GarminElectrobikeGiant
Sivu 14 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 732

Aihe: BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

noniinno Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    ...Meinasin pilkkoa vehkeet kirveellä samantien...

Mullakin on ollut noita päiviä...nyt kun laitteiston kotkotukset tietää, ovat onneksi vähenemään päin. Parhaiten minulla Bkoolissa toimii 79€ Asuksen seiskatuumainen tabletti. HP:n minikannettavalla meno on jo aika takkuista ja tuon vekottimen ansiosta olen piilottanut talouden kirveet ja moottorisahat riittävän kauas "Man Cavesta", jossa itseäni nöyryytän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t1lkku Katso viesti
    Pitipä tänään kokeilla tuolla etapilla etsiä omaa sisäistä vuoristokaurista. Ihan ummikkona lähdin liikenteeseen, tähän asti polkenut vaan noita easy -luokituksen reittejä. Ei omasta mielestä hassummin, alkuosalla olisi voinut ehkä vähän kiristää

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
    Tänä talvena olen itsekin alkanut etsimään omaa sisäistä vuoristokaurista ja ihan rohkaisevia treenejä ovat olleet. Enää ei ole sitä sisäistä jännitystä noita sessioita kohtaan. Tänään tuli parannettua
    talvihaastekisan ensimmäistä osiota ihan reippaanlaisesti eilisestä.

noniinno Guest
    ^Niinpä. Vaikka wattien mittaus olisikin päin p-tä ja muutenkin väärin harjoiteltu, en voi ikinä kuvitella ajavan kuormittavuudeltaan (ja toivottavasti harjoitusvaikutukseltaan) vastaavia harjoituksia ihan vaan juutuupia tai tiiliseinää tuijottamalla. Itselleni nappivalinta harjoittelulaitteistoksi, vaikka kai koukkupolviosastolla suurin hyöty taitaa olla trainerointisession ansioista pois jääkaapilta vietetty aika.

Mielenkiintoista on, että livepyöräily tuntuu aina trainerointikauden jälkeen raskaalta, ja taas trainerointi maantiekauden jälkeen on vielä raskaampaa. Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että kyseessä on kaksi eri lajia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti

Mullakin on ollut noita päiviä...nyt kun laitteiston kotkotukset tietää, ovat onneksi vähenemään päin. Parhaiten minulla Bkoolissa toimii 79€ Asuksen seiskatuumainen tabletti. HP:n minikannettavalla meno on jo aika takkuista ja tuon vekottimen ansiosta olen piilottanut talouden kirveet ja moottorisahat riittävän kauas "Man Cavesta", jossa itseäni nöyryytän.
    Piti oikein miettiä ajatuksen kanssa mikä tässä mättää ja löytyihän se syykin taas- peilistä. Se kannattaa tosiaan tökätä se ANT+- dongle kiinni sinne masiinaan.. ollappa viisas ja kärsivällinen.

Hyvä oli eka etapin reitti. Oikein passeli jos haluaa vaikka ajella about 20min vetoja kun voi vielä lämmitellä sen alun tasaisen ja sitten ajaa mäjen vaikka sweetspot tai FTP tehoilla ja aikaa kuluu ite mäkeen varmaa useilla harrastelijoilla about tai reilu 20. Pitää pistää suosikkeihin...

Tuli ite riehuttua taas sen verta tuota etappia en varmaan ajas noin kovia vetoja sisällä ittekseni ihan dummy treinerillä. Ja toinen juttu on että eihän meillä täälä livenä oo mitää pitkiä mäkiä. Siksi Bkool on hyvä ja siksipä ajankin melkein kaikki Bkool ajoni mäkireitteihin. Toinen syy on että mulla on maastopyörä tuossa kiinni ja välitykset ei riitä alamäkeen eikä oikein tasaisellakaan... Niin ja kolmas että lähtee paljon vähempi melua (paitsi kuskista) kun ajaa ylämäkeen...
    - Vain päättömät ajaa ilman kypärää -

^Niinpä. Vaikka wattien mittaus olisikin päin p-tä ja muutenkin väärin harjoiteltu, en voi ikinä kuvitella ajavan kuormittavuudeltaan (ja toivottavasti harjoitusvaikutukseltaan) vastaavia harjoituksia ihan vaan juutuupia tai tiiliseinää tuijottamalla. Itselleni nappivalinta harjoittelulaitteistoksi, vaikka kai koukkupolviosastolla suurin hyöty taitaa olla trainerointisession ansioista pois jääkaapilta vietetty aika.

Mielenkiintoista on, että livepyöräily tuntuu aina trainerointikauden jälkeen raskaalta, ja taas trainerointi maantiekauden jälkeen on vielä raskaampaa. Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että kyseessä on kaksi eri lajia.
    Itseltänikään ei oikein onnistu tv:n katselu harjoituksia tehdessä. Jotenkin vaan pystyn uppoutumaan harjoituksiin niin hyvin että aika kuluu hyvin harjoitusta katsellessa. Itse olen lähtenyt siltä pohjalta nyt että ei haittaa jos watit näyttää väärin kunhan rasitus muuten tuntuu oikeanlaiselta ja edes muut asiat olisi sielläpäin.

Poljin tänään uudestaan turska etapin että sain tuloksen sille. Nyt oli pelissä suunnilleen kaikki mitä koneesta lähtee.

Voin kyllä sanoa että ikinä en saisi tavallisella trainerilla itsestäni puristettua treenissä niin kaikkea irti mitä Bkoolin virtuaalimaailmassa, vielä kun on sopivasti tuollainen haaste ja sieltä hieman katsottu mihin aikaan voisi yrittää polkea ja mille sijalla sillä voisi päästä.

Suuret kiitokset noniinno:lle winter challengesta. Vaikka kiitos ei ollut se sana joka oli mielessä kun mäkeä yritti veivata omaa täyttä ylös

Nämä haastekisat tuovat kyllä mukavasti piristystä talveen. Toimivat sopivasti motivaatioruiskeena. Kun vaan osaisi oikealla tavalla sisällä treenata että siitä olisi tuntuvaa hyötyä myös kesällä ulkona. Bkool ajaa kyllä mainiosti tässä asiansa.

Missä mättää. Lämmittelyn jälkeen, kun startti pamahtaa niin meikäläinen jää maaliviivalle polkemaan. Ja pienten kikkailujen jälkeen pääsen vasta muiden perään...

r.a.i Guest
    Olet asian ytimessä...

Optimi tulokseen pääsee varmaan että vetää viikolla kovat lyhyet (mäki)treenit trainerilla ja viikonloppuna sitten pitkä rauhallinen lenkki ulkona cyclolla. Kunhan nyt kelit lämpenisi sen verran että tarkenee siellä yleensä polkemaan.

No mulle tuo treenaaminen on vaan kiva harrastus. Ja vaikka pyöräily on muodostunut päälajiksi niin ennen pääasiassa treenattu puntti pyörii viikottain mukana samoin kuin hiihto talvella ja juoksu työmatkoilla. Joten pääasia on että bkoolilla on hauska treenata ja saa siitä treenaamisen hyvät fiilikset. Jossain määrin se kuitenkin toivottavasti auttaa myös kesätreenejä. Varsinkin mäkiin toivon tuovan sen kestävyysvoimaa. Vaikka jaloista löytyykin jonkin verran maksimivoimaa, kestovoima on ollut heikkoa tähän asti ja maastomaratoneissa on ollut loppupuolella kisaa kuin polkisi veltoilla makaroneilla

BKool on kyllä siinä hyvä että voit ottaa osaa live-kilpailuihin koska vaan haluaa. Itselläni tahtoo ulkolenkit olla liikaa sitä samalla sykealueella olevaa ajoa eli ei riittävästi kehittävää. BKoolilla saan itsestä enemmän irti. Nyt tuntuu tilane varsin hyvältä, kroppa palautuu sessioista hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Missä mättää. Lämmittelyn jälkeen, kun startti pamahtaa niin meikäläinen jää maaliviivalle polkemaan. Ja pienten kikkailujen jälkeen pääsen vasta muiden perään...
    Ymmärtääkseni liike täytyy pysähtyä lämmittelyn lopussa ennen kuin pystyy aloittamaan "kisan". Eli lämmittelyn loppusekunneila lopettaa polkemisen ja jarruttaa liikkeen seis.

Kiitos vinkistä, täytyy testata.

Onko kukaan kokeillut, miten asetuksiin talletettu ajajan paino vaikuttaa? Tuplaantuuko vastus ylämäessä, jos laittaa painon tuplana?

Lähinnä mietin, voisiko tuossa sitten käyttää korjauskerrointa, jolla saisi watit kohdalleen. Moni kun näyttää tehneen tutkimusta bkool-wattien korrelaatiosta "yleisesti luotettavina pidettyjen" tehomittarien vastaaviin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

noniinno Guest
    Enpä ole kokeillut, mutta lähtökohtaisesti itse ainakin ajan oikealla painollani, koska oletan että muutkin Bkoolissa niin tekevät. Näin ollen voin jotenkin uskotella itselleen, että "kisat" ovat reiluja. Äkkiä ajateltuna liian kevyen painon ilmoittaminen saattaisi keventää ylämäissä vastusta ja etappi tulisi ajettua liian kovaa. Vielä nopeammin ajateltuna en usko vastuksen olevan lineaarinen suhteessa kaltevuusprosenttiin, ja tuon johdosta painoa muuttamalla ei voi korjata watteja oikeiksi kuin juuri tietyllä vastuksella eli "mäen" jyrkkyysprosentilla. Mutta kokeile ihmeessä, raportoi sitten kokeilun tulokset tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi.

Vaa'alla tule kerran viikossa paino mitattua ja sen laitan asetuksiin. Joskus olen laittanut painon myös polkupyörän paino mukaan laskettuna. Yleisempi/oikeampi tapa on ilmeisesti ilman fillaria.

Zwiftissä painolla on suuri merkitys, se vaikuttaa suoraan tehopainosuhteeseen. Ja sen mukaan radalla mennään.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Just4fun Katso viesti
    liike täytyy pysähtyä.
    Näinhän se oli!

Oli ihan sopivan haastava haaste tuo betonireisi. Aika jäätävät pohjat Martikaisen Tommi on ajanut, varmaankin olankohoutuksella tuollaiset pikku töppyrät ammattilaiselta menee kun katsoo keskisykettäkin, 127 .

noniinno Guest
    Hieman kyllä herättää kummastusta tuo aika, kun seuraavaksi nopein on ajanut isommalla w/kg lukemalla lähes 10min hitaamman ajan. Tuo kävi minulla hyväksyttävänä, mutta kun se oli ensimmäinen ko. etapilla, en osannut sen kummemmin tutkia eivätkä esim. nuo 116km/h hetkelliset nopeudet ylämäkeen tule hyväksynnässä edes esille. Ainoastaan "lost signal" -arvo oli yli sallitun, mutta niin se on monella muullakin ollut, ja silti tulokset ovat olleet järkeviä. Joskus olen Bkoolin tuelta kysynyt selvitystä asiaan, mutta ovat kylmästi lähettäneet vakiovastauksen "Katso että Ant+ dongle on paikoillaan, asenna ohjelma uudestaan". Eli käytännössä heiltä on vaikea (tähänastisen kokemuksen perusteella mahdoton) saada mitään apuja outoihin tuloksiin. Liigan tuloslistaa ei voi administraattorikaan muokata tai korjailla, saatika poistaa suorituksia jälkikäteen. Siis en todellakaan epäile käyttäjän puolelta mitään vilunkia, en kaveria tunne, jäätävää tulosta on tehnyt aikaisemmissakin liigoissa joten ajomiehiä tuntuu olevan. Sen sijaan simulaattroin sielunelämä on joskus melko monimutkaista ja ykköset ja nollat saattavat joskus virrata kummallisilla tavoilla. Mutta leikkiähän tämä vaan on, vaikkakin aika todentuntuista välillä
    noniinno muokkasi tätä : 18.01.2016 at 23.35 Syy: typot

miksiköhän meikäläisen noteeraus(talutus)ei näy tuolla listalla gadus morhua...

En itsekään Tommi Martikaista tunne mutta tiedän että löytyy SM-kultaa ja maajoukkueedustusta ja jonkin tason ammattilais edustuksia. Kieltämättä yli 100 km/h nopeudet ylämäkeen kertoo systeemin virheettömyydestä. Itse tarkistan aina warm-upissa että nopeudet ja muut näyttää järkevää lukemaa. Ennen en aloita sessiota.

Onkos kukaan huomannut onko mitään eroa vierintävastuksessa/tehoissa eri rengaspaineilla tai erillaisella renkaalla. Itse tein edellispäivänä treenin Continentalin GP4000SII renkaalla niinkuin aikaisemminkin ja eilen Eliten punaisella trainerirenkaalla. En tiedä mistä johtui mutta Contilla tuntui rullaavan mukavasti ja eilen Elitellä oli sellainen fiilis kuin kunto olisi romahtanut päivässä. Nämä treenit on tehty Bkoolin Smart Prolla. Seuraavaksi testaan Michelinin Pro 3 Race rengasta.

Minä ajoin aluksi samalla contilla kuin Lehtinen 25mm leveänä. Hämmästelin sitä, kuinka tahkeaksi rengas muuttui, mutta ei kuitenkaan paljoa kulunut. Tuossa oli myös hiljakseen vuotava sisärengas, joten samalla kun vaihdoin sen, pistin vanhan Vittorian rubino pron alle. En ole huomannut vierintävastuksessa/tehoissa mitään eroa renkaan vaihdossa, enkä kyllä vuotavan sisärenkaan myötä paineissakaan...

noniinno Guest
    En huomannut minkäänlaista eroa schwalben trainerikumella ja Misukan pro Race kolmosella...paitsi että toisesta irtoaa eri väristä purua.

2 trainerirengasta käyttänyt, cycleopsin musta mureni vähemmän, mutta suti enemmän. Vittorian punainen pitää hyvin ja tuntuukin tahmeammalta.

Eli ajotuntumassa kuitenkin on eroja tahmeuden suhteen kuten omassa sessiossani havaitsin.

Betonireisi veivattu. Bk teki vain käppyrät ja vastus ei oikein säätynyt maaston/reitin mukaan. Tasamaalla mentiin ylämäkeen ja sitä rataa. Jotenki tökki heti alkuunsa ku ei antanu lämmitellä ennen starttia��

noniinno Guest
    Windowsiin muljahti simulaattorin päivitys. Asennus sujui sutjakasti ja päivityksestä tuntui olevan apua: ohjelma toimii nyt ilman turhia viiveitä, anturi ja traineri löytyi heti. Muutenkin toiminta oli smoothimpaa, ja en nyt tiedä oliko aistiharhaa, mutta ikään kuin nousun kaltevuuden vaihdoksetkin olisivat hieman tasoittuneet.

Laitoin Bkoolin tukeen potkuraivari-itkuvirren tuosta hieman kummallisesta Betonireisi -etapista. Tapansa mukaan jättivät vastaamatta. Olenkohan jollakin ignore-listalla...

Kummallisia juttuja tuossa vielä on.. esim. se ajetun session lähetys. Kun ensin on painanut "lähetä" näppäintä, ja ohjelman toimintoilmaisin kertoo lähetyksen tapahtuneen, ilmestyy lopuksi "Accept" nappula. Mitähän järkeä sitä on enää tässä vaiheessa olla samaa mieltä asiasta.. ei voi ymmärtää. Mutta muuten tuntui taas ajelut mukavalta ja laitteisto+softa toimi kuin buicki.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •