla että 45Nrth:n Fasterkatit ja Japanterit on ainoita huonoissakin olosuhteissa toimivia välikausikenkiä.
No eikös tuolla boalla yksinään ollut pitkä takuu, jospa uudemmat mallit niistäkin olisivat kestävempiä. Mutta onhan tuo maastossa kieltämättä kolhuille herkkä osa. Minusta Northwaven käyttämä pikanauha systeemi ja velcro läppä on toimiva, vaikkakin tietysti vähän hitaampi mitä boa.
Katselin itsekkin noita japantereita, menevät varmaankin kevään alennusmyynneissä hankintaan, ensi syksyä varten. Näyttävät päteviltä suossa rypemiseen.
http://www.bikerumor.com/2015/09/08/...-cycling-boot/
Ai juu, näissäkin on tuo pikanauha. Mutta miksi ihmeessä etuläppään laitetaan vetoketju? No, ehkäpä se on riittävän löysällä pikanauhojen kirimisen jälkeen ja kestäisi käyttöä.
![]()
Vanhempien wölvien omistajille vinkki ellei ole jo tullut. Varsinkin noiden ensimmäisen sukupolven kenkien YKK #5 vetskarin kestävyyden parantamiseksi kannattaa liukastuttaa vetoketjua jollakin sopivalla liukkarilla. Mulla meinas hajota toisesta kengästä vetoketju vaikka kuinka varovaisesti ja ohjeiden mukaan käytin sitä. Nyt toimii todella hyvin kun pistin korjausoperaation jälkeen PTFE-öljyä vetskariin ja vispasin muutaman kerran auki ja kiinni.
Alistun olosuhteille ja varusteille. Varpaiden jäätyessä hölkkään pyörän lähellä. On tämä touhu hölmöä.![]()
Piti vaihtaa flätit alle, kun ei jaksa säätää lumihangessa lukoilla. Taidan maanantaina hakea Lidlistä vähän paremmat kengät fillaroinriin
http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm...etail&id=22806
![]()
Niin karseaa kuin ohjaaminen tässä kelissä on niin lukoista ei vain voi luopua!
Mitäs karseeta siinä?
Ite ajelin tänään OMW+urheilusukka+ohut villasukka 3h ilman minkäänlaisia ongelmia kylmyyden kans, mutta eipä ollu juuri pakkastakaan (-9C kotia tullessa, oisko -7C ollu lähtiessä). Väittäisin että itselleni ihan kelvollinen kenkä. Huomiselle lupaaki sitten taas illaksi -24C.. :/
Niin ja ekaa kertaa lukoilla noilla kengillä. Onhan noi Shitmanon SPD:t kyllä surkiat.. vois huomenna vaihtaa polkimet.
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Nyt on neopreenit testattu. Lopputulema ihan sama kuin kaikilla muillakin komboilla, eli 14 asteen pakkasessa puolen tunnin jälkeen alkaa tuntumaan, 40 min jälkeen alkaa kotiin paluu houkuttaa. Sportfiren päälliset on tilauksessa ja ne on viimeinen toivoni Lakejen suhteen. Jouduin tossa muutenkin ostamaan uudet pilkkisaappaat, joten jos ei ala karvareuhkoilla pärjäämään kohtalaisesti 14 asteessa niin sitten saa säätäminen luvan loppua ja menee Wellgon Bear trapit tmv. tilaukseen.![]()
"White bar tape is so pro."
Ei piisannu -24C eikä OMW:t kahella villasukalla. -25C ja tunnin kohilla juoksin parisataa metriä, sen jälkeen ei tullu enää juostua mut vähän oli kohmeessa varpaat ku pääsi kotia n. 45min myöhemmin. Ei tosiaan omille jaloille mikään autuaaksi tekevä kenkä. Tuntuu kuiten että suht. riittävät, ei taida noilla pakkasilla olla tarvetta kauheasti pitempään ajella, menee pyöräki nii jäykäksi ettei kunto riitä.![]()
Hyvin toimi 45NRTH Wølfgar viikonlopun retkellä, lauantaina pakkasta oli reilu -15 ja ajoaika n. 6h jalassa ohut Sealskinz sukka, sunnuntaina pakkasta n.-10 ja satula aikaa n.4h sunnuntaina oli jaloista hieman lämmin.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Niin toimi Wølfgarit hyvin meidänkin retkellä. Oltiin yö ulkona laavulla. Ajoa 3,5 h+1h ja pakkasta -16 - -20 C. Kertaakaan ei paleltunut. Joitain hetkiä aavistuksesn hohkasi kylmää, kun tulisijan muoto ei laskeut lämpöä polven alapuolelle ollenkaan. Narun kiristimen pitkäikäisyydestä en ole hirveän vakuuttunut ja se jäätyy kiinniasentoon aika herkästi.
Saapa nähä koska löytyy OMW:n kanssa se lämpötila missä alkaa paleleen. Jossain tuolla -10 & -20C välimaastossa se taitaa olla, tosin en vielä tiedä kuin maksimisukilla, yhet ohuet ei viimeksi riittäny kun oli vajaa -20C kylmää. Ei taida kuiten ihan heti kestää pörssi noita >2x kalliimpia Wølfgareja joten näillä on pärjättävä.
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Taitaa kylmien varpaiden arvoitus alkaa ratkeamaan. Ylipukeutuminen.
Sorelin kanssa tarttee ilmeisesti laittaa kevyempää sukkaa.
Eilen -25, 1h40min ja Salomonin laskettelusukalla jalka hikoaa niin, että huopatossu on märkä.
Ihmekkös jos palelee.
Eli ohkasta, kosteutta siirtävää sukkaa alle.
Jätin kuitenkin teipin tossun pohjaan..
Itsekin testailin Soreleita -20 pakkasilla. Jalat hikoaa kyllä aikalailla, kylmä ei tullut. On kyllä vähän liian jykevät ajamiseen. No ehkäpä niillä kuitenkin ajelee kaikista kovimmilla pakkasilla, kun semmoset sattuu lojumaan kaapissa.
Kumppari hikoilee, vaikka se olisi ohutkin. Huopikkaat toimisivat varmaan parhaiten![]()
^Sorellissa on molemmat.![]()
Mää onneni ole löytänyt: paksu Siilskints, Lake 303, Löffen neopreni. Kengänsuojan kärki on tosin imho suunnitteluvirhe kun se kääntyy pois paikaltaan ekalla askeleella. 2 kierrosta jeesusteippiä niin toimii ja samalla saa ruman. Öpaut -19 on viilen ajokeli ja hyvin tarkeni. Nääskun ei vaihteita niin tulee käveltyä riittävän usein
Jos flätit niin Motonetin kelkkasaapas. Hinta/laatusuhde on hyvä.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Joo mul on vahvat nilkat. Tosin eipä noi paljon tunnu häiritsevän 303 remmeissa tai kylmemmällä lahkeen sisässä. https://www.lenzproducts.com/en/heat..._from_store=de
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mites Wølfgar kiristys, jos ostaa villasukalla sopivan koon pystyykö järkevästi käyttämään ilma, että saa tarpeeksi kireälle? Omat 303 Wide lestiset on villasukalle sopivat, niin ei niillä kyllä viitsi ilman ajaa, kun on niin väljät.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Sukissa on vaan eroja. Ennen laskettelusukka + joku paksu keinokuitu sukka oli lämposet, mutta sukat ja kengät aina märkänä. Nyt merino laskettelu ja merino villasukka, niin on jalat ja kengät huomattavasti kuivemmat (90% merinoa molemmat). Tosin silti varpaat kylmää.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Tuskin saat Wølfgareja sanan varsinaisessa merkityksessä kireälle. Ne on arktiset pakkassaappaat klossilla. Pohja tosin on umpijäykkää hiilikuitua ja muodostaa jalan sivuille vahvan tuen kiristämättäkin. Pystyy niillä vähän kampea vetämään tiukassa paikassa, mutta kannattaa jättää ne hienomekaaniset pyöritystreeit johonkin sopivampaan vuodenaikaan. Koon valinnassa juuri sopiva leveys on tärkeintä, koska hiilikuituinen lesti tuskin antaa käytössä myöten pätkääkään. Ite otin siksi kaksi numeroa normikenkää isommat ja vielä olen tyytyväinen.
Shimano SH-M300, 43 wide
North Wave Extreme, 44
45NRTH Wölvhammer, 44
45NRTH Wølfgar, 45
![]()
Kirjanmerkit