Trek Farley 5 olisi menossa hankintaan. Onko kokemusta shimano xt 1x11 voimansiirron käyttämisestä tässä pyörässä? Mahtuuko ketju kulkemaan vai tuleeko turhan lähelle rengasta?
Trek Farley 5 olisi menossa hankintaan. Onko kokemusta shimano xt 1x11 voimansiirron käyttämisestä tässä pyörässä? Mahtuuko ketju kulkemaan vai tuleeko turhan lähelle rengasta?
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Avidin jarruista sen verran, että ne vakiopalat on erittäin äänekkäät. Orgaaniset palat tilalle, niin hiljenee. Kuluvat vähän nopeammin, mutta pysäyttävät hyvin ja edes hieman ninjamaisemmin. 😉
Mitäs runkolaukkua porukka käyttää farley 6? Jos sellainen löytyis jossa vetoketju kestää
Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
Tein itse (äiti auttoi),ostin kankaat, velcrot ja vetoketjun Shelby.fi liikkeestä Oulun Tuirasta. Hyvä ja sopiva tuli.![]()
Tuo onkin hyvä vinkki. Saa rouvalle iltapuhdetta samalla![]()
Käy www.highmobilitygear.com sivuilta vakoilemassa mallia ja mittoja.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Minulle myyjä farley 5:seen suositteli tuota xt 1x11 yhdistelmää että oli omaan läskiin laittanut. Että varmaan toimii ainakin perus Barbegazeilla renkailla.
No niin farley 9.6 tilattu. Tänään kävin ekaa kertaa kokeilemassa läskipyörää tosin se oli kona. Mukaavasti se kiipesi. Odotukset trekistä on pikkasen paremmmat noitten 27,5 vanteiden takia. Onkos joku muuten pistänyt joustokeulaa 9.6?
The rest osastolla:
![]()
Eikse nyt ole se ja sama onko 26 vai 27.5 renkaat sen jouston kanssa, ulkomitat renkaalla about samat.
27.5:lle ehkä bluto sopii aavistuksen paremmin koska siinä joutuu käyttämään hieman enemmän painetta.
Katsot vaan sopivan mittaisen bluton joka sopii nykyiseen keulan geometriaan.
Ainakin nuo trekin 27,5 uppoaa dude cf9,0 alle heittämällä. Eli tilan puolesta blutoon menee, en ole ehtinyt ajamaan osia uupuu kokonais pakestista... Mm jarru levyt ja pakka
Ja onhan siinä farley 9:ssä 27.5 kiekot ja bluto ihan vakiona. Siitä keulan mitta sitten.
Alkaa mennä aika lähelle satulaputkea tuo venynyt isoknardi kun taka-akseli on edessäLumella akseli mahdollisimman takana on muutenkin parempi omasta mielestä.
![]()
Jos tähän oli tulossa se "värikoodaus" niin uusi nimi voisi olla Rainbow Stache:
http://http://jennieoo.deviantart.co...ache-342882877
Buhaa haa niin se ponihustleri alkaa hahmottumaan,Perseetä tulee kaikki värit tolleen kaaressa.
Takanapa ostettu mutta etunavaksi meinasin punaista.Kehiksi sitten eteen keltainen ja taakse sininen.
niin mkäli iloinen värispeksattu härötin pitää rakentaa.Vaihtoehto B:Prince lila runko vaihtaa väriä....Moustang u know
![]()
Helwetti ku pitää kovaa ääntä takajarru! Hävettää ihan tuolla keskellä hiljasta mettää ku lyö jossain kohtaa jarrua, no ainaki kuulee kun on tulossa.Tilasin tuommoset palat ja ajattelin lyyä tilalle jos pikkasen pehmentäs tuota ääntä, saapi kohta peltorit päässä ajella muuten!
![]()
Etujarru on tosin ihan äänetön!
http://www.bike24.com/1.php?content=...15,117;page=57
Mitkä lie ne alkuperäiset? Mä laitoin vihreet Swissstopin orgaaniset BB7:hin, eipä oo oikeestaan inahdustakaan kuulunu sen jälkeen.
Jos ei nuo uudet toimi hiljempina, ni täytyy lyyä tilaukseen nuo swisstopit!
Ihmeellistä vain ettei etupalat metelöi.
Itsellä on tuo taka-akseli edessä ja mitä nyt pistäny tuntemuksia niin kovalla alustalla joustoa tuntuu olevan vähemmän
Runko tuntuu joustavan vähemmän, täytyy siirtää takas ja tunnustella uudestaan.
Lähteekö F5 -16, noi RaceFace Ride kammet ulos tällä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...in-2000023875/ ?
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Mulla kans sama homma. Ihan järjetön meteli, välillä tuntuu että viitti etes jarruttaa jos sattuu oleen muita lähistölläHelwetti ku pitää kovaa ääntä takajarru! Hävettää ihan tuolla keskellä hiljasta mettää ku lyö jossain kohtaa jarrua, no ainaki kuulee kun on tulossa.Tilasin tuommoset palat ja ajattelin lyyä tilalle jos pikkasen pehmentäs tuota ääntä, saapi kohta peltorit päässä ajella muuten!
Etujarru on tosin ihan äänetön!
http://www.bike24.com/1.php?content=...15,117;page=57
Postissa ois Bike24:sen paketti, samoja paloja tilasin. Toivottavasti auttaa.
Mä kans siirsin eteen ja jotenki tuntuu että parempi oli ku pitempi akseliväli. Pitää siirtää takas ja katella miltä tuntuu.Itsellä on tuo taka-akseli edessä ja mitä nyt pistäny tuntemuksia niin kovalla alustalla joustoa tuntuu olevan vähemmän
Runko tuntuu joustavan vähemmän, täytyy siirtää takas ja tunnustella uudestaan.
Helpotti heti tuo vikinä kun kävin testillä nuilla uusilla paloilla, tosin pientä vikinää oli muttei voi verrata alkuperäisiin. Vanhat(600km) oli jotenkin tosi urittunu ja levyssä näkyi myöskin urittumista. Ei ole tasaisesti jarrupalat ottanut levyyn!
On tuo akseli sittenkin parempi kun siirtää ihan eteen!!
Edit: Näemmä kannattaa laittaa lukitetta niihin isompiin akselin muttereihin, oli melkein pyöriny auki toinen puoli kun reilun tunnin lenkin kävin ajamassa.
Han$a muokkasi tätä : 15.01.2016 at 23.20
Mahtuukohan toi Snowshoe 2XL Farley 9.8:n pyörimään?
^Jos se mahtui Specialized Fatboyn keulille niin luulisin että myös Farleyhin mahtuu.
EDIT. Siis eteen mahtuu, takarenkaan tilasta en osaa sanoa.
VSS muokkasi tätä : 16.01.2016 at 11.42
Pääsinpä vihdoin ajamaan 9.6:lla, kun sain Avidin romut vaihdettua XT:n jarruihin. Laitoin samalla Icetech-levyt 180mm eteen ja 160mm taakse ja johan pelittää. Vinkumiset ja laahailut loppui siihen ja säädöt meni kerrasta. Onhan tuo mahtava pyörä![]()
Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.
Nyt olis aikomus tehdä Hodag/Jackalope-setistä tubeless, mutta en saa tuota Hodagia irti vanteelta. Tuntuu kuin olis vedetty jollain sikaflexillä kiinni. Ei ole aiempaa kokemusta läskeistä tai tubeless-hommista. Hyviä vinkkejä?
Tennaria vaan eli lattiaa vasten sellai ettei napa ota maaha ja sit jalalla painaa kumia ni lähtee.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Hodag asettuu tosi tiukalle, mikä on toisaalta hyvä tubeless-asennusta ajatellen. Itse taistelin sisurin poistamisen kanssa epätoivoon asti kunnes vihdoin sain sen pois. Rengas lähtee pois vanteen reunalta kun painaa rengasta aivan vanteen reunasta jalalla. Sisurin poistaminen onnistuu kun painelee renkaan joka kohdalta vanteen keskellä olevaan uraan, jolloin renkaan ja vanteen väliin saa hieman enemmän tilaa ja sisurin saa pois.
Sisurin poistoa lukuunottamatta 27.5 Hodag-Jackalope -yhdistelmä on todella ongelmaton tubeless-setup.
Joo kiitoksia. Sain nyt renkaan reunoilta irti ja pitää vielä saada sisuri pois. Olikos tuolla teippi valmiina ettei tartte erikseen teipata? Litkut vaan sisään, rengas paikalleen ja ilmaa?
Kirjanmerkit