ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 319 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 219 269 309 317 318 319 320 321 329 369 419 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.541 - 9.570 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Minusta toi hintaero esim Biltsun lampun ja vaikka Lupineiden välillä on vaan aivan törkeä. Kun jos tosiaan epäilyttäisi, että kestääköhän akku hyvänä vuosia niin kunnollisen sellaisen saisi aivan varmasti hommattua ja jäisi vielä rahaa muuhunkin sen Biltsun kanssa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minusta toi hintaero esim Biltsun lampun ja vaikka Lupineiden välillä on vaan aivan törkeä.
    Samaa mieltä. Mut mut...en ole Lupinea päässyt kokeilemaan, mutta villi veikkaus on että valotehossa on hiuksen hieno ero.
    Hintaeron arvoinen? Ei mun mielestä. Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?

http://reviews.mtbr.com/review-lupine-wilma-7

• Measured Lumens: 2770 Lumens

Edit: En silti taida olla valmis maksamaan moisia summia polkupyörän valosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?
    Esim. täältä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    -> 2770 todellista lumenia.

No joo, lopetan spämmäyksen. Itse pähkäilin Lupinen ja tuon Lumilightin välillä, mutta kun itsellä max. budjetti valolle oli 300€, niin jäi se Lupine hankkimatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Samaa mieltä. Mut mut...en ole Lupinea päässyt kokeilemaan, mutta villi veikkaus on että valotehossa on hiuksen hieno ero.
    Hintaeron arvoinen? Ei mun mielestä. Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?

http://reviews.mtbr.com/review-lupine-wilma-7

• Measured Lumens: 2770 Lumens

Edit: En silti taida olla valmis maksamaan moisia summia polkupyörän valosta.
    Tuskin noin vanhoja Wilmoja enää uusina myydään, toi light_shootout-lainauksesi on vuodelta 2013.
    Wilmakin on päivittynyt, viime syksynä samassa testissä mittasivat 3100jotain.

Onhan noi Lupinet varmasti laadukkaita ja hyviä lamppuja, ei siinä mitään. Se hintaero on vaan ihan liian iso.
    Jos olisi kauheasti ylimääräistä rahaa niin sitten saattaisi harkitakin, mutta niin kauan kun ei ole kannattaa minusta mieluummin hommata se halvempi ja vaikka kunnollinen akku samalla jos siltä tuntuu.
    -team Söpöshox

Mulla on kans Biltema nyt ollut muutamalla lenkillä, ja kyllä se hintansa haukkuu komiasti. Jos lisää valoa vielä tarttee, niin haen varmaan toisen sitten. Laadukkaita akkupaketteja siihen kyllä löytyy kun tarvis tulee.

Nyt kun noista akkupaketeista näyttää puhetta olevan niin mistä löytyy hyvän hinta/laatusuhteen akkuja? Varmaan on kerrottu aikaisemmin mutten nopeesti löytänyt. Pari halpaa kiinavaloa on pari vuotta palvellut moitteetta ja valokin riittää minun tarpeisiin. Ei ole piuhat katkeilleet mutta toinen akku on vähän huono jo ja vara-akku muutenkin pitemmillä lenkeillä mukava turva.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Esim. tuolta,jos kotimaasta etsii : http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...ducts/13721-68

Minulla on kelvilamppuna Tarjoustalon Benex, hinta jotain 20,00.
    Olen ollut tuohon tyytyväinen, valokeila on fiksu, StVzo jne.
    Vaan nyt tuli ryppy suhteeseen.
    Päivä pakkasessa, kotimatkalla viimeinen tunti pimeää
    ja ilmenee, että lampun kuminen kytkinsysteemi kovettuu
    pakkasessa käyttökelvottomaksi.
    Tunti sisällä ja toimii moitteetta. Tunti parvekkeela ja ei sitten
    millään. Ei auta voima, eikä voimasanat.

Onneksi kapsäkissä oli maastolampun akku, ei tarvinnut jäädä
    yöksi metsään susien syötäväksi.

Markku Lehikoinen

^
    Senkin varalta, että lampusta jäätyy akku, huonolla tuurilla vara-akkukin on hyvä olla mukana tällaisia https://scandinavianoutdoor.fi/grabb...kadenlammitin/ lämmittimiä, jotka voi nopeasti aktivoida ja joilla akku lämpenee ja pysyy lämpimänä. Nuo on talvella hyviä olla mukana monenlaisten "hätätilanteiden" varalta.
    -team Söpöshox

Tilasin tuolta Akkulasta tuon 7,8Ah akun samsungin kennoilla Magicshine MJ-856b tuikkuun. Käytössä on ollut huono 4,4Ah akku ja vielä huonompi 5,6Ah, joilla yhdessä saa 3 tunnin lenkin ajettua, jos ei ole pakkasta. Nyt pakkasilla akut toimivat vielä huonommin, niin toivottavasti tuo uusi akku korjaa ongelman. Tulipahan napattua tuolta mukaan myös Pureluxin 130 lumenin otsavalo muuhun käyttöön, kun maksoi vain 9 euroa.

Nyt kun akut riittävät, niin olisi tarkoitus pitää 2200 lumenin kypärävaloa, tangossa 1600 lumenin lamppu laajalla keilalla ja sen kaverina vielä 1000 lumenin lamppu kapealla, mutta kauas kantavalla keilalla. Syksyllä tuli tuota yhdistelmää jo pikaisesti kokeiltua ja hyvin valaisi märälläkin asfaltilla ja monien ohi ajavien autojen valot jäivät kakkoseksi. Lumisella kelillä näkee sitten vielä enemmän...

Huono kännykkäkuva tuosta "4800" lumenista syksyltä:

En oikein ymmärrä liikenteessä tuhansien lumenien tehojen ja valokuvioltaan rajaamattomien käyttöä. Harva autollakaan pitkien kanssa ajelee vastaantulijoiden kohdalla tai toisten perässä ajettaessa. Lain vaatimus häikäisystä koskee myös pyöräilijöitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    En oikein ymmärrä liikenteessä tuhansien lumenien tehojen ja valokuvioltaan rajaamattomien käyttöä. Harva autollakaan pitkien kanssa ajelee vastaantulijoiden kohdalla tai toisten perässä ajettaessa. Lain vaatimus häikäisystä koskee myös pyöräilijöitä.
    Jos auto tulee vastaan, niin kypärävalon keilan siirtyy pientareelle ja 1600 lumenin Magicshine rajaamattomalla keilalla sammuu ja 1000 lumenin Fluxientin keilaa säädän mahdollisesti hieman alas. Viimeksi syksyllä 2014 vastaan tullut autoilija on väläyttänyt pitkiä. Valaistulla taajama-alueella käytän vain 400 lumenin tehoasetusta yhdestä lampusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Maaseudulla useimmat ajat pyöräilijöitä vastaan pitkät päällä eivätkä vaivaudu vaihtamaan lyhyille. Myös auton takana ajellaan välillä pitkät päällä.
    Vasta kun pyöräilijällä on majakan kaltainen valomeri vaihtavat autotkin kiltisti lyhyet itse päälle kun häikäsee. Itse käytän tuota 1200lumenin magicshineä 25% teholla kun ajan tiellä, maastossa sitten koko arsenaali käytössä.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Itse ajan pääosan lenkeistäni maaseudulla. Lähes poikkeuksetta vastaantulijat vaihtavat lähivaloihin, kun ajan n. 300 lumenin teholla Fenixin lampulla. Kun tuon elinkaari aikanaan tulee täyteen käytän luultavasti matkasta riippuen jotain BM:n tyyppistä valaisinta, joko 1 tai 2 kpl valon tarpeesta riippuen. 2 kpl IQ premiumeja maksaa suunnilleen saman kuin 1 Fenix. Kaatuilijan tyyppiseen kikkailuun valotehojen kanssa en liikenteessä viitsi ryhtyä.

https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU

Kelveillä ajelen noiden laitimaisten lamppujen valossa osateholla, 2W+2W, (mitattu).
    Autot ei vilkuttele ja vastaantulijat kattoo kohti jos ovat kattoakseen. Näkyy ja näyttää sen muutaman metrin kelvin pintaa. Täysi teho olis yhteensä 15-16W mutta häikäisee. Väri Ansi 3B, silmän ymmärtämä, noin 5200K.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=16569

Yhden lampun valokuvio.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=16641

Sattumalta tuli toisaalla tällainen mielenkiintoinen kickstarter-projekti vastaan. https://www.kickstarter.com/projects...st-strap-light
    Videon perusteella näyttää sellaiselta, että taidan kokeilla.

Voi olla että laajan valokeilan takia ei kelpaa pyöräilyyn, mutta eiköhän valolle aina keksi käyttöä

Sent from my iPhone using Tapatalk

Onkos muille kertynyt Fenix BC30R:stä jo käyttökokemuksia? Itsellä on ollut vähän kivikkoinen alku. Ensimmäinen yksilö sammutti itsensä parin sekunnin sisään Level 4 moodiin (täysi teho, ei vielä burst) siirtymisestä, ja heräsi uudelleen henkiin vasta laturin kytkemisen jälkeen. Latasin kolmesti yön yli ja aina toistui. Nyt uudempi takuuvaihdettu yksilö pysyi ekan yölatauksen jälkeen huoneenlämmössä päällä Level 4:ssä reilun minuutin ja ehtii jo näyttämään punaista valoakin, mutta sammuttaa sitten itsensä. Toisen yölatauksen jälkeen poltin huoneenlämmössä n. 5 min Level 1:llä (näytti 19:xx t), sitten 5 min Level 2:lla (näytti 9:40 kestoksi), ja kun pistin Level 3 päälle, niin aika tippui 1:xx tasolle, virtavalo meni punaiseksi ja joidenkin sekuntien kuluttua valaisin sammutti itsensä.

Voiko tosiaan sattua kaksi susiyksilöä putkeen, vai onko yllämainittu jotenkin normaalia ja akut vaativat pidempää sisäänajoa ja/tai valaisinta voi käyttää vain ulkona ajoviimassa - ylikuumenee huoneenlämpötilassa? Ja toiseksi, kun itsellä oli hakusessa sellainen suht pomminvarma lenkkilamppu, josta voi suunnilleen ennustaa milloin se sammahtaa, niin tuollainen yhtäkkiä mykäksi meno joka vaatii laturissa käyttöä on aika syvältä.
    www.kaupinkanuunat.net

Tietysti se että lamppu sammuu ja näyttää akun varauksen olevan tyhjä tuntuu kummalliselta.. Oletko koittanut jos akussa on taas varausta jäähtymisen jälkeen? Mutta nämä pienet (pienillä ja kevyillä jäähdytysrivoilla tehdyt ) lamput on tietääkseni suunniteltu toimimaan huomattavassa viimassa. Näin lampusta saadaan kevyt. Vertaa vaikka johonkin kilon painokseen työledvaloon (teho voi olla samaa luokkaa)... Koita sitä nyt vielä ajossa ennen kuin palautat kokonaan! Ja varmaan huoneenlämpökin on ok sopivassa viimassa, mutta paikallaan ollessa täydellä teholla varmaan jokainen lamppu ylikuumentuu jos on tehoa, mutu tuntumalla yli 500 tai 1000 lumenia toki lampun muusta rakenteesta (=jäähdytyksestä riippuen).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xcakke Katso viesti
    Onkos muille kertynyt Fenix BC30R:stä jo käyttökokemuksia? Itsellä on ollut vähän kivikkoinen alku. Ensimmäinen yksilö sammutti itsensä parin sekunnin sisään Level 4 moodiin (täysi teho, ei vielä burst) siirtymisestä, ja heräsi uudelleen henkiin vasta laturin kytkemisen jälkeen. Latasin kolmesti yön yli ja aina toistui. Nyt uudempi takuuvaihdettu yksilö pysyi ekan yölatauksen jälkeen huoneenlämmössä päällä Level 4:ssä reilun minuutin ja ehtii jo näyttämään punaista valoakin, mutta sammuttaa sitten itsensä. Toisen yölatauksen jälkeen poltin huoneenlämmössä n. 5 min Level 1:llä (näytti 19:xx t), sitten 5 min Level 2:lla (näytti 9:40 kestoksi), ja kun pistin Level 3 päälle, niin aika tippui 1:xx tasolle, virtavalo meni punaiseksi ja joidenkin sekuntien kuluttua valaisin sammutti itsensä.

Voiko tosiaan sattua kaksi susiyksilöä putkeen, vai onko yllämainittu jotenkin normaalia ja akut vaativat pidempää sisäänajoa ja/tai valaisinta voi käyttää vain ulkona ajoviimassa - ylikuumenee huoneenlämpötilassa? Ja toiseksi, kun itsellä oli hakusessa sellainen suht pomminvarma lenkkilamppu, josta voi suunnilleen ennustaa milloin se sammahtaa, niin tuollainen yhtäkkiä mykäksi meno joka vaatii laturissa käyttöä on aika syvältä.
    Ostin tuollaisen Fenixin BC30R loppukesästä pimenevien iltojen takia, eikä siinä koskaan ole ollut tuommoisia oireita. Taskulamppuna on tullut käytettyä reilusti, muuttohommissa taisi palaa n puoli tuntia putkeen ykkös- tai kakkostasolla. Voisihan sitä vielä kokeilla noin tehoja kasvattaen sisätiloissakin, mutta en usko että siinä mitään ihmeellistä tapahtuu.

Joten luultavasti olet saanut kaksi sekundaa putkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TUbbU Katso viesti
    Ostin tuollaisen Fenixin BC30R loppukesästä pimenevien iltojen takia, eikä siinä koskaan ole ollut tuommoisia oireita. Taskulamppuna on tullut käytettyä reilusti, muuttohommissa taisi palaa n puoli tuntia putkeen ykkös- tai kakkostasolla. Voisihan sitä vielä kokeilla noin tehoja kasvattaen sisätiloissakin, mutta en usko että siinä mitään ihmeellistä tapahtuu.

Joten luultavasti olet saanut kaksi sekundaa putkeen.
    noin 20min pidin lamppua päällä tehoa välillä kasvattaen eikä mitään ihmeellistä tapahtunut. Suurimmalla teholla alkoi vähän lämpenemään, mutta ei reilun 5min jälkeenkään ollut vielä kuuma.

Kiitos TUbbU:lle testailuista. Jatkopäätös helpottui itsestään, sillä nähtävästi lamppu oli tuon aamuisen 5min+5min+hetki sammumiseen päättyneen testini jälkeen päätynyt ikuiseen perätilaan. Eli nyt laturi kytkemällä lamppuun syttyy valo päälle ja näppäimistö palaa (himmeän?) vihreänä ja laturi irroittamalla valo sammuu. Ei reagoi enää missään tilassa mihinkään näppäinpainallukseen ja OLED näyttö pysyy pimeänä. Lamppu lähti takaisin myyjälle, katsotaan miten kolmannen kanssa käy.

Omien tähänastisten kokemusten suosittelen ainakin varmistamaan ilmaisen takuupalautuksen mahdollisuuden ennen Fenix BC30R lampun tilaamista...
    www.kaupinkanuunat.net

Mä ostin tuollaisen Fenix BC30R vaimolle joululahjaksi ja se on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Itsellä Fenix BC30, eikä siitäkään pahaa sanottavaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä ostin tuollaisen Fenix BC30R vaimolle joululahjaksi ja se on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Itsellä Fenix BC30, eikä siitäkään pahaa sanottavaa.
    Ainoa keksimäni heikkous bc30r mallissa on tankokiinnike. Periaatteessa se kyllä toimii hyvin, mutta se avautuu turhan helposti pyörää kannettaessa tai lamppua säätäessä. Lamppu työnnetään minusta kiskoon väärästä suunnasta, eli jos lukitus ei ole naksahtanut koloonsa, niin lamppu tippuu varmuudella maahan ensimmäisessä täräyksessä. Jos lamppu työnnettäisiin kiskoonsa yläpuolelta, niin avautuva lukitus ei haittaisi mitään. Typerää suunnittelua.
    Kestävähän tämä kyllä on. Olen tipauttanut fenixin useita kertoja täydestä vauhdista asfalttiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ainoa keksimäni heikkous bc30r mallissa on tankokiinnike. Periaatteessa se kyllä toimii hyvin, mutta se avautuu turhan helposti pyörää kannettaessa tai lamppua säätäessä. Lamppu työnnetään minusta kiskoon väärästä suunnasta, eli jos lukitus ei ole naksahtanut koloonsa, niin lamppu tippuu varmuudella maahan ensimmäisessä täräyksessä. Jos lamppu työnnettäisiin kiskoonsa yläpuolelta, niin avautuva lukitus ei haittaisi mitään. Typerää suunnittelua.
    Kestävähän tämä kyllä on. Olen tipauttanut fenixin useita kertoja täydestä vauhdista asfalttiin.
    Joo toi on ehkä vähän hölmö systeemi. Itse olen tiputellut omaa BC30 myös lukemattomia kertoja, mutta vain irrottaessa, koska se lamppu on välillä aika tiukasti siinä kiinnikkeessä kiinni. Kiinnikehän on sama BC30 ja BC30R -malleissa. Mulla on ollut tuo BC30 nyt vuoden verran käytössä ja siitä kiinnikkeestä on kadonnut se naksu, eli se menee vaan paikalleen pitämättä kummempaa ääntä. Koskaan se ei ole kuitenkaan siitä kiinnikkeestä pudonnut sen takia ettei olisi kiinnittynyt kunnolla paikalleen. Voi johtua siitä, että tarkastan asentaessa sen kiinnittymisen vetämällä sitä hieman takasinpäin ja sillä tavalla toteamalla, että se on kunnolla perillä. Mulla se ei ole myöskään koskaan vahingossa irronnut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Voi johtua siitä, että tarkastan asentaessa sen kiinnittymisen vetämällä sitä hieman takasinpäin ja sillä tavalla toteamalla, että se on kunnolla perillä. Mulla se ei ole myöskään koskaan vahingossa irronnut.
    Omaa huolimattomuuttahan tuo on ollut melkein joka kerta, eli en ole tarkistanut kiinnittymistä kunnolla. User errorit voisi vaan tässäkin tapauksessa korjata paremmalla suunnittelulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Omaa huolimattomuuttahan tuo on ollut melkein joka kerta, eli en ole tarkistanut kiinnittymistä kunnolla. User errorit voisi vaan tässäkin tapauksessa korjata paremmalla suunnittelulla.
    Näinhän se on. Etkä ole edes ainoa jolla olen kuullut lampun lähtevän omille teilleen itsestään vaikka sitä ei ole omalle kohdalleni koskaan sattunutkaan.

Puoli vuotta BC30R ollut käytössä. Tankopidike on todella surkea tekele. Valaisin ei lukitu kunnolla telineeseen, vaan liikkuu pikku hiljaa ja lopulta valaisin tippuu. Valaisin lähtee takaisin valostoreen fiksattavaksi heti kun pärjää ilman valaisinta liikenteessä. Itse valaisimeen olen ollut tyytyväinen. Akun kesto riittävä, kestävä eikä mitään helvetin akkupiuhoja.

jarit Guest
    Kävin hankkimassa Biltsun lampun lähikaupasta. Minulla on tapana ostaa tälläistä halpaa paskaa aina kun vaimo ei ole vieressä vahtimassa; hän pakoittaisi hankkimaan kunnollisen kerralla. Mutta siitä laadukkaasta tuotteesta ei saa samanlaisia fiiliksiä (vitutuskin on tunne jota ei pidä halveksia) kuin tästä kiinan kurasta.
    Ensi talveksi sitten Lumonite tai Lupine, kunhan on ensin maksettu oppirahat näistä pienin keltaisin kätösin tehdyistä härpättimistä.

Jos ketutuksessa haluaa rypeä niin Biltsu on vähän huono valinta. Itse en ainakaan ole tämän talven sitä käytettyäni vielä valitettavaa keksinyt. Olen itseasiassa tykästynyt tuohon niin, että voisin hommata siihen hyvän akunkin jos sattuu nykyinen joskus kosahtamaan.
    Mutta jos leluakut toimii näin hyvin, mitä tuossa pakkasellakin niin hyvät akut lienevät ihan huikeita. Tai sitten ne toimivat samalla tavalla, mutta hyvät kestävät useamman vuoden "hyvinä".

Tuo on parhaimmillaankin vain vaihdellut akunvarausmittarin värejä sammuttamatta kuitenkaan lamppua. Täristät karmeassa ryteikössä päästäksesi sanomaan kiinnityksestä jotakin niin se perhana ei viitsi edes liikahtaa tangolla, ei vaikka miten hyppisi ja täristäisi. Ajelet sitten itsestäsi mehut pihalle voidaksesi akunkestoa moittia, mutta eihän se vaan sammu. No, seuraavaksi menet paukkupakkaseen ajatellen, että kyllä nyt viimeistään irtoaa ketutukset, mutta vielä mitä. Eihän se pirulainen sammu sielläkään, vaihtelee akunvarausmittarin värejä vähän vilkkaammin, kuin pysyäkseen lämpimänä, muttei vahingossakaan sammu. Perhanan lamppu.
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •